Sivu 20/22
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 27 Heinä 2024 12:33
Kirjoittaja Don MC
focst kirjoitti: ↑27 Heinä 2024 08:16
Mk4 focukset kaikki bensakoneet ketjulla. Mutta öljypumppu hihnalla pois lukien ensimmäiset 1.5eb koneet ö-pumppu hammasrattailla.
Mk4.5:t ehkä, mutta eivät kaikki Mk4:t. Mk4 (Ford-logo etumaskin yläpuolella) tuli 2018 ja silloin oli ainakin osa koneista hihnalla. Mk4.5 (Ford-logo etumaskissa) tuli 2022. Mk4.5 kulkee myös nimellä "Mk4 Facelift".
Vuonna 2019 alkoivat hihnakoneet vaihtumaan ketjukoneiksi. Mutta eivät kaikki kerralla.
Tämmösen löysin netistä:
General rule of thumb is if the turbo is at the front then it's the old wet belt, at rear the new chain
100PS manual and 6 speed auto are wet belt up to death (toim. huom. siis mallisarjan loppuun asti)
125PS non MHEV is wet belt except 7 speed auto, they were Chain
125PS MHEV is chain
140PS is wet belt
155PS all are chain and rare
Varmin tapa on kuitenkin kurkata sinne konepellin alle ja katsoa kummalla puolella turbo on. Turbo on lämpösuojapellin takana piilossa, joten se lämpösuojapelti on se mitä pitää etsiä.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 27 Heinä 2024 13:51
Kirjoittaja focst
Don MC kirjoitti: ↑27 Heinä 2024 12:33
focst kirjoitti: ↑27 Heinä 2024 08:16
Mk4 focukset kaikki bensakoneet ketjulla. Mutta öljypumppu hihnalla pois lukien ensimmäiset 1.5eb koneet ö-pumppu hammasrattailla.
Mk4.5:t ehkä, mutta eivät kaikki Mk4:t. Mk4 (Ford-logo etumaskin yläpuolella) tuli 2018 ja silloin oli ainakin osa koneista hihnalla. Mk4.5 (Ford-logo etumaskissa) tuli 2022. Mk4.5 kulkee myös nimellä "Mk4 Facelift".
Vuonna 2019 alkoivat hihnakoneet vaihtumaan ketjukoneiksi. Mutta eivät kaikki kerralla.
Tämmösen löysin netistä:
General rule of thumb is if the turbo is at the front then it's the old wet belt, at rear the new chain
100PS manual and 6 speed auto are wet belt up to death (toim. huom. siis mallisarjan loppuun asti)
125PS non MHEV is wet belt except 7 speed auto, they were Chain
125PS MHEV is chain
140PS is wet belt
155PS all are chain and rare
Varmin tapa on kuitenkin kurkata sinne konepellin alle ja katsoa kummalla puolella turbo on. Turbo on lämpösuojapellin takana piilossa, joten se lämpösuojapelti on se mitä pitää etsiä.
Mk3.5 tehtiin vielä 2018 ja tätä tehtiin wetbelt koneella loppuun asti. Mk4 bensakoneet on alusta asti olleet ketjulla. 1.5ecoblue kuivahihna ja 2.0 Ecoblue märkähihnalla.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 02 Elo 2024 21:24
Kirjoittaja Luigi
Moro, täällä kanssa ajettu reilu vuoden verran Facelift Focuksella. Ainoa ongelma on ollut SYNC4 päivityksestä johtuva navigaattorin jatkuva jäätyminen ja takajerrulevyt, mitkä kuluneet aivan urille. Onneksi uudet levyt ja satulat odottaa takuuseen huollossa asennusta varten, kunhan saan lomat saa vietettyä loppuun. Levyjen kanssa ollut ongelmia jo uudesta lähtien ja auto oli pajalla useamman kerran ennen kuin päättivät uusia kyseiset osat.
IMG_20240725_210706 by
Mikko Lius, on Flickr
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 02 Elo 2024 21:28
Kirjoittaja Don MC
Nätti on pirssi sulla. Johan on kumma tuo navin jäätyminen. Itelle tuli päivityksen yhteydessä samaa ongelmaa 125hp Titaniumissa, mutta ongelma läks kun vaihdoin 155hp Activeen (kuten lähti jokunen muukin ongelma, kuten mHEV:n oikukas toiminta).
Sen jälkeen tulleet päivitykset eivät ole ongelmaa tuoneet takaisin. Mahtaisko tuo sittenkin olla joku rautavika?
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 03 Elo 2024 08:14
Kirjoittaja Dandalon
Luigi kirjoitti: ↑02 Elo 2024 21:24
Moro, täällä kanssa ajettu reilu vuoden verran Facelift Focuksella. Ainoa ongelma on ollut SYNC4 päivityksestä johtuva navigaattorin jatkuva jäätyminen ja takajerrulevyt, mitkä kuluneet aivan urille. Onneksi uudet levyt ja satulat odottaa takuuseen huollossa asennusta varten, kunhan saan lomat saa vietettyä loppuun. Levyjen kanssa ollut ongelmia jo uudesta lähtien ja auto oli pajalla useamman kerran ennen kuin päättivät uusia kyseiset osat.
IMG_20240725_210706 by
Mikko Lius, on Flickr
Levyjen kanssa ollu ongelmia ST fiestassa ja sit tässäkin, vaatii ajoittain kovaa jarrutusta sillon tällön, että takajarrut aktivoituu kans.
Itse sain ekat levyt ja palat takuuseen 30000km kohdalla, toiset vuosi myöhemmin ei enää mennyt takuuseen vaikka oli samallalailla urilla. Roiskeläpät edessä ja takana voi auttaa tai sitten ei.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 18 Elo 2024 15:41
Kirjoittaja Iku64
Näköjään Focus tahtoo aina oletuksena pitää automaatti valo asentoa päällä. Itseä moinen pikkaisen ärsyttää koska en tykkää et parkkihalliin ajaessa valot menee päälle ja pois jne. Varsinkin kesällä riittäisi suurimmaksi osaksi ajoista se että vain parkit päällä.
Saahan sitä asennon ain vaihdettua mutta onhan se vähän turhaa hommaa...

.
Saako tuota ohjelmoitua millään niin että muistaisi viimeisen asennon. Vai pitääkö vaan tyytyä tähän Fordin huolenpitoon ettei vahingossakaan aja ilman valoja?
Toinen mikä olisi kiva saada pois on toi Start/Stop päällä olo oletuksena. Bemarissa sain ohjelmoitua tuon niin että muisti asennon. Katsastukseen sit aina laitoin päälle et on virallisessa moodissa...

.
En usko että noihin voi vaikuttaa mutta kysyvä ei tieltä eksy...
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 31 Elo 2024 09:04
Kirjoittaja Iku64
Tässä pohtinut 1.0 155 mHev EB:n kaasun herkkyyttä alkupainalluksessa. Kun esim lähtee peruuttamaan (käsijarru on poissa päältä) niin jos huolimattomasti (ts. muissa autoissa nomraalisti) painaa kaasua niin auto melkein hyppää..eli tuntuu et heti olis kaikki tehot päällä. Pitää aina liikkeelle lähdössä herkästi painaa kaasupedaalia ettei tälleen pääse käymään.
Onko muilla tätä ominaisuutta?
Auto menossa huoltoon ensi viikolla niin onko tähän tullut ecuun joku päivitys mikä tuon hyökkäyksen poistaisi?
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 12 Syys 2024 00:21
Kirjoittaja Don MC
Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.
Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.
Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 12 Syys 2024 07:59
Kirjoittaja antizero
Don MC kirjoitti: ↑12 Syys 2024 00:21
Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.
Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.
Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
Mulla kerran "poksahti" kaiuttimista aika kovaa (B&o) ja sen jälkeen koko systeemi oli kokonaan mykkä (etuparkkitutkakin oli mykkä kun meinasin pysäköidä tolppaan

), annoin auton olla yön yli ja seuraavana päivänä kaikki toimi normaalisti eikä ole enää käynyt samaa.
Etuvalojen toiminnasta kirjottelinkin tuonne toiseen ketjuun, muuten auto pelannut moitteettomasti ja tykännyt kyllä pirusti. 5500km mittarissa nyt vappuaatosta. Kulutus tasan 6.0/100km, katsotaan mihin nousee talven aikana. Samalla ajotyylillä mhevitön 125hv Puma (manuaali) meni aika samoihin. Jos pidemmällä aikavälillä jäädään samoihin tai pienemmälle kulutukselle kuin Puma niin saa olla ihan tyytyväinen, niin paljon pirteämmin toi Focus liikkuu kuitenkin (vaikka on 100kg painavampi).
