ei lähe käyntiin

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Voisin tarkastaa ne juotokset uudelleen, vaikka ne kyllä näyttivät ehjiltä, tosin tarkastusta en saanut tehdä aivan rauhassa vaan porukkaa pyöri ympärillä ja hermot oli kireellä.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Katso tarkkaan, niin uskon, että vika on siellä, niinkuin meillä oli!!!
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Niin se meilläkin näytti, eka kerralla, ettei siellä ole mitään vikaa, mutt toisin kävi!l
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Vastaa tarkemmin, kun isäntä tulee kotiin, miten se piirilevy tarkistetaan!
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Se oli pikkutarkka homma!
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Jos pöydälläsi on ollut sulakerasia ja releiden piirilevyt katso päälimmäisten kylmäjuotosten (eli pienten noin nuppineudanpään kokoisten juotoksen keskikohta on kun katsot suurennuslasilla hieman tummentunut on kipinöintiä tapahtunut eli auto ei toimi normaalistii
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Meillä olisi nyt myynnissä tyhjään vaihdettuja osia edullisesti mitä ei tarvis ollenkaan vaihtaa , että auto simahtais, niinkuin meillä kävi kun vietiin auto korjaamolle!
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Sulakerasian piirilevyn juottaminen ei onnistu. Sitä vanhaa tinaa ei voi sulattaa ja piirilevy hylkii uutta tinaa. Siinä on luultavasti jotain suoja-ainetta. Milläköhän sen saisi pois?
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Lue edellä mainittu ohje, sulata tinanappia kolvinkärjellä ja katso kunnes suurennuslasilla se sulaa, lisää hieman tinaa. Ei voi olla mitään lisäaineita. Katsoin itsekkin että olisi jotain lisäaineita eikä sulaa. Suurennuslasin käyttö varmisti sen.
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Kun vaihdatte lambdan, vaihtakaa alkuperäiseen, varaosan lambdan päästää vääräät arvot, Ford antaa oikeat arvot.
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Vika oli kolvissa. Se ei vaan lämmennyt tarpeeksi.

Juotin kaikki potentiaaliset kylmäjuotokset ja iskin rasian takaisin kiinni. Juotoksia oli yhteensä varmaan 20kpl. 20km matkalla ei mielestäni nykinut, eikä sammunut. Saattoi johtua pitkästä seisonta-ajasta. Kerron jos nykii vielä... Onkohan ongelma vihdoinkin ratkennut...
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Kerro miten kävi, odotan mielenkiinnolla, oliko vika siinä niinkuin meillä oli!
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Kerron huomenna, kun voin ajaa pidemmän stintin. Eli noin 30min aikana jos ei sammu, tai ala nykimään niin vika oli sitten siinä. Nyt toistaiseksi olen ajanut vain lyhyitä matkoja, ja on nillä ainakin toiminut hyvin.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

Auto on pelannut tähän asti hyvin, ajettu ollaan paljon, pitää varmaan koputtaa puuta!
joukkeri

sammuminen/nykiminen

Viesti Kirjoittaja joukkeri »

Voisiko johtua sulakerasian pohjasta, kun kylmänä hetken käytyään sammahtaa ja lähtee sen jälkeen huonosti käyntiin sekä ottaa huonosti kierroksia? malli 1.4 -91
joukkeri

Viesti Kirjoittaja joukkeri »

Sieltä se vika löytyi, sulakerasiasta. Lukuisten kylmäjuotosten korjauksen jälkeen auto toimii hyvin. Paremmin kuin koskaan! Kiitos vinkistä. Kyllä ne Ford korjaamoillakin ongelman tiesivät, kun jälkeenpäin kyselin :D
villejj

Viesti Kirjoittaja villejj »

Hmmm.. voisikohan olla kanssa sama vika, jätti Orion (-91) tien päälle viikonloppuna, ja on jo pitempään vähän kakonut. Joskus taannoin tuota sulakerasiaa on jo korjattukin. Yritin bensapumppua kuunnella, välillä ääni kuului ja lähti sen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sitten taas hiljaista vaikka kuinka renkkasi virta-avaimesta..
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

On se perskeles kumma homma kun voortikin on tehny autoja jo kuitenki aika kauan joka stanan mallissa samanlaisia kylmäjuotoksia vuodesta toiseen. Millä helvata ne siellä kolvaa... taskulampullako ne sitä tinaa oikee lämmittää?? :shock: :lol:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

