
2,0 ohc turbotus?
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
4wd malleissa on tuo tuki pumpun kannessa,2wd on ihan samanlainen kuin ohc:n.BlackEscort kirjoitti:Selvis. Cossun öljypumppu muuten sama sisältä kuin vakio ohc:n, mutta akseli tuettu öljypumpun kanteen. Ei siis kokoeroa.
Muuten oisko tietoo kenelläkään 4wd cossun alkuperäisen turbon koosta? Siivet, aa/ärrät ja putken lähtö???
4wd cossun turboja löytyy 3erillaista(sierra,"iso" esco,"pikku"esco)
gti golo palloilija
Sierra Cosworth 2wd:
T03. Kompressoripyörän halkaisija 44,5/60 mm.Trim 55. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48
Sierra Cosworth RS500
T04E/T31. Kompressori- ja pakopyörä 57 mm. Kompressorikotelo A/R .70. Turbiinikotelo A/R .63
Sierra Cosworth 4wd:
T03. Kompressoripyörän halkaisija 46.5/60 mm. Trim 60. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48
Escort Cosworth:
"T35" = TB3403. Kompressoripyörän halkaisija 47,65/69 mm. Kompressorikotelo T04B sarjaa A/R .60. Turbiinikotelo A/R .63
Escort "T25" Cosworth
T28. Auto on pilattu alimittaisella T28 pöhisijällä, joka kuuluisi kauppakasseihin. Muutos tehty "asiantuntevien" autolehtien toimittajien vaatimuksesta. Eli turboautossa ei muka saisi olla viivettä, jolloin autossa ei voi olla ahdintakaan.
Hakua kannattaa käyttää.
T03. Kompressoripyörän halkaisija 44,5/60 mm.Trim 55. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48
Sierra Cosworth RS500
T04E/T31. Kompressori- ja pakopyörä 57 mm. Kompressorikotelo A/R .70. Turbiinikotelo A/R .63
Sierra Cosworth 4wd:
T03. Kompressoripyörän halkaisija 46.5/60 mm. Trim 60. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48
Escort Cosworth:
"T35" = TB3403. Kompressoripyörän halkaisija 47,65/69 mm. Kompressorikotelo T04B sarjaa A/R .60. Turbiinikotelo A/R .63
Escort "T25" Cosworth
T28. Auto on pilattu alimittaisella T28 pöhisijällä, joka kuuluisi kauppakasseihin. Muutos tehty "asiantuntevien" autolehtien toimittajien vaatimuksesta. Eli turboautossa ei muka saisi olla viivettä, jolloin autossa ei voi olla ahdintakaan.
Hakua kannattaa käyttää.
Old ford never die they just go faster.
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Tällä foorumilla haulla löytyy pelkkää teho kyselyitä...googlesta mitä sattuu...
"Varsinaista" tietoa joutuu kysymään jos siitäkään on apua.
Kiitos näistä tiedoista, nyt sitten itse turbogurun juttusille...
Mitenkä on tuon pumpun laita? Vakio cosworth ö-pumppu, vai ohc:n suurteho/suurtuotto cossun kotelossa? Ihmettelen miks ei cossussa käytetty isointa ö-pumppua vakiona(vai ihan uus nykyajan keksintö tuo pumppu)? Kaikkien liikkuvien osien nopeamman kulumisen takiakko? Joku maininnu että tehokkaampi pumppu "syö" laakereita etc...
En kysy siksi että olisin tyhmä. Ei ole vaan henkilökohtaista kokemusta ko asiasta...FAKTAA

"Varsinaista" tietoa joutuu kysymään jos siitäkään on apua.
Kiitos näistä tiedoista, nyt sitten itse turbogurun juttusille...
Mitenkä on tuon pumpun laita? Vakio cosworth ö-pumppu, vai ohc:n suurteho/suurtuotto cossun kotelossa? Ihmettelen miks ei cossussa käytetty isointa ö-pumppua vakiona(vai ihan uus nykyajan keksintö tuo pumppu)? Kaikkien liikkuvien osien nopeamman kulumisen takiakko? Joku maininnu että tehokkaampi pumppu "syö" laakereita etc...
En kysy siksi että olisin tyhmä. Ei ole vaan henkilökohtaista kokemusta ko asiasta...FAKTAA
