Sivu 3/3
Lähetetty: 09 Joulu 2005 00:01
Kirjoittaja Monteonisti
Nuo hooneloset oli helppoja kun piuhat meni suoraan kantaan! 8)
Lähetetty: 09 Joulu 2005 14:08
Kirjoittaja skuupi
Ohhoh!
Itsellä sama näkemys, kuin alkup. topicissa, eli '02 Mondeon lähivalot aika hanurista.
Noh, aamulla toinen polttimo pimahti ja hain Motonetistä uuden H7:n.
Tässäkin säikeessä parjatut SuperBrightMegaBlueWhite +1000% -polttimot jätin hyllylle.
Valitsin melkeinpä edullisimman, Boschin H7-polttimon, hintaan 5,50€ ja kas, wanhoihin Würth -polttimoihin verrattuna about kaksinkertainen valoteho!
Enpä olis uskonu noin suurta eroa. Taidanpa kotimatkalla hakea myös toiseen silmään tämän polttimon.
(eikä muuten ole kytköksiä ko. merkkiin

)
Lähetetty: 09 Joulu 2005 14:40
Kirjoittaja lassi
Nehän yleensä vaihdetaan pareittain meinaan palaa se toinenkin kohta.
Onhan niissä lampuissa eroa itse ostin osramit on hyvät.
Lähetetty: 13 Joulu 2005 10:08
Kirjoittaja gringo
VesQ kirjoitti:Siis tarkoitin että kun monissa umpioissa on umpion kuoressa jonkinlainen "töpseli" johon johtosarjasta tulee liitin ja siitä töpselistä sitten lähtee olematonta hiuskarvan paksuista johtoa lampun kantaan
Ainakin tuossa Pilttilän H4-valonvahvistin-johtosarjassa tuo umpion oma liitin ohitettiin kokonaan ja liitettiin härpäkkeet suoraan lampun kantaan kiinni. Joutuu siis tekemään jonkinlaisen läpiviennin, itse hienomekanoin rautasahalla 8) Oletettavasti sama kaikissa, muutenhan sarjat olisivat merkkikohtaisia...
Mut joo, eipähän tule sitä vähäistäkään jännitehäviötä noista sisäkarvoista.
Lähetetty: 14 Joulu 2005 12:31
Kirjoittaja sir_thomaz
Kyllä se bilteman sarja toimii. Vanhassa ibizassa siitä oli todella paljon hyötyä, orionissa ei niinkään.
Lähetetty: 14 Joulu 2005 21:51
Kirjoittaja VesQ
gringo kirjoitti:
Ainakin tuossa Pilttilän H4-valonvahvistin-johtosarjassa tuo umpion oma liitin ohitettiin kokonaan ja liitettiin härpäkkeet suoraan lampun kantaan kiinni. Joutuu siis tekemään jonkinlaisen läpiviennin, itse hienomekanoin rautasahalla 8) Oletettavasti sama kaikissa, muutenhan sarjat olisivat merkkikohtaisia...
Mut joo, eipähän tule sitä vähäistäkään jännitehäviötä noista sisäkarvoista.
Niin siis juuri tuota tarkoitin tuossa hieman ylempänä, että kannattaa tehdä oma läpivienti siihen umpioon josta sitten vie ne uudet johdot polttimolle
Täytyy vaan katsoa tarkkaan että on kunnollinen läpivientikumi, olemattomastakin raosta pääsee umpioon pölyä joka heijastinpinnalla haittaa tuntuvasti valon kulkua
Lähetetty: 15 Joulu 2005 00:21
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllähän H4 toimii, mutta mites uudemmat, voiko kytkeä suoraan kantaan vai onko välissä jokin "muunnin"?

Lähetetty: 15 Joulu 2005 16:47
Kirjoittaja VesQ
Eikai niissä mitään muuta erikoista ole kuin kanta ja näkö, siis jos ovat normaaleja hehkulankamalleja. Xenonit yms kaasupurkauslamput sitten tarviiki taas omia laitteitaan
Lähetetty: 12 Tammi 2006 14:07
Kirjoittaja hese_57
kaselin kirjoitti:No voi v...ttu taas idiootti katso sinne konepellin alle ja mitä näet 1,5mm2 johdot capiinista asti kontra 2,5mm2 johdot 1- 1,5m releeltä valoille ja syöttö 4-6mm2 akulta releelle jos laitat releet niin kuin kuuluu, tuntuu että tässä foorumissa on vaan idiootit asialla kyselemässä ja änkkäämässä vastaa jos jotain neuvoo tekemmään oikein.
Meidän "eskossa" on kenties vaan 0,5 neliön kaapelit sen verran ohkaselta ne näyttää, pimeellä kun ajaa tuntuu ihan kuin olis kaks kynttilää nokalla.
Ja kaikille kyselijöille ei ole annettu ämpärillä, kauhalla vaan ja peukalokin on keskellä kämmentä. Mutta yritetään auttaa ja ymmärtää.