Sivu 2/2
Lähetetty: 02 Heinä 2006 22:51
Kirjoittaja Monteonisti
Kait ECU tietää jos itse lisähappee lähettää?
Tosiaan käytetään vaan kylmällä koneella ja silloin kait lambda on vielä pois pelistä? 8)
Lähetetty: 03 Heinä 2006 17:41
Kirjoittaja jesse1987
joo no sitä tolla kysymyksellä meinasit et mitä sit kun poistaa ton systeemin, niin luuleeko se ecu edelleen antavansa sitä lisäilmaa ja sotkeeko se sit vastaavasti jotain

kunhan jossittelen

Lähetetty: 03 Heinä 2006 17:54
Kirjoittaja suklaa-auto
Itellä ei vaikuttanut mitään kun otti nuo putket tosta pakosarjasta ja meni vielä leimasta läpiki, inssi katto vähän aikaa ja löi pellin kiinni
Lähetetty: 03 Heinä 2006 18:00
Kirjoittaja suklaa-auto
Lähetetty: 03 Heinä 2006 18:21
Kirjoittaja jesse1987
nyt sää kyllä puhut egr:ästä etkä aps:sästä. kun zetecissä on egr ja rs2000sessa aps
ja tuohon sun patenttiin kyllä luulisi jo katastusinssinkin kiinnittävän huomiota jos ei ihan puusilmä oo. kun egrrää ei saa poistaa ja varsinkin tossa sun patentissa se on aika helposti huomattavissa että se on poistettu.
Lähetetty: 03 Heinä 2006 18:31
Kirjoittaja suklaa-auto
jesse1987 kirjoitti:ja tuohon sun patenttiin kyllä luulisi jo katastusinssinkin kiinnittävän huomiota jos ei ihan puusilmä oo. kun egrrää ei saa poistaa ja varsinkin tossa sun patentissa se on aika helposti huomattavissa että se on poistettu.
Katsastus inssi oli jo puoliks laskenu pellin ja nosti uudestaa pystyy katseli varmaankin tota viritystä 10sek, löi pellin kiinni ja leiman paperiin. ei mitään huomautettavaa tullu
Lähetetty: 03 Heinä 2006 20:52
Kirjoittaja ^^teamahma^^
suklaa-auto kirjoitti:
Katsastus inssi oli jo puoliks laskenu pellin ja nosti uudestaa pystyy katseli varmaankin tota viritystä 10sek, löi pellin kiinni ja leiman paperiin. ei mitään huomautettavaa tullu
ootko ottanu pois ne sieltä pakosarjan sisältä vai vaan katkassu putket tuosta kohtaa niiku kuvasta näky.. ei varmaan hirveästi hyötyä ollut jos putket jätetty sisään. Vai meneekö tuossa EGR ssä putket pakokanavan eteen
Lähetetty: 03 Heinä 2006 20:59
Kirjoittaja suklaa-auto
noi putket loppuu noitten "pulttien" päähän. lyttäsin noi ruuvipenkillä. Noi piti muutenki oottaa poies kun oli menny 3:s ja 4:s pytyn kohtaa poikki. Olisin lyönyt noitten tilalle pelkät pultit, mutta ei löytyny mistään rautakaupasta sopivalla jengalla olevia.
Lähetetty: 20 Heinä 2006 20:39
Kirjoittaja jesse1987
mittailin tänään töissä vähän päästöjä --> happiarvo ja lambda oli aika korkeat joka vissiin viittais imuvuotoon, koska putki ei vuoda ja hc:kin on niin pirun korkealla. tuo imuvuotohan vois olla kelpo selitys tolle käyntihäiriölle

mitenkäs yleistä noissa on et imusarjan tiiviste yms. vuotais?
vähän niitä pakokaasuarvoja vielä -->
3000rpm
co=0,535 , co2=13,12 , hc=50 , o2=1,27 , lambda=1,045
940rpm
co=0,522 , co2=12,02 , hc=158 , o2=3,03 , lambda=1,140
ja arvot on siis ilman kattia joten ne on kauttaaltaan hieman korkeat, mutta se ei selitä tota korkeaa happiarvoa ja lambdaa(seoslaihalla)
Lähetetty: 20 Heinä 2006 22:53
Kirjoittaja juhatou
Oletko tsekannu suuttimien tiivistekumit? Itellä joskus oli 2kpl aivan valmiit. Mahdollisesti joku asentanut huonosti. Mut kannattaa kattoo. Fordilta tosin myyvät sen imusarjan suutinosion kokonaisuudessaan kun kysyy pelkkiä kumeja...

Lähetetty: 22 Heinä 2006 10:00
Kirjoittaja tarkastaja
todellakin sulla on katalysaattori tukos.
Lähetetty: 22 Heinä 2006 13:36
Kirjoittaja hartza
juhatou kirjoitti:Oletko tsekannu suuttimien tiivistekumit? Itellä joskus oli 2kpl aivan valmiit. Mahdollisesti joku asentanut huonosti. Mut kannattaa kattoo. Fordilta tosin myyvät sen imusarjan suutinosion kokonaisuudessaan kun kysyy pelkkiä kumeja...

Kyllä Microcat tuntee o-renkaat erikseen, pienemmät muutama euro/kpl, isommat nelisen euroa.
Lähetetty: 22 Heinä 2006 15:28
Kirjoittaja juhatou
hartza kirjoitti:
Kyllä Microcat tuntee o-renkaat erikseen, pienemmät muutama euro/kpl, isommat nelisen euroa.
No sehän on hyvä homma, siitä on jonkin verran aikaa kun ite kyselin. On tietysti outoa jos nyt löytyy eikä silloin löytynyt. Taisi olla Fordin varaosamyyjän ammattitaidottomuutta/haluttomuutta.....

nykii ja röpöttää
Lähetetty: 11 Touko 2007 19:28
Kirjoittaja rs20004x4
mulla oli sama ongelma ja selvisi että katti oli saanut siipeensä ja siitä oli irronnut isoja palasia ,jotka tukkivat putkiston
Re: Rs 2000nen nykii ja röpöttää täyskaasulla
Lähetetty: 09 Maalis 2014 13:11
Kirjoittaja jesujee
Moro,
8 vuotta vanha threadi, mutta kiinnostus heräsi, että millä tää on aikoinaan korjautunut?
Itsellä sama homma Rs2000 -96 toimii kylmällä koneella aivan mainiosti, mutta kun kone lämpiää alkaa röpöttämään kun vedättää. 4000 kierroksen kohdilla lopettaa käytännössä kokonaan vetämisen. Kattoin vikakoodit niin herjaa ykköslamdbaa. Oisko tähän kellä esittää ratkaisua alkaa mennä vati jumiin
-Jesu