Pari turbo kysymystä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Noniino, riippuu koneen kunnosta, jos alakerta ja kansi yms on hyvässä kunnossa niin miksei kestäisi mutta tietysti pienillä paineilla (mutua mutta sanotaan alle 0.4bar)

Sehän siinä yleensä käy että nälkä kasvaa syödessä ja sitä ajattelee että kyllä se ny vähän vielä kestää, ja vielä ihan pikkusen jne ja sitten kuuluu poks
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

selma, laitetaan raukka testiin...
Osaamattomat valittaa
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

eikä se ole ihan ilmasta huvia... painetta kestävä kaasari, bensapumppu, turbo, huonekaluputkea pakosarjaan/imusarjaan.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

+ bensanpaineen säädin, ahtokotelo, jne
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ZyaS kirjoitti:kyllähän se varmaan hetken käy.. mutta sit alkaa oleen "rautaa ilmassa" tai saattaa ne pysyä sisä puolel jos vaan mäntä sulaa :twisted:
mut kyllä se onnistuu noinkin mutta järkeähän siinä ei olee
perustele, miksi nuin käy jos seokset ja sytytys on kohillaan ? kyllä luulisi nyt tuota puolta baaria kestävän ihan helposti vai onko sulla ihan omakohtasia kokemuksia, vai minkä perusteella nuita juttuja latelet ?

kestää jos kestää ja ei kestä jos ei kestä. riippuu missä kunnossa kone on sillä hetkellä kun se turbo siihen isketään ja pysyykö juuri seokset ja sytytys optimaalisina. on kyllä surkean heikko kone jos ei kestä (en tarkota nyt sellasta mikä on just leviämäsä ja siihen vielä sitte turbo kiinni.) :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

eipä oo oma kohtasia kokemuksia.. näin niille tahtoo vaan käydä.. tai sitten katoo about 20hevosta laitumille :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ZyaS kirjoitti:eipä oo oma kohtasia kokemuksia.. näin niille tahtoo vaan käydä.. tai sitten katoo about 20hevosta laitumille :twisted:
ok.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Ihmetelläänpäs väliilä tuota turbon mitotusta :shock: .... elikkäs mimmonen turbo pitäs olla.... Itelle kulkeutu puol ilmaseks tuommonen Holsetin H1A josta kukaan ei tuntunu tietävän mitään, niin pitäs selvitellä että onko se yhtään käypänen :) .... lähinnä huolenaiheena tuon pakopesän ahtaus.... Itse en ole erilaisia turboja hirveesti käsissä pyöritelly niin voisko joku laittaa vertailun vuoksi vaikka Garretin t03:sen (tai jonkun vastaavan) mittoja tänne :oops: .... Jos sais mitan siitä ahtaimmasta kohdasta mistä pakokaasut menee siivelle eli A/R:n A...Siis pakopuolelta :roll: Oliko tarpeekis vaikeasti selitetty :? :roll:
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

T03 pakopesän siiven koko ~49mm|~59mm.
Ja niitä a/r suhteita on ainakin .36, .48, .63, .82
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

pistetään nyt tää tänne ku turbosta kuitenkin on kyse.

eli auto toimii ja vetää hienosti yläkierroksille sati ja alta 3000 kierroksen toimii hienosti tasakaasulla, mutta sitte kun kierrokset on yli 3000 niin tasakaasulla ajettaessa nykii ja pätkii mistä toi mahdollisesti mahtaa johtua.

olis kiva saada toi pelittää kunnolla ku ei voi tasasta ajaa ku 80km:tä jos menee yli ni rupee nykiin
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Jos on kyseessä kaasari peli saattaa vaiva korjaantua seosputkia tai hajoittimia vaihtamalla
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Evolution mitä oot jo tarkastanut. Onko sytkä puoli käyty läpi jo.
Old ford never die they just go faster.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kaikki on kunnossa taas.
vika oli ilmamäärä mittarissa ku se rupes vetään hulapaloota siinä 3000 paikkeilla jolloin boksi meni tietysti sekaisin.

