Pari turbo kysymystä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

paksumpi kannentiiviste?
ei sieltä mitään junia t...
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tarkotin että kalkulaattorilla laskee sen puristus paineen.

mielestäni se täytyy mitata kasassa olevasta koneesta eikä sellaisesta mikä on osina pitkin pitäjää
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

miten niitä venttiilinjousia sai lyhennettyä :?:
mitattava puristuspaine riippuu aika pitkälti puristussuhteesta ja sylinterintiiviydestä eli voihan sen periaatteessa laskea, mutta miksi kun puristussuhteelllakin pärjää.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:tarkotin että kalkulaattorilla laskee sen puristus paineen.

mielestäni se täytyy mitata kasassa olevasta koneesta eikä sellaisesta mikä on osina pitkin pitäjää
voihan sen laskea jos tietää kannentiivisteen paksuuden ym. kun kansi on kiristetty oikeaan momenttiin.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

venajousista otettiin molemmista päistä varovasti hiomalla pois n0.5mm per pää
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tekee tulpasta läpi poraamalla ja siihen mittari kiinni
sellaisen halvan puristuspainemittarin?
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

janzamar kirjoitti:tekee tulpasta läpi poraamalla ja siihen mittari kiinni
sellaisen halvan puristuspainemittarin?
miks tehä itte kun kaupasta saa valmiita? niin saa "tomivan"
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

miksi ylipäätään mitata purustus painetta hos kone käy nätisti ja kaikilla
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

mikä on seuraava koko mitä saa is:ään noitten vakio suuttimien jälkeen?? :D (167cm3...)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no 170cm3 suuttimia ainakin näyttäis löytyvän. mikäs on teho tavote?

EDIT: ei hirveitä vaikutuksia noin pienellä suurennuksella, siis ei riitä paljoo suuremmille tehoille.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

eiku ajattelin jotai 180-200hp tehoja..., jos nyt meinaan tolla is ruiskulla rupee tappelemaan..ei tiiä vielä??
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no käypäsiä suuttimia suurin piirtein noille tehoille. (mun laskujen mukaan)
BOSCH
tehot n.200hp
0 280 150 001 265 cm3/min
0 280 150 002 265 cm3/min
0 280 150 009 265 cm3/min

tehot n.190hp
0 280 150 201 236 cm3/min

Ps. noi on suuntaa antavia.. ja pensan paine on noilla 300kPa=tais olla 3bar :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
MustaRiesa
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Huhti 2005 22:46
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa »

kerran kun turboista puhutaan niin tietääkö joku Kokkolassa tai lähistöllä paikkaa josta voisin tiedustella hintoja ja tarvittavia muutoksia??olisin kiitollinen jos joku tietäisi :lol:
"Kaikki autot on yhtä paskoja..Paitsi Sierra"

-90 Paappa Sierra -> Sapphire Cossulook
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

evolution kirjoitti:miksi ylipäätään mitata purustus painetta hos kone käy nätisti ja kaikilla
Kysyin vaan, kun sanoit et puristukset on 8. Porukka usien tuntuu sekoittavan suhteen ja paineen, joten kysyin kumpaa tarkoitit.

Antaahan se painekkin vähän suuntaa et miten se tulee kestää.

Vaikkakin kone käy kaikkilla ja jopa "natisti" ei se välttämättä kerro että se kunnossa olisi. Oma virikone nimittäin teki sen. Ainoa mistä huomas et jotain on nyt vialla ku tuntu et ei oikeen vetäny enää, käynti oli kyllä ohc:n normaalia virirtetyn moottorin käyntiä. Tulipa sitten paineet mitattua niin kauhistuksekseni huomasin et: 1: 16,5bar 2: 12,5bar 3: 11,5bar 4: 16,5bar. Pakovenat solmussa, eikä kyl etes paukutellu putkes. Psuhde oli jotain n.11,9:1

Kaverin kone kävi nätisti ja kaikilla vaikka yhdes pytys oli vain 4baria painetta ja muissa 13.