Iku64 kirjoitti: ↑31 Elo 2024 09:04
Tässä pohtinut 1.0 155 mHev EB:n kaasun herkkyyttä alkupainalluksessa. Kun esim lähtee peruuttamaan (käsijarru on poissa päältä) niin jos huolimattomasti (ts. muissa autoissa nomraalisti) painaa kaasua niin auto melkein hyppää..eli tuntuu et heti olis kaikki tehot päällä. Pitää aina liikkeelle lähdössä herkästi painaa kaasupedaalia ettei tälleen pääse käymään.
Onko muilla tätä ominaisuutta?
Auto menossa huoltoon ensi viikolla niin onko tähän tullut ecuun joku päivitys mikä tuon hyökkäyksen poistaisi?
Itse en oo huomannut omassa mitään outoa, saman oloisesti lähtee pakille kuin muutkin automaatit millä ajanut!
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 12 Syys 2024 20:08
Kirjoittaja fordever
Don MC kirjoitti: ↑12 Syys 2024 00:21
Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.
Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.
Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
Sync 4:een tullut buginen ohjelmisto jo 2023 puolella. Odotellaan korjausta jonka Ford on ilmeisesti luvannut toimittaa OTA:na. Aika pitkä aika on kulunut siitä kun bugisuus on havaittu, joten suuria odotuksia ei ole että korjausta ihan lähiaikoinakaan vielä tulisi. Vai tuleeko koskaan.
Bugisuus ilmenee monin tavoin joista muutama tuossa mainittu. Joskus toimii paremmin, joskus huonommin. Päivät eivät ole samanlaisia. Hieman outoa sekin.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 05 Marras 2024 14:02
Kirjoittaja Luigi
Sync 4:seen tullut viimeisen puolentoista kuukauden aikana kolme uutta päivitysta 6.1.0 + 6.2.0 sekä 6.4.0 Tämä viimeinen tuli minulle tänään. Näillä päivityksilla aiemmin täällä mainitut ongelmat olisi pitänyt olla selvitetty alla olevan linkin perusteella. Itsellä ongelmat alkoi alkuvuodesta 4.2.2 päivityksen jälkeen, joten kauan sai odotella päivityksiä.
Tosiaan Ford Owners Clubilla on aiheesta käyty keskustelua, mutta ongelmaa tuntuu edelleen olevan 6.4.0 päivityksen jälkeenkin.
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... ta-update/
Täytyy seurailla miten omassa toimii.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 05 Marras 2024 14:23
Kirjoittaja Don MC
Mistä tuon version näkee? Mä en löydä muuta kuin joku Sync4 v 23191. Mitään tollasta 6.4.0 en löydä.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 05 Marras 2024 15:49
Kirjoittaja Luigi
Don MC kirjoitti: ↑05 Marras 2024 14:23
Mistä tuon version näkee? Mä en löydä muuta kuin joku Sync4 v 23191. Mitään tollasta 6.4.0 en löydä.
"Ohjelmistopäivitykset" valikon alta löytyy, näkyy myös FordPass sovelluksessa. Ne on noita Power-Up päivityksiä.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 05 Marras 2024 15:51
Kirjoittaja Don MC
Luigi kirjoitti: ↑05 Marras 2024 15:49
Don MC kirjoitti: ↑05 Marras 2024 14:23
Mistä tuon version näkee? Mä en löydä muuta kuin joku Sync4 v 23191. Mitään tollasta 6.4.0 en löydä.
"Ohjelmistopäivitykset" valikon alta löytyy, näkyy myös FordPass sovelluksessa. Ne on noita Power-Up päivityksiä.
Ei mun FordPass (iOS) kerro mitään sellaisia. Siellä lukee vain miten ne automaattiset päivitykset saa kytkettyä päälle auton valikosta (ne
on päällä). Auto itsessään ei kerro mitään muuta kuin tuon Sync 4:n version. Ja Software Update -valikossa ei lue yhtään mitään versioita. Sanoo vain, ettei päivityksiä ole saatavilla tjsp.
EDIT: Ei kerro myöskään FordPassin Android-versio mitään sellaisia.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 05 Marras 2024 18:04
Kirjoittaja Luigi
Don MC kirjoitti: ↑05 Marras 2024 15:51
Luigi kirjoitti: ↑05 Marras 2024 15:49
"Ohjelmistopäivitykset" valikon alta löytyy, näkyy myös FordPass sovelluksessa. Ne on noita Power-Up päivityksiä.
Ei mun FordPass (iOS) kerro mitään sellaisia. Siellä lukee vain miten ne automaattiset päivitykset saa kytkettyä päälle auton valikosta (ne
on päällä). Auto itsessään ei kerro mitään muuta kuin tuon Sync 4:n version. Ja Software Update -valikossa ei lue yhtään mitään versioita. Sanoo vain, ettei päivityksiä ole saatavilla tjsp.
EDIT: Ei kerro myöskään FordPassin Android-versio mitään sellaisia.
Näin mulla toimii androidilla
https://flic.kr/p/2qsk5v6
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 05 Marras 2024 18:06
Kirjoittaja Don MC
Mulla näkyy vain tuo ylempi "Asetukset". Sitä alempaa "Julkaisutiedot"-kohtaa ei ole ollenkaan. Sekä Android, että iOS (FordPass v. 5.7.0).
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 15 Marras 2024 12:25
Kirjoittaja Dandalon
Tullut nyt jonkin verran päivityksiä, mutta edelleen vaan tuo navi jumittelee…
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 01 Joulu 2024 10:06
Kirjoittaja Kahlaaja
Eilen asentui päivitys, jossa luki erikseen, että parantaa navigoinnin vakautta. Näyttö oli sitä ennen pidempään pimeänä ja kartta latasi vartin verran, ennen kuin alkoi toimimaan. Katsotaan kuinka käy. 6.4.0 päivityksen kanssa kartta kaatui melko harvoin. Ajotilat poistuivat kerran käytöstä, toivottavasti tuokin on saatu korjattua.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 01 Joulu 2024 17:36
Kirjoittaja Don MC
Mistä hitosta teille kaikkia päivityksiä tulee, kun mulle ei ole tullut yhtään päivitystä auton koko elinaikana?
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 01 Joulu 2024 19:02
Kirjoittaja Kahlaaja
Don MC kirjoitti: ↑01 Joulu 2024 17:36
Mistä hitosta teille kaikkia päivityksiä tulee, kun mulle ei ole tullut yhtään päivitystä auton koko elinaikana?
Outoa. Mulle Sync4 vaan välillä ilmoittaa, että nyt on asennettu päivitys ja kertoo muutokset. Käyn myös välillä katsomassa tuolta asetusten kautta päivityksiä manuaalisesti. Ehkä sulla ei ole automaattipäivitykset päällä?
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 01 Joulu 2024 19:17
Kirjoittaja Don MC
On ne päällä. Kaikki on niinkuin pitää. Mutta ei vain tule päivityksiä. Ei ole koskaan tullut. Puhelimessakaan ei näy mitään "julkaisutietoja" softapäivityksistä (koko se kohta puuttuu omastani) ja Ford-käyttäjätilin nettisivuillakin on joku ihme "null klo null" -virhe kun koitan katsoa päivityksiä.

Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 04 Joulu 2024 15:54
Kirjoittaja Luigi
Kahlaaja kirjoitti: ↑01 Joulu 2024 10:06
Eilen asentui päivitys, jossa luki erikseen, että parantaa navigoinnin vakautta. Näyttö oli sitä ennen pidempään pimeänä ja kartta latasi vartin verran, ennen kuin alkoi toimimaan. Katsotaan kuinka käy. 6.4.0 päivityksen kanssa kartta kaatui melko harvoin. Ajotilat poistuivat kerran käytöstä, toivottavasti tuokin on saatu korjattua.
