Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 21:31
Tuolta näkee akkujännitteen nutta näkeekö akun varaustilan prosentteina?
Se on se, joka ratkaisee toiminnan.
Totta tuokin. Akun varaustila kertoo latauksen määrän vain silloin, kun sitä ei ladata. Lisäksi se pitäisi katsoa taulukosta tai muistaa ulkoa...
Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ihan noin perinteisesti.
Käsittääkseni auton tietokone laskee koko ajan akun varaustilaa sen perusteella paljonko akkuun on syötetty ja vastaavasti sieltä purettu virtaa suhteessa aikayksikköön.
Näiden paljonpuhuttujen virranhallintaongelmien ydin lienee juuri se, että tämä laskennallinen akun varaustila ei pysy lähellekään yhteneväisenä todellisuuden kanssa vaan kalibroinnin jälkeen niinsanotusti luiskaa näytämään aina vaan pienempää ja pienempää varaustilaa.
Tästä johtuen webasto ja s/s ei suostu toimimaan vedoten siihen, että akun varaustila on mukamas liian matala.
revote kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 22:38
Jarrupalat edessä pehmeämpää tai muuten erilaista kamaa kuin takana, kun etuvanteet ovat jarrupölyssä ja takana ei?
Tai sitten ne etujarrut vaan ottaa enempi, kuten kai aika yleistä.
jarkkoo kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 22:50
Tai sitten ne etujarrut vaan ottaa enempi, kuten kai aika yleistä.
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Etujarrupalat ovat kovemmalla käytöllä kuin takana. Ja kyllä ne pölisee kaikissa merkeissä ja malleissa. Se metallipölyhän muodostuu siitä kun palat ottavat kiinni jarrulevyyn ja tekevät työnsä. Ei siihen auta kun vanteiden pesu jos asia häiritsee.
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Etujarrupalat ovat kovemmalla käytöllä kuin takana. Ja kyllä ne pölisee kaikissa merkeissä ja malleissa. Se metallipölyhän muodostuu siitä kun palat ottavat kiinni jarrulevyyn ja tekevät työnsä. Ei siihen auta kun vanteiden pesu jos asia häiritsee.
Minulla oli aikoinaan mk1 Focuksessa Ferodon tarvikepalat ja niiden pöly oli vaaleaa. Pölisi muttei näkynyt vanteissa.
Viimeksi muokannut Focus_2.0, 17 Kesä 2020 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 08:10
Älykäs vakionopeudensäädin on melko innokas jarrun polkija. Ei ihme, että jarrupölyä syntyy.
30tkm ja levyt jo selvästi kuluneet..hyvä jos 90tkm pääsee
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Tokihan ne ottaa enempi mutta jos palat on laadukkaat niin eikai niiden pitäisi pölistä. Alkuperäiset palat.
Etujarrupalat ovat kovemmalla käytöllä kuin takana. Ja kyllä ne pölisee kaikissa merkeissä ja malleissa. Se metallipölyhän muodostuu siitä kun palat ottavat kiinni jarrulevyyn ja tekevät työnsä. Ei siihen auta kun vanteiden pesu jos asia häiritsee.
Onko se sitten väristä kiinni, että muissa se pöly ei näy. Tulee halpa fiilis kun uusi auto ja vanteet ovat tummana, aivan kuin ei olisi rahaa ostaa kunnon paloja.
Pestään pestään. Tai muut pesee, mä vain vien sinne auton.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 08:10
Älykäs vakionopeudensäädin on melko innokas jarrun polkija. Ei ihme, että jarrupölyä syntyy.
Onko se muuten toi vakkari joka välkyttelee jarruvaloja "oudoissa" paikoissa? Joskus näkee esim. letkassa ajaessa kun joku melkein istuu jarrulla kun valot välkkyy koko ajan. Jospa se onkin älykäs vakkari joka säätää nopeutta.
Samaa miettinyt tuossa, että käyttääkö tämä älyttömyysvakkari jarruja lähes koko ajan.
