Päivän "tuunailut"
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Päivän "tuunailut"
Tulipa tänää vaihdettua pyöreänapainen akku ja pyöreet liittimet sierraa. Vähän tuli resistanssiaki ku löin pellin kiinni ni kaveri huomas että jo tulee savua konepellin alta Oli sen verta korkea akku että yks liitin osu pellin ollessa kiinni konepeltii..Liitin toiseen kohtaan kiinni ja ei toi ainakaa vielä oo liekeissä
Re: Päivän "tuunailut"
Sierraan ostin käsinpesun 21 €, jonka seurauksena kaikki lukot, luukut, bensakorkki mukaanlukien jääty kiinni, eiku takas lämpimään ja kaikkien kuivaus ja rasvaus.
Nesteiden lisäyksiä; litra jäähdytysnestettä, puoli litraa öljyä, puoltoista litraa pissapojan tiivistettä ja puoli litraa Masinolia tankkiin, jarrunesteet unohtu...näillä pitäis taas edetä vuoden loppua kohti...
Nesteiden lisäyksiä; litra jäähdytysnestettä, puoli litraa öljyä, puoltoista litraa pissapojan tiivistettä ja puoli litraa Masinolia tankkiin, jarrunesteet unohtu...näillä pitäis taas edetä vuoden loppua kohti...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Ja ruokitaan tätäki ketjua (ni saadaan kaks ocf.n miestä peräkkäin tähän)tursas kirjoitti:Sierraan ostin käsinpesun 21 €, jonka seurauksena kaikki lukot, luukut, bensakorkki mukaanlukien jääty kiinni, eiku takas lämpimään ja kaikkien kuivaus ja rasvaus.
Nesteiden lisäyksiä; litra jäähdytysnestettä, puoli litraa öljyä, puoltoista litraa pissapojan tiivistettä ja puoli litraa Masinolia tankkiin, jarrunesteet unohtu...näillä pitäis taas edetä vuoden loppua kohti...
Ostelin mondeoon etujarrupalat, Termostaatin ja lämppärin etuvastuksen. Ja 4kpl 6*8 kovaäänisiä fanaticaudiolta ( http://www.fanaticaudio.com/ )
Re: Päivän "tuunailut"
Jahas, terve vaan, lumet taas putsattu Sierrasta ja katteltu perävaloja, ku akka lähti sudittelee töihin... , seuraavaksi lumikola kouraan ja odottelee iltapäivän uusia lumisateita, taidan sitä ennen tempasta muutaman Karjalan takaisin...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Päivitin "vähän" Sierran alustaa...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Joko on toi osa asennettuna ja säädettynä? Kerros mielipiteitä kyseisistä varsista? Onkossvart kirjoitti:Ensi viikolla tuunataan taakse eibachin camber kittiä sitten.
toi tukivarsi siis se ylempi kaaren muotonen tukivarsi mikä on nyt sulla sitten säädettävä?
Ittellä kulu kesärenkaat takaa siinä määrin pilalle, että saattas olla aiheellista hankkia.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Päivän "tuunailut"
Joo elikkä toi on se ylempi kaarenmuotoinen, ja paikoillaan on, ja säädetty kulmat kohilleen.
Ainut mikä pisti miettimään alussa kun toi farkun originaali onkin vain miedosti kaarella kun taas toi säädettävä on huimasta enempi kaareva, kun sama tukivarsi on mazda3, volvo s40/v50, ja focukset kun kaikki noi mallit perustuvat samaan pohja levyyn . No päätin heittää alle ja kokoilla käykö se edes sinne, ja se kävi ihan suoraan ja ei toi kaarevuuskaan aiheuttanut ongelmia vaikka aika läheltä se menee jo naparakennetta, mutta riittävästi rakoa jäi kun ei ole kuulunut mitään kilinöitä/kolinoita.
Toi kaarevuuskaan ei aiheuta mitään geometria muutoksia kun kiinnityspisteethän pysyy samana.
Säädin tallissa asennuksen jälkeen 1 asteen camberia taakse vatupassilla, ja sehän sattui just kohilleen kun vein sitten mittaukseen, auraukset joutui vain säätämään takaa uusiks mittapenkissä.
eli johto päätös on että ehdottoman suositeltava hankinta, ihan sama ostaako Eibachin tai Spc:n tai muun, tukivarsi on näkyy olevan kuitenkin aina sama Spc:n valu leimoilla varustettu, mutta pahvi laatikko oli edes Eibachin.
Ja taattu made in china tuote joka tapauksessa mutta aika järeen oloinen ja lujan oloiset säätö/likitus ruuvit/mutterit, puslan keston näkee sitten ajan kanssa.
Ainut mikä pisti miettimään alussa kun toi farkun originaali onkin vain miedosti kaarella kun taas toi säädettävä on huimasta enempi kaareva, kun sama tukivarsi on mazda3, volvo s40/v50, ja focukset kun kaikki noi mallit perustuvat samaan pohja levyyn . No päätin heittää alle ja kokoilla käykö se edes sinne, ja se kävi ihan suoraan ja ei toi kaarevuuskaan aiheuttanut ongelmia vaikka aika läheltä se menee jo naparakennetta, mutta riittävästi rakoa jäi kun ei ole kuulunut mitään kilinöitä/kolinoita.
Toi kaarevuuskaan ei aiheuta mitään geometria muutoksia kun kiinnityspisteethän pysyy samana.
Säädin tallissa asennuksen jälkeen 1 asteen camberia taakse vatupassilla, ja sehän sattui just kohilleen kun vein sitten mittaukseen, auraukset joutui vain säätämään takaa uusiks mittapenkissä.
eli johto päätös on että ehdottoman suositeltava hankinta, ihan sama ostaako Eibachin tai Spc:n tai muun, tukivarsi on näkyy olevan kuitenkin aina sama Spc:n valu leimoilla varustettu, mutta pahvi laatikko oli edes Eibachin.
Ja taattu made in china tuote joka tapauksessa mutta aika järeen oloinen ja lujan oloiset säätö/likitus ruuvit/mutterit, puslan keston näkee sitten ajan kanssa.
Ford #11
Re: Päivän "tuunailut"
Kävin vaihtaa öljyt Tiksin Nesteen nosturipaikalla, 35 min ja 16,55 EUR, vähän kallista. Taidan vaihtaa vielä laturin hihnan parkkipaikalla, kun se näyttäis paprujen mukaan jo 5 vuotta siellä vinkuneen...
jatketaas...hain vikalistan katsastuskonttorilta...2 hylsyä ja 5 korjauskehotusta, tästä on hyvä jatkaa seuraavan kuukauden...
jatketaas...hain vikalistan katsastuskonttorilta...2 hylsyä ja 5 korjauskehotusta, tästä on hyvä jatkaa seuraavan kuukauden...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Mun sierran meinasivat laittaa ajokieltoon kun päästöt oli aika pahasti rikkaalla, onneksi oli ruuvari taskus niin pyöräytin siinä ringin laihemmalle ja leima tulitursas kirjoitti:Kävin vaihtaa öljyt Tiksin Nesteen nosturipaikalla, 35 min ja 16,55 EUR, vähän kallista. Taidan vaihtaa vielä laturin hihnan parkkipaikalla, kun se näyttäis paprujen mukaan jo 5 vuotta siellä vinkuneen...
jatketaas...hain vikalistan katsastuskonttorilta...2 hylsyä ja 5 korjauskehotusta, tästä on hyvä jatkaa seuraavan kuukauden...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Päivän "tuunailut"
Jänniä sinänsä nuo Fordien päästöongelmat, mulla oli HC vaan tippunu viimevuodesta
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Vikalistaa lyhennetty....
- pakoputken etupään tiiviste vaihtu
- reikä umpeen pohjalevystä
- vasemman etupuolen jarrupalat, raidetangon pää ja hammastangon suojakumi..
- laatikollinen kaljaa...tästä hyvä jatkaa huomenna, eiku siis tänään...
