Focus 2022 /Facelift

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

focst kirjoitti: 27 Heinä 2024 08:16 Mk4 focukset kaikki bensakoneet ketjulla. Mutta öljypumppu hihnalla pois lukien ensimmäiset 1.5eb koneet ö-pumppu hammasrattailla.
Mk4.5:t ehkä, mutta eivät kaikki Mk4:t. Mk4 (Ford-logo etumaskin yläpuolella) tuli 2018 ja silloin oli ainakin osa koneista hihnalla. Mk4.5 (Ford-logo etumaskissa) tuli 2022. Mk4.5 kulkee myös nimellä "Mk4 Facelift".
Vuonna 2019 alkoivat hihnakoneet vaihtumaan ketjukoneiksi. Mutta eivät kaikki kerralla.

Tämmösen löysin netistä:
General rule of thumb is if the turbo is at the front then it's the old wet belt, at rear the new chain
100PS manual and 6 speed auto are wet belt up to death (toim. huom. siis mallisarjan loppuun asti)
125PS non MHEV is wet belt except 7 speed auto, they were Chain
125PS MHEV is chain
140PS is wet belt
155PS all are chain and rare
Varmin tapa on kuitenkin kurkata sinne konepellin alle ja katsoa kummalla puolella turbo on. Turbo on lämpösuojapellin takana piilossa, joten se lämpösuojapelti on se mitä pitää etsiä.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
focst
Viestit: 2556
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja focst »

Don MC kirjoitti: 27 Heinä 2024 12:33
focst kirjoitti: 27 Heinä 2024 08:16 Mk4 focukset kaikki bensakoneet ketjulla. Mutta öljypumppu hihnalla pois lukien ensimmäiset 1.5eb koneet ö-pumppu hammasrattailla.
Mk4.5:t ehkä, mutta eivät kaikki Mk4:t. Mk4 (Ford-logo etumaskin yläpuolella) tuli 2018 ja silloin oli ainakin osa koneista hihnalla. Mk4.5 (Ford-logo etumaskissa) tuli 2022. Mk4.5 kulkee myös nimellä "Mk4 Facelift".
Vuonna 2019 alkoivat hihnakoneet vaihtumaan ketjukoneiksi. Mutta eivät kaikki kerralla.

Tämmösen löysin netistä:
General rule of thumb is if the turbo is at the front then it's the old wet belt, at rear the new chain
100PS manual and 6 speed auto are wet belt up to death (toim. huom. siis mallisarjan loppuun asti)
125PS non MHEV is wet belt except 7 speed auto, they were Chain
125PS MHEV is chain
140PS is wet belt
155PS all are chain and rare
Varmin tapa on kuitenkin kurkata sinne konepellin alle ja katsoa kummalla puolella turbo on. Turbo on lämpösuojapellin takana piilossa, joten se lämpösuojapelti on se mitä pitää etsiä.
Mk3.5 tehtiin vielä 2018 ja tätä tehtiin wetbelt koneella loppuun asti. Mk4 bensakoneet on alusta asti olleet ketjulla. 1.5ecoblue kuivahihna ja 2.0 Ecoblue märkähihnalla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Avatar
Luigi
Viestit: 134
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Moro, täällä kanssa ajettu reilu vuoden verran Facelift Focuksella. Ainoa ongelma on ollut SYNC4 päivityksestä johtuva navigaattorin jatkuva jäätyminen ja takajerrulevyt, mitkä kuluneet aivan urille. Onneksi uudet levyt ja satulat odottaa takuuseen huollossa asennusta varten, kunhan saan lomat saa vietettyä loppuun. Levyjen kanssa ollut ongelmia jo uudesta lähtien ja auto oli pajalla useamman kerran ennen kuin päättivät uusia kyseiset osat.

