ei lähe käyntiin
Vika oli kolvissa. Se ei vaan lämmennyt tarpeeksi.
Juotin kaikki potentiaaliset kylmäjuotokset ja iskin rasian takaisin kiinni. Juotoksia oli yhteensä varmaan 20kpl. 20km matkalla ei mielestäni nykinut, eikä sammunut. Saattoi johtua pitkästä seisonta-ajasta. Kerron jos nykii vielä... Onkohan ongelma vihdoinkin ratkennut...
Juotin kaikki potentiaaliset kylmäjuotokset ja iskin rasian takaisin kiinni. Juotoksia oli yhteensä varmaan 20kpl. 20km matkalla ei mielestäni nykinut, eikä sammunut. Saattoi johtua pitkästä seisonta-ajasta. Kerron jos nykii vielä... Onkohan ongelma vihdoinkin ratkennut...
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Kerron huomenna, kun voin ajaa pidemmän stintin. Eli noin 30min aikana jos ei sammu, tai ala nykimään niin vika oli sitten siinä. Nyt toistaiseksi olen ajanut vain lyhyitä matkoja, ja on nillä ainakin toiminut hyvin.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
sammuminen/nykiminen
Voisiko johtua sulakerasian pohjasta, kun kylmänä hetken käytyään sammahtaa ja lähtee sen jälkeen huonosti käyntiin sekä ottaa huonosti kierroksia? malli 1.4 -91
Hmmm.. voisikohan olla kanssa sama vika, jätti Orion (-91) tien päälle viikonloppuna, ja on jo pitempään vähän kakonut. Joskus taannoin tuota sulakerasiaa on jo korjattukin. Yritin bensapumppua kuunnella, välillä ääni kuului ja lähti sen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sitten taas hiljaista vaikka kuinka renkkasi virta-avaimesta..
On se perskeles kumma homma kun voortikin on tehny autoja jo kuitenki aika kauan joka stanan mallissa samanlaisia kylmäjuotoksia vuodesta toiseen. Millä helvata ne siellä kolvaa... taskulampullako ne sitä tinaa oikee lämmittää??



Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
- Paikkakunta: Kajaani
On niitä kylmäjuotoksia muissakin autoissa. Ex-Civicistä (-90) tinasin pääreleen ja valoreleen. Juuri noissa 4thgen ruiskucivikeissä se on melkein enemmän ominaisuus kuin vakiovika...Eemeli kirjoitti:On se perskeles kumma homma kun voortikin on tehny autoja jo kuitenki aika kauan joka stanan mallissa samanlaisia kylmäjuotoksia vuodesta toiseen. Millä helvata ne siellä kolvaa... taskulampullako ne sitä tinaa oikee lämmittää??![]()
Sierra 2.3i 16v
Bensapumppu vaihtoon
Sulakerasia tuntui olevan kunnossa, samoin rele. Vaihdoin bensapumpun ja hörähti nätisti käyntiin. Samaan syssyyn vaihdoin tulpat ja johdot. Ajelin nelisenkymmentä kilometria, ei temppuillut. Laitan viestiä jos tulee vielä ongelmia. En sitten tiedä oliko vika itse pumpussa vai liittimissä tai missä lie. Pumpun valkoinen "perä" oli tummunut jonkin verran, ja liittimet oli vähän hapettuneet. Ja ääni oli paljon pahempi kuin uudessa.jätti Orion (-91) tien päälle viikonloppuna, ja on jo pitempään vähän kakonut. Joskus taannoin tuota sulakerasiaa on jo korjattukin. Yritin bensapumppua kuunnella, välillä ääni kuului ja lähti sen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sitten taas hiljaista vaikka kuinka renkkasi virta-avaimesta..
http://www.intermotor.co.uk
Tuolta löytyy paljon Fordin käyttämiä antureita ja muita sähköosia.
Klikkaa vasemmalta part finder-> petrol injection-> ford-> jne,jne
Löytyy myös TPS-anturi. (Escort 1.6 EFi, injectors 4)
HL-group Oy tuo Suomeen Intermotorin tuoteita, ja HL-groupin edustus taitaa olla melkein jokaisella autotarvikeliikkeellä.
Itse tilasin map-anturin Intermotorin osanumerolla paikallisen autosähköliikkeen kautta. Viikko odottelua ja 65 egee.
Tuolta löytyy paljon Fordin käyttämiä antureita ja muita sähköosia.
Klikkaa vasemmalta part finder-> petrol injection-> ford-> jne,jne
Löytyy myös TPS-anturi. (Escort 1.6 EFi, injectors 4)
HL-group Oy tuo Suomeen Intermotorin tuoteita, ja HL-groupin edustus taitaa olla melkein jokaisella autotarvikeliikkeellä.
Itse tilasin map-anturin Intermotorin osanumerolla paikallisen autosähköliikkeen kautta. Viikko odottelua ja 65 egee.
aiheeseen..
Huomasin että topic on vanha ja postaaminen voi olla turhaa, mutta tietäisittekö tai olisko joku sattunut ottamaan kuvaa tuosta sulakeboksin piirilevystä että millainen sen pitää olla koska tuossa näkyy olevan yksi aika epäilyttävän näköinen kohta. niinku olisi jälkeenpäin juotettu kaksi tinkiä yhteen, ei ole alkuunkaan saman näköinen kun muut.. olisin halunnut saada varmuuden että kuuluuko ne olla yhdessä vai erikseen.. kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.