Sivu 2/6

Lähetetty: 06 Huhti 2005 10:30
Kirjoittaja Bowtie
Mä en ole niin Ford-friikki että voin vähän haukkuakkin... :D Ajettavuus on ihan ok lukuunottamatta etupäätä, mun käsittääkseni Sierra ei uutenakaan ollu mikään hirveen suuntavakaa keksintö. Vakiovikoja etupäässä taitaa olla puslat finaalissa ja jarrulevyt kierot. Se mistä mä en myöskään Sierrassa tykkää on muovinen sisusta, millon mikäkin paikka nitisee ja rämisee jatkuvasti. Mätäpaikat vissiin lueteltiin jo, plus farkussa takaluukku ja takaluukun ympärys. Soppaa menee taajamassa ainakin mulla kympin verran, maantiellä pääsee alle kasin. Kyseessä siis 2-litranen kaasari-OHC.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 14:26
Kirjoittaja Rebo
Entinen autoni oli vm.-90 2.0i dohc jonka myin syyskuussa(ja on taas myynnissä!) Kulutus oli MAX. 9.9l/100km ja kaasua sai kyllä rankalla kädellä silloin.. kone toimi kuin kello.. keittikin pari kertaa eikä mitään vikoja ilmennyt :?: .. ei kulunut öljyä, ei vettä.. oli ihan hyvä ajaa ->edessä vakio iskarit, takana kaasut, motonet madallusjouset.. 100km/h vauhdissa hieman vemppoi(johtui osaksi huonoista renkaista, uusiot).. 180 vauhdissa meni kuin juna..jarrulevyä, palaa, niveltä ja tankoo vaihtelin eteen.. siinä se suurimmaksi osaksi olikin.. muutama pikkuvika.. ja 90 000km...(kok. ~270 000km).. Kaikin puolin kiva auto ja vähäruosteinen 15v vanhaksi autoksi..

Tässä biili

Lähetetty: 07 Huhti 2005 15:12
Kirjoittaja Kinsky
Jaa että kannattaako?? Kyllä, suosittelen... Omaan Taunukseeni on uponnu pelkkiin korjauksiin ja varaosiin 2.vuoden aikana n.2500€ (kuitit tallella), mutta kaiken kaikkiaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen :wink: ...tosin kohta kyseinen pirssi lähtee vaihtoon... Kuhan saadaan vaihdettua kämppä ensix isompaan.. Mutta joo...

Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:18
Kirjoittaja hynkkeli
Mitäs nämä Sierran I.S.-mallit muuten ovat? Miten erovat esim. normaalista ruisku-DOCH:ista?

Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:30
Kirjoittaja janzamar
dohc.ssa on kaks nokka-akselia,is tavallinen ohc ruiskulla..
noin aluksi..

Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:51
Kirjoittaja Kinsky
hynkkeli kirjoitti:Mitäs nämä Sierran I.S.-mallit muuten ovat? Miten erovat esim. normaalista ruisku-DOCH:ista?
MK2 (mikä mulla) IS:sissä pelkkä varustelutaso ja MK1:sessä ruisku+varustetaso...

Lähetetty: 07 Huhti 2005 16:56
Kirjoittaja hynkkeli
Kinsky kirjoitti: MK2 (mikä mulla) IS:sissä pelkkä varustelutaso ja MK1:sessä ruisku+varustetaso...
Eli mitä varusteita noin niinkuin listattuna? En vielä ole perillä näistä systeemeistä :)

Lähetetty: 07 Huhti 2005 19:52
Kirjoittaja voicecoil
on vaan kinskyllä aika hieno surra!

Lähetetty: 07 Huhti 2005 20:32
Kirjoittaja Boss429
hynkkeli kirjoitti: Eli mitä varusteita noin niinkuin listattuna? En vielä ole perillä näistä systeemeistä :)
mk1 iiässässä on ainaki paremmat penkit, xr4i/xr4x4 malliset, sumuvalot eli ghia/xr tyylinen etupuskuri ja takapuskuri,jenkamittari, cossu-tyylinen kolmipuolaratti, ei nahkainen,ja lisäpitkälliset umpiot, pieni kuminen takaspoileri, korin alaosa musta, erilaiset pölykapselit ja peltivanteet ku tavallisessa ( :D ), oliko peräti tiheempi perävälitys,alusta mahdollisesti matalampi,tosin isot pojat sanoo ettei olis mut oma ainakin oli tavallista matalampi ja tod.näk oli vakio alusta. takakallistuksenvakaaja 11mm muistaakseni. eikä ole lukkoperää vakiona. tosin iiässään sellainen on lisävarusteena hankittu todennäköisemmin ku johonkin karvalakkimalliin.
näin mun muistikuvien mukaan. jotain unohtu taatusti

Lähetetty: 07 Huhti 2005 22:08
Kirjoittaja s.o.h.c
ei

Lähetetty: 07 Huhti 2005 22:32
Kirjoittaja cossu2
Olihan se 85-86 is matalampi 2cm + kaasuiskarit ja lisäksi motissa oli teräskanget ja takomukit paikoillaan. 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi, 87 jälkeen se is menettikin merkityksensä... :?

Lähetetty: 08 Huhti 2005 10:30
Kirjoittaja ylimark
cossu2 kirjoitti:Olihan se 85-86 is matalampi 2cm + kaasuiskarit ja lisäksi motissa oli teräskanget ja takomukit paikoillaan. 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi, 87 jälkeen se is menettikin merkityksensä... :?
Samat kanget ja mukit ku muissaki 205 lohkoisissa sierroissa pl. Cossu...

Lähetetty: 08 Huhti 2005 11:11
Kirjoittaja cossu2
muissa ennen 86 valmistetuissa malleissahan käytettiin 20 lohkoa vielä...

Lähetetty: 08 Huhti 2005 14:58
Kirjoittaja lalli69
cossu2 kirjoitti: 70A laturi ja parempi flekti (2 remminen) ja sisustassa oli myös digitaalinen kello noiden aikaisemmin mainittujen lisäksi.
Ei, ei, ja ei.

Mun '86 ex- iiässäs ei ollu mitään noista.
Näin olen ymmärtänyt että oli jonkinlainen lista josta is:ään sai rastittaa kaksi varustetta veloituksetta.
Omastani löytyi lukkoperä ja lasikattoluukku.

Lähetetty: 08 Huhti 2005 15:00
Kirjoittaja cossu2
mimmones is:sä sult sit oikein on ollu jos ei 70a laturia ollu? oliko siinä sit ees ruiskua :lol: On tainnu osat vaihtua huonompiin matkan varrella, kattoluukku ja lukko olivat lisävarusteita jotka sai kaikkiin sierroihin haluttaessa.

Lähetetty: 08 Huhti 2005 15:09
Kirjoittaja lalli69
Laturista ei oo varmaa tietoa, mutta ihan perus flekti, ja analoginen kello siinä ainakin oli.
Ruisku siitä löytyi :wink: ,sporttipenkit ,kiekkamittari, kolmipuolainen "ralliratti" ...
Eikös lukkoperä on ollut optiona vain Is ja Ghia malleissa.

sierra

Lähetetty: 08 Huhti 2005 15:45
Kirjoittaja tomiix
Joo kyllä sierra ihan kiva peli sierra on. Hyvä ja halpa tekniikka. Kuvassa koneella ajettu 30tkm. Yksi setä halusi väkisin ostaa auton...

http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0008.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y104/t ... ra0009.jpg

Kuvat linkkeinä kiitos! -lalli69-

Lähetetty: 08 Huhti 2005 15:57
Kirjoittaja Eemeli
Itse ostin vähän vastaavan lailla palaneen sierran tuossa toissa kesänä, ehkei ihan ollu noin paha. Koneella oli ajettu 2000km täyden remontin jälkeen (kansi kokonaan uusiksi, poraus ekaa ylikokoo yms.). Sen verran katsoin et onko kone pahassa kunnos palon jäljiltä et vena kopan käytin pois. Nokka näytti ettei ole sinistynyt eli varmaan kone ihan ok, löin 300€ kaverille kouraan ja vein pois. vaati tietenkin perusteellisen puhdistamisen kun mäntien päällä sammutusjauhetta. Sen koneen voimalla sitä on tässä kohta 2v ajeltu... joskus se melkein uusi kone voi kävellä tuommoisessa vastaan ja paljon halvemmal kuin ite laittas.

Lähetetty: 10 Huhti 2005 21:05
Kirjoittaja hynkkeli
Mitä sanottavaa teillä on noista Diesel-sierroista? Lujia? Onnistuuko piristäminen? :D

Lähetetty: 10 Huhti 2005 21:29
Kirjoittaja lalli69
hynkkeli kirjoitti:Mitä sanottavaa teillä on noista Diesel-sierroista? Lujia? Onnistuuko piristäminen? :D
2,3 riisselin kone on täysin peugeotin tekemä kone, joka on suhteellisen kestävä paketti joskin täysin tehoton.
1,8TD:ssä on joku tyypillinen vika joka hajottaa kannen(?), mutta en nyt paljoa jaksa kertoa, kun valehtelen kuitenkin. (viisaammat kertokoon)

Täällä jotain vääntöä virityksestä:
viewtopic.php?t=368

Lähetetty: 12 Huhti 2005 15:48
Kirjoittaja voicecoil
eikös tuo peogeotin kone ole aika herkkä lämmölle?

Lähetetty: 21 Huhti 2005 21:32
Kirjoittaja hynkkeli
Minkälaisia nämä Sierra RS -mallit ovat? Onko joku joskus sattunut omistamaan moisen :) ´

Lähetetty: 21 Huhti 2005 21:34
Kirjoittaja lalli69
hynkkeli kirjoitti:Minkälaisia nämä Sierra RS -mallit ovat? Onko joku joskus sattunut omistamaan moisen :) ´
Harvinaisia, ja kalliita, mutta mukavia. :wink:

Lähetetty: 21 Huhti 2005 21:36
Kirjoittaja hynkkeli
Siis en puhu nyt cosworthista, vaan jostain vapaasti hengittävästä 150 hevosvoiman mallista. Onkohan tuossa sitten moniventtiilikansi tm.

Lähetetty: 21 Huhti 2005 21:41
Kirjoittaja lalli69
XR4:stako tarkoitit?