KuvaIMG_20240725_210706 by Mikko Lius, on Flickr
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Nätti on pirssi sulla. Johan on kumma tuo navin jäätyminen. Itelle tuli päivityksen yhteydessä samaa ongelmaa 125hp Titaniumissa, mutta ongelma läks kun vaihdoin 155hp Activeen (kuten lähti jokunen muukin ongelma, kuten mHEV:n oikukas toiminta).
Sen jälkeen tulleet päivitykset eivät ole ongelmaa tuoneet takaisin. Mahtaisko tuo sittenkin olla joku rautavika?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Dandalon
Viestit: 253
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Luigi kirjoitti: 02 Elo 2024 21:24 Moro, täällä kanssa ajettu reilu vuoden verran Facelift Focuksella. Ainoa ongelma on ollut SYNC4 päivityksestä johtuva navigaattorin jatkuva jäätyminen ja takajerrulevyt, mitkä kuluneet aivan urille. Onneksi uudet levyt ja satulat odottaa takuuseen huollossa asennusta varten, kunhan saan lomat saa vietettyä loppuun. Levyjen kanssa ollut ongelmia jo uudesta lähtien ja auto oli pajalla useamman kerran ennen kuin päättivät uusia kyseiset osat.

KuvaIMG_20240725_210706 by Mikko Lius, on Flickr
Levyjen kanssa ollu ongelmia ST fiestassa ja sit tässäkin, vaatii ajoittain kovaa jarrutusta sillon tällön, että takajarrut aktivoituu kans.

Itse sain ekat levyt ja palat takuuseen 30000km kohdalla, toiset vuosi myöhemmin ei enää mennyt takuuseen vaikka oli samallalailla urilla. Roiskeläpät edessä ja takana voi auttaa tai sitten ei.
Iku64
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Kesä 2014 10:16

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Näköjään Focus tahtoo aina oletuksena pitää automaatti valo asentoa päällä. Itseä moinen pikkaisen ärsyttää koska en tykkää et parkkihalliin ajaessa valot menee päälle ja pois jne. Varsinkin kesällä riittäisi suurimmaksi osaksi ajoista se että vain parkit päällä.
Saahan sitä asennon ain vaihdettua mutta onhan se vähän turhaa hommaa...:).
Saako tuota ohjelmoitua millään niin että muistaisi viimeisen asennon. Vai pitääkö vaan tyytyä tähän Fordin huolenpitoon ettei vahingossakaan aja ilman valoja?

Toinen mikä olisi kiva saada pois on toi Start/Stop päällä olo oletuksena. Bemarissa sain ohjelmoitua tuon niin että muisti asennon. Katsastukseen sit aina laitoin päälle et on virallisessa moodissa...:).

En usko että noihin voi vaikuttaa mutta kysyvä ei tieltä eksy...
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 Powershift ST-Line Vignale Wagon 2023
Iku64
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Kesä 2014 10:16

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Iku64 »

Tässä pohtinut 1.0 155 mHev EB:n kaasun herkkyyttä alkupainalluksessa. Kun esim lähtee peruuttamaan (käsijarru on poissa päältä) niin jos huolimattomasti (ts. muissa autoissa nomraalisti) painaa kaasua niin auto melkein hyppää..eli tuntuu et heti olis kaikki tehot päällä. Pitää aina liikkeelle lähdössä herkästi painaa kaasupedaalia ettei tälleen pääse käymään.
Onko muilla tätä ominaisuutta?

Auto menossa huoltoon ensi viikolla niin onko tähän tullut ecuun joku päivitys mikä tuon hyökkäyksen poistaisi?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 Powershift ST-Line Vignale Wagon 2023
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.

Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.

Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
antizero
Viestit: 38
Liittynyt: 06 Marras 2015 16:27

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja antizero »

Don MC kirjoitti: 12 Syys 2024 00:21 Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.

Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.

Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
Mulla kerran "poksahti" kaiuttimista aika kovaa (B&o) ja sen jälkeen koko systeemi oli kokonaan mykkä (etuparkkitutkakin oli mykkä kun meinasin pysäköidä tolppaan :D ), annoin auton olla yön yli ja seuraavana päivänä kaikki toimi normaalisti eikä ole enää käynyt samaa.

