Sivu 286/399
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 15 Kesä 2020 21:31
Kirjoittaja PiuhaPoikki
TDdi 03 kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 20:55
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:50
Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.
Äkkiseltään haettuna muissakin Fordeissa ollut ”service menu” toimisi edelleen.
Esim
https://youtu.be/NOZckis6qt8
Tuolta näkee akkujännitteen nutta näkeekö akun varaustilan prosentteina?
Se on se, joka ratkaisee toiminnan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 15 Kesä 2020 22:16
Kirjoittaja TDdi 03
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 21:31
Tuolta näkee akkujännitteen nutta näkeekö akun varaustilan prosentteina?
Se on se, joka ratkaisee toiminnan.
Totta tuokin. Akun varaustila kertoo latauksen määrän vain silloin, kun sitä ei ladata. Lisäksi se pitäisi katsoa taulukosta tai muistaa ulkoa...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 15 Kesä 2020 23:27
Kirjoittaja PiuhaPoikki
TDdi 03 kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 22:16
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 21:31
Tuolta näkee akkujännitteen nutta näkeekö akun varaustilan prosentteina?
Se on se, joka ratkaisee toiminnan.
Totta tuokin. Akun varaustila kertoo latauksen määrän vain silloin, kun sitä ei ladata. Lisäksi se pitäisi katsoa taulukosta tai muistaa ulkoa...
Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ihan noin perinteisesti.
Käsittääkseni auton tietokone laskee koko ajan akun varaustilaa sen perusteella paljonko akkuun on syötetty ja vastaavasti sieltä purettu virtaa suhteessa aikayksikköön.
Näiden paljonpuhuttujen virranhallintaongelmien ydin lienee juuri se, että tämä laskennallinen akun varaustila ei pysy lähellekään yhteneväisenä todellisuuden kanssa vaan kalibroinnin jälkeen niinsanotusti luiskaa näytämään aina vaan pienempää ja pienempää varaustilaa.
Tästä johtuen webasto ja s/s ei suostu toimimaan vedoten siihen, että akun varaustila on mukamas liian matala.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 16 Kesä 2020 17:37
Kirjoittaja revote
Eivätpä sitten soittaneetkaan tänään Lahden FordStoresta uudesta akunvalvontamoduulista. Ei sillä että tässä olisi jotain yllättävää kuitenkaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 16 Kesä 2020 22:38
Kirjoittaja revote
Jarrupalat edessä pehmeämpää tai muuten erilaista kamaa kuin takana, kun etuvanteet ovat jarrupölyssä ja takana ei?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 16 Kesä 2020 22:50
Kirjoittaja jarkkoo
revote kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 22:38
Jarrupalat edessä pehmeämpää tai muuten erilaista kamaa kuin takana, kun etuvanteet ovat jarrupölyssä ja takana ei?
Tai sitten ne etujarrut vaan ottaa enempi, kuten kai aika yleistä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 07:36
Kirjoittaja revote
jarkkoo kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 22:50
Tai sitten ne etujarrut vaan ottaa enempi, kuten kai aika yleistä.
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 07:48
Kirjoittaja Frnz
revote kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 07:36
jarkkoo kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 22:50
Tai sitten ne etujarrut vaan ottaa enempi, kuten kai aika yleistä.
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Etujarrupalat ovat kovemmalla käytöllä kuin takana. Ja kyllä ne pölisee kaikissa merkeissä ja malleissa. Se metallipölyhän muodostuu siitä kun palat ottavat kiinni jarrulevyyn ja tekevät työnsä. Ei siihen auta kun vanteiden pesu jos asia häiritsee.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 08:10
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Älykäs vakionopeudensäädin on melko innokas jarrun polkija. Ei ihme, että jarrupölyä syntyy.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 09:03
Kirjoittaja Focus_2.0
Frnz kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 07:48
revote kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 07:36
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Etujarrupalat ovat kovemmalla käytöllä kuin takana. Ja kyllä ne pölisee kaikissa merkeissä ja malleissa. Se metallipölyhän muodostuu siitä kun palat ottavat kiinni jarrulevyyn ja tekevät työnsä. Ei siihen auta kun vanteiden pesu jos asia häiritsee.