Tätä päivitystä itsekkin odottelen. Taitaa olla isompi SYNC-24.2.0.13 järjestelmäpäivitys, mikä korjaa navigointi ym. ongelmat. Sitä ennen tulee 6.1.0, 6.2.0 ja 6.4.0 päivitykset olla asennettu. Jos auton akussa ei ole ole tarpeeksi virtaa voi automaattisten päivityksien kanssa tulla ongelmia. Myös ajon aikana voi kokeilla saada päivityksiä jakamalla puhelimen netin autolle. Ainakin itsellä se on nopeuttanut päityksien lataamista. Työmatkojen aikana lataa usein useita kymmeniä megoja.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 04 Joulu 2024 18:18
Kirjoittaja Kahlaaja
Luigi kirjoitti: ↑04 Joulu 2024 15:54
Tätä päivitystä itsekkin odottelen. Taitaa olla isompi SYNC-24.2.0.13 järjestelmäpäivitys, mikä korjaa navigointi ym. ongelmat. Sitä ennen tulee 6.1.0, 6.2.0 ja 6.4.0 päivitykset olla asennettu. Jos auton akussa ei ole ole tarpeeksi virtaa voi automaattisten päivityksien kanssa tulla ongelmia. Myös ajon aikana voi kokeilla saada päivityksiä jakamalla puhelimen netin autolle. Ainakin itsellä se on nopeuttanut päityksien lataamista. Työmatkojen aikana lataa usein useita kymmeniä megoja.
Juuri tuo kyseinen SYNC-alkuinen päivitys asentui. Latautui ihan mukavasti, vaikka auto oli lähinnä parkissa muutaman pätkäajon välissä. Vielä ei uskalla sanoa, että ongelmat olisi korjaantuneet, kun ei ole tullut juuri ajettua.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 02 Tammi 2025 12:36
Kirjoittaja Don MC
Uudenvuodenpäivänä puhelinsovellus ilmoitti ystävällisesti auton tossa pihassa vaipuneen horrokseen. Auto mennyt virransäästötilaan, "koska sillä ei ole ajettu vähään aikaan". Oikeasti se oli seissyt vain n. vuorokauden.
Myyjä-/huoltoliikkeeseen sähköpostia ja pystyivät etänä näkemään että 12V akun varaustila oli vain 54%. Tuon lukeman oli auto lähettänyt joskus aiemmin, koska ehdin sen sovelluksen ilmoituksen jälkeen jo laittaa auton yöksi lataukseen ja huoltoneuvoja tsekkasi nuo etälukemat seuraavana aamuna (kun auto oli yhä laturin päässä).
Eniveis, auto lähtee autosähkärin pällisteltäväksi. Autohan on alle vuoden ikäinen, eikä akun nyt jo pitäisi olla finaalissa. Mikähän näitä Mk4 ja Mk4.5 vaivaa kun syövät 12V akkuja tuolla tapaa? Suht avokätisesti tarjoutuivat kuitenkin ottamaan auton tarkastukseen, eli joku aavistus heillä tästä hommasta näyttäisi olevan.
Re: Focus 2022 /Facelift
Lähetetty: 02 Tammi 2025 21:16
Kirjoittaja Kahlaaja
Don MC kirjoitti: ↑02 Tammi 2025 12:36
Uudenvuodenpäivänä puhelinsovellus ilmoitti ystävällisesti auton tossa pihassa vaipuneen horrokseen. Auto mennyt virransäästötilaan, "koska sillä ei ole ajettu vähään aikaan". Oikeasti se oli seissyt vain n. vuorokauden.
Myyjä-/huoltoliikkeeseen sähköpostia ja pystyivät etänä näkemään että 12V akun varaustila oli vain 54%. Tuon lukeman oli auto lähettänyt joskus aiemmin, koska ehdin sen sovelluksen ilmoituksen jälkeen jo laittaa auton yöksi lataukseen ja huoltoneuvoja tsekkasi nuo etälukemat seuraavana aamuna (kun auto oli yhä laturin päässä).
Eniveis, auto lähtee autosähkärin pällisteltäväksi. Autohan on alle vuoden ikäinen, eikä akun nyt jo pitäisi olla finaalissa. Mikähän näitä Mk4 ja Mk4.5 vaivaa kun syövät 12V akkuja tuolla tapaa? Suht avokätisesti tarjoutuivat kuitenkin ottamaan auton tarkastukseen, eli joku aavistus heillä tästä hommasta näyttäisi olevan.
Sulla on kyllä huonoa tuuria näiden Focusten kanssa. Voisiko toi päivitysongelma liittyä akun kulumiseen? Autohan on itsekseen ”selailemassa nettiä” parkissakin ja siinäkin akkua kuluu.
Mulla valitti kerran akun varaustasosta viime talvena kovilla pakkasilla pätkäajojen jälkeen. Kerran sen jälkeen on muistaakseni tullut ajamattomuusilmoitus, mutta sillon auto oli oikeasti ollut pidempään parkissa.
Olisi hyvä, että käyttäjäkin näkisi akun varaustason itse.