Etuvalojen toiminnasta kirjottelinkin tuonne toiseen ketjuun, muuten auto pelannut moitteettomasti ja tykännyt kyllä pirusti. 5500km mittarissa nyt vappuaatosta. Kulutus tasan 6.0/100km, katsotaan mihin nousee talven aikana. Samalla ajotyylillä mhevitön 125hv Puma (manuaali) meni aika samoihin. Jos pidemmällä aikavälillä jäädään samoihin tai pienemmälle kulutukselle kuin Puma niin saa olla ihan tyytyväinen, niin paljon pirteämmin toi Focus liikkuu kuitenkin (vaikka on 100kg painavampi).
Iku64 kirjoitti: 31 Elo 2024 09:04 Tässä pohtinut 1.0 155 mHev EB:n kaasun herkkyyttä alkupainalluksessa. Kun esim lähtee peruuttamaan (käsijarru on poissa päältä) niin jos huolimattomasti (ts. muissa autoissa nomraalisti) painaa kaasua niin auto melkein hyppää..eli tuntuu et heti olis kaikki tehot päällä. Pitää aina liikkeelle lähdössä herkästi painaa kaasupedaalia ettei tälleen pääse käymään.
Onko muilla tätä ominaisuutta?

Auto menossa huoltoon ensi viikolla niin onko tähän tullut ecuun joku päivitys mikä tuon hyökkäyksen poistaisi?
Itse en oo huomannut omassa mitään outoa, saman oloisesti lähtee pakille kuin muutkin automaatit millä ajanut!
2024 Focus 1.0 Ecoboost mhev A7 155hv ST-line

aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
fordever
Viestit: 438
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja fordever »

Don MC kirjoitti: 12 Syys 2024 00:21 Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.

Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.

Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
Sync 4:een tullut buginen ohjelmisto jo 2023 puolella. Odotellaan korjausta jonka Ford on ilmeisesti luvannut toimittaa OTA:na. Aika pitkä aika on kulunut siitä kun bugisuus on havaittu, joten suuria odotuksia ei ole että korjausta ihan lähiaikoinakaan vielä tulisi. Vai tuleeko koskaan.

Bugisuus ilmenee monin tavoin joista muutama tuossa mainittu. Joskus toimii paremmin, joskus huonommin. Päivät eivät ole samanlaisia. Hieman outoa sekin.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
Luigi
Viestit: 134
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Sync 4:seen tullut viimeisen puolentoista kuukauden aikana kolme uutta päivitysta 6.1.0 + 6.2.0 sekä 6.4.0 Tämä viimeinen tuli minulle tänään. Näillä päivityksilla aiemmin täällä mainitut ongelmat olisi pitänyt olla selvitetty alla olevan linkin perusteella. Itsellä ongelmat alkoi alkuvuodesta 4.2.2 päivityksen jälkeen, joten kauan sai odotella päivityksiä.

Tosiaan Ford Owners Clubilla on aiheesta käyty keskustelua, mutta ongelmaa tuntuu edelleen olevan 6.4.0 päivityksen jälkeenkin.

https://www.fordownersclub.com/forums/t ... ta-update/

Täytyy seurailla miten omassa toimii.
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Mistä tuon version näkee? Mä en löydä muuta kuin joku Sync4 v 23191. Mitään tollasta 6.4.0 en löydä.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Avatar
Luigi
Viestit: 134
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Don MC kirjoitti: 05 Marras 2024 14:23 Mistä tuon version näkee? Mä en löydä muuta kuin joku Sync4 v 23191. Mitään tollasta 6.4.0 en löydä.
"Ohjelmistopäivitykset" valikon alta löytyy, näkyy myös FordPass sovelluksessa. Ne on noita Power-Up päivityksiä.
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Luigi kirjoitti: 05 Marras 2024 15:49
Don MC kirjoitti: 05 Marras 2024 14:23 Mistä tuon version näkee? Mä en löydä muuta kuin joku Sync4 v 23191. Mitään tollasta 6.4.0 en löydä.
"Ohjelmistopäivitykset" valikon alta löytyy, näkyy myös FordPass sovelluksessa. Ne on noita Power-Up päivityksiä.
Ei mun FordPass (iOS) kerro mitään sellaisia. Siellä lukee vain miten ne automaattiset päivitykset saa kytkettyä päälle auton valikosta (ne on päällä). Auto itsessään ei kerro mitään muuta kuin tuon Sync 4:n version. Ja Software Update -valikossa ei lue yhtään mitään versioita. Sanoo vain, ettei päivityksiä ole saatavilla tjsp.

