Sivu 2/2
Lähetetty: 25 Heinä 2006 23:39
Kirjoittaja jaska74
13,5-14V on se normaali latausjännite
Lähetetty: 26 Heinä 2006 00:04
Kirjoittaja Tuige
Ai, tarvii sitten etsiä syytä muualta tuohon laturinvalon palamiseen.
Kertoisko joku hieman lisää tosta virtalukko ongelmasta jota saattaa ilmetä?
Lähetetty: 26 Heinä 2006 18:21
Kirjoittaja Herkko
Virtalukko jos on kulunut tai
paskanen,niin se voi aiheuttaa
tuota latausvalon kiilumista.
Mutta mitä se haittaa,jos kerran lataa.
Eräät ajelleet vuosikausia "kiiluvalla"
latausvalolla

Lähetetty: 26 Heinä 2006 23:12
Kirjoittaja Monteonisti
Minulla kiilui laturinvalo Eskossa ja kierroksia antaessa kirkastui, syy palaneessa jarruvalosulakkeessa!

Lähetetty: 27 Heinä 2006 02:26
Kirjoittaja Tuige
Kävin tänään ostamassa hiilet ja huomenna vaihdan, kun tuntuu kumminkin hieman reistailevan tuo lataus. 13,2 - 14,4 on mittaustulokset nyt ollut. Ei varmaankaan normaalia, vai?
Lukkosarja on myös tulossa uusiksi, jossei hiilet auta niin toivottavasti uus virtalukko sit.

Lähetetty: 27 Heinä 2006 08:47
Kirjoittaja JesseA
Kävipä sierran kanssa kerran kun vaihdoin mittarin.... Eli jäi se mittariston pikaliitin alareunasta irti jonka jälkeen sierralla pysty ajaa vajaan tunnin. Sit vaan virta loppus. Etsin "hiukan" vikaa joka paikast. Kun laitto liittimen paikallee ni homma taas toimis. Et kyl ihan "selväs" paikas oli vika.
Lähetetty: 27 Heinä 2006 21:21
Kirjoittaja Herkko
Tuige kirjoitti:Kävin tänään ostamassa hiilet ja huomenna vaihdan, kun tuntuu kumminkin hieman reistailevan tuo lataus. 13,2 - 14,4 on mittaustulokset nyt ollut. Ei varmaankaan normaalia, vai?
Lukkosarja on myös tulossa uusiksi, jossei hiilet auta niin toivottavasti uus virtalukko sit.

Mielestäni aivan riittävä lataus.
Riippuu kierroksista ja kuormasta,
mikä volttimäärä saadaan mitattua.
Esim.tuo 13.2 on aivan riittävä
jos on valoja päällä ja kone tyhjäkäynnillä.
Lähetetty: 28 Heinä 2006 02:06
Kirjoittaja Tuige
Ajelin tonne tallille tänään ja mittasin siinä ennen hiiltenvaihto-operaatioo vielä latauksen kertaallee. 12.4 tms näytti. Hiilet oli ihan hyväkuntoiset ja nappasin koko laturin irti ja kuskasin kaverille näytille joka on hommissa autosähkökorjaamossa. Diodit kuulemma oli entiset ja laakerit piti meteliä.
Tehdaskunnostettu laturi on nyt kiinni ja hyvin pelaa. Seuraavaks sitten perän kolinoita selvitelee, kiitoksia neuvojille.
Lähetetty: 28 Heinä 2006 19:20
Kirjoittaja VesQ
Mistäs muuten johtuu alhainen latausjännite. Itsellä ei tuo sierran laturi työnnä kuin jonkun 13.2V ilman mitään kulutusta tyhjäkäynnillä, valot ja puhallin päällä jotain 12.4-12.5V tyhjää kun käy. Kierroksilla vastaavat voltit 13.5V ja jotain 12.6-12.7V
Hiilet suht hyväkuntoiset yms. Jännitteensäädinkö kettuilee vai eikö tuo 55A laturi vaan työnnä enempää

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:17
Kirjoittaja Herkko
Jos kierroksilla kertomasi kuorma päällä,
lataus on 13,5 niin asia on kunnossa.
Tyhjäkäynnillä "täys"kuorma päällä
12,5-12,7 on aivan normi.
Näin ainaki itellä vehkeissä ollu
ja "pitäis"olla kunnossa.
Lähetetty: 29 Heinä 2006 10:39
Kirjoittaja jaska74
eipä laturi paljoa tyhjäkäynnillä lataile.
jännite pitäisi mitata aina noin 1500-2500 kierroksilla että saa luotettavan tuloksen