2,0 ohc turbotus?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Öljysuihku toteutetaan coswortin öljypumpulla. Mutta mikäs ero noilla suurteho+suurtuotto pumpulla jota myydään ohc:hen jos vertaa coswortin alkuperäiseen? Tuotot ilmeisesti vaiko sittenkään mitään eroa? Kuorethan on ilmeisesti samat kumpanessaki, pois lukien tuo öljysuihku... :?:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Selvis. Cossun öljypumppu muuten sama sisältä kuin vakio ohc:n, mutta akseli tuettu öljypumpun kanteen. Ei siis kokoeroa.

Muuten oisko tietoo kenelläkään 4wd cossun alkuperäisen turbon koosta? Siivet, aa/ärrät ja putken lähtö???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

BlackEscort kirjoitti:Selvis. Cossun öljypumppu muuten sama sisältä kuin vakio ohc:n, mutta akseli tuettu öljypumpun kanteen. Ei siis kokoeroa.

Muuten oisko tietoo kenelläkään 4wd cossun alkuperäisen turbon koosta? Siivet, aa/ärrät ja putken lähtö???
4wd malleissa on tuo tuki pumpun kannessa,2wd on ihan samanlainen kuin ohc:n.

4wd cossun turboja löytyy 3erillaista(sierra,"iso" esco,"pikku"esco)
gti golo palloilija
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Sierra Cosworth 2wd:

T03. Kompressoripyörän halkaisija 44,5/60 mm.Trim 55. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48

Sierra Cosworth RS500

T04E/T31. Kompressori- ja pakopyörä 57 mm. Kompressorikotelo A/R .70. Turbiinikotelo A/R .63
Sierra Cosworth 4wd:

T03. Kompressoripyörän halkaisija 46.5/60 mm. Trim 60. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48
Escort Cosworth:

"T35" = TB3403. Kompressoripyörän halkaisija 47,65/69 mm. Kompressorikotelo T04B sarjaa A/R .60. Turbiinikotelo A/R .63
Escort "T25" Cosworth

T28. Auto on pilattu alimittaisella T28 pöhisijällä, joka kuuluisi kauppakasseihin. Muutos tehty "asiantuntevien" autolehtien toimittajien vaatimuksesta. Eli turboautossa ei muka saisi olla viivettä, jolloin autossa ei voi olla ahdintakaan.

Hakua kannattaa käyttää.
Old ford never die they just go faster.
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Tällä foorumilla haulla löytyy pelkkää teho kyselyitä...googlesta mitä sattuu... :(
"Varsinaista" tietoa joutuu kysymään jos siitäkään on apua.
Kiitos näistä tiedoista, nyt sitten itse turbogurun juttusille...

Mitenkä on tuon pumpun laita? Vakio cosworth ö-pumppu, vai ohc:n suurteho/suurtuotto cossun kotelossa? Ihmettelen miks ei cossussa käytetty isointa ö-pumppua vakiona(vai ihan uus nykyajan keksintö tuo pumppu)? Kaikkien liikkuvien osien nopeamman kulumisen takiakko? Joku maininnu että tehokkaampi pumppu "syö" laakereita etc...

En kysy siksi että olisin tyhmä. Ei ole vaan henkilökohtaista kokemusta ko asiasta...FAKTAA :wink:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Itsellä oli tuo suurteho pumppu cossun suihkuilla ja ainakin ohc:n kanssa tahtoo tulla jo tuolla eteen että venakopan tiiviste kusee jos ei sitä limaa paikoilleen. Alumiinikoppa voisi olla jolla saisi tuotakin ongelmaa korjattua.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin