Sivu 230/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 00:15
Kirjoittaja HMS77
Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 20:54 Tätä keskustelua kun lukee voisi luulla että autossa ei ole yhtään toimivaa koodinpätkää :D :D .

Kohta 1000km takana ja en ainakaan vielä ole huomannut yhtään asiaa mikä olisi jotenkin häiritsevämpi tai epäloogisemmin toimiva kuin aikaisemmissa autoissani (autokäkkäri tosin vähän outo, pissapojan täytöissä taas samoja ongelmia muilla merkeillä ). Tässähän tuntuu että foortti porukka on aika pienestä pillastuvaa väkeä :shock: .
No ei nyt aivan. Täällä 24tkm takana vailla sen kummempia murheita, nekin vähät mitä on ollu on ollu takuuhuolloissa hoidettuja asioita.
Ensi maanantaina mennään taas jarrusoftapäivitykseen, tällä kertaa tarjoavat sijaisautoa vaimolle, ilmeisesti foorumia on luettu.. ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 11:39
Kirjoittaja @rsk@
Täytyy välillä kehua Focusta. Vaikka tuossa on tietyissä tilanteissa sellaista hermostuneisuutta ajossa noilla pulla talvirenkailla, kun tuo ohjaus on niin viimeisen päälle välitön että reagoi ihan pienen pieniin ratin liikkeisiin vähän yliampuvasti. Mutta sitten taas lumella ja peilijäällä on kyllä viimeisen päälle loistava ajettava.
Perän saa nätisti irti ja sen saa pidettyä luisussa tuollaisissa maantienopeuksissakin.
Tuo renkaiden löysyys, hkpl 9, näkyy siinäkin kun auton oven pamauttaa kiinni, auto heiluu renkaiden varassa.
Ja kokohan oli kokoa Aku Ankka 205/60 /16...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 13:06
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: 08 Helmi 2020 11:39 Täytyy välillä kehua Focusta. Vaikka tuossa on tietyissä tilanteissa sellaista hermostuneisuutta ajossa noilla pulla talvirenkailla, kun tuo ohjaus on niin viimeisen päälle välitön että reagoi ihan pienen pieniin ratin liikkeisiin vähän yliampuvasti. Mutta sitten taas lumella ja peilijäällä on kyllä viimeisen päälle loistava ajettava.
Perän saa nätisti irti ja sen saa pidettyä luisussa tuollaisissa maantienopeuksissakin.
Tuo renkaiden löysyys, hkpl 9, näkyy siinäkin kun auton oven pamauttaa kiinni, auto heiluu renkaiden varassa.
Ja kokohan oli kokoa Aku Ankka 205/60 /16...
Itse siirryin talvirenkaissa jo vuosia sitten noihin kesärengasmittoihin. Itseäni alkoi häiritsemään tuo rungon löysyys erityisesti kitkakumeilla ajellessa. Ohjaus oli kuin puuroa ja tuntui koko ajan pientä eloa ohjauksessa rengaspaineista riippumatta. Juuri tuollaista hermostuneisuutta. Nyt alla Contin kitka 18" koossa ja ajettavuus mielestäni varsin hyvä, ei tosin kesärenkaiden veroinen. Ohjaus on kyllä loistava tässä Focuksessa, paras varmaan mitä missää aikaisemmista autoistani. Mukavuus tosin vähän kärsii, varsinkin kun alusta on vähän turhan pintakova. Se kun olisi snadisti viritetty pehmeämmäksi voisi luulla ajavansa ihan premiumilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 13:08
Kirjoittaja xflex
Tämä uusi Focus on ollut yksi parhaista autoista joita olen omistanut. Valmistunut 9/18 joten aikalailla ensimmäisiä valmistuneita farkkuja. Mittarissa 33tkm ja kyyti on ollut hyvää ja ongelmatonta. Virtaa on riittänyt ja kaikki muutkin ongelmat pysyneet poissa. Voimalinja on kerrassaan mainio ja menee kohtuullisella kulutuksella. Muutama kampanja on käyty tekemässä mutta muuten kaikki hyvin. Ehkä olen vaan vähempään tyytyväinen mutta minusta tämä on hyvä ja murheeton auto. Uusi tällainen dieseli tilalle kun tässä on 100tkm taulussa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 13:58
Kirjoittaja @rsk@
Ishvan kirjoitti: 08 Helmi 2020 13:06 Itse siirryin talvirenkaissa jo vuosia sitten noihin kesärengasmittoihin. Itseäni alkoi häiritsemään tuo rungon löysyys erityisesti kitkakumeilla ajellessa. Ohjaus oli kuin puuroa ja tuntui koko ajan pientä eloa ohjauksessa rengaspaineista riippumatta. Juuri tuollaista hermostuneisuutta. Nyt alla Contin kitka 18" koossa ja ajettavuus mielestäni varsin hyvä, ei tosin kesärenkaiden veroinen. Ohjaus on kyllä loistava tässä Focuksessa, paras varmaan mitä missää aikaisemmista autoistani. Mukavuus tosin vähän kärsii, varsinkin kun alusta on vähän turhan pintakova. Se kun olisi snadisti viritetty pehmeämmäksi voisi luulla ajavansa ihan premiumilla.