Eemeli kirjoitti:On se perskeles kumma homma kun voortikin on tehny autoja jo kuitenki aika kauan joka stanan mallissa samanlaisia kylmäjuotoksia vuodesta toiseen. Millä helvata ne siellä kolvaa... taskulampullako ne sitä tinaa oikee lämmittää?? :shock: :lol:
On niitä kylmäjuotoksia muissakin autoissa. Ex-Civicistä (-90) tinasin pääreleen ja valoreleen. Juuri noissa 4thgen ruiskucivikeissä se on melkein enemmän ominaisuus kuin vakiovika...
Sierra 2.3i 16v
villejj

Bensapumppu vaihtoon

Viesti Kirjoittaja villejj »

jätti Orion (-91) tien päälle viikonloppuna, ja on jo pitempään vähän kakonut. Joskus taannoin tuota sulakerasiaa on jo korjattukin. Yritin bensapumppua kuunnella, välillä ääni kuului ja lähti sen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sitten taas hiljaista vaikka kuinka renkkasi virta-avaimesta..
Sulakerasia tuntui olevan kunnossa, samoin rele. Vaihdoin bensapumpun ja hörähti nätisti käyntiin. Samaan syssyyn vaihdoin tulpat ja johdot. Ajelin nelisenkymmentä kilometria, ei temppuillut. Laitan viestiä jos tulee vielä ongelmia. En sitten tiedä oliko vika itse pumpussa vai liittimissä tai missä lie. Pumpun valkoinen "perä" oli tummunut jonkin verran, ja liittimet oli vähän hapettuneet. Ja ääni oli paljon pahempi kuin uudessa.
postipate
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Maalis 2006 21:00
Paikkakunta: joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja postipate »

Taidan käydä ostamassa toisen rasian jos sillä selviää...Vois olla helpompi...Taitaa olla yleis ongelma toisinaan...Isällä 91 orion aj.115000 ja siinäkin jo vähän nyhtää ja jne...Tuuletin on laitettu patentilla elikkäs sulakebox vittuilloopi.thanks. :P
postipate
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Maalis 2006 21:00
Paikkakunta: joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja postipate »

En ole asiaan perehtynyt vielä,vaan onko mitenkin iso homma irroittaa sulake rasia :oops: ?!?Huomenna varmaankin pajalle ajaa esco ja kokeilla suoralla virralla bensapumppua ja laittaa sulake väliin,sillähän se selviäis... :twisted:
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

mistä löytyis uusi kaasuläpän asentotunnistin ? melkein kaikki esson ja orionin sähkökatkokset esim. lämppärin puhaltimen toimimattomuus ja pensapumpun nyhtäminen johtuu sulakerasian irtonaisista kylmäjuotoksista sieltä päästä korjaaminen kannattaa aina alkaa ja tulee halvimmaksi.
Mvo
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2005 20:30
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Mvo »

http://www.intermotor.co.uk
Tuolta löytyy paljon Fordin käyttämiä antureita ja muita sähköosia.
Klikkaa vasemmalta part finder-> petrol injection-> ford-> jne,jne
Löytyy myös TPS-anturi. (Escort 1.6 EFi, injectors 4)
HL-group Oy tuo Suomeen Intermotorin tuoteita, ja HL-groupin edustus taitaa olla melkein jokaisella autotarvikeliikkeellä.
Itse tilasin map-anturin Intermotorin osanumerolla paikallisen autosähköliikkeen kautta. Viikko odottelua ja 65 egee.
tyni
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:06

aiheeseen..

Viesti Kirjoittaja tyni »

Huomasin että topic on vanha ja postaaminen voi olla turhaa, mutta tietäisittekö tai olisko joku sattunut ottamaan kuvaa tuosta sulakeboksin piirilevystä että millainen sen pitää olla koska tuossa näkyy olevan yksi aika epäilyttävän näköinen kohta. niinku olisi jälkeenpäin juotettu kaksi tinkiä yhteen, ei ole alkuunkaan saman näköinen kun muut.. olisin halunnut saada varmuuden että kuuluuko ne olla yhdessä vai erikseen.. kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.
Vastaa Viestiin