Lähetetty: 07 Helmi 2006 14:51
Niinpä niin...ft79 kirjoitti: kun ei tollasella 1.6 16v i 3d corollalla pysty edes ajamaan alle satasta....![]()
Niinpä niin...ft79 kirjoitti: kun ei tollasella 1.6 16v i 3d corollalla pysty edes ajamaan alle satasta....![]()
kyllä tolla corollalla jättää joka ikisen 1.6(vakio) escon...Mondeomies kirjoitti: en tiiä tosta. ainakin se on laiskempi ku vastaavankokoisella moottorilla varustettu ekkeri ja ei sekään mikään tykki ole
kuinka ollakkaan 1,6i efi 8v 105hv escossa on enemmän polleja kuin 1,6i 16v corollassa. escortti myös vääntää enemmän. escortti kiertää 100 km/h 3000 varvia kun corolla tarvii siihen 3500 varvia. KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!ft79 kirjoitti: kyllä tolla corollalla jättää joka ikisen 1.6(vakio) escon...
olen kuiteski ajellu "joskus" 1.6 escolla ja muilla "romuilla"...
Voi kamala mitä juttua taasft79 kirjoitti: kyllä tolla corollalla jättää joka ikisen 1.6(vakio) escon...
olen kuiteski ajellu "joskus" 1.6 escolla ja muilla "romuilla"...
eikös tuossa tojon koneessakin ole 105hp, vaihteiston välityssuhteet nyt ei välttämättä kerro mitä tarvitaan 100km/h vauhtiinMondeomies kirjoitti: kuinka ollakkaan 1,6i efi 8v 105hv escossa on enemmän polleja kuin 1,6i 16v corollassa. escortti myös vääntää enemmän. escortti kiertää 100 km/h 3000 varvia kun corolla tarvii siihen 3500 varvia. KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!!!
nimimerkillä "koskaan en corollalle valoissa hävinnyt"
oikeassa olet. pääasia on ettei jää muiden eteen roikkumaan! 8)Tonski kirjoitti:Mitä väliä sillä on kumpi kiihtyy tai kulkee paremmin!?!
Vähän nyt kyllä ihmettelen noita nopeuksia. Sulla siis farmari taunus kulkee 200km/h? ja vakio koneellako?ft79 kirjoitti:ei tolla corolllllalllllla pärjää vauhdissa...
loppuu mittari meinaa tohon 200km/h..
eli kulkee varmaan jonkun 180km/h sitte rupee rajotin hakkaa...![]()
mutta lähtee kun hauki rannasta...
![]()
oma farmari taunus kulkee ainakin ton 200km/h
(kokeiltu) olis menny varmaan enemmän mutta
loppu mittari ja uskokesken...
![]()
![]()
Joo. Varmaan 1.6 ja ihan vakios.o.h.c kirjoitti: Vähän nyt kyllä ihmettelen noita nopeuksia. Sulla siis farmari taunus kulkee 200km/h? ja vakio koneellako?
Juu no kaikkea "pientä" kyllä on kyllä saanutkin tehdä. n.140 heppanen 1.6 ohc vie 900kiloista välikoppaa just ja just 200km/h mittarin mukaan eli alle 200km/h todellisuudessa varmaan (185-190 vois olla lähellä). Perävälitys 3.89.ft79 kirjoitti:ei vakio....![]()
![]()
kaikkee "pientä" tehty....
kyllä se oli hurja vauhti ks. autolle...
rupes suurinpiirtein tuulee ovien väleistä....![]()
siis ´98 kotteroissa erot on tommoset...jaska74 kirjoitti:who cares, mutta:
Toyota Corolla 1.6 L. Sol 4ov A 81 kW
Suorituskyky
Max. nopeus 175 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 11.8 s
Max. teho 81 kW
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 150 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4800
FORD ESCORT 1.6 16V DELTA 4D -98
Suorituskyky
Max. nopeus 177 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 12.2 s
Max. teho 66 kW
Max. teho kierrosluvulla ****
Max. vääntö 133 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla ****
ei vissiin epäselvää?
(lähde:tuulilasi)
Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainens.o.h.c kirjoitti: Juu no kaikkea "pientä" kyllä on kyllä saanutkin tehdä. n.140 heppanen 1.6 ohc vie 900kiloista välikoppaa just ja just 200km/h mittarin mukaan eli alle 200km/h todellisuudessa varmaan (185-190 vois olla lähellä). Perävälitys 3.89.
no kyllä toi ilmanvastuskerroin on kova... varmaan samaa luokkaaJaakko85 kirjoitti: Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainenKestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.
Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.
Sierra varmaan voi mennäkin mutta escortin ilmanvastuskerroin on varmaan aika hyvä rs-spoilerilla. Keula sellanen niin kuin veitsellä leikattu suora ja tasanenJaakko85 kirjoitti: Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainenKestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.
Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.
Ethän perustele väännöllä kovempia huippuja ethän?s.o.h.c kirjoitti:Eipä sillä, 2-litrasessa on vääntöäkin enemmän kuin viritetyssä 1.6oharissa vaikka heppoja 1.6:sessa olisikin enemmän.
mites tuon perustelet kun 227hp cossuescolle luvataan 219km/hJaakko85 kirjoitti: Noh, meneehän 115hv 2litrainen sierrakin (ainakin 3.92 perävälityksellä) vakiona ~200 oikeata nopeutta. Mutta sehän onkin niin virtaviivainenKestää kyllä hieman liian kauan odotella että tuo vauhti saavutetaan, no tosi hienoa kuitenkin.
Taunuksessa taitaa olla nuista kolmesta kovin ilmanvastuskerroin vai mikä se nyt sitten onkaan.
190km/h luvataan ja on lähellä totuutta. Joka myös on käytännön kokeilla testattu. Ja escortin huiput taitaa olla jotain 225km/h, muistaakseni. Kokeile jos et usko. Mutta lopetanpa kakanjauhamisen tähän.p3 kirjoitti: mites tuon perustelet kun 227hp cossuescolle luvataan 219km/h
2l vakio sierralle 170km/h on lähempänä totuutta