Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2019 18:58
Tohon oli huoltotiedote päivitys ja tarvittaessa modulin vaihto.
Tohon oli huoltotiedote päivitys ja tarvittaessa modulin vaihto.
Umpioon vaihdetaan ohjainmoduli..toasti kirjoitti: 27 Elo 2019 18:52 Useammassa umpiossa on tota vikaa. Muistaakseni ei ole muuta korjausta kuin umpiot vaihtoon.
Onnea vaan yrityksellesi pitää tätä autoa 10+ vuotta![]()
Kiitos korjauksesta. Muistin tosiaan että palikkaa menee todennäköisesti vaihtoon, mutta en tiennyt/muistanut että siellä pystyy erikseen jonkin ohjainmodulin vaihtamaan.
Kyllähän se täyskäsittely parantaa äänieristystäkin.Rusakko_ kirjoitti: 27 Elo 2019 17:08 Parin viikon päästä menee ruostesuojaukseen. Käsittely Finikor Täysturva. En tiedä mitä pitäisi tapahtua, että pitäisin Focusta niin pitkään, että kovinkaan paljoa suojauksesta hyötyisin. OIkoon sitten pienen autoilevan ihmisen tuki sen puolesta, että autot kestäisivät edes korin osalta vähän pidempään.
Tehdasta en kuullut asiassa.
Jaaha, katotaan nyt sitten taas miten ajan tasalla RS-Huolto on tuon(kin) tiedotteen kanssa..
Eipä ole omastakaan tullut tarkastettua..varmaan pitäis.HMS77 kirjoitti: 28 Elo 2019 06:42 Jaaha, katotaan nyt sitten taas miten ajan tasalla RS-Huolto on tuon(kin) tiedotteen kanssa..
"Ei oo meillä tiedossa kyllä tollasta tiedotetta" on varmaan se vastaus.. Mutta varaillaan nyt huolto sitten tuohon.
En olis tuotakaan muuten huomannu mutta halusin käydä katsomassa kulmavalojen toiminnan ja sattumalta huomasin.![]()
Niin, kuinka moni omistaja ylipäänsä tutkii autoaan enemmänkin ulkopuolelta.. Pitäs harrastaa itekin vähän enemmän tätä ulkopuolen tarkastelua muutenkin kuin kiveniskemien osalta.
No niin ja tänään ei sitten ajon päätteeksi auennut sähköluukku. Vain pim pom-äänet kuului. Laitoin ovet lukkoon, olin 10 min. pois ja sitten taas aukes "puskurin alle potkaisulla". Seurantaan...Rusakko_ kirjoitti: 27 Elo 2019 17:01 Olisko 1-2 kertaa käyny 3 kk niin, että sähköluukku ei ole luukun napista lähtenyt menemään kiinni. Pikkusen tunkkasin ylöspäin ja taas toimi.
Täältä löytyy wagonista löysällä oleva. Se on siis se koko takaluukun avauspainike/kamerapidike mikä siinä heiluu. Saa nähdä mitä tekevät tuolle seuraavan huollon yhteydessä, kun ovat luvanneet katsoa asiaa. Ulkomaisilta foorumeilta olen ymmärtänyt, että tähän on Fordilla myös korjausohje.@rsk@ kirjoitti: 28 Elo 2019 23:05 Onko löytynyt huonosti kiinni olevia peruutuskameroita.
En muista enää mikä youtube pätkä oli, mutta kamera liikkui aika paljon kevyen näköisesti sivu ja pituussuunnasa.
Potentiaalinen paikka maalin puhkeamiseen ja sitä rataa rikastumiseen, kun suola ja kura pyörii välissä...
Kuitenkin aina pesussa liikkuu jos on löysässä...
Ok. Ehdin tuohon väliin jo muokkaamaankin.toasti kirjoitti: 28 Elo 2019 23:11 Täältä löytyy wagonista löysällä oleva. Se on siis se koko takaluukun avauspainike/kamerapidike mikä siinä heiluu. Saa nähdä mitä tekevät tuolle seuraavan huollon yhteydessä, kun ovat luvanneet katsoa asiaa. Ulkomaisilta foorumeilta olen ymmärtänyt, että tähän on Fordilla myös korjausohje.
