Sivu 2/3

Lähetetty: 15 Elo 2006 20:45
Kirjoittaja Mondie
Krisse kirjoitti:Eipähän noita nyt oikein mittaamalla selvitetä, on kuitenkin sen verran pienet erot. Siinä tiivisteessä on jossain 1-4 (No, joissain koneissa muutama enemmänkin) lovea/pientä reikää/muuta merkkiä jotka ilmaisevat paksuuden. On yleensä sellaisessa kohdassa että on tarkastettavissa koneen ollessa kasassakin.
Siellä tiivisteessä oli sellanen "uloke", jossa oli kolme lovea. Mahtavatko Ford-liikkeessä osata antaa oikeanlaisen tiivisteen ton tiedon nojalla...

Lähetetty: 16 Elo 2006 00:46
Kirjoittaja GeeTee-
Ookkos jo käyttäny autoa remmien vaihdon jälkeen?

Lähetetty: 16 Elo 2006 00:53
Kirjoittaja Mondie
Ei oo remmit viel paikoillaan. Kerron heti kun saadaan ne paikalleen.

Lähetetty: 22 Elo 2006 11:59
Kirjoittaja Mondie
Päivitystä:

Tilasin Voortilta kansipahvin, jossa piti olla kolme lovea....tuli kaksilovinen...

Kansipahvi oli kuulemma rikki, oli ainakin pari vuotokohtaa. Kansi näytti ehjältä, mut se vietiin kuitenkin ponnistettavaksi. Männät näytti ehjiltä.

Palaan taas asiaan kun kone on uudelleen niputettu.

Btw, kuuluuko maffin olla kiiltävän puhdas, vai saako se olla hieman nokinen?

Lähetetty: 22 Elo 2006 14:17
Kirjoittaja liuhu
mieluiten puhas!eikä putsaus ole vaikea,suihkuttele carb-cleaneria.

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:49
Kirjoittaja tohvo75
mulla oli maf myös nokinen ja tulppasin egr vehkeen niin eipä oo ollu enää nokinenä :lol:

Lähetetty: 30 Elo 2006 20:10
Kirjoittaja Mondie
Sijaitseeko tuo EGR kuskinpuolella, ihan siinä iskaritolpan takana tulipellissä?

Siitä lähtee ainakin yksi letku jonka kuuluisi mennä ilmansuodatinkoteloon? Itsellä ainakin oli tuo letku irti jostain syystä...

Ja yksi letku menee imusarjan päällä olevaan "pyöreään juttuun"( :lol: )?

En osaa paremmin kertoa, on noi moottorijutut sen verran tuntemattomia...

Jos tuo on egr, niin mistä kohtaa se kuuluu tukkia?

PS. Kuva olis kiva :lol:

Lähetetty: 02 Syys 2006 13:14
Kirjoittaja Mondie
Noniin, kone on niputettuna... ja löytyi sitten seuraava vika :cry:

Syöttöpumppu vuotaa, ruiskii käynnissä ollessaan naftaa, oikein tipoittain.

Onko joku korjauttanut joskus pumppuaan? Ja missä korjautit?

Tietäisikö joku uuden pumpun hintaa?

Lähetetty: 02 Syys 2006 13:23
Kirjoittaja Megado
Mondie kirjoitti:Sellasta viel kysyisin...

Jos ton turbon joutuu joka tapauksessa vaihtamaan, niin sinne vois laittaa samantien hiukan isommankin ahtimen :wink:

Mitäköhän ahdinta suosittelisitte tai minkä ootte vaihtanut alkuperäisen tilalle?

Mikäs se vakioahdin muuten on edes? Garret, KKK tjtn?
Tuolta selviä orkkis turbo

http://www.powerpage.dk/tuning_turbo_7t ... erer2.aspx

Lähetetty: 02 Syys 2006 23:56
Kirjoittaja ti-vct
Jahas Janne, oisko jo aika lähtee autokaupoille :?: :lol: :?:

Lähetetty: 03 Syys 2006 11:15
Kirjoittaja Mondie
ti-vct kirjoitti:Jahas Janne, oisko jo aika lähtee autokaupoille :?: :lol: :?:
Menishän sitä jos olis varaa ottaa lisää lainaa, Teemu. :twisted:

Lähetetty: 03 Syys 2006 15:46
Kirjoittaja samiharju
Savun väristä.. Jos öljyä palaa niin savu ei todellakaan ole mustaa vaan sinistä! jos taas savu on valkoista se kielii lähinnä että vettä menee pesään, musta tai harmaa savutus viittaa liikaan polttoaineeseen.

tyhjäkäynnin pomppiminen ei mun mielestä oikein voi johtua pelkästä jaon sekaisin olemisesta vaan ennemminkin ruokapuolen hommalta; joku suutin vuotaa tai sit pumpussa vikaa, tai saa ilmaa väärästä välistä.. yks syy tohon kierrosten soutamiseen ja tyhjäkäynnin seurauksena tapahtuvaan mustaan tai harmaaseen savutukseen vois olla syöttöpumpun ahtopainerikastuksen kalvon vuoto / rikkinäisyys. silloin kun painetta ei ole (=tasakaasulla, tyhjäkäynnillä) pääsee kalvon toisella puolella oleva polttoaine väärälle eli ahtopaineen = imusarjan puolelle valuen sieltä ahtopaineen tunnusteluputkea pitkin imusarjaan ja sylinteriin -> saa sikana liikaa ainetta ja savuttaa / ei pysty polttamaan kaikkea -> sammuu ja on vaikea saada käyntiin koska yksi tai useampi sylinteri on kutakuinkin täynnä polttoainetta.

nää on vain mun ajatuksia sit.

