Re: Tekasinpa tossa "rigin"... /keskustelua simuautoilusta
Lähetetty: 02 Joulu 2025 19:40
Kuukaus takaperin tuli hommattuu Assetto Corsa EVO, vaikken oikein tullut sinuiksi alkuperäsen AC:n kanssa. Eka testi sai lähinnä nouseen höyryn korvista ulos, koska taas sama ongelma ettei ratin FFB toimi kunnolla ja pelifoorumeilla vastaukseksi saa aina vittuilua
Tuntien tiedon onkimisen jälkeen löytyi muualta päin maailmaa keskusteluja joissa kehotettiin laittaan true force gain arvoon 100, ja kas kumma rattiin alko tulla palautetta renkaidenpidosta ja pääsin vähän puskemaan autoo
Tietysti otti jokusen session saada tuntuma ja useempia lisää saada säädöt autoon, kun esim. down force menee jostain syystä nurin perin -> mitä isompi luku sen vähemmän down forcee ja päin vastoin.
Koska tykästyin AMS2:ssa noihin V10-kauden Formuloihin niin on sitten sellasella ajanu AC EVOakin. Tässähän ei oo pelin sisällä mitään leaderboardia tahi time trialia, mutta ulkoisille sivustoille voi ladapa appia käyttämällä oman kierroksena, nauhotus vaan pitää laittaa käyntiin session ajaksi.

Sunnuntaina tein vähän riskimmät/"hot lap" säädöt autoon ja pääsinki peräti TOP5 joukkoo tuolla
Eli on ne muutki yhtä hitaita ku mä
Periaatteessa AMS2:ssa tolla uudemman Imolan versiolla V10:lla oma paras oli vähän alle 1:20 (muistaakseni oli sillon toisiks nopein leaderboardilla), joten tälläsessä huomattavasta vaikeemmassa simussa sanosin että ihan ok jäädä toi puol sekkaa siitä.
AC EVOssa se ehkä opetututtaa eniten miten paljon tää rankasee pienestäki lipsuttelusta, en siis spinnaa, mutta delta lähtee heti tippuun ja kierrosaika heikkenee.
Nyt ku lähes 30 tuntii ajanu tolla Schumin Ferrarilla vois kokeilla ruuvailla pyöreen ratin paikalleen ja kokeilla ainaki osan koppiautoista läpi
Liekö muut clubilaiset testannu vielä tätä AC EVOo??? Millasia mietteitä?
Koska tykästyin AMS2:ssa noihin V10-kauden Formuloihin niin on sitten sellasella ajanu AC EVOakin. Tässähän ei oo pelin sisällä mitään leaderboardia tahi time trialia, mutta ulkoisille sivustoille voi ladapa appia käyttämällä oman kierroksena, nauhotus vaan pitää laittaa käyntiin session ajaksi.

Sunnuntaina tein vähän riskimmät/"hot lap" säädöt autoon ja pääsinki peräti TOP5 joukkoo tuolla
AC EVOssa se ehkä opetututtaa eniten miten paljon tää rankasee pienestäki lipsuttelusta, en siis spinnaa, mutta delta lähtee heti tippuun ja kierrosaika heikkenee.
Nyt ku lähes 30 tuntii ajanu tolla Schumin Ferrarilla vois kokeilla ruuvailla pyöreen ratin paikalleen ja kokeilla ainaki osan koppiautoista läpi
Liekö muut clubilaiset testannu vielä tätä AC EVOo??? Millasia mietteitä?