Pari turbo kysymystä
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01 Huhti 2005 22:46
- Paikkakunta: Kokkola
Kysyin vaan, kun sanoit et puristukset on 8. Porukka usien tuntuu sekoittavan suhteen ja paineen, joten kysyin kumpaa tarkoitit.evolution kirjoitti:miksi ylipäätään mitata purustus painetta hos kone käy nätisti ja kaikilla
Antaahan se painekkin vähän suuntaa et miten se tulee kestää.
Vaikkakin kone käy kaikkilla ja jopa "natisti" ei se välttämättä kerro että se kunnossa olisi. Oma virikone nimittäin teki sen. Ainoa mistä huomas et jotain on nyt vialla ku tuntu et ei oikeen vetäny enää, käynti oli kyllä ohc:n normaalia virirtetyn moottorin käyntiä. Tulipa sitten paineet mitattua niin kauhistuksekseni huomasin et: 1: 16,5bar 2: 12,5bar 3: 11,5bar 4: 16,5bar. Pakovenat solmussa, eikä kyl etes paukutellu putkes. Psuhde oli jotain n.11,9:1
Kaverin kone kävi nätisti ja kaikilla vaikka yhdes pytys oli vain 4baria painetta ja muissa 13.
Et sillee.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Kansi menny kuten melkein kaikki muutkin osat tuolta. Joku laiskimus ole taas jaksanu päivittää---> minä itse.ford86 kirjoitti:eemeli, käykö toi sun myymäs kansi turbokäyttöön...?? lähteekö 250eurolla ilman nokkaa ja seuraajia...??

Ei tuo olis kyl ollutkaan tbo käytöön oikeen passeli, kun oli vapariin virikanneksi tehty, turhan kovat litistykset tulis varmaan turbol.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
palotilan koko on 60ccQtka kirjoitti:Minkä kokoset on muuten 2 litrasen ohc ruiskukannen palotilat.... Kärsiikö niitä jyrsiä ihan rauhassa isommiks vai onko jossain kohin ohutta valua? Onko joku mittaillu paljoko pelkällä palotilan isontamisella saa puristussuhdetta putoamaan?
Viimeksi muokannut Jaakko85, 25 Loka 2005 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei oo männät liian korkeat, mutta lohko on liian matala
Pitää vaihtaa lohko (laskettu mäntien tasolle kun oli ensin vapari) kun ei nuitten kupla mahle:jen lakia kehtaa mennä ohentelemaan
... Mutta palotilaa aatelin jyrsiä avarammaksi ainakin venttiilien ympäriltä ettei ahista... paljoko puristus kuplan mahle:illa jos lohkoa ei ole laskettu?


kävisköhän jotkut näistä vaihtoehdoista turbo ohari projektiin: 2wd kanget, 4wd kanget, tai sit ihan cossun kanget... tarkotus ei oo ylittää hirveesti yli 200hp??
ja sit viel yks juttu: cossun männäthän on vakiona kokoa 90.82, ni myydäänkö niitä samoja mäntiä ylikokoina...? lohkossa on aika pahat naarmut ja pitäs porauttaa, ja riittää seuraavaan ylikooon...

vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Ok eli tässä tyhmältä ihmiseltä tyhmiä kysymyksiä:
Joten alottelen turbotus rojektia ja mietin voinko vain vääntää 2.0l ohc:hen pako sarjan johon turbo kiinni siitä suoraan kaasarin "paine koteloon"
En siis meinannut purkaa konetta ja vaihtaa kampuroita,mäntiä jne... enkä laittaa intercooleria...
tuleeko moinen värkki ikinä käymään?
tehoja tavottelen sen verran mitä irtoaa.... Kärsiikö turbon kesto paljonkin bumpin / passin puutteesta?
Joten alottelen turbotus rojektia ja mietin voinko vain vääntää 2.0l ohc:hen pako sarjan johon turbo kiinni siitä suoraan kaasarin "paine koteloon"
En siis meinannut purkaa konetta ja vaihtaa kampuroita,mäntiä jne... enkä laittaa intercooleria...
tuleeko moinen värkki ikinä käymään?
tehoja tavottelen sen verran mitä irtoaa.... Kärsiikö turbon kesto paljonkin bumpin / passin puutteesta?
Osaamattomat valittaa