Proceed Kia on sellanen pintakovempi vielä ja lyhyempi joustoinen nypyttelijä. No nypyttee tuo St-line alustakin jo lähes joka paikassa vähän kun nämä Suomen tiet alkaa olla jo jokapaikassa niin muhkuraisia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 14:02
Kirjoittaja @rsk@
Ja tuosta ohjauksesta, siinä mielestäni vähän sellasta kaksijakoisuutta. Välillä vähän hermostunut, mutta toisaalta siitä välittyy kyllä tien tuntuma loistavasti juurikin kun aletaan ajamaan pidon rajan tuntumassa ja luiston puolella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Helmi 2020 22:14
Kirjoittaja FF20
Ishvan kirjoitti: 07 Helmi 2020 19:58 Lampunpesurit ? Ainakin omassa moiset näyttää olevan. Takaovien keyless poisto oli kyllä vähän nolo temppu.
Mulla on myös lampunpesurit. Takaovien keyless poistettu, sekä ohjauspyörästä poistettu "rattivaihteiden läpyskät".Edellisessä 2.0 diesel automaatissa 3/19 valmistetussa oli noi vaihdeläpyskät ratissa.Nyt tässä uudessa samanlaisessa, 11/19 valmistuneesta ne puuttuu.Myös kierrettävässä vaihteenvalitsimessa on nykyisin vaihtoehto L.Ilmeisesti tarkoitettu , jos vetää jotain raskasta, venettä ym?Entisessä oli vaihtoehto M ja sai itse tarvittaessa vaihtaa vaihteita manuaalisesti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 03:38
Kirjoittaja AAR85
FF20 kirjoitti: 08 Helmi 2020 22:14 Mulla on myös lampunpesurit. Takaovien keyless poistettu, sekä ohjauspyörästä poistettu "rattivaihteiden läpyskät".Edellisessä 2.0 diesel automaatissa 3/19 valmistetussa oli noi vaihdeläpyskät ratissa.Nyt tässä uudessa samanlaisessa, 11/19 valmistuneesta ne puuttuu.Myös kierrettävässä vaihteenvalitsimessa on nykyisin vaihtoehto L.Ilmeisesti tarkoitettu , jos vetää jotain raskasta, venettä ym?Entisessä oli vaihtoehto M ja sai itse tarvittaessa vaihtaa vaihteita manuaalisesti.
Mielenkiintoista. Omassa 11/19 valmistuneessa (tarkka pvm oli jotain 22.11-19) on vielä nuo läpyskät eikä rullassa ole L:ää. Lampunpesurit on (hinnat alkaen led/halogen) ja takaovien anturit myöskin poistettu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 07:58
Kirjoittaja Ishvan
AAR85 kirjoitti: 09 Helmi 2020 03:38 Mielenkiintoista. Omassa 11/19 valmistuneessa (tarkka pvm oli jotain 22.11-19) on vielä nuo läpyskät eikä rullassa ole L:ää. Lampunpesurit on (hinnat alkaen led/halogen) ja takaovien anturit myöskin poistettu.
Itseltä löytyy myös vaihtoläpyskät ja lampunpesimet ( mukautuvat ledit ). Takaovista puuttu myös keyless vai miksi Ford sitä kutsuukaan. Auto tosiaan edellämainitustikin 12/19 tehty.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 08:47
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: 08 Helmi 2020 13:58 Proceed Kia on sellanen pintakovempi vielä ja lyhyempi joustoinen nypyttelijä. No nypyttee tuo St-line alustakin jo lähes joka paikassa vähän kun nämä Suomen tiet alkaa olla jo jokapaikassa niin muhkuraisia.
Aika monasti ongelmana on että vakiojouset ovat erittäin harvoin progressiivisia vaikka alusta on tehtaalta "madallettu". Tuolla saataisiin pintakovuus pois, mutta silti pidettyä loppujousto jäykkänä kovempaa mentäessä. Eibachin jouset ovat olleet erittäin miellyttäviä oman kokemuksen mukaan, erityisesti juuri tuon progressiivisen jouston takia. Itsekin voisin Fordin myymät Eibachit laittaa alle pintakovuuden poistamiseksi, mutta madallusta en nykyään enään haluaisi. Monasti ihmetellyt miksei tälläistä "kunnon" aftermarket jousta saa "vakiomitassa" eli ilman madallusta, kuin äärimmäisen harvoin. Ikä kun lähestyy neljättä kymmenettä niin alkaa mukavuus ajaa Pokemon hommien ohi. Linttavehkeet on jo nähty ja koettu, eli enään ei ole innostusta mennä pohjaanlyöntikumeja vasten koko aikaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 11:07
Kirjoittaja Fjöördis
Mulla tuli ihan uusi ongelma.
Eräänä aamuna kävi niin että kun pysähdyin, sammutin auton ja olin autossa hetken, taisin etsiä parkkikiekkoa, niin töötti alkoi tööttäilemään ja hätävilkut vilkkumaan, ihan kuin varashälytin olisi mennyt päälle. Autossani tosin ei ole mitään varashälytintä. Hetken siinä mietin että miten sen saa pois. Käynnistin auton, hälytys jatkui edelleen. Sitten laitoin pakin päälle niin se sammui..
Onko kenelläkään tullut tällaista yllätystä?v :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 11:42
Kirjoittaja Fjöördis
KajO kirjoitti: 18 Tammi 2020 13:38 Ylläolevaan lisäys siihen että auto herjasi tästä hätäpuheluviasta aikansa mutta lopetti ennen huoltoon menoa.
Huollossa sanottiin että tuo korjaatuu jos puhelin on kytkettynä autoon, ottaa päivityksen puhelimen kautta.
Omien kokemusten mukaan rohkenen epäillä tätä erittäin suuresti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 11:48
Kirjoittaja @rsk@
Ishvan kirjoitti: 09 Helmi 2020 08:47 Aika monasti ongelmana on että vakiojouset ovat erittäin harvoin progressiivisia vaikka alusta on tehtaalta "madallettu". Tuolla saataisiin pintakovuus pois, mutta silti pidettyä loppujousto jäykkänä kovempaa mentäessä. Eibachin jouset ovat olleet erittäin miellyttäviä oman kokemuksen mukaan, erityisesti juuri tuon progressiivisen jouston takia. Itsekin voisin Fordin myymät Eibachit laittaa alle pintakovuuden poistamiseksi, mutta madallusta en nykyään enään haluaisi. Monasti ihmetellyt miksei tälläistä "kunnon" aftermarket jousta saa "vakiomitassa" eli ilman madallusta, kuin äärimmäisen harvoin. Ikä kun lähestyy neljättä kymmenettä niin alkaa mukavuus ajaa Pokemon hommien ohi. Linttavehkeet on jo nähty ja koettu, eli enään ei ole innostusta mennä pohjaanlyöntikumeja vasten koko aikaa.
Tuo pintakovuushan on kiinni vaimentimen toiminnastakin, jousihan kantaa kuorman ja iskarit ottaa pääsääntöisesti iskut vastaan, mutta tietysti jousetkin osaltaan. Olis mielenkiintoista nähdä minkälaiset vaimentimet Focuksessa olisi Bilsteinin Sprintit. Aivan sairaanhyvä parissa aiemmassa autossa, vähemmän täristävät jäisellä nimimiehen kiharalla kuin tehtaan sport alustalla. Eibachilta saa muistellakseni mk4 Focukseen vakio korkuisia jousia. Ja jos ei halua madaltaa B6 olis bilsteinilta silloin hyvä ja itse en arvaa enää tuon matalempaa autoa hommata kuin Focus. Mutta näitähän voi taas pohtia vaikka kuinka ja paljon...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 11:50
Kirjoittaja xflex
Fjöördis kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:07 Mulla tuli ihan uusi ongelma.
Eräänä aamuna kävi niin että kun pysähdyin, sammutin auton ja olin autossa hetken, taisin etsiä parkkikiekkoa, niin töötti alkoi tööttäilemään ja hätävilkut vilkkumaan, ihan kuin varashälytin olisi mennyt päälle. Autossani tosin ei ole mitään varashälytintä. Hetken siinä mietin että miten sen saa pois. Käynnistin auton, hälytys jatkui edelleen. Sitten laitoin pakin päälle niin se sammui..
Onko kenelläkään tullut tällaista yllätystä?v :lol:
Näitä kun lukee niin taitaa nämä ensimmäiset valmistuneet yksilöt olla niitä parhaita... Kaikki toimii, virtaa riittää, on vaihdeläpyskät ja sensorit kaikissa ovissa.

Jos alkaisi töötti soimaan niin kyllä siinä hermot menisi aika nopeasti...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 11:57
Kirjoittaja Freeze
xflex kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:50 Näitä kun lukee niin taitaa nämä ensimmäiset valmistuneet yksilöt olla niitä parhaita... Kaikki toimii, virtaa riittää, on vaihdeläpyskät ja sensorit kaikissa ovissa.
  • On ensimmäinen paikalliseen myyjäliikkeeseen tullut uusi Focus Mk4
  • On läpyskät
  • On sensorit
  • Virta ei riitä ellei välilataa talvisin max 2 viikon välein
  • Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein, kunnes ECU:n softaan laitettiin öljyn laskukaavaan "kuluminen=kuluminen/2". Myöhemmissä autoissa nostettu öljypohjan kokoa
  • LED-ohjausyksiköt vaihdettu molemmin puolin takuuseen
  • Parkkitutka on häiriöinyt 20 kertaa, ehkä saatiin pois nyt - ehkä ei
  • Voimansiirtovikoja + alennettu teho tullut 3 kpl
Muuten toimii, juu. :mrgreen:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 12:09
Kirjoittaja Fjöördis
xflex kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:50 Näitä kun lukee niin taitaa nämä ensimmäiset valmistuneet yksilöt olla niitä parhaita... Kaikki toimii, virtaa riittää, on vaihdeläpyskät ja sensorit kaikissa ovissa.

Jos alkaisi töötti soimaan niin kyllä siinä hermot menisi aika nopeasti...
Itsellä on lampunpesurit, sensorit ja vaihdeläpystkät, mutta virtaa ei riitä ja häiriöitä riittää senkin edestä :lol: :lol: :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 12:20
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:48 Tuo pintakovuushan on kiinni vaimentimen toiminnastakin, jousihan kantaa kuorman ja iskarit ottaa pääsääntöisesti iskut vastaan, mutta tietysti jousetkin osaltaan. Olis mielenkiintoista nähdä minkälaiset vaimentimet Focuksessa olisi Bilsteinin Sprintit. Aivan sairaanhyvä parissa aiemmassa autossa, vähemmän täristävät jäisellä nimimiehen kiharalla kuin tehtaan sport alustalla. Eibachilta saa muistellakseni mk4 Focukseen vakio korkuisia jousia. Ja jos ei halua madaltaa B6 olis bilsteinilta silloin hyvä ja itse en arvaa enää tuon matalempaa autoa hommata kuin Focus. Mutta näitähän voi taas pohtia vaikka kuinka ja paljon...
Tottakai vaimenninkin vaikuttaa. Oman kokemuksen mukaan tuollainen pieni jatkuva nypytys tien epätasaisuudesta + esim. pienet poikittaissaumat katoavat tiestä suurelta osin kunnollisella progressiivisen jouston omaavalla jousella. Vaimennin vaikuttaa sitten enemmän kun joustoa aletaan vaatia hieman tuota enemmän.