vika korjaantu sillä ku käänsi sitä mittarin läpän jousta reilu pari kierrosta piukempaan siitä mitä se oli vaparina.

samalla korjaantu myös muut ominaisuudet veto tulee nyt tasaisemmin eikä ole sellaista hervotonta muulin potkua siinä 3500 kohdalla.

ja sitte vielä ku se tiputti seokset aavistuksen laihalle kiihdytyksen alussa aina niin sekin ongelma korjaantui ja seokset pysyy nyt tasaisesti rikkaalla

no huomenna näkee mitä koneesta tulee ulos kun on varattu aika penkkiin lopullista säätöä varten :D
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Hyvä että selkis. Kerrohan sitte miten penkis kävi.
Old ford never die they just go faster.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

jos mitään ei hajoo niin kerron muuten voi olla aika hiljasta.

mutta kävi kuinka vaan niin se on selvää että harjakais pottu avataan illalla :lol:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

meinasin laittaa autooni sähkö sääköisen ahtopainetta ohjaavan venttiilin, mutta ongelmana on että en tiedä mistä ne sähköt pitäisi vetää ja minkä anturin mukaan, bumppi on saabin ja autonani on riesa
Osaamattomat valittaa
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

nyt on penkissä käyty.

eka veto niiden säätöjen mukaan mitä itte tein tiellä:
teho 122kw
vääntö 269Nm
ahdot 0.4bar
Viimeksi muokannut evolution, 27 Tammi 2006 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

millä osilla tuo kone on ?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

mahlen männät
205 lohko ja sisäkalut kaikki on kevennetty kiillotettu ja tasapainoitettu
1.6 kannesta tehty viri kansi
nokka on kentcamsin fr30
ö-pumppu burtonin korkea paine/suurteho
is-ruisku
Holset turbo
ja koko keulan kokoinen välijäähy

toi ruisku on ihan vakio boksilla ja sen takia ei ton enempää ruvettu repimään tietysti siellä on lisäsuuttimet mitkä antaa lisää kakkua 0.3 kilossa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

toimiiko se tuohon puoleen kiloon asti hyvin ? aika hyvähän tuo tulos on 0,4barin paineilla.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

En näistä mitään tiedä, mutta lukeman perusteella mietin että eikös puristukset ole aika kovat turbolle, kun on viellä 1,6 kansikin? vai onko paljonkin palotiloja avarrettu?
Osaamattomat valittaa
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sierrain kirjoitti:En näistä mitään tiedä, mutta lukeman perusteella mietin että eikös puristukset ole aika kovat turbolle, kun on viellä 1,6 kansikin? vai onko paljonkin palotiloja avarrettu?
Huom!!
VW:n männät, matalemmat kuin OHC:n omat.
(vai mitkä Mahlet siellä on?? luulisin että VW) :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Jaakko85 kirjoitti:mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
Täh? No mitä se ruisku siihen vaikuttaa, että tarviiko välijäähdytintä vai ei? Isolla välijäähdyttimellähän vain jäähdytetään ahtoilmaa -> kylmenmpi ilma sitoo enemmän happea -> parempi palaminen -> enemmän tehoa. Ei se ruisku siihen vaikuta yhtään mitään.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

männät on kuplan ja kansipahvina on cometicin 3 kerros metalli tiiviste ja kanttahan oli muokattu joten puristukset on n.8
joten eiköhän tossa ole varaa vielä se kilo nostaa painetta
mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
täh :?:
miten se ruisku ja välijäähy on yhteydessä keskenään eihän sillä ole merkitystä.

huomenna laitetaan tilaukseen toi megaruutta ja viritellään sen kanssa suora sytkä koska korkeilla tehoilla ei ole enää mitään järkeä käyttää jakajaa.
ilmamäärä mittari lähtee myös ton muutoksen myötä mäkeen

suuttimia tulee 2/sylinteri eli 8kpl kaikkiaan

tänään vaihtelin tossa tulpat ku pari pimeni, aikaa ei menny ku n.1.5 tuntia ja tulppa avaimia täyty olla 3 eri mittasta ja monen sorttista kiintoavainta
Vastaa Viestiin