Sivu 3/3
Lähetetty: 25 Touko 2005 17:13
Kirjoittaja ZyaS
Monteonisti kirjoitti:Mikä F-anturi? (taas kait tyhmä kysymys?

)
samaa itse mietin kun en oo koskaan kuullu

Lähetetty: 26 Touko 2005 22:13
Kirjoittaja kuolio
cikatti kirjoitti:
Osaisko joku kertoa mikä se oletetun huohotusvenan paikka todella on ja lähtikö tällä tosiaan Kuolion nypytykset pois? Se on vähän ristiriidassa siihenkin kun kostealla ilmalla nypytti paljon pahemmin...
Kyllä nuo nykimiset lakkas tällä toimenpiteellä

.
Lähetetty: 27 Touko 2005 00:55
Kirjoittaja grebe
kuolio kirjoitti:Melko hitaasti laskee kans, mutta eivätpä jää enää riekkumaan. Yks mikä voi auttaa asiaan, on myös ajonopeusanturin pois päältä otto. Silloin tosin voi auto sammua, kun vauhdissa laittaa vapaalle, mutta kierrokset pitäis laskea nopeammin... Tuo maf on kans vähän siinä ja siinä. Jos auto alkaa vielä oireilee, niin vaihdan seuraavaks sen.
Niin sitä tässä vielä, että jos ajonopeusanturin irroitus vaikuttaa kierrosten nopeampaan laskemiseen, on vika kierrosten päällejäämiseen nimenomaan tyhjäkäyntiventtiilissä. Ei nyt tullut tuosta aikaisemmasta selväksi loppuiko myös kierrosten ylös jäänti samalla kuin nykiminen? Miten kävi?
Tässä juuri tämä vianetsinnän hienous on. Otat ilmamäärämittarin johdon irti, ja ei nypytä ajaessa. Ostat uuden ilmamäärämittarin ja johto kiinni, nykii edelleen. Ja jos otat ajonopeusanturin irti, niin kierrokset tippuu nopeammin. Kuitenkin vika voi olla tyhjäkäyntiventtiilissä, jota ecu ohjaa mm. ajonopeusanturin tietojen perusteella.
Lähetetty: 27 Touko 2005 01:10
Kirjoittaja ZyaS
niii tai sitten ecu voi olla sekasin

8)
Lähetetty: 27 Touko 2005 22:04
Kirjoittaja Monteonisti
Minä ainakin menen kohta sekaisin kun kaikki vaikkuttaa kaikkeen, mutta kun yrittää korjata, niin tuntuu, että mikään ei vaikuta mihinkään!

Lähetetty: 27 Touko 2005 22:43
Kirjoittaja ZyaS
Lähetetty: 28 Touko 2005 00:45
Kirjoittaja Monteonisti
Mikäs se F-anturi oikein on?

Lähetetty: 28 Touko 2005 20:28
Kirjoittaja kuolio
Juu, loppui kierrosten ylösjäänti. En ole tuota nopeusanturia kokeillutkaan ottaa irti, vaan kerroin vain vaihtoehdon, jos ei nuo yllämainitut toimenpiteet auta.
Lähetetty: 31 Touko 2005 23:11
Kirjoittaja Monteonisti
Miten kuolio sai huohotinventtiilin vaihdettua, näyttää olevan vaikeassa paikassa ja joku pelti päällä?

Lähetetty: 08 Kesä 2005 10:42
Kirjoittaja cikatti
Monteonisti kirjoitti:Miten kuolio sai huohotinventtiilin vaihdettua, näyttää olevan vaikeassa paikassa ja joku pelti päällä?

ZETEC 2.0 koneessa ei ainakaan ole mitään peltiä siinä päällä.
Kuolion irrotusmenetelmästä en tiiä mutta ite nyppäsin sieltä ahtaasta kolosta venttiilin irti ja sen jälkeen vedin putken irti venttiilin päästä, liotin bensiinissä körnät pois ja panin takas. Putsauksesta ei ollut paskankaan hyötyä. Pitänee vaihtaa koko venttiili jos siinä on joku vuoto ongelma, se kun tuntui melko väljänoloiselta himmeliltä muutenkin. Se kun lienee halapa niin sietää kokeeksi vaihtaakin kun Kuolio väitti sillä nypytyksen loppuvan.
Re: Nykiminen
Lähetetty: 08 Kesä 2005 11:41
Kirjoittaja grebe
Mondi kirjoitti:Omassa montussa oli nykimistä, joka sai veren kiehumaan. Vikana oli Paineensäätö venttiilin ja F-anturin viallisesta kommunikoinnin yrityksestä.

