2.8 Tupla turbo
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Aivan aivan mutta ymmärsit varmaan pointin... 8) Itselläkin Bimmeris diisselin turbot... Mut ei tosin vie ole otettu savuja
Toi Holsetti on minusta ainakin pieni. Mut en siihen vastatkoon turbo asiantuntijat.

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Tuossa holsetissa siivet "tavallaan" väärinpäin... Eli sais olla mieluummin imu luokkaa 55-60mm ja pako luokkaa 50-55... Noin 300 hummaa luulis irtoovan kutoskoneesta esim. TÄLLÄ, tosin saattaa tuossa pakopuoli hieman ahdistaa, tiedä sittenQtka kirjoitti:Nurkissa pyörii yks holset h1a, siivet imu 40mm, pako 53mm, a/r noin .60...


Eräs kaveri ainakin heitti kerran kun just asennettu turbo hajosi semmosta tarinaa, että olis vahingossa tullut dieseliin tarkoitetun ahtimen laakerit jotka ei kestänyt noita kierroksia.
Liekö asialla mitään perää... vaikea kuvitella miten dieselin ahtimessa olisi erilaiset laakerit???

Liekö asialla mitään perää... vaikea kuvitella miten dieselin ahtimessa olisi erilaiset laakerit???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
eiköhän se turbo kierrä yhtäpaljon ahtaakseen, riippuen tietysti paineesta, mutta tässä tapauksessa varmaan isketty jostain dieselistä fööni bensakoneeseen ja pakolämmöt/paineet ollu liian kovat pienelle ahtimelle jonka seurauksena ahdin/(tässä tapauksessa ahdististin) on pyörinyt hetken aikaa miljoonaa ja sitten korkannutTeRoK kirjoitti:Eräs kaveri ainakin heitti kerran kun just asennettu turbo hajosi semmosta tarinaa, että olis vahingossa tullut dieseliin tarkoitetun ahtimen laakerit jotka ei kestänyt noita kierroksia.![]()
Liekö asialla mitään perää... vaikea kuvitella miten dieselin ahtimessa olisi erilaiset laakerit???

nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Toi oli proturbolla rakennettu celica josta irtos vissiin n.600 hummaa kunnon ahdoilla. Käytössä oli 450hv voimansiirron keston takia.
Näin se käveri selitti, että oli holsetin pakettiin tullut väärät laakerit proturbon mukaan. Ainakin se oli siellä korjattavana... tiettävästi. Jannu on sittemmin tullut tunnetuksi taipumuksestaan valehdella...
Muuta en tiedä varmaksi kuin, että helewetin hätänen se oli.
ja kilahti juuri kun siihen oli isompaa fööniä tungettu.
Näin se käveri selitti, että oli holsetin pakettiin tullut väärät laakerit proturbon mukaan. Ainakin se oli siellä korjattavana... tiettävästi. Jannu on sittemmin tullut tunnetuksi taipumuksestaan valehdella...

Muuta en tiedä varmaksi kuin, että helewetin hätänen se oli.

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jokos se 600hv on puhkaistu 12V colognella...?Looney kirjoitti:
Mä pääsin viimeksi noin 1500eurolla yli 400hv joten seuraava tavoite on enemmän, kestävämpi, parempi sekä mahdollisimman paljon itse tehty moottori ja mahdollisimman halvalla. Puolet lisää budjettia ja 600hv puhkaistaan helposti IMHO ja moottori kestää vielä muutakin kuin penkkituloksen.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Mustang ht 289+C4 -67
No kyllä on kovat tehot, jos on jollain lastulla ja muilla pienillä muutoksilla saatuAres kirjoitti:Yhdellä tutulla on Scorpio Cosa jonka boasta on vaparina penkitetty 270hv. Konetta ei ole avattu, kaikki osat jotka on tarvinnu vaihtaa ovat ulkoisia. Vakio ruiskukin on vielä, mutta se vaati kyllä lastun.
Mites terok eikös sulla ollut otettu vaparina kanssa aika hyvin paueria?

Saab 9-3 2,2 Tid
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2.8 Tupla turbo
Nostetaampa taas tätä. Itellä ois haaveissa rakentaa xr4x4 2.9:sistä ylipaineistettu malli, pienillä ahoilla ja vakio hilppeillä. Kellään kokemusta tuommoisesta kkk03:sen asettamisesta sinne? (varmaan yhellä, ehkä kahella). 