EDIT: yllä oleviin. Itsekin ostanut joitakin tuoreita malleja, merkistä riippumatta niissä on ehdottomasti eniten ollut vikoja. Vuoden kaksi malttaa niin sitten uskaltaa ostaa, kun suurin osa vioista on saatu "korjattua". TIetty silloin ei voi tuoreella mallilla ajaa. Yhden merkin ongelmaksi noita ei kannata lukea.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 12:35
Kirjoittaja Kaizer
Freeze kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:57
  • On ensimmäinen paikalliseen myyjäliikkeeseen tullut uusi Focus Mk4
  • On läpyskät
  • On sensorit
  • Virta ei riitä ellei välilataa talvisin max 2 viikon välein
  • Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein, kunnes ECU:n softaan laitettiin öljyn laskukaavaan "kuluminen=kuluminen/2". Myöhemmissä autoissa nostettu öljypohjan kokoa
  • LED-ohjausyksiköt vaihdettu molemmin puolin takuuseen
  • Parkkitutka on häiriöinyt 20 kertaa, ehkä saatiin pois nyt - ehkä ei
  • Voimansiirtovikoja + alennettu teho tullut 3 kpl
Muuten toimii, juu. :mrgreen:
Oma on kans ensimmäisiä paikalliseen liikkeeseen tulleita.
-Webasto / virta ongelmia ei ole ollut, nyt 37 tkm mittarissa (Kerran ei käynnistynyt, herjasi että tarkista polttoaineen laatu :))
- Myös SS on pelannut mukisematta
-Tämä oli sama, toimenpiteet tehty: Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein
-Kovilla pakkasilla on muutaman kerran törmäyksenesto vetänyt mittaritaulun punaiseksi vaikka tie on ollut edessä täysin tyhjä
-Muutama muu pikkujuttu liittyen keskikonsolin räminään ja tiivistein suhinaan, nämäkin huolto on korjannut.
-Vasen Raidetangon pää vaihdettin 30000 tkm huollon jälkeen. Tässä kävi Fordilla kämmi, Saksassa oli pakattu laatikoihin väärää osaa ja Oikeanpuolen raidetangon pää oli laitettu vasemmalle puolelle joka aiheutti helvetinmoisen rohinan kun kääntyi vasemmalle esim. parkkiruutuun.
-Tämän takia auto oli telakalla 11 pv jotta saivat oikean osan kun suomesta ei löytynyt. Huollon vika tuo ei ollut, toimivat mielestäni mallikkasti ja sain ajella liikkeen autolla tuon ajan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 18:20
Kirjoittaja 6007
eka joka diilerille tuli.
19000 mittarissa ja oljyn elämää jäljellä 19 %.
oikea takaoven lukko korjattu, muuten vain
tarpeelliset päivitykset.
virta riittää, ei webastoa. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 21:14
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Olen ihmetellyt kun navigaattoria ja karttoja on niin parjattu. En ole suurempia ongelmia huomannut keski- ja pohjois-suomessa liikkuessani.
Mutta nyt viikonloppu pääkaupunkiseudulla muutti käsityksen.
Ajeluttaa ihmeellisiä reittejä eikä tunne osoitteita.

Hauskana esimerkkinä Varustelekan uusi osoite: Hankasuontie 11
Navigaattori ei tunne koko kadun nimeä. Paitsi sitten kun saavut kohteeseen ja tallennat nykyisen sijainnin suosikkeihin.
Silloin se kertoo ositteeksi Hankasuontie 11 :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 21:35
Kirjoittaja @rsk@
Ishvan kirjoitti: 09 Helmi 2020 12:20 Tottakai vaimenninkin vaikuttaa. Oman kokemuksen mukaan tuollainen pieni jatkuva nypytys tien epätasaisuudesta + esim. pienet poikittaissaumat katoavat tiestä suurelta osin kunnollisella progressiivisen jouston omaavalla jousella. Vaimennin vaikuttaa sitten enemmän kun joustoa aletaan vaatia hieman tuota enemmän.

EDIT: yllä oleviin. Itsekin ostanut joitakin tuoreita malleja, merkistä riippumatta niissä on ehdottomasti eniten ollut vikoja. Vuoden kaksi malttaa niin sitten uskaltaa ostaa, kun suurin osa vioista on saatu "korjattua". TIetty silloin ei voi tuoreella mallilla ajaa. Yhden merkin ongelmaksi noita ei kannata lukea.
Jep. Ongelmaksi tulee sitten kun vaihdetaan jäykempää ja matalempaa jousta vakioiskareiden kaveriksi, että ulosjouston vaimennus tuppaa loppumaan ja tulee sellanen enemmän pompottaja sitäkin kautta. Tehtaan sportalustoissa monta kertaa juuri tuo ja varsinkin edessä ulosjouston vaimennus jää liian pehmeäksi ja keula sitä kautta epämääräisemmän tuntuiseksi, no mukavuus tekijä normaaliajossa. Myös alkuperäinen vaimennin loppuu aikaisemmin kun se ei jaksa vaimentaa jäykemmän jousen tekemiä korin liikkeitä täysin ja sitä revitään väkisin yli ja vielä vähän sivussa alueelta millä se on parhaimmillaan. Mutta pääasia että itsekukin tykkää siitä millä ajaa... 👍

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 21:42
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: 09 Helmi 2020 21:35 Jep. Ongelmaksi tulee sitten kun vaihdetaan jäykempää ja matalempaa jousta vakioiskareiden kaveriksi, että ulosjouston vaimennus tuppaa loppumaan ja tulee sellanen enemmän pompottaja sitäkin kautta. Tehtaan sportalustoissa monta kertaa juuri tuo ja varsinkin edessä ulosjouston vaimennus jää liian pehmeäksi ja keula sitä kautta epämääräisemmän tuntuiseksi, no mukavuus tekijä normaaliajossa. Myös alkuperäinen vaimennin loppuu aikaisemmin kun se ei jaksa vaimentaa jäykemmän jousen tekemiä korin liikkeitä täysin ja sitä revitään väkisin yli ja vielä vähän sivussa alueelta millä se on parhaimmillaan. Mutta pääasia että itsekukin tykkää siitä millä ajaa... 👍
Näinpä. Pitäisi saada alle vakiomittainen progressiivinen jousi ilman madallusta. Silloin vakioiskari rokkaisi vallan mainiosti kaverina.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Helmi 2020 22:43
Kirjoittaja Peksi.
Fjöördis kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:42 Omien kokemusten mukaan rohkenen epäillä tätä erittäin suuresti.
Onkohan OTA:na vielä tullut mitään päivitystä? Ja jos tulee niin pitääkö olla puhelin johdolla vai Bluetoothilla kiinni, vai sittenkin auto wifi-verkossa kiinni vai tulisiko auton oman modeemin kautta jotain? Vaihtoehtoja on monia :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Helmi 2020 10:46
Kirjoittaja focst
Peksi. kirjoitti: 09 Helmi 2020 22:43 Onkohan OTA:na vielä tullut mitään päivitystä? Ja jos tulee niin pitääkö olla puhelin johdolla vai Bluetoothilla kiinni, vai sittenkin auto wifi-verkossa kiinni vai tulisiko auton oman modeemin kautta jotain? Vaihtoehtoja on monia :D
Se päivitys oli huhtikuussa tulossa OTA:na mutta aika näyttää tuleeko sillonkaan niin monesti jo siirtynyt.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Helmi 2020 17:04
Kirjoittaja Arski57
Freeze kirjoitti: 09 Helmi 2020 11:57
  • Auto huusi öljynvaihtoa 6500 km välein, kunnes ECU:n softaan laitettiin öljyn laskukaavaan "kuluminen=kuluminen/2". Myöhemmissä autoissa nostettu öljypohjan kokoa
JOS pelkkä softamuutos olisi tämän vian korjannut niin ei öljypohjaa olisi suurennettu.
Ihan vaan vähän haiskahtaa tämä purkkapaikka 8-)
Mahtaa olla öljyn laatu tosi huono kun on vaihtoväli ajettu.