Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Eiköhän se vika sieltä pytystä löydy joka ei startin jälkeen käyntiin lähde,puuttuu joko kipinä tai bensaseos tai ei venttiilit toimi ok.
Miten lie ne digiboxit sitten siellä ohjaileekaan...
Miten lie ne digiboxit sitten siellä ohjaileekaan...
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Koitas kattoo onko kaasuläppä kuinka paskanen, takapuolelta myös.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Joo irti pitää ottaakkin. Samalla pitää tsekata se asentoanturi ja laittaa vähän potikkarasvaa. Mutta askel kerrallaan niin löytyy vikakin. Jos löytyy…
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
En nyt vielä kaasuläppää purkanut juurikin oireen paikallistamisen takia, mutta sanomattakin selvää on että noilla metreillä skeidaa on läpässä. Näkihän sen jo toiseltakin puolelta osittain…
Onkos nyt vinkkejä operaatioon? Ajattelin tehdä sen jokatapauksessa jossain välissä. Sähköinen läppä, mutta saako sitä käsin käänneltyä? Tarviiko tiiviste uusia joka kerta?
Onkos nyt vinkkejä operaatioon? Ajattelin tehdä sen jokatapauksessa jossain välissä. Sähköinen läppä, mutta saako sitä käsin käänneltyä? Tarviiko tiiviste uusia joka kerta?
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Tiiviste hommaa Ford liikkeestä .
Tuossa juttua oikea puhdistusaine kanssa hommaa noille on omat.
viewtopic.php?t=45162
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=189
Tuossa juttua oikea puhdistusaine kanssa hommaa noille on omat.
viewtopic.php?t=45162
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=189
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Mä oon putsannu ilman purkamista, ilmatrönö vaan pois edestä. Oon antanu imusarjaan päässeen aineen haihtua yön yli ennen ”kasaamista”.
Saa käänneltyä, jos varman päälle haluaa pelata niin akusta maa irti. Putsauksen jälkeen ei haittaa, jos nollaa opitut arvot ja antaa auton käydä tyhjäkäyntiä n. 10 min. ensimmäisellä käynnistyskerralla. Tällöin kottero säätää tyhjäkäynnin kohdilleen.
Arvojen nollaus forscanilla tai akusta +kaapeli irti, ja kaapelista hyppylanka maihin joksikin aikaa.
Saa käänneltyä, jos varman päälle haluaa pelata niin akusta maa irti. Putsauksen jälkeen ei haittaa, jos nollaa opitut arvot ja antaa auton käydä tyhjäkäyntiä n. 10 min. ensimmäisellä käynnistyskerralla. Tällöin kottero säätää tyhjäkäynnin kohdilleen.
Arvojen nollaus forscanilla tai akusta +kaapeli irti, ja kaapelista hyppylanka maihin joksikin aikaa.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Onko tuohon forscaniin joku ohjesivu miten sopeutus tehdään?
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Monesti ei tarvitse ohjelmoida jos vikakoodia tai muuta käyntiongelmaa ole. Kuten tyhjäkäynti vaeltaa. Muuten onko imusarjassa noi läpät vielä käytössä ja kunnossa.
viewtopic.php?t=58302&sid=c6f9ee57c5e6d ... 849a6ef6e7
viewtopic.php?t=58302&sid=c6f9ee57c5e6d ... 849a6ef6e7
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Lähtis vaan suoraan toimimaan oikein kun olisi sopeutettuna. Läppien kohtalosta ei ole minkäänlaista tietoa…
Mutta muuta käyntiongelmaa ei onneksi ole.
Mutta muuta käyntiongelmaa ei onneksi ole.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Tarkoitat että siihen auton kaasuläppään pitäisi uusi softa saada että lähtisi paremmin käyntiin. Eikö ne ole korjaamojen juttuja jossa noi tapahtuu vikakoodin lukija ei siihen auta monesti
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Merkistä riippuen sopeutuksia voi tehdä aivan Autocomillakin. Esimerkiksi VAG-konsernin joihinkin malleihin pitää tehdä sopeutus jos akku on ollut irti.
Muistaakseni kolme eri kohtaa. Mukaanlukien kaasuläppä.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Eieieiei vaan kaasuläpälle ajetaan sähköinen testi missä se oppii uudet raja arvot ja nollaa aikaisemmin opitut.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Minä luulin että jos sähköpiuhaa ei irroita ja käyttää puhdistamisen jälkeen tyhjäkäyntiä ja ajelee tovin niin oppii sillä . Kun läpässä periaatteessa ei ole mitään vikaa jota korjata vikakoodien mukaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Oppiis se silleenkin, mutta kun on pelit ja vehkeet niin ainahan sitä vois hifistellä 
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Empäs tiedä onko totta vai luulotautia… EGRn vaihdon jälkeen auton käytös muuttui paremmaksi. Jotenkin tuntuu että alavääntö meni paremmaksi ja kopkop joka kerta on lähtenyt laakista käyntiin ja nopeasti!
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Kiva kuulla ettei ollut turhaa se EGR osto-Minkä valmistajan tuli hommattua. Käytössä se näkee kuinka auto toimii eli laakista käyntiin onko kylmä tai kuuma moottori. Ilmoittele kuulumisia.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Magneti Marelliin päädyin. Toistaiseksi on mennyt niin, että aina laakista tulille. Tänään jopa esilämmityksen jälkeenkin missä en ole ikinä aikaisemmin edes onnistunut. Aina on sammunut ekan startin jälkeen. Toki nytkin vähän yskien lähti, mutta jäi kuitenkin käyntiin.