Tilattiin uudet ja ei ole nykimistä ollu tähänmennessä enää.
Monissa tapauksissa on vikaa löydetty Ilmamassa mittarista, joko puhdistus tai vaihto on auttanut.
Joissakin Pumppukoneissa nykimisen syynä on ollut viallinen suutin.

'
Edelleen, mikä ihmeen paineensäätöventtiili ja F-anturi?
Lähetetty: 28 Syys 2005 18:05
Kirjoittaja grebe
Nostan tämän vanhan topicin ylös.
Kävin tänään hetken mielijohteesta hakemassa uuden huohotinventtiilin Fordilta. Maksoi noin 24 euroa. Vaihdon tavoitteena on saada tuo epämääräinen nykiminen poistettua. Myös kierrokset meinaa alkaa jälleen kantamaan. Ilmoittelen sitten miten kävi. Onhan tuota nykimistä jo pari vuotta kohta siedetty.
Lähetetty: 30 Syys 2005 12:09
Kirjoittaja grebe
Tuli eilen illalla vaidettua tuo venttiili. Tänään 20 kilometrin ajo veti suun hymyyn. Eipä nykinyt ja koneen lämmettyä ei perinteistä alakierrosten puutumista ilmennyt 20 kilometrin ajolla. Eli puhtia tuntui olevan paremmin alle 3000 kierroksella.
Vanha venttiili näytti ehjältä, mutta oli väljempi ja jousen vastus huomattavasti heikompi kuin uudessa.
Mutta ei nuolaista vielä. Testataan lisää..
Lähetetty: 30 Syys 2005 23:21
Kirjoittaja Monteonisti
Hyvä kun tuli kuntoon!
Minä kele vaihdoin turhaan!

Toisaalta, onhan tuo valmiina jos joskus tarvii, samoin MAF ja starttimoottori!

Meni vaan muutama satku hukkaan, ehkä!

Lähetetty: 01 Loka 2005 10:15
Kirjoittaja grebe
Joo, itselläkin mm. maf , tulpat + johdot ja lambda vaihdettu, turhaan. Hyvin toimii edelleen, eli vika taisi löytyä.
Kesälomalla käytin fordilla tuon vian takia, mutta ei ne mitään osanneet sanoa. Vaikka kuinka ohjeistin, mitä on tehty ja kokeiltu, oli huoltomies katsonut tulpat, putsannut ilmamäärämittarin ja lasku yli 80 euroa. Tokaisi vain: - "Vika tiedostettu koeajolla, muttei löytynyt vikaa. Eikä kannata alkaa tarkemmi etsimään. Voi tulla tosi kalliiksi eikä välttämättä vikaa edes löydy." Arvatkaa oliko eka ja vika kerta, kun vien auton korjaamolle, jos ei oma älli riitä.
Lähetetty: 01 Loka 2005 21:17
Kirjoittaja Monteonisti
Minäkin kysyin Voortilta lainaksi jotta voisin kokeilla onko kyse haluamassani tyhjäkäyntivenassa? Myyjä vastas, että jos hallista löytyy tilaa ja vapaa asentaja, niin hän vois kokeilla. Sanoin, että taitaa tulla kalliimmaksi kuin tuo 105€ osa turhaan ostettuna? Vastas, että niin taitaa!

Lähetetty: 29 Heinä 2006 23:32
Kirjoittaja Lucifer74
kuolio kirjoitti:Noniin. Nyt on viat korjattu. Tulppaamalla EGR (pakokaasun kierrätys) ja huohotinventtiilin vaihtamalla loppui kierrosten korkealle jäänti ja nykiminen. Pienestä se on kiinni

. Kiitokset kaikille vastauksista!
Nostan ikivanhaa topikkia kun jäi askarruttamaan että jos toi huohotusventtiili on vaihdettu ja egr tulpattu, niin eikä toi pelkkä tulppaaminen olis riittänyt? Kun jotenkin tuntuu että ovat samassa putkistossa.. (tosin tarkastan huomenna, eli älkää ampuko heti kovilla)
Lähetetty: 29 Heinä 2006 23:35
Kirjoittaja Monteonisti
Meneehän ne "samaan putkistoon", siis imusarjaan!
