Mikäs vapari Zetec Escorttiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

pistetään suutin imuputkistoon joka ruiskuttaa hienoa vesi sumua..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

:lol: :lol: Ite sain just Probeen asennettua BMC:n vaparin.. Asennus aika kokonaisuudessaan n. 7tuntii :lol: :lol: .. Jos olisin ko. homman tehny jollekki laskutyönä, vois asiakas vähän ihmetellä, et mihin moisen tuntimäärän saa hukattua :mrgreen: :mrgreen:

No mut taas saa itseään syyttää... Otin kaupan hyllystä suurimman putsarin minkä löysin ja aattelin et kyl se sinne sopii :evil: , ja sopishan se, kun ekaks teki rosterista kiinnityslaipan ja panttaili erinäisillä kiinnikkeillä alkuperästä imuputkistoa uuteen asentoon !! :wink:

Vielä en oo kerinny tyypittään, tuliko "huimia" teholisäyksiä(tuskin :twisted: ) mut sainpahan mukavat saundit ja konehuoneeseen näköä :lol: :wink: ... Seuraavaks olis suunnitelmissa pakopuolen muokkaus(uudet pöntöt jo tilauksessa), saa sit kattoo mitä varsinaiselle putkelle tekee... :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos joskus käytte saunassa niin kokeilkaapa heittää vettä kuumalle kiukaalle, jos kasvot lähellä niin huomaa sen höyryn tehon. Sama periaate höyrymoottorissa jossa voima tulee veden höyrystyessä.
Kun kuumaan mottiin ruutataan vettä niin se laajenee höyrystyessään paljon, tuosta saa lisäpotkua kun vaan motti on kuuma ja vesimäärä oikea. :roll:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Monteonisti kirjoitti: Kun kuumaan mottiin ruutataan vettä niin se laajenee höyrystyessään paljon, tuosta saa lisäpotkua kun vaan motti on kuuma ja vesimäärä oikea. :roll:
Eli nostetaan sylinterin täyttöastetta höyryllä?? Ymmärsinkö periaatten oikein??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Kessi kirjoitti:Eli nostetaan sylinterin täyttöastetta höyryllä?? Ymmärsinkö periaatten oikein??
vedestä vapautuvalla hapella luulisin. :? :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

no kyllä on tietäjiä paikalla. on se hyvä juttu. mutta ei ne silti tiedä suositella yhtään vaparia meikälaiselle. ihan turha näköjään kysyä kun rupee kaikki pätemään tietämyksellään ja sitten jää koko VARSINAINEN AIHE taka-alalle.

taidan ostaa vain suosiolla twisterin kun ei ole muusta merkistä tullut mitään mainintaa.

en kyllä ite osais noin syvällisesti ajatella/edes tietäisi tuollaisia juttuja mitä tässä nyt on tullut esille. mutta ajatelkaas jos tämänkin kysyjä olisi ollut ensimmäisiä kertoja clubin sivuilla. ei varmana tulis uudestaan jos siellä aletaan vain pätemään tietämyksellä, eikä oikeastaan kerrottais mitään aiheeseen sopivaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Volmari kirjoitti:taidan ostaa vain suosiolla twisterin kun ei ole muusta merkistä tullut mitään mainintaa.
:mrgreen: :mrgreen: Paloko kiinni?? :mrgreen: :mrgreen:

Mainitsin mää BMC:n :lol: ... Hinta siinä oli tosin hyvin lähellä twisterin luokkaa, eli lienee täysin makuasia kumman sinne ruuvaa :wink: Samoin ku lienee muutenki noiden vapreiden kans.. Mahdollisimman ISO vaan ni hyvä tulee 8) :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Onhan noita merkkejä mitä laittaa, Apex, K&N, Simota, FK...
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kessi kirjoitti: :mrgreen: :mrgreen: Paloko kiinni?? :mrgreen: :mrgreen:

Mainitsin mää BMC:n :lol: ... Hinta siinä oli tosin hyvin lähellä twisterin luokkaa, eli lienee täysin makuasia kumman sinne ruuvaa :wink: Samoin ku lienee muutenki noiden vapreiden kans.. Mahdollisimman ISO vaan ni hyvä tulee 8) :wink:
vähän.. menee jo utopiaks nää hommat tääl. enää olis edessä et joku rupee kertomaan miten linnunpönttö kannattaa tehdä :lol: taisi mulla mennä toi sun mainintas ohitte tossa massassa. mikäs liike BMC:tä edustaa?? 8)
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Monteonisti kirjoitti:Jos joskus käytte saunassa niin kokeilkaapa heittää vettä kuumalle kiukaalle, jos kasvot lähellä niin huomaa sen höyryn tehon. Sama periaate höyrymoottorissa jossa voima tulee veden höyrystyessä.
Kun kuumaan mottiin ruutataan vettä niin se laajenee höyrystyessään paljon, tuosta saa lisäpotkua kun vaan motti on kuuma ja vesimäärä oikea. :roll:
..tai heittäkää piharoihuun talvella vähän lunta..hitto mitkä liekit
sieltä hyökkää.. :)
niin joo twister sisteriä..piti vaan jotain heittää tähänkin..
ei sieltä mitään junia t...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Alkup. kysymykseen...

Isoilla pojilla on usien K&N putsari.... et mahtaa olla ihan hyvä värkki?!
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

lalli69 kirjoitti:Isoilla pojilla on usien K&N putsari.... et mahtaa olla ihan hyvä värkki?!
Isoilla pojilla on turbo tai joku ainaki!?
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

kyllä mä oon ensimmäisessä viestissäni tähän aiheeseen suositellu simota:n suodatinta... jos on sattunut lukemaan...
Ford Escort 1.8 GT -97
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

foorumilla esiintyy pätemisen tarvetta :oops: :oops: :shock: :lol: :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Se on kyll kumma kun jotain kysyy niin aina rupeaa tulemaan jotain todella OFF-TOPIC juttua!!

Green, K&N, JR, yms. Itsellä Greeni ja hyvä on ollut. Totesin jo aikaisemmin.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sori, karkas aiheesta! :oops:
Elämä on kallista, mutta vesi halpaa! :D
Ois se kiva jos polttoaineesta n. 30% ois vettä, tuohon määrään pääsi yks "pelle peloton" testeissään! :shock:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

juu siis kyl niitä sitten näköjään oli mainittu. mutta ne hävisi tuohon huttuun mitä tuossa välissä on ainakin pari sivua.. :shock: pitäis varmaan saada tänne oma foorumi jonka nimi olis päde minkä kerkeet heh heh :D mut ei oli tossa välistä ihan mielenkiintostakin luettavaa.

ens viikonloppuna otan kokeiluun K&K:n vaparin et kattoo minkälainen se saksan mantereen härpäke on :lol:

Offtopic: onko ketään teistä muuten chipannu autoonsa?? T.Muukkosen sivustoja kattelin et jos joskus senkin vielä tekisin.. siinä olis mun tehonlisäys jos vain toimii niinkuin antaa ymmärtää..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

jos auto on vakio eli ei oo tehny mitää muita suurempia muutoksia. niin sitte se siellä muukkosen sivuilla oleva lastu on hyvä, mutta jos autoa on muuten jo piristetty nii sit pitäs laittaa jo säädettävä lastu. koska se "vakio" lastu ei enää riitä, tai siis se ei anna tehoo niin paljonku ois potentiaalia, joten suosittelen jo suoraan hankkimaan säädettävän ECU yksikön, se on kaikkein varmin ja paras tapa.
Ford Escort 1.8 GT -97
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo sori.
Nii tota twisteriä meinasin ite seuraavaks tyypätä.
Ei ainakaan voi huonompi olla kuin muut. Completoksella näky olevan tarjouksessa vähän aikaa sitte johonki 50e nurkille.

Ja tosta lastusta sitte niin ite en lähtis mitään lastua heittämään autoon, koska se on sitte siellä etkä muuta voi.
Eli ohjelmoitava moottorin ohjauksen lisäyksikkö on ihan ehdoton.
Saa aina viri asteen mukaan muokattua ohjelmaa ja kun myyt auton niin voit nykästä sen pois.
Muukkonenhan myy tota unichippiä. Eikös se oo ihan ohjausyksikkö?
Vai oliko niillä joku muu moottorinohjausyksikkö myynnissä. En enää muista.
ASD Häkkisellä pyysivät kuitenki asennettuna ja säädettynä 800e aikoinaan. 13hummaa lupasivat lisää.
Ennemmin suosittelen tota perfect poweria mikä omassa autossaki on
Sporttiautohan sitä kauppaa naantalissa.
Asennettuna ja säädettynä joatin 500e pintaa. Ja nyt on tullu tehoja peltisatsin, putkiston ja kartioputsarin avulla n.30heppaa.

Paljoahan ei vakioautoon saa noilla tehtyä, mutta jos sen putsarin ja pellisatsin laitat ja vähän putkistoa niin kai sieltä 15-20heppaa vois takuulla luvata tolla boksilla. Riippuu miten tommonen motti muuten hengittää.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

kuolio kirjoitti:Ei ne roskat läpi mee, kun vaan laittaa tarpeeks tahmeaa suodatinöljyä :wink: . Ite laitoin moottoripyörien suodattimille tarkoitettua öljyä...
Jep, varsinkin enduro/crossipyörien suodatinöljy on hyvin paksua.
Mk2 esco rojektina...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Meneekö enään ilma läpi? :shock:
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Monteonisti kirjoitti:Meneekö enään ilma läpi? :shock:
No ainakaan sitten ei mee jos kastaa suoraan 80/90 vaihteisto öljyssä... :lol:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Monteonisti kirjoitti:Meneekö enään ilma läpi? :shock:
Pakko mennä, tarttee ne rossit ja enskat myös paljon ilmaa, ja on ne aika tehokkaita vekottimia. Uskois et toimis.
Mk2 esco rojektina...
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

mulla on ainaki iha semmone putsaus sarja jossa on pesuaine, ja suodatin öljy... tosin simotan kartiosuodatinta myydään KUIVASUODATTIMENA... eli ei saa laittaa öljyä.. mutta laitoin ite iha pikkasen.. eli kannattaako öljytä vaikka
kyseessä on kuivasuodatin?
Ford Escort 1.8 GT -97
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Öljy tukkii kuivasuodattimen.
Lukittu