Eilen oli paikallisen K-marketin pihassa jopa kaks faceliftiä vierekkäin

Eilen oli paikallisen K-marketin pihassa jopa kaks faceliftiä vierekkäin
Näytti olevan tässä 3.4 versio syncista. Sim-kortista ei ollut mainintaa laitteen tiedoissa, modeemista kyllä.
Vanteet vaikuttaa alustan osalta takuuseen. Mitään muita rajoituksia ei tietääkseni ole. Huolto jos tehdään muualla pitää pystyä todistamaan että on tehty Fordin huoltolistan mukaan ja käytetty oikeita öljyjä. On Kait muillakin merkeillä takuu ehdot olemassa? Kyllä ne kaiuttimet saa vaihtaa missä haluaa ja minkä merkkiseksi haluaa. Takuu ei vaan enää niitä korvaa.Robert kirjoitti: ↑04 Elo 2022 11:37Näytti olevan tässä 3.4 versio syncista. Sim-kortista ei ollut mainintaa laitteen tiedoissa, modeemista kyllä.
Pitäisikö kaiuttimet tosiaan vaihtaa Fordin valtuuttamassa huollossa? Talvirenkaat painostettiin aika tehokkaasti ottamaan Fordilta ("takuu saattaa muuten raueta"). Pitääkö tuulilasin pesunesteenkin olla Fordin tyyppihyvksymää tai muuten menee takuu? Jos olisi aktiivisuutta ja kapinahenkeä (ei taida löytyä), vois tutkituttaa tämän Fordin meiningin Kuluttajariitalautakunnassa.
Ei ainakaan oikein asennettuna.
Kiitos asioiden oikaisusta. Olen tuore fordilainen, ensikertalainen, mutta mielikuva on, että tavallista enemmän Fordilla olisi mainetta reviirinsä suojelijana. Kaiuttimia tuskin on about kellään mennyt koskaan takuukorjaukseen, mutta jos soittimesta/radiosta joku pimenee, niin meneekö takuuseen enää, jos kaveri vaihtanut kaiuttimet?focst kirjoitti: ↑04 Elo 2022 12:07 Vanteet vaikuttaa alustan osalta takuuseen. Mitään muita rajoituksia ei tietääkseni ole. Huolto jos tehdään muualla pitää pystyä todistamaan että on tehty Fordin huoltolistan mukaan ja käytetty oikeita öljyjä. On Kait muillakin merkeillä takuu ehdot olemassa? Kyllä ne kaiuttimet saa vaihtaa missä haluaa ja minkä merkkiseksi haluaa. Takuu ei vaan enää niitä korvaa.
Ihmetellyt myös manuaalin surkeutta. Ei ymmärrä, kuka tuosta saa iloa, mutta varmaan joku suunnitteluryhmässä on kiksejä saanut.
No heh. Itsellä X-varustemalli ja odottanut kans, että koska näitä ambienteja pääsee "ihastelemaan". En vissiin ole ajellut vielä tarpeeksi hämärässä. Vasta havainto sivuikkunoiden nostimien varsin maltillisesta pikkusinivalosta. Myös soittimen/navigaattorin näyttö osaa toki muuttua tummansiniseksi, kun hämärtää.S-P-H kirjoitti: ↑30 Elo 2022 20:59 Asensin ite jalkatiloihin alkuperäiset siniset LED-valot (ambientvalaistus) mitkä bongasin brittien Fiestaryhmästä.
Oli johdot valmiina ja niihin tuli sähköt. Ne valot taitaa olla ST-Line X ja Vignalessa valmiiks, mutta
mulla ei ollu.
Ovat aika himmeet ja todellakin vaan ambienssivalot. Saa olla tosi pimeetä, että niitä näkee. Oli myös ehkä
näyttävyyteensä nähden kalliit, 17,5eur/kpl.
Kummallinen juttu, jos puskuri sama? Kerrohan sitten, miten kävi ja minkä verran helpotusta tähän hatchbackien ikiriesaan.S-P-H kirjoitti: ↑30 Elo 2022 20:59Sit oon metsästäny takakuraläppiä mitkä halusin jo maahantuojalta mut ku varaosaluettelon mukaan niitä ei
tohon puskuriin saa. Me aiotaan kuitenkin kokeilla käytännössä niitä paikalleen paikallisessa merkkihuollossa.
Puskurin tuotekoodi on kuulemma sama ni ei voi tajuta miks ei kävis samat läpät ku edelliseen.