Minulla oli aikoinaan mk1 Focuksessa Ferodon tarvikepalat ja niiden pöly oli vaaleaa. Pölisi muttei näkynyt vanteissa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 09:32
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 08:10
Älykäs vakionopeudensäädin on melko innokas jarrun polkija. Ei ihme, että jarrupölyä syntyy.
30tkm ja levyt jo selvästi kuluneet..hyvä jos 90tkm pääsee

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 09:55
Kirjoittaja revote
Frnz kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 07:48
revote kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 07:36
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Etujarrupalat ovat kovemmalla käytöllä kuin takana. Ja kyllä ne pölisee kaikissa merkeissä ja malleissa. Se metallipölyhän muodostuu siitä kun palat ottavat kiinni jarrulevyyn ja tekevät työnsä. Ei siihen auta kun vanteiden pesu jos asia häiritsee.
Onko se sitten väristä kiinni, että muissa se pöly ei näy. Tulee halpa fiilis kun uusi auto ja vanteet ovat tummana, aivan kuin ei olisi rahaa ostaa kunnon paloja.
Pestään pestään. Tai muut pesee, mä vain vien sinne auton.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 09:57
Kirjoittaja revote
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 08:10
Älykäs vakionopeudensäädin on melko innokas jarrun polkija. Ei ihme, että jarrupölyä syntyy.
Onko se muuten toi vakkari joka välkyttelee jarruvaloja "oudoissa" paikoissa? Joskus näkee esim. letkassa ajaessa kun joku melkein istuu jarrulla kun valot välkkyy koko ajan. Jospa se onkin älykäs vakkari joka säätää nopeutta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 11:09
Kirjoittaja @rsk@
Samaa miettinyt tuossa, että käyttääkö tämä älyttömyysvakkari jarruja lähes koko ajan.
Antaa hyvän kuvan jonossa, jos jarruvalot vilkuttelee koko ajan.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 12:32
Kirjoittaja Moore
revote kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 17:37
Eivätpä sitten soittaneetkaan tänään Lahden FordStoresta uudesta akunvalvontamoduulista. Ei sillä että tässä olisi jotain yllättävää kuitenkaan.
Mulle myös luvattiin uutta moduulia. Piti huollon yhteydessä laittaa kun hain auton pois niin "ei ollutkaan hyllyssä moduulia". Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään kyselyistä huolimatta. Päätin ottaa asiasta nyt sitten myös Fordiin yhteyttä. So far nothing... Vuosi ajettu takuun alaisella uudella autolla, jossa S/S ei toimi. Saa nähdä miten tämä tulee päättymään, mutta kärsivällisyys alkaa loppua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 12:52
Kirjoittaja fordever
Start-Stop toimii. Autossa ei ole webastoa eikä ylläpitolatausta ole harjoitettu. Akunvalvontamodulia ei ole vaihdettu. Sattumaa vai tuuriako?
Sattuuko kukaan tietämään mistä päivästä alkaen uusia akunvalvontamoduleita on alettu tehtaalla asentaa?
Onko kellään tietoa miten tunnistaa uusi akunvalvontamoduli?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 13:29
Kirjoittaja revote
Moore kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 12:32
revote kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 17:37
Eivätpä sitten soittaneetkaan tänään Lahden FordStoresta uudesta akunvalvontamoduulista. Ei sillä että tässä olisi jotain yllättävää kuitenkaan.
Mulle myös luvattiin uutta moduulia. Piti huollon yhteydessä laittaa kun hain auton pois niin "ei ollutkaan hyllyssä moduulia". Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään kyselyistä huolimatta. Päätin ottaa asiasta nyt sitten myös Fordiin yhteyttä. So far nothing... Vuosi ajettu takuun alaisella uudella autolla, jossa S/S ei toimi. Saa nähdä miten tämä tulee päättymään, mutta kärsivällisyys alkaa loppua.
