Sivu 3/5

Lähetetty: 25 Heinä 2007 00:11
Kirjoittaja Monteonisti
Nykytys voi johtua EGR:stä, huutaminen tyhjäkäyntivenasta ja päkytys hydraulisista venojen painimista! 8)

Lähetetty: 08 Elo 2007 19:45
Kirjoittaja Escorttitar
jees! Nyt on merkkiliike saanu tyhjennettyy mun rahapussin. ;) Vaihtoivat sen tyhjäkäyntiventtiilin niinkuin Monteonisti veikkasitkin ja sit ne laitto jonku huohotusventtiilin, kun auto ajoittain nyki. Puola vaihdettu myös. Ja laskuuki tuli vaan 450 egee. ;)

Lähetetty: 09 Elo 2007 20:29
Kirjoittaja tommo
no häviskö nykiminen?

Lähetetty: 12 Elo 2007 21:46
Kirjoittaja Escorttitar
Kyllä auto tuli kyseisillä korjauksilla kuntoon. :D

Lähetetty: 17 Elo 2007 13:53
Kirjoittaja tommo
Tietääkö joku viisas, että miten voi mitata tyhjäkäyntiventtiilin toimivuuden?

Lähetetty: 17 Elo 2007 15:01
Kirjoittaja hoopee
tommo kirjoitti:Tietääkö joku viisas, että miten voi mitata tyhjäkäyntiventtiilin toimivuuden?
Minkähän mallinen venttiili?
Ainakin tuossa mondeossa ja eskortissa kun ottaa venttiilin irti. Siinä ei ole kuin + ja - navat...siihen ku pukkaa 12v virtaa niin venttiilin pitäs liikkua.
Ei siinä oikeen mikään muuten voi mennä rikki. Yleensä se vaan in niin paskanen että se vuotaa -> liikaa ilmaa-> tyhjäkäynti korkealla.

Lähetetty: 26 Elo 2007 22:00
Kirjoittaja tommo
Näyttäis siltä, että venttiilisydeemin päässä oleva sähköinen rele ei toimi, kun mitään ei tapahdu vaikka siihen 12 volttia kytkee. Saakohan releen ostaa erikseen vai kuuluuko koko pötkö samaan juttuun?

Lähetetty: 27 Elo 2007 18:25
Kirjoittaja Regu
Joudut kokonaisena ostamaan

Lähetetty: 02 Syys 2007 16:57
Kirjoittaja tommo
Tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu (hinta 73 euroa), mutta vika ei poistunut. Elikä kun kone on kylmä niin tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat ylös ja alas ja ajettaessa nykii kierroksilla 1000 - 3000, mutta kun kone on lämpönen niin ei mitään ongelmaa!

Lähetetty: 03 Syys 2007 12:42
Kirjoittaja vilpuri1
Tarkistappa ilmamäärämittarin/anturin puhtaus jos on karstaa niin puhdista , mulla ainakin auttoi nykimiseen ja teho hävikkiin ja pakokaasu arvotkin palasivat normaaleiksi

Lähetetty: 03 Syys 2007 18:41
Kirjoittaja tommo
Ilmamäärämittarikin on jo vaihdettu, ilman tulosta. Yksi mahdollinen vian syy saattaa olla kaasuläpän asentoanturi. Kuka tietää, mitä vastusarvoja kyseinen anturi pitää antaa oikein toimiessaan!

Lähetetty: 08 Syys 2007 00:29
Kirjoittaja tommo
Nyt löysin mahdollisen syyn zetecin huonovointisuuteen kylmänä. Virranjakajan alla on yks alipaineletku, joka vuotaa!!! Tietääkö kukaan mikä on letkunpätkän tehtävä?

Lähetetty: 08 Syys 2007 01:38
Kirjoittaja Monteonisti
Nyt löysin mahdollisen syyn zetecin huonovointisuuteen kylmänä. Virranjakajan alla on yks alipaineletku, joka vuotaa!!! Tietääkö kukaan mikä on letkunpätkän tehtävä
?
Ensinnäkin Monteossa ei ole virranjakajaa, siis tämän palstan "viisaiden" mielestä! :roll:
Muistaakseni siinä kohdassa ei ole alipaineletkua, mutta pitänee tarkistaa! :shock:
Olisko huohotinletku ilmanputsarille? :roll:

Lähetetty: 09 Syys 2007 16:55
Kirjoittaja tommo
Ei ole huonotinletku virranjakajalle. Kyseinen letku mielestäni kampikammion kannen välissä. Tehtävää letkulle en tiedä, muttä koneen käydessä tapahtuu imua kampikammiosta kanteen päin.

