Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Onko tämä nykyinen Ford Protect nyt automaattisesti voimassa ilman lisämaksua, vai pitääkö siitä maksaa erikseen?
Aiemmassa 2015 fokuksessa se oli lisämaksullinen takuu.
Aiemmassa 2015 fokuksessa se oli lisämaksullinen takuu.
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Automaattisesti Suomessa 3-5v protect. Saa siihen vieläkin ostettua 5-7v ja 140tkm asti.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Sepä se ettei takuun ehdoista mainita suoraan mitään ja nettisivuiltakin saat kaivaa syvälle ennenkun löydät Protectin ehdot. Myyjäkin myöntää vasta kun tarkemmin kysyelee. Esim. rikkoutunut led-umpio menee omaan piikkiin.
Takuusta on foorumilla jauhettu paljon. Ei siitä sen enempää kuin että asia kannattaa huomioida.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Led.umpiot kuuluu protectiin. Oletettu käyttöikä enemmän kuin 2v. Ainakin ajovalo käytössä olevat.Focus_2.0 kirjoitti: ↑08 Touko 2022 22:26Sepä se ettei takuun ehdoista mainita suoraan mitään ja nettisivuiltakin saat kaivaa syvälle ennenkun löydät Protectin ehdot. Myyjäkin myöntää vasta kun tarkemmin kysyelee. Esim. rikkoutunut led-umpio menee omaan piikkiin.
Takuusta on foorumilla jauhettu paljon. Ei siitä sen enempää kuin että asia kannattaa huomioida.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Riippunee miten on "rikkoutunut"...
onko lakannut toimimasta vai rikkoutunut/kulunut.
onko lakannut toimimasta vai rikkoutunut/kulunut.
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Tiukennetaan hihnanvaihtoväliä.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑06 Touko 2022 15:04 kyllä sillä öljykylpyhihnaisellakin voi ajella...vaihtelee vaan remmin riittävän aikasin, esim 100k jälkeen. Niin aikaisin ei liene kellään poikinut vielä?
70t voisi olla sopiva. Ei ole ehkä ehtinyt rikkoa vielä kovin paljoa.
"Työn alla" on '18 mallinen, reilu 77t ajettu, ford huoltama, jossa hihna mureni pumppuun.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
hmmm....no jos hihnan vaihtovälin pienentää 1/4 alkuperäisestä eli 60tkm niin ollaan sitten suht turvallisella...
Vuodetkin tietty merkittee...kumpihan on kumihihnan murenemiselle oleellisempi kilsat vai vuodet.
Öljykylpy saattaa pehmentää eri tavalla kuin kuiva remmi.
Vuodetkin tietty merkittee...kumpihan on kumihihnan murenemiselle oleellisempi kilsat vai vuodet.
Öljykylpy saattaa pehmentää eri tavalla kuin kuiva remmi.
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Meneekö näistä tuo öljypumpun hihna vaiko jakohihna ensin?Viikus1 kirjoitti: ↑09 Touko 2022 11:50Tiukennetaan hihnanvaihtoväliä.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑06 Touko 2022 15:04 kyllä sillä öljykylpyhihnaisellakin voi ajella...vaihtelee vaan remmin riittävän aikasin, esim 100k jälkeen. Niin aikaisin ei liene kellään poikinut vielä?
70t voisi olla sopiva. Ei ole ehkä ehtinyt rikkoa vielä kovin paljoa.
"Työn alla" on '18 mallinen, reilu 77t ajettu, ford huoltama, jossa hihna mureni pumppuun.
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Tässä on menty eteenpäin kuluttajan näkökulmasta jos nykyään kuuluvatfocst kirjoitti: ↑09 Touko 2022 06:32Led.umpiot kuuluu protectiin. Oletettu käyttöikä enemmän kuin 2v. Ainakin ajovalo käytössä olevat.Focus_2.0 kirjoitti: ↑08 Touko 2022 22:26
![]()
Sepä se ettei takuun ehdoista mainita suoraan mitään ja nettisivuiltakin saat kaivaa syvälle ennenkun löydät Protectin ehdot. Myyjäkin myöntää vasta kun tarkemmin kysyelee. Esim. rikkoutunut led-umpio menee omaan piikkiin.
Takuusta on foorumilla jauhettu paljon. Ei siitä sen enempää kuin että asia kannattaa huomioida.

Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
En ole varma mutta eikös näitä vikoja ollut vain 4-cyl 1,5 moottorissa?
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Kyllä. Juuri siinä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Automaatissa menee öljypumpun hihna ensin koska siellä on sille kiristin. Näkyy rasittavan pientä hihnaa liikaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 09 Marras 2023 18:31
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Kaipaisin vielä hieman tarkennusta:
Onko Focus 2019-> 1,5 Ecoboost -moottorissa öljyssä kylpevää hihnaa jakopäässä tai öljypumpulla?
Onko Focus 2019-> 1,5 Ecoboost -moottorissa öljyssä kylpevää hihnaa jakopäässä tai öljypumpulla?
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
1.0 remmi murenee ja katkee
1.5 halkiaa lohkoja.
Oliskos 2 litranen suht turvallinen?
Tai dieselit?
Mutta rohkeen miehen valinta on 1.0 ja automaatilla
Tuo litranen on persiistä. Luvattu 240t mutta monella porsinut jo 70-130t.
No jos porsii niin se on se 4500-6000eur ei sen enempää
Ja jos haluaa estää porsimisen niin vaihtelee remmia 70t välein.
240t mennesä on kulunut vaihtoihin 1500 (70) 1500 (140) 1500 (210) eli 4500.
Eli teet niin tai näin niin se on se sama hinta.
Tietty tuurilla voi päästä ilman lisähintoja....joskus lotossakin onnistaa....
1.5 halkiaa lohkoja.
Oliskos 2 litranen suht turvallinen?
Tai dieselit?
Mutta rohkeen miehen valinta on 1.0 ja automaatilla

Tuo litranen on persiistä. Luvattu 240t mutta monella porsinut jo 70-130t.
No jos porsii niin se on se 4500-6000eur ei sen enempää
Ja jos haluaa estää porsimisen niin vaihtelee remmia 70t välein.
240t mennesä on kulunut vaihtoihin 1500 (70) 1500 (140) 1500 (210) eli 4500.
Eli teet niin tai näin niin se on se sama hinta.
Tietty tuurilla voi päästä ilman lisähintoja....joskus lotossakin onnistaa....
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Riippuen ajosta, tuo 70t Vaihtokin voi olla myöhäistä.
Peugeot puolelta kuului aiheeseen järkeen käypä syy.
Joillakin yksilöillähän on päästy jopa reilu 200t, jotkut hajoaa hihna vikaan jo muutamassa kymmenessä tuhannessa.
Peugeot tehtaalta kuului selitys, viina pehmentää hampaat.
Jos ajaa pätkää, joka käynnistys päästää bensaa öljyyn.
Jos ajaa matkaa, bensan osuus on pienempi öljyn seassa.
Peugeot puolelta kuului aiheeseen järkeen käypä syy.
Joillakin yksilöillähän on päästy jopa reilu 200t, jotkut hajoaa hihna vikaan jo muutamassa kymmenessä tuhannessa.
Peugeot tehtaalta kuului selitys, viina pehmentää hampaat.
Jos ajaa pätkää, joka käynnistys päästää bensaa öljyyn.
Jos ajaa matkaa, bensan osuus on pienempi öljyn seassa.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
tuo on varsin järkeenkäypä selitys siihen miksi jollakin hihna murenee jo 60tkm ja joillain ookoo vielä 200tkm. (Joku hurja peloton päässyt 240t.)
Nykybensahan sisältää aika paljon alkoholia ja se tappaa kumia.
Tuon on huomannut hyvin kun on muksujen mopojen kanssa pelannut.
Kumiset bensaletkut ja imukaulat halkeilee vuodessa parissa nykybensan kanssa.
Ennenvanhaan kesti vuosikausia.
Saattaa selittää myös sen miksi dieseleissä märät remmit on kestäneet paremmin.
Nykybensahan sisältää aika paljon alkoholia ja se tappaa kumia.
Tuon on huomannut hyvin kun on muksujen mopojen kanssa pelannut.
Kumiset bensaletkut ja imukaulat halkeilee vuodessa parissa nykybensan kanssa.
Ennenvanhaan kesti vuosikausia.
Saattaa selittää myös sen miksi dieseleissä märät remmit on kestäneet paremmin.
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Juuri tammikuusta 2019 alkaen on öljypumpun hihna öljyssä kylpevä. Jakopää on ketjulla.Anttilan top10 kirjoitti: ↑27 Helmi 2024 09:52 Kaipaisin vielä hieman tarkennusta:
Onko Focus 2019-> 1,5 Ecoboost -moottorissa öljyssä kylpevää hihnaa jakopäässä tai öljypumpulla?
Tämän olen täältä palstalta lukenut, korjatkaa, jos olen väärässä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Meidän Fokkerissa eka hihnanvaihto oli 180 000 kilometrissä ja tällä toisella hihnalla on kohta menty 120 000 km. Ecoboost 1.0 125 hv M6 vm. 2013. Netistä kun lukee niin selviää mikä on ratkaiseva juttu.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑27 Helmi 2024 11:23 1.0 remmi murenee ja katkee
1.5 halkiaa lohkoja.
Oliskos 2 litranen suht turvallinen?
Tai dieselit?
Mutta rohkeen miehen valinta on 1.0 ja automaatilla![]()
Tuo litranen on persiistä. Luvattu 240t mutta monella porsinut jo 70-130t.
No jos porsii niin se on se 4500-6000eur ei sen enempää
Ja jos haluaa estää porsimisen niin vaihtelee remmia 70t välein.
240t mennesä on kulunut vaihtoihin 1500 (70) 1500 (140) 1500 (210) eli 4500.
Eli teet niin tai näin niin se on se sama hinta.
Tietty tuurilla voi päästä ilman lisähintoja....joskus lotossakin onnistaa....
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
"Netistä kun lukee niin selviää mikä on ratkaiseva juttu"
No nyt kiinnostaa, mikä se on?
Ei ainakaan ajoissa tehdyt huollot, oikeilla öljyillä.
Näitä on mennyt 2 kpl lähipiiristä.
No nyt kiinnostaa, mikä se on?
Ei ainakaan ajoissa tehdyt huollot, oikeilla öljyillä.
Näitä on mennyt 2 kpl lähipiiristä.
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Muistakaa, että takuu on aina kuluttajalle maksuton. Vaikka takuuta ei olisi, kuluttajan suojana on silti virhevastuu, kun kauppa on tapahtunut elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välillä. Nuo maksulliset "lisätakuut" ovat vakuutuksia.
Valmistajat tuskin myisivät noita vakuutuksia, jos ne olisi hinnoiteltu niin, että kuluttajat keskimäärin jäisivät voitolle.
Tiedän erään uudehkon bensa-Mondeon, jossa meni lohko pienillä kilometreillä. Siinä piti vaihtaa koko moottori.
Meidän öljykylpy-Ecoboost (1.0 125 hv M6 vm. -13) oli hiljattain 300 000 km:n huollossa. Oliko se niin, että kuluttajariitalautakunnan mukaan auton moottorin kesto on juuri tuo 300 000 km eli meidän Fokkeri on elämäntyönsä tehnyt ja hintansa haukkunut.
Mut ajetaan se loppuun ensin ja on ainakin selvää kuka maksaa (paalauksen), jos jotain isompaa pamahtaa.
Valmistajat tuskin myisivät noita vakuutuksia, jos ne olisi hinnoiteltu niin, että kuluttajat keskimäärin jäisivät voitolle.
Tiedän erään uudehkon bensa-Mondeon, jossa meni lohko pienillä kilometreillä. Siinä piti vaihtaa koko moottori.

Meidän öljykylpy-Ecoboost (1.0 125 hv M6 vm. -13) oli hiljattain 300 000 km:n huollossa. Oliko se niin, että kuluttajariitalautakunnan mukaan auton moottorin kesto on juuri tuo 300 000 km eli meidän Fokkeri on elämäntyönsä tehnyt ja hintansa haukkunut.

Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Morjesta, minulla kiikarissa/ mietinnässä focus 1.0 ecoboost ja nyt kun luin tätä ketjua ja tässä tuli esiin tuo että öljypumppukin pyörii siellä öljyn joukossa. Koska nykyiset Focukseni ovat 1.6 ti-vct 105hv moottoreilla, niin vertailun vuoksi kysyn että miten noissa vanhemmissa toi öljypumppu pyörii, samalla tavalla vai kuinka?
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
1.6 Ti-VCT 115hv ja muutkin Zetecistä johdetut koneet on öljypumpulla, joka on öljytilassa suoraan kampiakselilla, siinä heti jakopään takana. Ilman mitään remmiä tai ketjua.jma82 kirjoitti: ↑20 Heinä 2024 11:22 Morjesta, minulla kiikarissa/ mietinnässä focus 1.0 ecoboost ja nyt kun luin tätä ketjua ja tässä tuli esiin tuo että öljypumppukin pyörii siellä öljyn joukossa. Koska nykyiset Focukseni ovat 1.6 ti-vct 105hv moottoreilla, niin vertailun vuoksi kysyn että miten noissa vanhemmissa toi öljypumppu pyörii, samalla tavalla vai kuinka?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
jos hankkii litrasen ekotykin niin kannattaa katsoa sellainen johon on juuri vaihdettu remmi ja oikeilla öljyillä sen jälkeen.
sitten varautua jatkossa 100tkm völein vaihtelemaan remmi (1700eur) jos aikoo suht varman päälle ajella.
eikä kannata maksaa liikaa...noiden arvo tulee laskemaan kun tietämys ongelmista lisääntyy ja leviää
sitten varautua jatkossa 100tkm völein vaihtelemaan remmi (1700eur) jos aikoo suht varman päälle ajella.
eikä kannata maksaa liikaa...noiden arvo tulee laskemaan kun tietämys ongelmista lisääntyy ja leviää
Re: Ecoboost 1.0L vs 1.5L jakopää
Ei kestä Fordin huolloillakaan noin pitkään.
Lähipiiristä toinen reilu 70t ja toinen reilu 50t.
Pätkäajossa todennäköisyys kasvaa. Tämähän lienee Ranskassa todettu.
Lähipiiristä toinen reilu 70t ja toinen reilu 50t.
Pätkäajossa todennäköisyys kasvaa. Tämähän lienee Ranskassa todettu.