- oikee helma hitsattu, paklattu ja pohjamaalia
- oikee hammastangon kumi ja raidetangon pää
- oikeet etujarrupalat, hieman arvoitukseksi jäi sen rautalangan asento ja merkitys...
..noniin, nyt paikkailin noita viikonlopun tuunailuja, vasen etujarrupala oli menny väärin päin, vähän rohisi ja ratti jäi vinoon, mutta pyörät tuntuisi olevan suht suorassa, pitää raidetangon päitä vielä vähän säätää, jossain välissä...
- pakoputken etupään tiiviste vaihtu
- reikä umpeen pohjalevystä
- vasemman etupuolen jarrupalat, raidetangon pää ja hammastangon suojakumi..
- laatikollinen kaljaa...tästä hyvä jatkaa huomenna, eiku siis tänään...
- oikee helma hitsattu, paklattu ja pohjamaalia
- oikee hammastangon kumi ja raidetangon pää
- oikeet etujarrupalat, hieman arvoitukseksi jäi sen rautalangan asento ja merkitys...
..noniin, nyt paikkailin noita viikonlopun tuunailuja, vasen etujarrupala oli menny väärin päin, vähän rohisi ja ratti jäi vinoon, mutta pyörät tuntuisi olevan suht suorassa, pitää raidetangon päitä vielä vähän säätää, jossain välissä...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Maskin maalasin korinsävyyn. Poistin sen merkki kohdan rivan ja kojetaulun maalasin korinsävyyn. Tänään maalin saa päälle se kehikko missä on soitin yms.
Re: Päivän "tuunailut"
Tempaisin sitten vanhan moottorin irti...Olihan siinä oma hommansa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Joutessani laikkasin fiestan pohjasta ruostekohdat pois ja parit paikka palatkin leikkasin sopivan kokoisiksi
Pe aamu päivällä vois käydä hitsaamassa paikat kiinni 8)
Pe aamu päivällä vois käydä hitsaamassa paikat kiinni 8)
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Päivän "tuunailut"
- heilahduksenvaimentimen kiinnitys, vasemmalla takana alempi- Välyksellinen, korjattu, ei muuta..tursas kirjoitti:Vikalistaa lyhennetty....
- pakoputken etupään tiiviste vaihtu
- reikä umpeen pohjalevystä
- vasemman etupuolen jarrupalat, raidetangon pää ja hammastangon suojakumi..
- laatikollinen kaljaa...tästä hyvä jatkaa huomenna, eiku siis tänään...
- oikee helma hitsattu, paklattu ja pohjamaalia
- oikee hammastangon kumi ja raidetangon pää
- oikeet etujarrupalat, hieman arvoitukseksi jäi sen rautalangan asento ja merkitys...
..noniin, nyt paikkailin noita viikonlopun tuunailuja, vasen etujarrupala oli menny väärin päin, vähän rohisi ja ratti jäi vinoon, mutta pyörät tuntuisi olevan suht suorassa, pitää raidetangon päitä vielä vähän säätää, jossain välissä...
Jälkitarkastus: HYVÄKSYTTY..., se on taas siinä vuodeksi...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Sierra leimalle. Katastusmiäs sano monessa kohdassa pitäneensä peukaloa päällä että sais leiman, mutta takajarrut jumissa ja oli pakko hylätä. Tuulilasi ihan säpäleinä ja ruostetta, pakoputki vuotaa ja vääränkokoiset renkaat alla ja raidetangon siempi pää klappaa. Mutta silti helpolla pääs. Kaikki o sanonu että pistä vielä lotto vetämään kun noin pienellä pääsit...
Nyt hain uudet etulevyt, palat, takarummut ja kengät sekä "korjaussarjan" taakse ja uudet raidetangot molemmille puolin. Sit herkisteleen mäntiä. K1 katsastus sai kyllä pisteet kotiin. Autoliiton alennuksilla 35€.