Laitoin jälkimarkkinointipäällikölle mailia, samalle jonka kanssa olen yrittänyt usean viikon edistää asioita. Eilen oli mulle tullut moduuli ja varattiin huoltoon aika 29.6. Aika reippaat jonot.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 14:16
Kirjoittaja Jeipii
Saako Focuksen takakonttiin säädettävän pohjan ? Eli että olisi 2 eri asentoa pohjalevyllä. Ylä- ja ala-asento.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 14:59
Kirjoittaja focst
fordever kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 12:52
Start-Stop toimii. Autossa ei ole webastoa eikä ylläpitolatausta ole harjoitettu. Akunvalvontamodulia ei ole vaihdettu. Sattumaa vai tuuriako?
Sattuuko kukaan tietämään mistä päivästä alkaen uusia akunvalvontamoduleita on alettu tehtaalla asentaa?
Onko kellään tietoa miten tunnistaa uusi akunvalvontamoduli?
Jx6t-10c679-ca on uuden modulin numero. Kurkkaa siitä anturista mikä sulla on mulla on Ba loppunen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 15:51
Kirjoittaja fordever
focst kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 14:59
fordever kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 12:52
Start-Stop toimii. Autossa ei ole webastoa eikä ylläpitolatausta ole harjoitettu. Akunvalvontamodulia ei ole vaihdettu. Sattumaa vai tuuriako?
Sattuuko kukaan tietämään mistä päivästä alkaen uusia akunvalvontamoduleita on alettu tehtaalla asentaa?
Onko kellään tietoa miten tunnistaa uusi akunvalvontamoduli?
Jx6t-10c679-ca on uuden modulin numero. Kurkkaa siitä anturista mikä sulla on mulla on Ba loppunen.
Kiitos tiedosta! Minulla on BE-loppuinen eli varmaan kampanjan kohteena sitten.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 16:29
Kirjoittaja AAR85
Mitä mitä?! Ei se ST:n automaatti olekkaan tuplakytkin! Momenttimuunnin A8 josta on kakkosvaihde deletoitu.
https://youtu.be/GnSQP50gMuE
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Kesä 2020 17:03
Kirjoittaja @rsk@
AAR85 kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 16:29
Mitä mitä?! Ei se ST:n automaatti olekkaan tuplakytkin! Momenttimuunnin A8 josta on kakkosvaihde deletoitu.
https://youtu.be/GnSQP50gMuE
Jos meinaa samaan päästä manuaalia kepittämällä, niin joutuu vähä reenaamaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 19 Kesä 2020 17:22
Kirjoittaja KeltanenTanari
Onko kukaan päässyt vertailemaan noita normi led-ajovaloja vs mukautuvat. Onko valotehoissa / kantamissa eroja?
Lisävaloja ei taida tuohon mukautuvaan oikeen saada edes toimimaan, onko kukaan viritellyt näihin vehkeisiin ylipäätään?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 20 Kesä 2020 13:42
Kirjoittaja @rsk@
KeltanenTanari kirjoitti: ↑19 Kesä 2020 17:22
Onko kukaan päässyt vertailemaan noita normi led-ajovaloja vs mukautuvat. Onko valotehoissa / kantamissa eroja?
Lisävaloja ei taida tuohon mukautuvaan oikeen saada edes toimimaan, onko kukaan viritellyt näihin vehkeisiin ylipäätään?
Normiledien pitkien kantama on vähän parempi.
Mukautuvissa on sitten leveämpi ja parempi valokuvio, joka muuttuu tilanteen mukaan muuten.
Olen myös suunnitellut lisävalopaneelia, mutta se pitäs upottaa ja tuo maski yms on niin höttöä, että pitäs tuet olla. Kaksi pientä linear 6 mahtuu alaritilöiden väliin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 07:52
Kirjoittaja kurjo
Kävin Loimaan paikallisessa Ford huollossa puhumassa tosta startopin toimimattomuudesta,eipä sielltä apua saanut tähän vikaan.huolto edessä kuukauden päässä katsotaan sitten mitä tehdään