Oltzki kirjoitti: 01 Marras 2022 17:55
Satuitko ottamaan kuvaa tuosta maalin kulumasta konepellin alapuolella?
Otin. Laitan ne näkyville joskus. Maalauksen jälkeen siitä tuli aivan eri näköinen kuin tehtaan jäljiltä. Ja hyvässä mielessä.
Mutta. Talvimurheita. Sain autoni niin keväällä ettei ollu tällasia pitkiä pakkasjaksoja. Keula kun on entistä avonaisempi alas saakka, niin
haukkas jostaki vähän lunta sinne keulan uumeniin ja lumi pääs tekemään sinne välijäähdyttimen eteen jääpatin. Sitten sen aktiivisen säleikön läpät osuu siihen jäähän ja säleikköä ohjaava softanpätkä ei tajua mitä tehdä. Se aikansa jumii edes takaisin käynnistyksen jälkeen, kunnes jättää säleikön auki.
Tästä johtuen auto ei lämpiä ja kulutus ollut seittemää litraa vaikka miten ajais. Ja koska se ei lämpiä, niin ECU rajoittaa tehoja pois ja auto on kuin joku 60hp vapari. Myös sähköavustus ei ole käytössä. Sain sen koneen lämpimäks yks päivä pidemmällä ajolla ja sähköapu tuli vasta sitten käyttöön.
Oon sitte ollu tällä viikolla melkein joka ilta sulattelemassa autoa parkkihallissa mut ei se oo riittäny siihen jääpatin sulatukseen. Säleikkö oli myös
oikeasti itsessään jäässä, koska osa niistä läpistä ei liikkunu ja se moottori väkisin väänsi niitä...lampulla katoin ni ihan siis mutkalle väänsi väkisin.
Sitten pesin auton parkkihallissa, kun oli jo niin paskanen. Sulatin auton ensin huolellisesti, pesin itse ja kuivasin hyvin. Noh sitten oli seuraavana päivänä kumpikin Matrix-Led-umpio sisältä jäässä. Tätä ei tapahtunu edellisellä Fiestalla.
En nyt ihan näistä syyttäs vain Fiestaa, mutta mutta..aika tarkkana saa olla tuon lumen menon kanssa sisään. Tämä siis sama ST:ssä.
Mutta jotta ei tule vain kitistyä autosta, niin mitään sinänsä
vikoja ei ole ollut ja auto on toiminut kuten pitää.