Muutama viikko taas ajeltu ja ei tuo S/S kyllä oikein toimi. Viimeinen viikko varmaan menty, ettei auto ole sammunut kertaakaan pysähtyessä. Infotaulu näyttää "auton tiedot" valittuna, että auto käynnissä- syy akun lataus..Moore kirjoitti: 16 Elo 2019 14:06 Kiitos vastauksesta. Yritin vähän kahlata tätä threadiä läpi, mutta ei jäänyt haaviin. Ei ole tarkoitus kysyä samaa asiaa toistamiseen.
Eli jonkinlaisesta viasta siis kyse. Miten akunvaihto korjaa vian? Siis onko tehdasakku viallinen ?? Takuuna varmasti menee, mutta haluan tietää. Sitten mikä tuo vilkkuviiksi- juttu on??
Mulle tänään vaihdettiin akku uuteen ja telematiikka-moduuli päivitettiin, ei pitäisi enää viedä niin paljoa virtaa sammutettuna ollessaan. En ole vielä hakenut autoa, ja kestää jonkin aikaa että varmaksi näkee auttoiko tuo, mutta toivotaan!revote kirjoitti:Mitä Ford on vastannut tuohon SS ongelmaan?
Tuo telematiikka-moduulin päivitys kuulostaa mielenkiintoiselta. Mulla alkoi S/S toimimaan muutama viikko sitten niin, että useana päivänä peräkkäin auto sammui valoihin joka kerta. Sitten se taas lakkasi toimimasta eikä ole moneen päivään toiminut lainkaan. Ajo on ihan samanlaista ollut kaiken aikaa. Voisiko joku moduuli sitten satunnaisesti viedä auton seistessä liikaa virtaa.onik kirjoitti: 29 Elo 2019 10:51 Mulle tänään vaihdettiin akku uuteen ja telematiikka-moduuli päivitettiin, ei pitäisi enää viedä niin paljoa virtaa sammutettuna ollessaan. En ole vielä hakenut autoa, ja kestää jonkin aikaa että varmaksi näkee auttoiko tuo, mutta toivotaan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kerrohan sitten miten alkoi toimimaan.onik kirjoitti: 29 Elo 2019 10:51En ole vielä hakenut autoa, ja kestää jonkin aikaa että varmaksi näkee auttoiko tuo, mutta toivotaan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei toimi.HMS77 kirjoitti: 29 Elo 2019 11:54 En edes tiedä miten oma SS toimii kun en koskaan käytä sitä.
Ilmeisesti kuitenkin ihan niinkuin pitääkin dieseleissä.
Mulla on palautunut toiminta lähes samalle tasolle kuten uutena. Harvoin tulee enää alas ilman apuja. Jotain piipittelyjäkin pitää mutta riippuen hetkestä ne kuuluvat autosta sisältä ja joskus jopa ulkona. Ulkona on joskus sen verran taustamölyä ettei saa selvää mistä.Rusakko_ kirjoitti: 28 Elo 2019 17:24 No niin ja tänään ei sitten ajon päätteeksi auennut sähköluukku. Vain pim pom-äänet kuului. Laitoin ovet lukkoon, olin 10 min. pois ja sitten taas aukes "puskurin alle potkaisulla". Seurantaan...
Yläkierroksilla tulee ero. Eli just kun parasta kiihtyvyyttä haetaan vaikka ohitukseen. 182hp vääntökäppyrä ei laske niin jyrkästi, niin huipputehoa tulee enemmän.revote kirjoitti: 28 Elo 2019 16:41 Onko 150hv vs. 182hv bensa-automaateissa isoa käytännön eroa ja jos on niin missä se näkyy? Molemmissa yhtä paljon vääntöä niin onko yläkierroksilla se ero näiden välillä?