EDIT: Ei kerro myöskään FordPassin Android-versio mitään sellaisia.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Avatar
Luigi
Viestit: 134
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Don MC kirjoitti: 05 Marras 2024 15:51
Luigi kirjoitti: 05 Marras 2024 15:49

"Ohjelmistopäivitykset" valikon alta löytyy, näkyy myös FordPass sovelluksessa. Ne on noita Power-Up päivityksiä.
Ei mun FordPass (iOS) kerro mitään sellaisia. Siellä lukee vain miten ne automaattiset päivitykset saa kytkettyä päälle auton valikosta (ne on päällä). Auto itsessään ei kerro mitään muuta kuin tuon Sync 4:n version. Ja Software Update -valikossa ei lue yhtään mitään versioita. Sanoo vain, ettei päivityksiä ole saatavilla tjsp.

EDIT: Ei kerro myöskään FordPassin Android-versio mitään sellaisia.
Näin mulla toimii androidilla
https://flic.kr/p/2qsk5v6
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Mulla näkyy vain tuo ylempi "Asetukset". Sitä alempaa "Julkaisutiedot"-kohtaa ei ole ollenkaan. Sekä Android, että iOS (FordPass v. 5.7.0).
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Dandalon
Viestit: 253
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Tullut nyt jonkin verran päivityksiä, mutta edelleen vaan tuo navi jumittelee…
Kahlaaja
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Joulu 2023 18:53

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Kahlaaja »

Eilen asentui päivitys, jossa luki erikseen, että parantaa navigoinnin vakautta. Näyttö oli sitä ennen pidempään pimeänä ja kartta latasi vartin verran, ennen kuin alkoi toimimaan. Katsotaan kuinka käy. 6.4.0 päivityksen kanssa kartta kaatui melko harvoin. Ajotilat poistuivat kerran käytöstä, toivottavasti tuokin on saatu korjattua.
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Mistä hitosta teille kaikkia päivityksiä tulee, kun mulle ei ole tullut yhtään päivitystä auton koko elinaikana?
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Kahlaaja
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Joulu 2023 18:53

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Kahlaaja »

Don MC kirjoitti: 01 Joulu 2024 17:36 Mistä hitosta teille kaikkia päivityksiä tulee, kun mulle ei ole tullut yhtään päivitystä auton koko elinaikana?
Outoa. Mulle Sync4 vaan välillä ilmoittaa, että nyt on asennettu päivitys ja kertoo muutokset. Käyn myös välillä katsomassa tuolta asetusten kautta päivityksiä manuaalisesti. Ehkä sulla ei ole automaattipäivitykset päällä?
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

On ne päällä. Kaikki on niinkuin pitää. Mutta ei vain tule päivityksiä. Ei ole koskaan tullut. Puhelimessakaan ei näy mitään "julkaisutietoja" softapäivityksistä (koko se kohta puuttuu omastani) ja Ford-käyttäjätilin nettisivuillakin on joku ihme "null klo null" -virhe kun koitan katsoa päivityksiä.

Kuva

Kuva
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Avatar
Luigi
Viestit: 134
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kahlaaja kirjoitti: 01 Joulu 2024 10:06 Eilen asentui päivitys, jossa luki erikseen, että parantaa navigoinnin vakautta. Näyttö oli sitä ennen pidempään pimeänä ja kartta latasi vartin verran, ennen kuin alkoi toimimaan. Katsotaan kuinka käy. 6.4.0 päivityksen kanssa kartta kaatui melko harvoin. Ajotilat poistuivat kerran käytöstä, toivottavasti tuokin on saatu korjattua.
Tätä päivitystä itsekkin odottelen. Taitaa olla isompi SYNC-24.2.0.13 järjestelmäpäivitys, mikä korjaa navigointi ym. ongelmat. Sitä ennen tulee 6.1.0, 6.2.0 ja 6.4.0 päivitykset olla asennettu. Jos auton akussa ei ole ole tarpeeksi virtaa voi automaattisten päivityksien kanssa tulla ongelmia. Myös ajon aikana voi kokeilla saada päivityksiä jakamalla puhelimen netin autolle. Ainakin itsellä se on nopeuttanut päityksien lataamista. Työmatkojen aikana lataa usein useita kymmeniä megoja.
Kahlaaja
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Joulu 2023 18:53

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Kahlaaja »

