Sivu 4/6
Lähetetty: 30 Touko 2005 21:52
Kirjoittaja ZyaS
pistetään suutin imuputkistoon joka ruiskuttaa hienoa vesi sumua..
Lähetetty: 30 Touko 2005 22:57
Kirjoittaja Kessi
Lähetetty: 30 Touko 2005 23:03
Kirjoittaja Monteonisti
Jos joskus käytte saunassa niin kokeilkaapa heittää vettä kuumalle kiukaalle, jos kasvot lähellä niin huomaa sen höyryn tehon. Sama periaate höyrymoottorissa jossa voima tulee veden höyrystyessä.
Kun kuumaan mottiin ruutataan vettä niin se laajenee höyrystyessään paljon, tuosta saa lisäpotkua kun vaan motti on kuuma ja vesimäärä oikea.

Lähetetty: 30 Touko 2005 23:19
Kirjoittaja Kessi
Monteonisti kirjoitti:
Kun kuumaan mottiin ruutataan vettä niin se laajenee höyrystyessään paljon, tuosta saa lisäpotkua kun vaan motti on kuuma ja vesimäärä oikea.

Eli nostetaan sylinterin täyttöastetta höyryllä?? Ymmärsinkö periaatten oikein??
Lähetetty: 30 Touko 2005 23:37
Kirjoittaja ZyaS
Kessi kirjoitti:Eli nostetaan sylinterin täyttöastetta höyryllä?? Ymmärsinkö periaatten oikein??
vedestä vapautuvalla hapella luulisin.

Lähetetty: 31 Touko 2005 09:24
Kirjoittaja Volmari
no kyllä on tietäjiä paikalla. on se hyvä juttu. mutta ei ne silti tiedä suositella yhtään vaparia meikälaiselle. ihan turha näköjään kysyä kun rupee kaikki pätemään tietämyksellään ja sitten jää koko VARSINAINEN AIHE taka-alalle.
taidan ostaa vain suosiolla twisterin kun ei ole muusta merkistä tullut mitään mainintaa.
en kyllä ite osais noin syvällisesti ajatella/edes tietäisi tuollaisia juttuja mitä tässä nyt on tullut esille. mutta ajatelkaas jos tämänkin kysyjä olisi ollut ensimmäisiä kertoja clubin sivuilla. ei varmana tulis uudestaan jos siellä aletaan vain pätemään tietämyksellä, eikä oikeastaan kerrottais mitään aiheeseen sopivaa.
Lähetetty: 31 Touko 2005 10:25
Kirjoittaja Kessi
Volmari kirjoitti:taidan ostaa vain suosiolla twisterin kun ei ole muusta merkistä tullut mitään mainintaa.

Paloko kiinni??
Mainitsin mää BMC:n

... Hinta siinä oli tosin hyvin lähellä twisterin luokkaa, eli lienee täysin makuasia kumman sinne ruuvaa

Samoin ku lienee muutenki noiden vapreiden kans.. Mahdollisimman ISO vaan ni hyvä tulee 8)

Lähetetty: 31 Touko 2005 11:12
Kirjoittaja Megado
Onhan noita merkkejä mitä laittaa, Apex, K&N, Simota, FK...
Lähetetty: 31 Touko 2005 12:15
Kirjoittaja Volmari
vähän.. menee jo utopiaks nää hommat tääl. enää olis edessä et joku rupee kertomaan miten linnunpönttö kannattaa tehdä

taisi mulla mennä toi sun mainintas ohitte tossa massassa. mikäs liike BMC:tä edustaa?? 8)
Lähetetty: 31 Touko 2005 14:39
Kirjoittaja janzamar
Monteonisti kirjoitti:Jos joskus käytte saunassa niin kokeilkaapa heittää vettä kuumalle kiukaalle, jos kasvot lähellä niin huomaa sen höyryn tehon. Sama periaate höyrymoottorissa jossa voima tulee veden höyrystyessä.
Kun kuumaan mottiin ruutataan vettä niin se laajenee höyrystyessään paljon, tuosta saa lisäpotkua kun vaan motti on kuuma ja vesimäärä oikea.

..tai heittäkää piharoihuun talvella vähän lunta..hitto mitkä liekit
sieltä hyökkää..
niin joo twister sisteriä..piti vaan jotain heittää tähänkin..
Lähetetty: 31 Touko 2005 14:42
Kirjoittaja lalli69
Alkup. kysymykseen...
Isoilla pojilla on usien K&N putsari.... et mahtaa olla ihan hyvä värkki?!
Lähetetty: 31 Touko 2005 16:02
Kirjoittaja koskar
lalli69 kirjoitti:Isoilla pojilla on usien K&N putsari.... et mahtaa olla ihan hyvä värkki?!
Isoilla pojilla on turbo tai joku ainaki!?
Lähetetty: 31 Touko 2005 16:20
Kirjoittaja Zetecci
kyllä mä oon ensimmäisessä viestissäni tähän aiheeseen suositellu simota:n suodatinta... jos on sattunut lukemaan...
Lähetetty: 31 Touko 2005 16:48
Kirjoittaja ZyaS
Lähetetty: 31 Touko 2005 17:04
Kirjoittaja TuningUkkeli
Se on kyll kumma kun jotain kysyy niin aina rupeaa tulemaan jotain todella OFF-TOPIC juttua!!
Green, K&N, JR, yms. Itsellä Greeni ja hyvä on ollut. Totesin jo aikaisemmin.
Lähetetty: 31 Touko 2005 23:01
Kirjoittaja Monteonisti
Sori, karkas aiheesta!
Elämä on kallista, mutta vesi halpaa!
Ois se kiva jos polttoaineesta n. 30% ois vettä, tuohon määrään pääsi yks "pelle peloton" testeissään!

