Pari turbo kysymystä
Noniino, riippuu koneen kunnosta, jos alakerta ja kansi yms on hyvässä kunnossa niin miksei kestäisi mutta tietysti pienillä paineilla (mutua mutta sanotaan alle 0.4bar)
Sehän siinä yleensä käy että nälkä kasvaa syödessä ja sitä ajattelee että kyllä se ny vähän vielä kestää, ja vielä ihan pikkusen jne ja sitten kuuluu poks
Sehän siinä yleensä käy että nälkä kasvaa syödessä ja sitä ajattelee että kyllä se ny vähän vielä kestää, ja vielä ihan pikkusen jne ja sitten kuuluu poks
perustele, miksi nuin käy jos seokset ja sytytys on kohillaan ? kyllä luulisi nyt tuota puolta baaria kestävän ihan helposti vai onko sulla ihan omakohtasia kokemuksia, vai minkä perusteella nuita juttuja latelet ?ZyaS kirjoitti:kyllähän se varmaan hetken käy.. mutta sit alkaa oleen "rautaa ilmassa" tai saattaa ne pysyä sisä puolel jos vaan mäntä sulaa![]()
mut kyllä se onnistuu noinkin mutta järkeähän siinä ei olee
kestää jos kestää ja ei kestä jos ei kestä. riippuu missä kunnossa kone on sillä hetkellä kun se turbo siihen isketään ja pysyykö juuri seokset ja sytytys optimaalisina. on kyllä surkean heikko kone jos ei kestä (en tarkota nyt sellasta mikä on just leviämäsä ja siihen vielä sitte turbo kiinni.)

Ihmetelläänpäs väliilä tuota turbon mitotusta
.... elikkäs mimmonen turbo pitäs olla.... Itelle kulkeutu puol ilmaseks tuommonen Holsetin H1A josta kukaan ei tuntunu tietävän mitään, niin pitäs selvitellä että onko se yhtään käypänen
.... lähinnä huolenaiheena tuon pakopesän ahtaus.... Itse en ole erilaisia turboja hirveesti käsissä pyöritelly niin voisko joku laittaa vertailun vuoksi vaikka Garretin t03:sen (tai jonkun vastaavan) mittoja tänne
.... Jos sais mitan siitä ahtaimmasta kohdasta mistä pakokaasut menee siivelle eli A/R:n A...Siis pakopuolelta
Oliko tarpeekis vaikeasti selitetty







pistetään nyt tää tänne ku turbosta kuitenkin on kyse.
eli auto toimii ja vetää hienosti yläkierroksille sati ja alta 3000 kierroksen toimii hienosti tasakaasulla, mutta sitte kun kierrokset on yli 3000 niin tasakaasulla ajettaessa nykii ja pätkii mistä toi mahdollisesti mahtaa johtua.
olis kiva saada toi pelittää kunnolla ku ei voi tasasta ajaa ku 80km:tä jos menee yli ni rupee nykiin
eli auto toimii ja vetää hienosti yläkierroksille sati ja alta 3000 kierroksen toimii hienosti tasakaasulla, mutta sitte kun kierrokset on yli 3000 niin tasakaasulla ajettaessa nykii ja pätkii mistä toi mahdollisesti mahtaa johtua.
olis kiva saada toi pelittää kunnolla ku ei voi tasasta ajaa ku 80km:tä jos menee yli ni rupee nykiin
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
kaikki on kunnossa taas.
vika oli ilmamäärä mittarissa ku se rupes vetään hulapaloota siinä 3000 paikkeilla jolloin boksi meni tietysti sekaisin.
vika korjaantu sillä ku käänsi sitä mittarin läpän jousta reilu pari kierrosta piukempaan siitä mitä se oli vaparina.
samalla korjaantu myös muut ominaisuudet veto tulee nyt tasaisemmin eikä ole sellaista hervotonta muulin potkua siinä 3500 kohdalla.
ja sitte vielä ku se tiputti seokset aavistuksen laihalle kiihdytyksen alussa aina niin sekin ongelma korjaantui ja seokset pysyy nyt tasaisesti rikkaalla
no huomenna näkee mitä koneesta tulee ulos kun on varattu aika penkkiin lopullista säätöä varten
vika oli ilmamäärä mittarissa ku se rupes vetään hulapaloota siinä 3000 paikkeilla jolloin boksi meni tietysti sekaisin.
vika korjaantu sillä ku käänsi sitä mittarin läpän jousta reilu pari kierrosta piukempaan siitä mitä se oli vaparina.
samalla korjaantu myös muut ominaisuudet veto tulee nyt tasaisemmin eikä ole sellaista hervotonta muulin potkua siinä 3500 kohdalla.
ja sitte vielä ku se tiputti seokset aavistuksen laihalle kiihdytyksen alussa aina niin sekin ongelma korjaantui ja seokset pysyy nyt tasaisesti rikkaalla
no huomenna näkee mitä koneesta tulee ulos kun on varattu aika penkkiin lopullista säätöä varten