Antaa hyvän kuvan jonossa, jos jarruvalot vilkuttelee koko ajan.
revote kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 17:37
Eivätpä sitten soittaneetkaan tänään Lahden FordStoresta uudesta akunvalvontamoduulista. Ei sillä että tässä olisi jotain yllättävää kuitenkaan.
Mulle myös luvattiin uutta moduulia. Piti huollon yhteydessä laittaa kun hain auton pois niin "ei ollutkaan hyllyssä moduulia". Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään kyselyistä huolimatta. Päätin ottaa asiasta nyt sitten myös Fordiin yhteyttä. So far nothing... Vuosi ajettu takuun alaisella uudella autolla, jossa S/S ei toimi. Saa nähdä miten tämä tulee päättymään, mutta kärsivällisyys alkaa loppua.
revote kirjoitti: ↑16 Kesä 2020 17:37
Eivätpä sitten soittaneetkaan tänään Lahden FordStoresta uudesta akunvalvontamoduulista. Ei sillä että tässä olisi jotain yllättävää kuitenkaan.
Mulle myös luvattiin uutta moduulia. Piti huollon yhteydessä laittaa kun hain auton pois niin "ei ollutkaan hyllyssä moduulia". Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään kyselyistä huolimatta. Päätin ottaa asiasta nyt sitten myös Fordiin yhteyttä. So far nothing... Vuosi ajettu takuun alaisella uudella autolla, jossa S/S ei toimi. Saa nähdä miten tämä tulee päättymään, mutta kärsivällisyys alkaa loppua.
Laitoin jälkimarkkinointipäällikölle mailia, samalle jonka kanssa olen yrittänyt usean viikon edistää asioita. Eilen oli mulle tullut moduuli ja varattiin huoltoon aika 29.6. Aika reippaat jonot.
fordever kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 12:52
Start-Stop toimii. Autossa ei ole webastoa eikä ylläpitolatausta ole harjoitettu. Akunvalvontamodulia ei ole vaihdettu. Sattumaa vai tuuriako?
Sattuuko kukaan tietämään mistä päivästä alkaen uusia akunvalvontamoduleita on alettu tehtaalla asentaa?
Onko kellään tietoa miten tunnistaa uusi akunvalvontamoduli?
Jx6t-10c679-ca on uuden modulin numero. Kurkkaa siitä anturista mikä sulla on mulla on Ba loppunen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
fordever kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 12:52
Start-Stop toimii. Autossa ei ole webastoa eikä ylläpitolatausta ole harjoitettu. Akunvalvontamodulia ei ole vaihdettu. Sattumaa vai tuuriako?
Sattuuko kukaan tietämään mistä päivästä alkaen uusia akunvalvontamoduleita on alettu tehtaalla asentaa?
Onko kellään tietoa miten tunnistaa uusi akunvalvontamoduli?
Jx6t-10c679-ca on uuden modulin numero. Kurkkaa siitä anturista mikä sulla on mulla on Ba loppunen.
Kiitos tiedosta! Minulla on BE-loppuinen eli varmaan kampanjan kohteena sitten.
KeltanenTanari kirjoitti: ↑19 Kesä 2020 17:22
Onko kukaan päässyt vertailemaan noita normi led-ajovaloja vs mukautuvat. Onko valotehoissa / kantamissa eroja?
Lisävaloja ei taida tuohon mukautuvaan oikeen saada edes toimimaan, onko kukaan viritellyt näihin vehkeisiin ylipäätään?
Normiledien pitkien kantama on vähän parempi.
Mukautuvissa on sitten leveämpi ja parempi valokuvio, joka muuttuu tilanteen mukaan muuten.
Olen myös suunnitellut lisävalopaneelia, mutta se pitäs upottaa ja tuo maski yms on niin höttöä, että pitäs tuet olla. Kaksi pientä linear 6 mahtuu alaritilöiden väliin.
Kävin Loimaan paikallisessa Ford huollossa puhumassa tosta startopin toimimattomuudesta,eipä sielltä apua saanut tähän vikaan.huolto edessä kuukauden päässä katsotaan sitten mitä tehdään