Ihan mielenkiinnosta jos sinulla siis X varustetasolla niin onko Fiestassasi valokatkaisijan vieressä erikseen namiska etusumuvaloille? Tai jos palstalla muita uuden Fiestan X varustetason omistajia niin laitatteko kommenttia tähän. Eilen tässä kyselin liikkeestä ja tammikuussa tilattu titanium X A7 dct:llä valmistunut ja näillä näkymin ehkä luovutukseen marraskuussa. Tässä x varustelussa kun pitäisi olla noi etusumuvalot integroituna ajovaloihin ja mitä nyt nähnyt kuvia esim. netissä niin aiemmin noissa on ollut sekä etusumuvaloille että takasumuvaloille oma namiska. Sattui vaan silmään muutamasta netissä ilmoituksessa olleesta Fiestasta tällä x varustetasolla, että siellä olikin vaan takasumuvaloille namiska....ihan mielenkiinnosta vaan, että eihän näitä nyt sitten ole pudoteltu pois esim. etusumuvaloja?Robert kirjoitti: ↑08 Syys 2022 12:11No heh. Itsellä X-varustemalli ja odottanut kans, että koska näitä ambienteja pääsee "ihastelemaan". En vissiin ole ajellut vielä tarpeeksi hämärässä. Vasta havainto sivuikkunoiden nostimien varsin maltillisesta pikkusinivalosta. Myös soittimen/navigaattorin näyttö osaa toki muuttua tummansiniseksi, kun hämärtää.S-P-H kirjoitti: ↑30 Elo 2022 20:59 Asensin ite jalkatiloihin alkuperäiset siniset LED-valot (ambientvalaistus) mitkä bongasin brittien Fiestaryhmästä.
Oli johdot valmiina ja niihin tuli sähköt. Ne valot taitaa olla ST-Line X ja Vignalessa valmiiks, mutta
mulla ei ollu.
Ovat aika himmeet ja todellakin vaan ambienssivalot. Saa olla tosi pimeetä, että niitä näkee. Oli myös ehkä
näyttävyyteensä nähden kalliit, 17,5eur/kpl.
Kummallinen juttu, jos puskuri sama? Kerrohan sitten, miten kävi ja minkä verran helpotusta tähän hatchbackien ikiriesaan.S-P-H kirjoitti: ↑30 Elo 2022 20:59Sit oon metsästäny takakuraläppiä mitkä halusin jo maahantuojalta mut ku varaosaluettelon mukaan niitä ei
tohon puskuriin saa. Me aiotaan kuitenkin kokeilla käytännössä niitä paikalleen paikallisessa merkkihuollossa.
Puskurin tuotekoodi on kuulemma sama ni ei voi tajuta miks ei kävis samat läpät ku edelliseen.
Focus 4.5 täällä ja etusumareille ei ole erillistä kytkintä, autosta löytyy Dynamic Pixel LED jonka takia etusumareille ei ole enää käyttöä. Voisko olla että sulla on fiestassa myös nuo dynaamiset pikseli ledit?mjasa kirjoitti: ↑30 Syys 2022 09:11Ihan mielenkiinnosta jos sinulla siis X varustetasolla niin onko Fiestassasi valokatkaisijan vieressä erikseen namiska etusumuvaloille? Tai jos palstalla muita uuden Fiestan X varustetason omistajia niin laitatteko kommenttia tähän. Eilen tässä kyselin liikkeestä ja tammikuussa tilattu titanium X A7 dct:llä valmistunut ja näillä näkymin ehkä luovutukseen marraskuussa. Tässä x varustelussa kun pitäisi olla noi etusumuvalot integroituna ajovaloihin ja mitä nyt nähnyt kuvia esim. netissä niin aiemmin noissa on ollut sekä etusumuvaloille että takasumuvaloille oma namiska. Sattui vaan silmään muutamasta netissä ilmoituksessa olleesta Fiestasta tällä x varustetasolla, että siellä olikin vaan takasumuvaloille namiska....ihan mielenkiinnosta vaan, että eihän näitä nyt sitten ole pudoteltu pois esim. etusumuvaloja?Robert kirjoitti: ↑08 Syys 2022 12:11
No heh. Itsellä X-varustemalli ja odottanut kans, että koska näitä ambienteja pääsee "ihastelemaan". En vissiin ole ajellut vielä tarpeeksi hämärässä. Vasta havainto sivuikkunoiden nostimien varsin maltillisesta pikkusinivalosta. Myös soittimen/navigaattorin näyttö osaa toki muuttua tummansiniseksi, kun hämärtää.
Kummallinen juttu, jos puskuri sama? Kerrohan sitten, miten kävi ja minkä verran helpotusta tähän hatchbackien ikiriesaan.
Ei sillä, että etusumareista mitään oikeata hyötyä olis, mutta jos on pudoteltu asiakkaan tietämättä varusteita pois niin hyvityksen paikka sanoisin![]()
Oho, omassa ollu samaa havaittavissa että jää jälkiä tiivisteistä konepellin sisäpinnalle. Sinänsä oo haitannu niin en ole lähtenyt kissaa nostamaan pöydälle. Itselläni on samanlainen 155hp Mhev, kohtalaisen pirteä ja ajotietokoneessa keskikulutus ollut pitkän seurannan aikana 4.9ltr/100km, yhteistä matkaa auton kanssa on karttunut 44500km.S-P-H kirjoitti: ↑26 Loka 2022 20:24 Oman auton konepelti menee uudelleenmaalaukseen sisäpuolelta. Olin yllättynyt, että Ford muutti mielensä ja minuun otettiin yhteyttä. Konepellin asento yritetään laittaa niin et se tiiviste ei hinkkaisi maalia rikki.
Olen melko varma, että tää koskee kaikkia Fiestoja. Tämä oli 2019 mallissa aivan samanlaisena. Kantsii kurkata oman konepellin sisäpuolelle. Itellä oli maali puhki jo ennen 5000km eli se kuluminen alko heti uudesta.
10000km kulutus oli 5.2l ja ajan 90% kökkivää kaupunkiajoa.
Mutta muuten fiilis Fiestan tuotannon lopettamisesta kokonaan on![]()
Oma 155hp facelift jäänee melko harvinaiseksi. Mä en oo vieläkään nähny ainuttakaan faceliftiä st-linee tai st:tä missään muualla paitsi autokaupassa ja nettiautossa. Brittifoorumeilla niitä on moni todistetusti saanut. Suomessa vaikuttanee se et ei Fiestaa ole voinu tilata pitkään aikaan ja hinnat karkas loppua kohti liian kalliiks.
Satuitko ottamaan kuvaa tuosta maalin kulumasta konepellin alapuolella?S-P-H kirjoitti: ↑26 Loka 2022 20:24 Oman auton konepelti menee uudelleenmaalaukseen sisäpuolelta. Olin yllättynyt, että Ford muutti mielensä ja minuun otettiin yhteyttä. Konepellin asento yritetään laittaa niin et se tiiviste ei hinkkaisi maalia rikki.
Olen melko varma, että tää koskee kaikkia Fiestoja. Tämä oli 2019 mallissa aivan samanlaisena. Kantsii kurkata oman konepellin sisäpuolelle. Itellä oli maali puhki jo ennen 5000km eli se kuluminen alko heti uudesta.
10000km kulutus oli 5.2l ja ajan 90% kökkivää kaupunkiajoa.
Mutta muuten fiilis Fiestan tuotannon lopettamisesta kokonaan on![]()
Oma 155hp facelift jäänee melko harvinaiseksi. Mä en oo vieläkään nähny ainuttakaan faceliftiä st-linee tai st:tä missään muualla paitsi autokaupassa ja nettiautossa. Brittifoorumeilla niitä on moni todistetusti saanut. Suomessa vaikuttanee se et ei Fiestaa ole voinu tilata pitkään aikaan ja hinnat karkas loppua kohti liian kalliiks.
Otin. Laitan ne näkyville joskus. Maalauksen jälkeen siitä tuli aivan eri näköinen kuin tehtaan jäljiltä. Ja hyvässä mielessä.
Ihmettelen kun niin vähän on juttua ollut siitä säleiköstä. Itse ajelin yhden talven pre-facelift Fiestalla, ja siitä hajosi osa säleiköstä lumen ja sen jäätymisen seurauksena. Säleikön idea on hyvä, mutta mahtaako Suomen keleissä olla ainoassakaan Fiestassa ehjää säleikköä muutaman talven jälkeen.S-P-H kirjoitti: ↑16 Joulu 2022 17:16Otin. Laitan ne näkyville joskus. Maalauksen jälkeen siitä tuli aivan eri näköinen kuin tehtaan jäljiltä. Ja hyvässä mielessä.
Mutta. Talvimurheita. Sain autoni niin keväällä ettei ollu tällasia pitkiä pakkasjaksoja. Keula kun on entistä avonaisempi alas saakka, niin
haukkas jostaki vähän lunta sinne keulan uumeniin ja lumi pääs tekemään sinne välijäähdyttimen eteen jääpatin. Sitten sen aktiivisen säleikön läpät osuu siihen jäähän ja säleikköä ohjaava softanpätkä ei tajua mitä tehdä. Se aikansa jumii edes takaisin käynnistyksen jälkeen, kunnes jättää säleikön auki.
Tästä johtuen auto ei lämpiä ja kulutus ollut seittemää litraa vaikka miten ajais. Ja koska se ei lämpiä, niin ECU rajoittaa tehoja pois ja auto on kuin joku 60hp vapari. Myös sähköavustus ei ole käytössä. Sain sen koneen lämpimäks yks päivä pidemmällä ajolla ja sähköapu tuli vasta sitten käyttöön.
Oon sitte ollu tällä viikolla melkein joka ilta sulattelemassa autoa parkkihallissa mut ei se oo riittäny siihen jääpatin sulatukseen. Säleikkö oli myös
oikeasti itsessään jäässä, koska osa niistä läpistä ei liikkunu ja se moottori väkisin väänsi niitä...lampulla katoin ni ihan siis mutkalle väänsi väkisin.
Sitten pesin auton parkkihallissa, kun oli jo niin paskanen. Sulatin auton ensin huolellisesti, pesin itse ja kuivasin hyvin. Noh sitten oli seuraavana päivänä kumpikin Matrix-Led-umpio sisältä jäässä. Tätä ei tapahtunu edellisellä Fiestalla.
En nyt ihan näistä syyttäs vain Fiestaa, mutta mutta..aika tarkkana saa olla tuon lumen menon kanssa sisään. Tämä siis sama ST:ssä.
Mutta jotta ei tule vain kitistyä autosta, niin mitään sinänsä vikoja ei ole ollut ja auto on toiminut kuten pitää.