Lähetetty: 09 Syys 2007 17:16
Kirjoittaja Mondi
tarkoitatko imusarjan alipaine letkua ?

Lähetetty: 10 Syys 2007 00:02
Kirjoittaja Monteonisti
Huohotinletkua veikkaan silti ja niitähän on tuossa kaksi? 8)

Lähetetty: 16 Syys 2007 21:19
Kirjoittaja tommo
virranjakajan poistettuani huomasinkin, että letkunpätkä menee moottorista pakosarjan vieressä olevaan peltiseen boksiin. Varmaan sillä letkulla kuskataan jotakin moottorin höyryjä pakosarjaan poltettavaksi. Nyt poistui kylmänä nykimisen ongelma. Vielä jäljellä on kylmän koneen tyhjäkäyntiprobleema!

Lähetetty: 19 Syys 2007 16:56
Kirjoittaja Mondi
tarkoitat ilmeisesti höyrystinkuppia. Höyrystinkuppi ottaa talteen höyryt ja ylimääräisen polttoaineen ja kuskaa ne takasin tankkiin.

Lähetetty: 22 Syys 2007 00:41
Kirjoittaja Monteonisti
Eikös tuossa aktiivihiilihässäkkä ole pelkääjän lokasuojan edessä/vieressä? :shock:
Vai tarkoititko tankin "höyryjä"? :roll:

Lähetetty: 24 Syys 2007 17:02
Kirjoittaja jamppe07
tietääkö joku kun escort 1.8 v:95 mk6 pätkii lämpösenä mut ei kylmänä esim kun ajaa kakkosella pinta kaasulla ja siitä polkasee lisää kaasuu niin rupee pätkimään missä olis vika?tulpat oon vaihtanu justiin... :evil:

Lähetetty: 25 Syys 2007 22:22
Kirjoittaja tommo
Kuulostaa tulipuolen ongelmalta. Jokin tulpanjohdoista lyö läpi mahdollisesti tulpan keraamipintaa pitkin?

Lähetetty: 30 Syys 2007 01:36
Kirjoittaja Monteonisti
Meillä halkeili tulpat (posliinit) kunnes vaihdoin Boschin "yttriumit", päkytys ja halkeilu loppuivat! 8)

Lähetetty: 30 Syys 2007 14:39
Kirjoittaja ara
Mun Escossa (-94 1.6) taas ongelma on tyhjäkäynnissä kylmänä startatessa..Kierrokset seilaa sammumisen rajoilla (~500rpm),nousee ~1500:n ja taas laskee..tätä kestää jonkin aikaa (ennen ku lämmöt nousee) ja häviää sitten pois.Ehdotuksia/ratkaisuja?

Lähetetty: 03 Loka 2007 21:23
Kirjoittaja tommo
ara kirjoitti:Mun Escossa (-94 1.6) taas ongelma on tyhjäkäynnissä kylmänä startatessa..Kierrokset seilaa sammumisen rajoilla (~500rpm),nousee ~1500:n ja taas laskee..tätä kestää jonkin aikaa (ennen ku lämmöt nousee) ja häviää sitten pois.Ehdotuksia/ratkaisuja?
Minulla tai tarkemmin minun ekkerissä täsmälleen sama vika: Nyt pitää löytää joku viisas, joka kertoo, että miten se korjataan!

Lähetetty: 03 Loka 2007 21:27
Kirjoittaja tommo
Monteonisti kirjoitti:Meillä halkeili tulpat (posliinit) kunnes vaihdoin Boschin "yttriumit", päkytys ja halkeilu loppuivat! 8)
Keramiikan halkeilu kertoo, että se lyö läpi tulpanhatun sisällä posliinia pitkin. Todennäköisesti läpilyönti johtuu siitä, että posliini on likainen. Kait vaihdot myös tulpanjohdot?