Sivu 3/3

Re: Ruostekorjaukset

Lähetetty: 09 Elo 2014 12:46
Kirjoittaja duckworth
Kyllä tää auto katon alle ja seinien sisään jää, ei vaan lämmitystä.

Re: Ruostekorjaukset

Lähetetty: 14 Elo 2014 00:53
Kirjoittaja Tessu
erikoista sinänsä että miksi kysyä jos tietää? itte oon kaiken kokeillu ja sitten todennu mitenkä onnistuu kaikki kun on aina erilaista ja yksilöllistä....

Re: Ruostekorjaukset

Lähetetty: 20 Elo 2014 15:52
Kirjoittaja Volmari
Onhan noita epokseja vaikka millä ominaisuuksilla. epoksin perusominaisuudet ovat jo pirun hyvät pohjamaalaukseen jopa auton peltien pohjaamiseen. Hiominen ja sen semmoinen on kyllä selvästi ikävempää touhua kuin vaikka automaalaamoissa käytettävien hiontavärien hionnassa.

olen myös maalannut värimassoja suorilta hiotulle epoksipinnalle ilman ongelmia, en siis itse käyttäisi enään mitään muuta tavaraa siinä välissä.

Muistetaan vain että on monia eri tapoja suorittaa maalauksia. jotkut ovat joiltain osilta parempia kuin toiset ja toiset ajaa paremmin jotain toista asiaa. näillä mistä on höpisty on minun nähdäkseni varmaan pitkäkestoisimmat korroosionestovaikutukset mitä perinteisemmillä automaalaamo menetelmillä. He joutuvat kummiskin taistelemaan usein kelloa vastaan mikä kostautuu sitten vähän huonommilla korroosionestoilla.

Re: Ruostekorjaukset

Lähetetty: 28 Elo 2014 08:34
Kirjoittaja kimmoj
Moro,
Mulla olisi vähän toisenlainen ruostekorjausprojekti tiedossa. Eli Transitin katto vuotaa taaimmaisen sauman nurkasta. Eli kyseessä on pistehitsattu sauma. Miten tätä kannattaisi alkaa korjaamaan. Hitsaus olisi varmasti paras, mutta haluaisin välttää maalaamista. Voisiko sauman reunassa näkyvät vähäiset ruosteet hioa kevyesti pois ja tämän jälkeen sauman tiivistäisi sopivalla massalla (jokin sika?). Koko saumaa ei tarvitse uusia, varmaan 20 cm pätkä riittää.

/kimmo

Re: Ruostekorjaukset

Lähetetty: 30 Elo 2014 21:59
Kirjoittaja JyriN
kimmoj kirjoitti:Moro,
Mulla olisi vähän toisenlainen ruostekorjausprojekti tiedossa. Eli Transitin katto vuotaa taaimmaisen sauman nurkasta. Eli kyseessä on pistehitsattu sauma. Miten tätä kannattaisi alkaa korjaamaan. Hitsaus olisi varmasti paras, mutta haluaisin välttää maalaamista. Voisiko sauman reunassa näkyvät vähäiset ruosteet hioa kevyesti pois ja tämän jälkeen sauman tiivistäisi sopivalla massalla (jokin sika?). Koko saumaa ei tarvitse uusia, varmaan 20 cm pätkä riittää.

/kimmo
Saumaa näkemättä on paha sanoa mutta veikkaan, että pistehitsisauma on antanut periksi korin elämisen takia ja siksi vuotaa.

Hätäkorjauksena tuohon voisi laittaa korikittiä (autokäyttöön tarkoitettu, päällemaalaattava), eli ensin vanha pinta pellille ja ruoste pois. Sitten korikitti ja pohja- / pintamaalit. Sisäpuolelle sitten samoin puhdistus ja ruostesuoja. Saumaan voisi suhauttaa vaikka kotelosuojaa, jos paikka on semmoinen, että sinne pääsee käsiksi.

Pitkää ikää tuolle korjeukselle ei voi luvata. Sauman väliin jää väkisin ruostetta, joka tekee uusien pintojen alla omaa tuhoaan. Lisäksi korjauksella ei puututa väsyneeseen saumaan, joten vaurio uusiutunee tai leviää korjatun alueen reunoista.