Lisäksi ajomukavuus taajamassa parani huomattavasti.
Eli jos mittarissa on 250tkm niin kannattaa 50e uhrata ja vaihtaa EGR.
Lisäksi ajomukavuus taajamassa parani huomattavasti.
Eli jos mittarissa on 250tkm niin kannattaa 50e uhrata ja vaihtaa EGR.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Jatketaas. Nyt olen pari kertaa joutunut ”sahaamaan” käyntiin. Aikaisemmin siis poikkeuksetta toisella startilla.
On nyt vasta arvailua mutta… onkohan tuo sähköinen kaasupoljin millä tekniikalla toimiva? Potikka ja antaa vain resistanssin ulos?
On nyt vasta arvailua mutta… onkohan tuo sähköinen kaasupoljin millä tekniikalla toimiva? Potikka ja antaa vain resistanssin ulos?
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Kuules pitää sahata käyntiin kasteleeko tulpat vai onko se seos niin laiha ettei vain käynnisty auto. Jos vikakoodia ei ole muistissa ja kaikki liittimet moottoritilassa paikoillaan aika vaikea vikaa alkaa etsimään. Kokeillaa 2 euron korjausta. Kun käyt tankilla tankkaa 98 bensaa tankki tyhja laita 20 litraa hinta erotus 95 verrattuna 1.80€.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Onko kaasuläppä jo putsattu?
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
GeeTee! En ole vielä. Olen tässä koittanut haarukoida syytä vain yksi muutos kerrallaan. Koitan saada kaasupoljin uskomukselle jotain vahvistusta
Ilman, että virrat on päällä kaasupoljinta vähänkin painamalla ja vapauttamalla auto on startannut joka kerta. Kaasuläppäänhän tuo ei vaikuta kun ovat sähköisiä.

Ilman, että virrat on päällä kaasupoljinta vähänkin painamalla ja vapauttamalla auto on startannut joka kerta. Kaasuläppäänhän tuo ei vaikuta kun ovat sähköisiä.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Ehtisikös joku tutkailla forscanilla tai vastaavalla kaasupoljinta.
Minulla tekee niin, että koskematta polkimeen jänniteviesti tekee aikamoista syheröä. Ei siis isoja jänniteheittoja vaan luokkaa parikolme mV. Poljinta vähän painettua ja vapautettua alkaa piirtyä tasaista viivaa.
Mietin, että voiko kaasupolkimelta tuleva ”signaalihäiriö” sotkea startin? Nyt kun en ole kaasupolkimeen koskenut niin lähes poikkeuksetta toisella startilla käyntiin. Kun aikaisemmin painoin kaasua ja vapautin niin lähti 100% varmuudella käyntiin ekalla.
Eli jos saisi vertailua oskilloskooppikuvana tilanteesta kun kaasuun EI ole koskettu?
Minulla tekee niin, että koskematta polkimeen jänniteviesti tekee aikamoista syheröä. Ei siis isoja jänniteheittoja vaan luokkaa parikolme mV. Poljinta vähän painettua ja vapautettua alkaa piirtyä tasaista viivaa.
Mietin, että voiko kaasupolkimelta tuleva ”signaalihäiriö” sotkea startin? Nyt kun en ole kaasupolkimeen koskenut niin lähes poikkeuksetta toisella startilla käyntiin. Kun aikaisemmin painoin kaasua ja vapautin niin lähti 100% varmuudella käyntiin ekalla.
Eli jos saisi vertailua oskilloskooppikuvana tilanteesta kun kaasuun EI ole koskettu?
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Eipä tuo kaasupoljin nyt vaikuta, että vika olisi siinä. Noh että saadaan keskustelua pidettyä yllä niin entäpäs kampiakselin asentotunnistin? Tekee vain kuumalla koneella huonon startin jos on tehdäkseen.
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... ry=1129988
Ta sitten toki lambdat on ihan varmasti vaihtokunnossa mutta en jotenkin jaksa uskoa, että siinä syy tähän.
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... ry=1376444
Vikakoodeja ei siis edelleenkään ilmesty.
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... ry=1129988
Ta sitten toki lambdat on ihan varmasti vaihtokunnossa mutta en jotenkin jaksa uskoa, että siinä syy tähän.
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... ry=1376444
Vikakoodeja ei siis edelleenkään ilmesty.
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Kuule aloitetaan ihan alusta paljon se suutintukin päässä oleva bensapaine on kun virratat on päällä onko mitattu. Samoin onko tässä vielä bensasuodatinta koska vaihdettu. Map anturi varmaan kunnossa kiertääkö moottori sinne punarajalle herkästi. Se ei vaikuta yhtään että 10 sekuntia virrat päällä ennen starttausta ja kosket siihen kaasupolkimeen.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Toinen käynnistys pitkä / huono (Duratec HE)
Vaihdettavaa pa suodatinta ei ole. MAP vaihdettu.
Alavääntö on ok mutta eikait tämä mikään japsikierroskone edes ole?
Virran päällä pitäminen ei tunnu vaikuttavan.
Pa paineet pitää vielä ottaa mittaukseen kun on ajelua.
Alavääntö on ok mutta eikait tämä mikään japsikierroskone edes ole?
Virran päällä pitäminen ei tunnu vaikuttavan.
Pa paineet pitää vielä ottaa mittaukseen kun on ajelua.