Re: 2.8 Tupla turbo
Yhellä on aivan turha edes koittaa kun se wag 1.8L koneissakin loppuu jo kesken reippaan 200 jälkeen.Pykis kirjoitti:Nostetaampa taas tätä. Itellä ois haaveissa rakentaa xr4x4 2.9:sistä ylipaineistettu malli, pienillä ahoilla ja vakio hilppeillä. Kellään kokemusta tuommoisesta kkk03:sen asettamisesta sinne? (varmaan yhellä, ehkä kahella).
gti golo palloilija
Re: 2.8 Tupla turbo
Tämä viestiketju kiinnostaa myös minua ja olen kiinnostunut kuulemaan tälaisen projektin loppuun kunnialla vieneiden harrastajien mietteitä.
Ja oikeasti toivoisin ihan faktaa ja näin harrastajapiirissä sitä avoimuutta. Nyt ei kisata ( en ainakaan itse) tai olla kilpailevia yrityksiä tässä harrastuksessa.
Oli aika toivotonta lukea välillä tätä ketjua erään harrastajan kohdalla, kun ei oikein mitään kertonut. On täten aika vaikeaa näin suomalaisena uskoa kaverin kertomuksia. Monella muullakin taisi tällainen fiilis tulla, mitä muutamat kirjoittivatkin.
Oma lähtökohta on tällä hetkellä Cologne 2,9 EFI ja meinasin yhdellä ahtimella laittaa ahdistumaan koneen. Eli, yhdysputkella tuoda toisen puolen pakokaasut ahtimelle.
MItä tuolta brittifoorumeilta lukenut ja Skogenracing.com foorumilta, niin 1bar paineella nähtävästi uskaltaa/ pystyy ajamaan vakiopalikoilla helposti. Ei vielä ole tietotaitoa syvällisempään koneen rakentamiseen, mitä tulee kampuroihin ja mäntiin.
Näin maltilliseen turbotukseen pitäisi isommat suuttimet riittää ja vakio ECU pitäisi hanskata seokset. Tähän teiltä kaipaan vahvistusta.
Laajakaista lambdat ennen ECUa, jotta saadaan oikeat arvot paineen kasvaessa.
Itse en hae mitään mahtilukuja, mutta jos nyt kakkosella alkava luku tulisi dynolappuun, niin olisi hienoa.
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.
-Hessu-
Ja oikeasti toivoisin ihan faktaa ja näin harrastajapiirissä sitä avoimuutta. Nyt ei kisata ( en ainakaan itse) tai olla kilpailevia yrityksiä tässä harrastuksessa.
Oli aika toivotonta lukea välillä tätä ketjua erään harrastajan kohdalla, kun ei oikein mitään kertonut. On täten aika vaikeaa näin suomalaisena uskoa kaverin kertomuksia. Monella muullakin taisi tällainen fiilis tulla, mitä muutamat kirjoittivatkin.
Oma lähtökohta on tällä hetkellä Cologne 2,9 EFI ja meinasin yhdellä ahtimella laittaa ahdistumaan koneen. Eli, yhdysputkella tuoda toisen puolen pakokaasut ahtimelle.
MItä tuolta brittifoorumeilta lukenut ja Skogenracing.com foorumilta, niin 1bar paineella nähtävästi uskaltaa/ pystyy ajamaan vakiopalikoilla helposti. Ei vielä ole tietotaitoa syvällisempään koneen rakentamiseen, mitä tulee kampuroihin ja mäntiin.
Näin maltilliseen turbotukseen pitäisi isommat suuttimet riittää ja vakio ECU pitäisi hanskata seokset. Tähän teiltä kaipaan vahvistusta.
Laajakaista lambdat ennen ECUa, jotta saadaan oikeat arvot paineen kasvaessa.
Itse en hae mitään mahtilukuja, mutta jos nyt kakkosella alkava luku tulisi dynolappuun, niin olisi hienoa.
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.
-Hessu-
Ford Capri mk3 2,9 EFI V6
Projekti 2,8 EFI V6 turbo ( ei vielä autoa, mihin konetta laittaa)
Projekti 2,8 EFI V6 turbo ( ei vielä autoa, mihin konetta laittaa)