Lähetetty: 01 Kesä 2005 11:53
Kirjoittaja Volmari
juu siis kyl niitä sitten näköjään oli mainittu. mutta ne hävisi tuohon huttuun mitä tuossa välissä on ainakin pari sivua..

pitäis varmaan saada tänne oma foorumi jonka nimi olis päde minkä kerkeet heh heh

mut ei oli tossa välistä ihan mielenkiintostakin luettavaa.
ens viikonloppuna otan kokeiluun K&K:n vaparin et kattoo minkälainen se saksan mantereen härpäke on
Offtopic: onko ketään teistä muuten chipannu autoonsa?? T.Muukkosen sivustoja kattelin et jos joskus senkin vielä tekisin.. siinä olis mun tehonlisäys jos vain toimii niinkuin antaa ymmärtää..
Lähetetty: 01 Kesä 2005 15:29
Kirjoittaja Zetecci
jos auto on vakio eli ei oo tehny mitää muita suurempia muutoksia. niin sitte se siellä muukkosen sivuilla oleva lastu on hyvä, mutta jos autoa on muuten jo piristetty nii sit pitäs laittaa jo säädettävä lastu. koska se "vakio" lastu ei enää riitä, tai siis se ei anna tehoo niin paljonku ois potentiaalia, joten suosittelen jo suoraan hankkimaan säädettävän ECU yksikön, se on kaikkein varmin ja paras tapa.
Lähetetty: 01 Kesä 2005 21:11
Kirjoittaja TeRoK
Joo sori.
Nii tota twisteriä meinasin ite seuraavaks tyypätä.
Ei ainakaan voi huonompi olla kuin muut. Completoksella näky olevan tarjouksessa vähän aikaa sitte johonki 50e nurkille.
Ja tosta lastusta sitte niin ite en lähtis mitään lastua heittämään autoon, koska se on sitte siellä etkä muuta voi.
Eli ohjelmoitava moottorin ohjauksen lisäyksikkö on ihan ehdoton.
Saa aina viri asteen mukaan muokattua ohjelmaa ja kun myyt auton niin voit nykästä sen pois.
Muukkonenhan myy tota unichippiä. Eikös se oo ihan ohjausyksikkö?
Vai oliko niillä joku muu moottorinohjausyksikkö myynnissä. En enää muista.
ASD Häkkisellä pyysivät kuitenki asennettuna ja säädettynä 800e aikoinaan. 13hummaa lupasivat lisää.
Ennemmin suosittelen tota perfect poweria mikä omassa autossaki on
Sporttiautohan sitä kauppaa naantalissa.
Asennettuna ja säädettynä joatin 500e pintaa. Ja nyt on tullu tehoja peltisatsin, putkiston ja kartioputsarin avulla n.30heppaa.
Paljoahan ei vakioautoon saa noilla tehtyä, mutta jos sen putsarin ja pellisatsin laitat ja vähän putkistoa niin kai sieltä 15-20heppaa vois takuulla luvata tolla boksilla. Riippuu miten tommonen motti muuten hengittää.
Lähetetty: 01 Kesä 2005 21:47
Kirjoittaja Juippa
kuolio kirjoitti:Ei ne roskat läpi mee, kun vaan laittaa tarpeeks tahmeaa suodatinöljyä

. Ite laitoin moottoripyörien suodattimille tarkoitettua öljyä...
Jep, varsinkin enduro/crossipyörien suodatinöljy on hyvin paksua.
Lähetetty: 01 Kesä 2005 23:48
Kirjoittaja Monteonisti
Meneekö enään ilma läpi?

Lähetetty: 02 Kesä 2005 19:40
Kirjoittaja TuningUkkeli
Monteonisti kirjoitti:Meneekö enään ilma läpi?

No ainakaan sitten ei mee jos kastaa suoraan 80/90 vaihteisto öljyssä...

Lähetetty: 02 Kesä 2005 21:34
Kirjoittaja Juippa
Monteonisti kirjoitti:Meneekö enään ilma läpi?

Pakko mennä, tarttee ne rossit ja enskat myös paljon ilmaa, ja on ne aika tehokkaita vekottimia. Uskois et toimis.
Lähetetty: 03 Kesä 2005 16:07
Kirjoittaja Zetecci
mulla on ainaki iha semmone putsaus sarja jossa on pesuaine, ja suodatin öljy... tosin simotan kartiosuodatinta myydään KUIVASUODATTIMENA... eli ei saa laittaa öljyä.. mutta laitoin ite iha pikkasen.. eli kannattaako öljytä vaikka
kyseessä on kuivasuodatin?
Lähetetty: 03 Kesä 2005 18:08
Kirjoittaja lalli69
Öljy tukkii kuivasuodattimen.