Nyt hain uudet etulevyt, palat, takarummut ja kengät sekä "korjaussarjan" taakse ja uudet raidetangot molemmille puolin. Sit herkisteleen mäntiä. K1 katsastus sai kyllä pisteet kotiin. Autoliiton alennuksilla 35€.
Re: Päivän "tuunailut"
Tuli mondeon matot ja penkit pestyä, penkit lankattua, konehuonetta putsailtua ja aika pitkälti koko auto laitettua kevätkuosiin, vielä kun kelit vähän paranis ni vois kesärimpsut laittaa alle ja vetästä vahat pintaan. Kesää odotellessa.
Re: Päivän "tuunailut"
Munkin tallin tulee nyt se 400V
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Asensin kunnon runtikellon Sierraan. Näyttää 8000rpm saakka. Rajoitin lakkaa lennon tasan 6000rpm. Ja vetoja olis vielä eli kysymys kuuluu miten saa DOHC 2.0 koneesta "muutettua" rajoittimen paikkaa? Sillai 500rpm lisää niin olisin tyytyväinen... 8)
Re: Päivän "tuunailut"
Vaihdoin pyörijän ja v-kannen, makso 7 € Motonetissa, johdot oikeassa järjestyksessä takaisin, aikaa meni 5 min., nyt käy itsestään ilman starttia, toi pyörijäkin on semmonen perkele 2,52 €, että pitäis muistaa vaihtaa kerran pariin vuoteen, käynti tasaantu kummasti...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
väistämätöntä kompostoitumista ajattelin hidastaa ja hioin takakaarista alkavat ruvet pois ennenkun kerkeävät tulla näkösälle... Nyt on maalattuna, saapi nähä kuin kauan kestää, varmaan auton loppueliniän...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Päivän "tuunailut"
nyt takakaarihomma valmiina, kotelonsuojat sisässä ja massa vielä sisälokarin reunan kohdalla kaaren kantin takana. Saapi nähä miten kauan pysyy siistinä, onhan tuo harvinainen voorti kun 16 vuotta eikä yhtään reikää... Nyt kun tän kaaren viksailin näyttää päällekkin ruosteettomalta. Samalla paikkamaalia tökin minne sitä sattui tarvimaan, takaoven väliin ilmeisesti turvavyön solki jääny jonkun kerran eli oven reunaan, takapuskurin nurkissa parit naarmut, takaluukun alareunassa muutama kolo maalipinnassa, ja takaluukun tiivisteen katkoksen alta siis keskeltä alareunasta hyvä ruosteenalku. Siispä hionta kirkkaalle pellille, pohjamaali, pintamaali, kotelovaha ja tiivisteen puhdistus ja takaisinlaitto, ei tarvi huolehtia tuostakaan... Ovien vedenpoistoreijistäkin ruiskuttelin kotelosuojaa sisään...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Päivän "tuunailut"
pyöränlaakeri porsi kotimatkalla, on ollu jo pitkään pieni pyörä ilmassa tuntuva välys mutten oo tehny mitään ku ei oo oireillu muuten, katastuksenkin läpäsi tommosenaan... tänään kuitenki yhtäkkiä alako jurnuttammaan, ensin oikealle kaarettaessa, pikkuhiljaa voimistu ja neljänkymmenen kilsan ajon jälkeen alko jo suoraanajettaessakin jurisemaan niin perkeleesti ettei kaheksaakymppiä viittiny ajaa että kotiin pääsee, ei väliä veto, vapaa, moottorijarrutus... no pääsihän sillä kotiin, pitänee rueta vaihtopuuhiin kunhan joutaa... nooh kyllähän tuo ihan odotettavissa olikin kun välys tuntui ja mittarissa rapiat 300tkm, ei mun tiedossa onko koskaan vaihettu... varmaan joku pinta irtosi sieltä kun 50 kilsan matkalla alako hirveen jurinan...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Päivän "tuunailut"
Vein Sierran Apsiin konepesuun, kun vähän kyseli, niin tarjouksena tiskiltä löytyi 12 € kiiltopesu, norm. 21 €... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Jo on ryöstöhinta normaalisti.