Luigi kirjoitti: 04 Joulu 2024 15:54 Tätä päivitystä itsekkin odottelen. Taitaa olla isompi SYNC-24.2.0.13 järjestelmäpäivitys, mikä korjaa navigointi ym. ongelmat. Sitä ennen tulee 6.1.0, 6.2.0 ja 6.4.0 päivitykset olla asennettu. Jos auton akussa ei ole ole tarpeeksi virtaa voi automaattisten päivityksien kanssa tulla ongelmia. Myös ajon aikana voi kokeilla saada päivityksiä jakamalla puhelimen netin autolle. Ainakin itsellä se on nopeuttanut päityksien lataamista. Työmatkojen aikana lataa usein useita kymmeniä megoja.
Juuri tuo kyseinen SYNC-alkuinen päivitys asentui. Latautui ihan mukavasti, vaikka auto oli lähinnä parkissa muutaman pätkäajon välissä. Vielä ei uskalla sanoa, että ongelmat olisi korjaantuneet, kun ei ole tullut juuri ajettua.
Don MC
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Uudenvuodenpäivänä puhelinsovellus ilmoitti ystävällisesti auton tossa pihassa vaipuneen horrokseen. Auto mennyt virransäästötilaan, "koska sillä ei ole ajettu vähään aikaan". Oikeasti se oli seissyt vain n. vuorokauden.

Myyjä-/huoltoliikkeeseen sähköpostia ja pystyivät etänä näkemään että 12V akun varaustila oli vain 54%. Tuon lukeman oli auto lähettänyt joskus aiemmin, koska ehdin sen sovelluksen ilmoituksen jälkeen jo laittaa auton yöksi lataukseen ja huoltoneuvoja tsekkasi nuo etälukemat seuraavana aamuna (kun auto oli yhä laturin päässä).

Eniveis, auto lähtee autosähkärin pällisteltäväksi. Autohan on alle vuoden ikäinen, eikä akun nyt jo pitäisi olla finaalissa. Mikähän näitä Mk4 ja Mk4.5 vaivaa kun syövät 12V akkuja tuolla tapaa? Suht avokätisesti tarjoutuivat kuitenkin ottamaan auton tarkastukseen, eli joku aavistus heillä tästä hommasta näyttäisi olevan.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Kahlaaja
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Joulu 2023 18:53

Re: Focus 2022 /Facelift

Viesti Kirjoittaja Kahlaaja »

Don MC kirjoitti: 02 Tammi 2025 12:36 Uudenvuodenpäivänä puhelinsovellus ilmoitti ystävällisesti auton tossa pihassa vaipuneen horrokseen. Auto mennyt virransäästötilaan, "koska sillä ei ole ajettu vähään aikaan". Oikeasti se oli seissyt vain n. vuorokauden.

Myyjä-/huoltoliikkeeseen sähköpostia ja pystyivät etänä näkemään että 12V akun varaustila oli vain 54%. Tuon lukeman oli auto lähettänyt joskus aiemmin, koska ehdin sen sovelluksen ilmoituksen jälkeen jo laittaa auton yöksi lataukseen ja huoltoneuvoja tsekkasi nuo etälukemat seuraavana aamuna (kun auto oli yhä laturin päässä).

Eniveis, auto lähtee autosähkärin pällisteltäväksi. Autohan on alle vuoden ikäinen, eikä akun nyt jo pitäisi olla finaalissa. Mikähän näitä Mk4 ja Mk4.5 vaivaa kun syövät 12V akkuja tuolla tapaa? Suht avokätisesti tarjoutuivat kuitenkin ottamaan auton tarkastukseen, eli joku aavistus heillä tästä hommasta näyttäisi olevan.
Sulla on kyllä huonoa tuuria näiden Focusten kanssa. Voisiko toi päivitysongelma liittyä akun kulumiseen? Autohan on itsekseen ”selailemassa nettiä” parkissakin ja siinäkin akkua kuluu.

Mulla valitti kerran akun varaustasosta viime talvena kovilla pakkasilla pätkäajojen jälkeen. Kerran sen jälkeen on muistaakseni tullut ajamattomuusilmoitus, mutta sillon auto oli oikeasti ollut pidempään parkissa.

Olisi hyvä, että käyttäjäkin näkisi akun varaustason itse.
Vastaa Viestiin