Et sillee. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

eemeli, käykö toi sun myymäs kansi turbokäyttöön...?? lähteekö 250eurolla ilman nokkaa ja seuraajia...?? :D
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

ford86 kirjoitti:eemeli, käykö toi sun myymäs kansi turbokäyttöön...?? lähteekö 250eurolla ilman nokkaa ja seuraajia...?? :D
Kansi menny kuten melkein kaikki muutkin osat tuolta. Joku laiskimus ole taas jaksanu päivittää---> minä itse. :oops:

Ei tuo olis kyl ollutkaan tbo käytöön oikeen passeli, kun oli vapariin virikanneksi tehty, turhan kovat litistykset tulis varmaan turbol.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Minkä kokoset on muuten 2 litrasen ohc ruiskukannen palotilat.... Kärsiikö niitä jyrsiä ihan rauhassa isommiks vai onko jossain kohin ohutta valua? Onko joku mittaillu paljoko pelkällä palotilan isontamisella saa puristussuhdetta putoamaan?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Qtka kirjoitti:Minkä kokoset on muuten 2 litrasen ohc ruiskukannen palotilat.... Kärsiikö niitä jyrsiä ihan rauhassa isommiks vai onko jossain kohin ohutta valua? Onko joku mittaillu paljoko pelkällä palotilan isontamisella saa puristussuhdetta putoamaan?
palotilan koko on 60cc
Viimeksi muokannut Jaakko85, 25 Loka 2005 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

helpompi vaihtaa "matalammat" männät. saa ne jo ostetut "liian" korkeat" männät aina jollekkin kaupattua. tai sitten sorviin :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Ei oo männät liian korkeat, mutta lohko on liian matala :lol: Pitää vaihtaa lohko (laskettu mäntien tasolle kun oli ensin vapari) kun ei nuitten kupla mahle:jen lakia kehtaa mennä ohentelemaan :( ... Mutta palotilaa aatelin jyrsiä avarammaksi ainakin venttiilien ympäriltä ettei ahista... paljoko puristus kuplan mahle:illa jos lohkoa ei ole laskettu?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

muistelisin jotain 8-8,5:1
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Vielä tuohon turbotus hommaan liityen alustasta/jarruista... Eli voiko scorpion jarruja käyttää eli onko samat kun xr4i:ssä? Etulevy kai ainakin on 260mm, mutta onko sylinteri saman kokoinen?
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

kävisköhän jotkut näistä vaihtoehdoista turbo ohari projektiin: 2wd kanget, 4wd kanget, tai sit ihan cossun kanget... tarkotus ei oo ylittää hirveesti yli 200hp?? :roll: ja sit viel yks juttu: cossun männäthän on vakiona kokoa 90.82, ni myydäänkö niitä samoja mäntiä ylikokoina...? lohkossa on aika pahat naarmut ja pitäs porauttaa, ja riittää seuraavaan ylikooon...
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Ok eli tässä tyhmältä ihmiseltä tyhmiä kysymyksiä:
Joten alottelen turbotus rojektia ja mietin voinko vain vääntää 2.0l ohc:hen pako sarjan johon turbo kiinni siitä suoraan kaasarin "paine koteloon"

En siis meinannut purkaa konetta ja vaihtaa kampuroita,mäntiä jne... enkä laittaa intercooleria...

tuleeko moinen värkki ikinä käymään?
tehoja tavottelen sen verran mitä irtoaa.... Kärsiikö turbon kesto paljonkin bumpin / passin puutteesta?
Osaamattomat valittaa
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllähän se varmaan hetken käy.. mutta sit alkaa oleen "rautaa ilmassa" tai saattaa ne pysyä sisä puolel jos vaan mäntä sulaa :twisted:
mut kyllä se onnistuu noinkin mutta järkeähän siinä ei olee
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin