Sivu 3/3
Lähetetty: 20 Touko 2006 22:35
Kirjoittaja WSE
atkeppu kirjoitti:
Kumpi olis parempi vaihtoehto joko tarvikekatti tai sitten käytetty katti hajottamolta?
Katti on "ikuinen" jollei ole ajettu lyijyllisellä tai mekaanisesti vaurioitettu. Hajottamon katin lyijyhalvauksesta ei voi tosin koskaan olla aivan varma... Muutoinhan tuon kunnon voi testata ravistelemalla (ei saa olla mitään irtainta sisällä) ja katsomalla että siellä on ylipäätänsäkään kennosto sisällä vielä ja ilmaa virtaa läpi (ettei ole sulanut). Vielä se varaus käytettyyn jotta joissakin vanhoissa kateissa kennosto saattaa murentua ikäännyttyään tarpeeksi. Miten lienetkin saanut oman kattisi hajalle...? (vai onko vika sittenkin muualla)
Lähetetty: 01 Kesä 2006 10:41
Kirjoittaja atkeppu
Katin vaihdolla ongelma korjattu. Pakokaasutesti läpi kirkkaasti.
Lähetetty: 13 Huhti 2007 08:58
Kirjoittaja HumppaPappa
Aloitetaanpa ensimmäisellä viestillä ja itkulla samaan aikaan.
Mittasin lambdan ja se oli täysin pimeänä (ei antanut mitään arvoja). Kävin hakemassa Bilteman lambdan ja nyt se pitäisi saada asennettua. Miten selvitän mikä menee minnekkin? Entisessä oli johtoina: valkea, valkea, harmaa ja musta uudessa; musta, musta, sininen ja valkoinen.
Paikoilleen laitettuna uusi antaa arvoja mutta en vielä uskaltanut liittää sitä liittimeen. Ilmeisesti kuitenkin mustat on lämmitys uudessa ja vanhassa valkoiset ovat vastaavat. Uudessa taas ohjeen mukaan valkoinen olisi maa mutta onko vanhassa harmaa vastaava?
EDIT: lisätään vielä että viimeiset 3 vuotta on päästöjen kanssa ollut ongelmia. vuosi 1: hylkäys katsastuksessa päästöjen takia. Korjautui MAFilla mutta oli edelleen lähes hylkäys rajoilla. Vuosi 2: meni juuri ja juuri läpi päästöjen puolesta ja vuosi 3: Päästöt taas todella korkealla häkä ei ollut kauhean paha mutta muut oli kaukana. (en voi laittaa tarkempia arvoja kun ei ole mitään dokumenttia minulla)
EDIT2: Autona siis Mondeo -94, 1.6 Sedan
Lähetetty: 13 Huhti 2007 16:41
Kirjoittaja HumppaPappa
nyt on selvillä tämän hetkinen tilanne:
co 0,73
hc 311
ja kierroksilla:
co 0,6
hc 88
Lambda 1,01
Vielä kaivataan apua ja onko nuo johdot nyt sitten oikein kytketty...
Lähetetty: 13 Huhti 2007 17:41
Kirjoittaja atkeppu
Ite kytkin ton bilteman lambdan siten, että entiset valkoiset mustiin ja entisen mustan siniseen sekä harmaan valkoiseen. Ja tuntui toimivan ok.
Lähetetty: 13 Huhti 2007 18:00
Kirjoittaja HumppaPappa
atkeppu kirjoitti:Ite kytkin ton bilteman lambdan siten, että entiset valkoiset mustiin ja entisen mustan siniseen sekä harmaan valkoiseen. Ja tuntui toimivan ok.
Kiitoksia vahvistuksesta noin minäkin sen tein. Pitänee vielä vaihtaa se katti josko se auttaa.
Mistä muuten voisi johtua rikkaalla käyminen? Oli entinen lambda erittäin musta. Nyt ei pitäisi maffissa olla vikaa mutta eihän sitä koskaan tiedä
Lähetetty: 14 Huhti 2007 01:34
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä tuosta, mutta ostaessani vaimon Eskoon, siis pirssiin, lambda-anturia, niin myytävänä oli kaksi erillaista, e-3 ja e-4 muistaakseni, ostin molemmat, toinen (e-4) ollut puolikkaan vuotta ja kulutus mielestäni liian suuri, kokeilen ehkä joskus toista, siis voi olla väärä anturi myös sinulla? 8)
Jos joku tietää nuista enemmän, niin tietoa otan ilolla vastaan!

Lähetetty: 16 Huhti 2007 14:32
Kirjoittaja HumppaPappa
laitoin tarvikekatin ja päästöt oli erinomaiset 8)