Sivu 2/3

Lähetetty: 07 Helmi 2006 14:51
Kirjoittaja s.o.h.c
ft79 kirjoitti: kun ei tollasella 1.6 16v i 3d corollalla pysty edes ajamaan alle satasta.... :twisted: :twisted:
Niinpä niin...

Lähetetty: 07 Helmi 2006 18:00
Kirjoittaja ft79
Mondeomies kirjoitti: en tiiä tosta. ainakin se on laiskempi ku vastaavankokoisella moottorilla varustettu ekkeri ja ei sekään mikään tykki ole :lol:
kyllä tolla corollalla jättää joka ikisen 1.6(vakio) escon...
olen kuiteski ajellu "joskus" 1.6 escolla ja muilla "romuilla"... :lol:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 11:21
Kirjoittaja Mondeomies
ft79 kirjoitti: kyllä tolla corollalla jättää joka ikisen 1.6(vakio) escon...
olen kuiteski ajellu "joskus" 1.6 escolla ja muilla "romuilla"... :lol:
kuinka ollakkaan 1,6i efi 8v 105hv escossa on enemmän polleja kuin 1,6i 16v corollassa. escortti myös vääntää enemmän. escortti kiertää 100 km/h 3000 varvia kun corolla tarvii siihen 3500 varvia. KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!
nimimerkillä "koskaan en corollalle valoissa hävinnyt"

Lähetetty: 08 Helmi 2006 12:45
Kirjoittaja Jaakko85
ft79 kirjoitti: kyllä tolla corollalla jättää joka ikisen 1.6(vakio) escon...
olen kuiteski ajellu "joskus" 1.6 escolla ja muilla "romuilla"... :lol:
Voi kamala mitä juttua taas :D Tuskin sillä nyt ihan jokaista vakiota 1.6jätättää :wink:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 17:48
Kirjoittaja p3
Mondeomies kirjoitti: kuinka ollakkaan 1,6i efi 8v 105hv escossa on enemmän polleja kuin 1,6i 16v corollassa. escortti myös vääntää enemmän. escortti kiertää 100 km/h 3000 varvia kun corolla tarvii siihen 3500 varvia. KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!
nimimerkillä "koskaan en corollalle valoissa hävinnyt"
eikös tuossa tojon koneessakin ole 105hp, vaihteiston välityssuhteet nyt ei välttämättä kerro mitä tarvitaan 100km/h vauhtiin :roll:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 17:59
Kirjoittaja pm
Niin noita Kortsuja on ollu monenlaisia 1.6i 16v koneita. Ensin oli 105 kaakkia, sitten ilmoitettiin 114 ja myöhemmin 110. Voin suorilta luvata että vakiolla 1.6 Escortilla ei varmasti pysy kahden viimeksi mainitun kondoomin perässä. Omaa tuhnuakin saa kurittaa reilusti jos meinaa takana pitää.

Lähetetty: 08 Helmi 2006 19:53
Kirjoittaja Tonski
Mitä väliä sillä on kumpi kiihtyy tai kulkee paremmin!?! :shock:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 20:02
Kirjoittaja Mondeomies
Tonski kirjoitti:Mitä väliä sillä on kumpi kiihtyy tai kulkee paremmin!?! :shock:
oikeassa olet. pääasia on ettei jää muiden eteen roikkumaan! 8)

Lähetetty: 08 Helmi 2006 20:07
Kirjoittaja ft79
ei tolla corolllllalllllla pärjää vauhdissa...
loppuu mittari meinaa tohon 200km/h..
eli kulkee varmaan jonkun 180km/h sitte rupee rajotin hakkaa... :roll:
mutta lähtee kun hauki rannasta...
:lol:
oma farmari taunus kulkee ainakin ton 200km/h
(kokeiltu :twisted: ) olis menny varmaan enemmän mutta
loppu mittari ja usko :shock: kesken... :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 20:45
Kirjoittaja s.o.h.c
ft79 kirjoitti:ei tolla corolllllalllllla pärjää vauhdissa...
loppuu mittari meinaa tohon 200km/h..
eli kulkee varmaan jonkun 180km/h sitte rupee rajotin hakkaa... :roll:
mutta lähtee kun hauki rannasta...
:lol:
oma farmari taunus kulkee ainakin ton 200km/h
(kokeiltu :twisted: ) olis menny varmaan enemmän mutta
loppu mittari ja usko :shock: kesken... :lol: :lol: :lol:
Vähän nyt kyllä ihmettelen noita nopeuksia. Sulla siis farmari taunus kulkee 200km/h? ja vakio koneellako?