Lähetetty: 03 Syys 2006 17:45
Kirjoittaja Mondie
Pumppu tosiaan vuotaa naftaa, korjaaja epäili että pumpun akselin stefa rikki.

Pitää ottaa pumppu irti ja viedä johonkin diesel-liikkeeseen...

Lähetetty: 07 Syys 2006 17:48
Kirjoittaja Mondie
Tietääkö joku, mahtaako TD Sierran syöttöpumppu sopia Mondeoon? Ilman sähkövitkuttimia siis.

Lähetetty: 21 Syys 2006 15:16
Kirjoittaja Mondie
Dodiin, pumppu korjattu eli stefa vaihdettu. Osa 10 €, työ 90 €.

Eihän se kierrosten nousu loppunu vieläkään, kyllä se vika taitaa löytyä turbosta :cry:

Ja ihan kuin ei kaikkea mahdollista olis vielä koneelle tehty, niin starttimoottorikin vetelee viimisiään. Kilisee ja kolisee startatessa.

Pari kymysystä:

1. Mihin ahtopainemittari kuuluu kytkeä koneessa?
2. Miksi ahtimelle menee naftaa?

Lähetetty: 21 Syys 2006 15:53
Kirjoittaja ti-vct
Ja ihan kuin ei kaikkea mahdollista olis vielä koneelle tehty, niin starttimoottorikin vetelee viimisiään. Kilisee ja kolisee startatessa.
Woe schaisse :!: Yhden paikan kun saat korjattuu, ni toinen paikka hajoo... Fix Or Repair Daily :evil: Näin se vaan kettu menee saatana :!:

Hienosti muuten toimii tuo "kirosanamuunnin" :P kettu, SAATANA :!: :P

Lähetetty: 25 Syys 2006 18:34
Kirjoittaja petrim
poistettu

Lähetetty: 25 Syys 2006 19:59
Kirjoittaja Mondie
Petrim, kiitos hyvästä vastauksesta.

Palaan jälleen asilalle kun saan selville jotain noista mainitsemistasi asioista :)

Lähetetty: 27 Syys 2006 17:39
Kirjoittaja Mondie
Päivitetäänpä hiukan korjaushistoriaa:

Uusi startti vaihdettu, 146 €. Käynnistäessä ei enää kilise ja kolise, mutta "säksättää" oudosti. :shock:

Öljyt ja suodatin vaihdettu. Korjaaja oli hieman ihmeissään, kun öljyä tuli koneesta ämpärillinen, ja se oli aika ohkasta. Eli nähtävästi kannentiiviste oli vuotanut naftaa öljynjoukkoon...

Lähetetty: 02 Loka 2006 17:44
Kirjoittaja Mondie
Nonni, kalvo vaihdettu, mutta nähtävästi vika ei ollut siinä. Kierrokset nousi ainakin vielä, ja nypyttää 2500 kierroksen kohdalla...

Vaan nyt loppui sekin nykiminen. Vaimo lähti autolla kaupunkiin, ja hetken päästä tuli puhelu, että auto sammui taas eikä käynnisty. Korjaaja pääsi paikalle kurkkaamaan ja ensimmäinen veikkaus on että nokka-akseli on katkennut! :(

Mistä uutta nokkaa ja mihin hintaan???

Lähetetty: 02 Loka 2006 18:00
Kirjoittaja ti-vct
Kävin kurkkaamassa, kun satuin ohi ajamaan tossa kaupungilla...
Nyt alkaa jo oikeesti olemaan paskaa tuuria :evil:

Lähetetty: 04 Loka 2006 00:03
Kirjoittaja riesa87
"Heijaako" käynti paikallaan ku pitää jotain kierroksia? Jos näin niin pidä ne kierrokset ja naputa VAROVASTI pumpun kyljessä, syylärin puolella olevaa uloketta. Jos käynti muuttuu, niin ennakkoventtiili rikki. Kaikki oireet ainakin viittais siihen.

nypytys

Lähetetty: 04 Loka 2006 21:31
Kirjoittaja janttu
Toi on kyl jännä juttu toi nypytyskin, mul kans just tossa 2400 kier/min, nypyttää... ?? Mikä lie siihenkin vaikuttaa ??

Muuten moottori pelaa hyvin, käynnistyy ja vastaa kaasuun.. Eihän tost tietenkään suurta ressii oo otettu, mut joku senkin aiheuttaa..

Sit jos tyhjäkännil säksättää ja kun kytkimen painaa pohjaan ääni yleensä katoaa, niin sehän taitaa olla se painelaakeri joka ääntää..


Mondeo TD STW -98

Re: nypytys

Lähetetty: 05 Loka 2006 10:41
Kirjoittaja petrim
poistettu

VOI PRKL....

Lähetetty: 05 Loka 2006 16:02
Kirjoittaja Mondie
Korjaamolta soitettiin...

Koko kansi romuna, nokka-akseli katkennut ja venttiilit vääntyneet. Yhdessä männässä iso jälki venttiilistä, muissa männissä pienempiä...

Uusi kansi, kokonainen : 1080 €
Jakohihna, kiristimet ja muut tarvikkeet : 400 €

Töineen päivineen 2000 €...siis jos sitä mäntää ei tarvi vaihtaa...

Olisko jolllain myydä mulle käytettyä kantta? :cry: :cry: :cry: [/url]