Sivu 3/4

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 11 Loka 2010 16:11
Kirjoittaja duckworth
Okei, kiitti vinkistä, tosin tällä kertaa taisi olla kyse meikäläisen uskon puuttesta :lol: Männät siis ovat nyt paikoillaan 8) Vähän varoisemmin työntämllä..

Ylin männärengas arvelutti hieman, kun siinä on sisäpuolella se viiste, joka paketin mukana tulleen kuvan mukaan tulee alaspäin, mutta rengaassa itsessään on teksti "goe top" juuri vastakkaisella puolella, laitoin silti kuvan mukaan, liekö väärin..?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 11 Loka 2010 16:35
Kirjoittaja ts196
Ainakin kaikki itsellä olevat auton korjaus ja viritys oppaat neuvovat laittamaan viisteen ylöspäin. Pitäisi estää rengasta törmäämästä sylinterissä olevaan reunaan (vanhan männän tekemä).

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 11 Loka 2010 16:57
Kirjoittaja emax
Top ylöspäin. Mitä vain tekstiä männänrenkaassa on niin se puoli ylöspäin.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 11 Loka 2010 21:17
Kirjoittaja duckworth
Juu, pitääpä vaihtaa ylimmät renkaat oikeinpäin huomenna :) Koska houdun samalla käyttämään kiertokankien alapäitä auki, niin heräsi epäiys että oonko mä laittanu osassa laakerikannet väärin päin... Purkuvaiheen suoritin näköjään vähän huolimattomasti :D Kuuluko sekä kiertokangen loven että sen laakerikannen loven olla "samalla puolella"?

Tarkoitan sitä lovea johon laakeriliuskan nasta asettuu.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 12 Loka 2010 13:41
Kirjoittaja duckworth
duckworth kirjoitti: Kuuluko sekä kiertokangen loven että sen laakerikannen loven olla "samalla puolella"?

Tarkoitan sitä lovea johon laakeriliuskan nasta asettuu.
Mitä sanoo emax? :D

Niinjuu männänrenkaat laittelin jo oikein, vielä kun nämä sais niin vältyt'ään turhilta kilinöiltä ja kolinoilta.. :mrgreen:

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 12 Loka 2010 16:19
Kirjoittaja duckworth
Vastaan itse itselleni; How to tune Pinto engine- oppaan kuvista päätellen, lovi sekä kangessa että laakerikannessa oikealle edestä katsottuna, samalla puolella siis :)

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 12 Loka 2010 16:32
Kirjoittaja emax
Joo kyllä. Lovet samalle puolelle.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 13 Loka 2010 12:09
Kirjoittaja duckworth
emax kirjoitti:Joo kyllä. Lovet samalle puolelle.
Jeps, sama kai pätee rk-laakereihin.. (ainakin tuon Pinto tuunaus oppaan mukaan)

Öljypumppua ja etenkin sen tiivisteitä koskien kysäisen, että tuleeko lohkon ja sen väliin minläsortin tiiviste? Sarjasta olen löytänyt vain sen imusihdinputken ja pumpun välisen tiivarin..

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 13 Loka 2010 17:57
Kirjoittaja emax
Siihen vakio alumiininen öljypumppu ja lohko väliin ei tainnu tulla ollenkaa tiivistettä.. Korjatkaa joku jos olen väärässä :)
Öljysihti-pumppu väliin tulee, koska pumppu voisi imeä sitä kautte ilmaa jos se ei ole tiivis. Öljypumppu-lohko väli ei ole niin tarpeellinen, koska pumpun tuotto kyllä riittää vaikka se siitä vähä falskaisikin. Enemmän se kuitenkin falskaa laakereista ja ylipaineventtiilistä, kuin siitä lohkon ja pumpun välistä.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 13 Loka 2010 18:01
Kirjoittaja duckworth
Selvä, huomenna ko. kohdan kimppuun 8)

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 15 Loka 2010 10:26
Kirjoittaja duckworth
Niin sitä vielä ennen loppukasausta, että kuuluiko noissa rk-laakereissa tulla nasta samalle puolelle lohkon ja laakerikannen osalta? Jossain mainittiin että väärinlaitettuna saattaa laakeri "pyörähtää"...

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 15 Loka 2010 21:24
Kirjoittaja pvdriver
nastat vastakkain, samalle puolelle.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 15 Loka 2010 23:33
Kirjoittaja emax
duckworth kirjoitti:Jossain mainittiin että väärinlaitettuna saattaa laakeri "pyörähtää"...
Suurella todennäköisyydellä se leikkaa kiinni jos laittaa väärin.
Ne kiertokankien ja runkojen puoliskot on yksilöitä jotka pitää laittaa samoinpäin ja samoihin kohtiin/kankiin missä ne on ollukkin. Suurimmas osas moottoreita ne lukkokynnenurat tulee samalle puolelle, kuten ohceeskin, ja numerojärjestys alkaa jakopäästä. Poikkeuksia on lähinnä niissä päivällisviinipäissään suunnitelluissa autoissa.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 11 Marras 2010 18:02
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Nyt pitäs saada selville onko 900 saabiin h-koneen kierokanget samanlaiset turbossa ja vaparissa vai onko turbossa järeämmät kanget. Eikä mitään arvailua vaan mielellään ihan varmaa tietoa asiasta.

Saabclubilta asiaa kyselin ja samanlaiset kuulema ovat olipa turbosta eli ei tai olipa sitten 8 tai 16 venttiilinen kone joten tämä vaan muillekkin epätietoisille tiedoksi.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 15 Marras 2010 18:45
Kirjoittaja ohc205
Kyllä niissä saabin H-koneissa on ainakin kahta eri kanki mallia, toinen on tukeva ja raskas ja toinen vielä tukevampi ja raskaampi. Mulla on kumpaakin mallia purettuna.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 05 Maalis 2011 12:55
Kirjoittaja duckworth
Kevät tässä meinaa taas koittaa, ja koneen rakennus jatkuu.. Nyt on kyse jakopään osista; mitä mieltä olette noin yleisesti ottaen tarvikevesipumpuista? Onko esim. craf aivan turhaa roinaa, kun konetta on vain vähän piristetty?

Ja sitten tuosta hihnan kiristimestä.. Se on vaihdettu remontoituun kanteen noin 10 000km sitten, joten onko tuo yleensä kuinka usein viisasta uusia, vaihtaako porukka sen aina remmin vaihdon yhteydessä, vai raaskiiko ajaa useamminkin remmin loppuun samalla kiristimellä?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 05 Maalis 2011 20:27
Kirjoittaja emax
Vesipumppujen kans ei ainakaan mulla oo ollu ongelmia. Enemmän sen viskon kans.
Jos se hihnankiristin ei pidä ylimääräistä ääntä tai tunnu väljältä niin voi sen vielä jättää. Useimmin menee remmi poikki, harvemmin kiristin. Eipä se uuskaa kyllä hirveitä maksa...

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 05 Maalis 2011 23:32
Kirjoittaja Aksu
Ei ole ollut tarvike pumppujen kanssa mitään ongelmia kadulla eikä radalla,105-400hv ohc:n kanssa.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 08 Maalis 2011 16:08
Kirjoittaja duckworth
Käväsisin tallilla, ja kokeilin nokkapyöräntaustalevyä, vakiopyörän kanssa siis, ja näytti ettei tuo tausta levy tulekaan ihan kiinni pyörään.. Kyseinen taustapelti siis ohc-taunuksesta peräisin. Onko taunuksen ja sierran taustalevyt sitten erilaisia?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 08 Maalis 2011 18:11
Kirjoittaja emax
Ei pitäisi olla. Olihan sulla se pyörä oikein päin, eli se tasaisempi puoli missä on ne "ford" tekstit moottoria päin.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 08 Maalis 2011 18:34
Kirjoittaja duckworth
Joo pitää muuten kattoa, on kannen "asetukset" ex-omistajan jäljiltä :)

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 16 Maalis 2011 18:06
Kirjoittaja duckworth
Tuo öljynkierto pitä vissiin aina koeponnistaa (ja saada öljyä kanteen asti), ja sehän tapahtuu kaiketi virranjakajan hihnapyörää myötäpäivään pyörittämällä? Onko muuta erityistä?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 16 Maalis 2011 22:31
Kirjoittaja emax
Onnistuu myös jakajan reiästä pitkällä 6mm kuusiotapilla ja porakoneella, kuinka ny vain on helpointa. Joka nokalle pitää tulla öljyä.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 17 Maalis 2011 09:26
Kirjoittaja Mikkovaan
emax kirjoitti:Onnistuu myös jakajan reiästä pitkällä 6mm kuusiotapilla ja porakoneella, kuinka ny vain on helpointa. Joka nokalle pitää tulla öljyä.
Ja siitäkin nimenomaan myötäpäivään, onnistuu myös ihan käsin pyörittämällä*. Jos ei vielä ole, niin kannattaa värkätä joku tiiviste siihen nokan öljyputken sisäänmenoreikään. Ite laitoin O-renkaan.

*Oli vaan kyllä hiukka jämäkkää tavaraa veivata käsin toi Valvolinen 20W50..

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 17 Maalis 2011 18:16
Kirjoittaja duckworth
Ok, onkohan aiempi omistaja jättäny jakajanhihnapyörän väärinpäin, kun siinä ne tekstit ovat moottorista poispäin, vai kuuluko näin olla? Näyttää saavan tuon pyörän kumminpäin vaan...

Sitten noista venttiilikopan ja ö-pohjan kiristyksistä; jotkut sanoo että pitäis kiriä miesselivarrella, mutta mulla ainakin vuoti venakoppa, joten kirin sen räikällä.. Siis ohjearvo esim. ö-pohjanpulteille on vaan 8nm, onkohan näin?