Lähetetty: 08 Helmi 2006 20:48
Kirjoittaja Jaakko85
s.o.h.c kirjoitti: Vähän nyt kyllä ihmettelen noita nopeuksia. Sulla siis farmari taunus kulkee 200km/h? ja vakio koneellako?
Joo. Varmaan 1.6 ja ihan vakio :) Varmana on ja varmana kulkee ainakin 3sataa. Varmana ainakin ja vähintään. Etsie muka uso? :wink:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 20:48
Kirjoittaja ft79
ei vakio.... :wink: :wink:
kaikkee "pientä" tehty....
kyllä se oli hurja vauhti ks. autolle...
rupes suurinpiirtein tuulee ovien väleistä.... :lol: :lol:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 21:39
Kirjoittaja Mondeomies
siskonkummilla on litranen fiesta isolla pakoputkella ja kulkee 250! :shock:

Lähetetty: 08 Helmi 2006 22:14
Kirjoittaja s.o.h.c
ft79 kirjoitti:ei vakio.... :wink: :wink:
kaikkee "pientä" tehty....
kyllä se oli hurja vauhti ks. autolle...
rupes suurinpiirtein tuulee ovien väleistä.... :lol: :lol:
Juu no kaikkea "pientä" kyllä on kyllä saanutkin tehdä. n.140 heppanen 1.6 ohc vie 900kiloista välikoppaa just ja just 200km/h mittarin mukaan eli alle 200km/h todellisuudessa varmaan (185-190 vois olla lähellä). Perävälitys 3.89.

Lähetetty: 08 Helmi 2006 22:26
Kirjoittaja jaska74
who cares, mutta:

Toyota Corolla 1.6 L. Sol 4ov A 81 kW
Suorituskyky
Max. nopeus 175 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 11.8 s
Max. teho 81 kW
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 150 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4800

FORD ESCORT 1.6 16V DELTA 4D -98
Suorituskyky
Max. nopeus 177 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 12.2 s
Max. teho 66 kW
Max. teho kierrosluvulla ****
Max. vääntö 133 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla ****


ei vissiin epäselvää?

(lähde:tuulilasi)

Lähetetty: 09 Helmi 2006 11:12
Kirjoittaja Mondeomies
jaska74 kirjoitti:who cares, mutta:

Toyota Corolla 1.6 L. Sol 4ov A 81 kW
Suorituskyky
Max. nopeus 175 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 11.8 s
Max. teho 81 kW
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 150 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4800

FORD ESCORT 1.6 16V DELTA 4D -98
Suorituskyky
Max. nopeus 177 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 12.2 s
Max. teho 66 kW
Max. teho kierrosluvulla ****
Max. vääntö 133 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla ****


ei vissiin epäselvää?

(lähde:tuulilasi)
siis ´98 kotteroissa erot on tommoset...
mainitsin kylläkin viestissäni 16v 1,6 efi corollan ´94 erot 8v 1,6 efi ekkeriin ´91 nähden...

Lähetetty: 09 Helmi 2006 19:55
Kirjoittaja ft79
niin.. no mittarin mukaan meinasinki... :roll:
tosin olis se vähä kovempaa vielä mutta...
riskinä oli jäädä ison tien varteen kaukana kotoo... :roll: :roll:

mutta kuiteski hurja vauhti.... :shock: :shock:

Lähetetty: 09 Helmi 2006 20:48
Kirjoittaja Jaakko85
s.o.h.c kirjoitti: Juu no kaikkea "pientä" kyllä on kyllä saanutkin tehdä. n.140 heppanen 1.6 ohc vie 900kiloista välikoppaa just ja just 200km/h mittarin mukaan eli alle 200km/h todellisuudessa varmaan (185-190 vois olla lähellä). Perävälitys 3.89.
Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainen :wink: Kestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.

Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.

Lähetetty: 09 Helmi 2006 20:59
Kirjoittaja IC
Meneekö auto 240 km/h, jos mittaria riittää siihen asti ? Entäs jos on peräti 300 km/h:n asti numeroita. Onko sama juttu ? Toi askarrutti silloin ala-aste ikäisenä. Ei oo vain aikaisemmin kehdannut kysyä, mutta täällä tuntuu olevan asiantuntijoita...

Sori :lol:

Lähetetty: 09 Helmi 2006 21:15
Kirjoittaja ft79
Jaakko85 kirjoitti: Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainen :wink: Kestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.

Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.
no kyllä toi ilmanvastuskerroin on kova... varmaan samaa luokkaa
kun jollain sisulla.... :lol:

ja kyllä toi mittarin loppulukeman saavuttaminen kesti
ei nyt ihan mahottoman kauaa, mutta kuiteski..... :wink:
mutta piti kokeilla mitä kulkee... päätin lopettaa kun loppu mittarista lukemat kesken ja alla "hyvät" continentalin eco-kumit...
(säästää bensaa ja kaikkee :lol: )
kun ex- riesa otti hädintuskin 160km/h (1.6l).. :shock:...

että näin meillä.... muuten on toi auto tulla
myydään palstalla ja nettiautossa... :wink: :wink:
ja vielä samoilla kumeilla...
nythän on jo helmikuu... :shock: :shock:

Lähetetty: 09 Helmi 2006 22:19
Kirjoittaja s.o.h.c
Jaakko85 kirjoitti: Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainen :wink: Kestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.

Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.
Sierra varmaan voi mennäkin mutta escortin ilmanvastuskerroin on varmaan aika hyvä rs-spoilerilla. Keula sellanen niin kuin veitsellä leikattu suora ja tasanen :lol:

Eipä sillä, 2-litrasessa on vääntöäkin enemmän kuin viritetyssä 1.6oharissa vaikka heppoja 1.6:sessa olisikin enemmän.

Lähetetty: 10 Helmi 2006 10:02
Kirjoittaja mjtee
s.o.h.c kirjoitti:Eipä sillä, 2-litrasessa on vääntöäkin enemmän kuin viritetyssä 1.6oharissa vaikka heppoja 1.6:sessa olisikin enemmän.
Ethän perustele väännöllä kovempia huippuja ethän? :D

Lähetetty: 11 Helmi 2006 17:37
Kirjoittaja p3
Jaakko85 kirjoitti: Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainen :wink: Kestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.

Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.
mites tuon perustelet kun 227hp cossuescolle luvataan 219km/h
2l vakio sierralle 170km/h on lähempänä totuutta :roll:

Lähetetty: 11 Helmi 2006 17:57
Kirjoittaja Jaakko85
p3 kirjoitti: mites tuon perustelet kun 227hp cossuescolle luvataan 219km/h
2l vakio sierralle 170km/h on lähempänä totuutta :roll:
190km/h luvataan ja on lähellä totuutta. Joka myös on käytännön kokeilla testattu. Ja escortin huiput taitaa olla jotain 225km/h, muistaakseni. Kokeile jos et usko. Mutta lopetanpa kakanjauhamisen tähän.

Lähetetty: 11 Helmi 2006 20:24
Kirjoittaja pm
Cartestillä on hyvä todeta miten kotteron pitäisi liikkua annettujen tehojen mukaan, huippunopeus kun on raa'alla matematiikalla laskettavissa ja sen edellä mainittu ohjelma osaa. Cossueskon ilmoitettu huippunopeus muuten kyllä oman muistin mukaan oli likempänä 240 kilometriä tunnissa...