nyt on penkissä käyty.
eka veto niiden säätöjen mukaan mitä itte tein tiellä:
teho 122kw
vääntö 269Nm
ahdot 0.4bar
eka veto niiden säätöjen mukaan mitä itte tein tiellä:
teho 122kw
vääntö 269Nm
ahdot 0.4bar
Viimeksi muokannut evolution, 27 Tammi 2006 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mahlen männät
205 lohko ja sisäkalut kaikki on kevennetty kiillotettu ja tasapainoitettu
1.6 kannesta tehty viri kansi
nokka on kentcamsin fr30
ö-pumppu burtonin korkea paine/suurteho
is-ruisku
Holset turbo
ja koko keulan kokoinen välijäähy
toi ruisku on ihan vakio boksilla ja sen takia ei ton enempää ruvettu repimään tietysti siellä on lisäsuuttimet mitkä antaa lisää kakkua 0.3 kilossa
205 lohko ja sisäkalut kaikki on kevennetty kiillotettu ja tasapainoitettu
1.6 kannesta tehty viri kansi
nokka on kentcamsin fr30
ö-pumppu burtonin korkea paine/suurteho
is-ruisku
Holset turbo
ja koko keulan kokoinen välijäähy
toi ruisku on ihan vakio boksilla ja sen takia ei ton enempää ruvettu repimään tietysti siellä on lisäsuuttimet mitkä antaa lisää kakkua 0.3 kilossa
Täh? No mitä se ruisku siihen vaikuttaa, että tarviiko välijäähdytintä vai ei? Isolla välijäähdyttimellähän vain jäähdytetään ahtoilmaa -> kylmenmpi ilma sitoo enemmän happea -> parempi palaminen -> enemmän tehoa. Ei se ruisku siihen vaikuta yhtään mitään.Jaakko85 kirjoitti:mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
männät on kuplan ja kansipahvina on cometicin 3 kerros metalli tiiviste ja kanttahan oli muokattu joten puristukset on n.8
joten eiköhän tossa ole varaa vielä se kilo nostaa painetta
miten se ruisku ja välijäähy on yhteydessä keskenään eihän sillä ole merkitystä.
huomenna laitetaan tilaukseen toi megaruutta ja viritellään sen kanssa suora sytkä koska korkeilla tehoilla ei ole enää mitään järkeä käyttää jakajaa.
ilmamäärä mittari lähtee myös ton muutoksen myötä mäkeen
suuttimia tulee 2/sylinteri eli 8kpl kaikkiaan
tänään vaihtelin tossa tulpat ku pari pimeni, aikaa ei menny ku n.1.5 tuntia ja tulppa avaimia täyty olla 3 eri mittasta ja monen sorttista kiintoavainta
joten eiköhän tossa ole varaa vielä se kilo nostaa painetta
tähmikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?

miten se ruisku ja välijäähy on yhteydessä keskenään eihän sillä ole merkitystä.
huomenna laitetaan tilaukseen toi megaruutta ja viritellään sen kanssa suora sytkä koska korkeilla tehoilla ei ole enää mitään järkeä käyttää jakajaa.
ilmamäärä mittari lähtee myös ton muutoksen myötä mäkeen
suuttimia tulee 2/sylinteri eli 8kpl kaikkiaan
tänään vaihtelin tossa tulpat ku pari pimeni, aikaa ei menny ku n.1.5 tuntia ja tulppa avaimia täyty olla 3 eri mittasta ja monen sorttista kiintoavainta