Sivu 2/2
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 17 Helmi 2014 02:46
Kirjoittaja Kreivi
country sedan kirjoitti:200cc lisäsuutin ja potikka lämpötila anturin ja Ecun väliin jolla pääsee hienosäätämään tarpeen mukaan.
Ja tietysti Innovaten MTX-L.
Tohon nyyhkytyksen laillisuudesta/laittomuudesta voi todeta että noin vanhassa miinassa (-93) vähäpäästöisyys säilyy muutosten jälkeen.
Ecu hoitaa hommansa kuten normi bensallakin, näiden 02-> kanssa voi olla vähän niinjanäin. Joku puolalainen e85 piggy bag ei välttämättä ole E2 hyväksytty..
Epäilemättä vähäpäästöisyys säilyy, mutta jos hyväksyntä puuttuu niin silloinhan se on laiton.
Olet siis sitä mieltä, että potikat, innovatet ja lisäsuuttimet on ok? Oletko vaivautunut ylipäänsä lukemaan pykälistä, että mitä tuo vähäpäästöisyys pitää sisällään? Ei sillä, että minä lakia aina noudattaisin, mutta ainakaan en koita uskotella itselleni jonkin laittoman olevan laillista.
Tuohon Country Sedanin kysymykseen:
- Pumppu ei kestä etanolia, jos pumppu laukeaa ilman erityistä syytä, niin vika on todennäköisesti etanolin.
- Letkut ei kestä etanolia, koppuroituvat ja halkeilevat ennenaikaisesti.
- Suuttimien o-renkaat ei pääsääntöisesti kestä etanolia, ellet ole itse vaihtanut etanolia kestäviin. Muuttuvat koppuroiksi.
Ja nämä oireet siis jo 95e10:llä ajetulla(edellinen omistaja) 2.0i 8v dohcilla.
Ja Hannulle: Miten ajattelit vakiona lykätä 30% soppaa lisää? Ei se ole sitten enää vakio

Suurinpiirtein kaikenlaisten muutosten tekeminen vähäpäästöiseen on kielletty, siksi vähäpäästöisells bensakoneella ei polteta etanolia laillisesti. Oliko tarpeeksi selkeästi ilmaistu?
Asiasta pihviin, itellä on myös etanolikokeilut meneillään, kun saatiin Kuopioon vihdoin RE85-asema(Leväsen Shell, jis muitakin Kuopiolaisia lukee tätä). Itellä on suurimpana syynä tuon etanolin ihannointiin mahdollisuus viileämpään moottoriin ja siitähän noiden dokkien luulisi tykkäävän

Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 17 Helmi 2014 10:10
Kirjoittaja Keme
Kreivi kirjoitti:- Pumppu ei kestä etanolia, jos pumppu laukeaa ilman erityistä syytä, niin vika on todennäköisesti etanolin.
- Letkut ei kestä etanolia, koppuroituvat ja halkeilevat ennenaikaisesti.
- Suuttimien o-renkaat ei pääsääntöisesti kestä etanolia, ellet ole itse vaihtanut etanolia kestäviin. Muuttuvat koppuroiksi.
- Pumppu voi hajota/tulee hajoamaan myös pelkällä bensakäytöllä. Ei ne ikuisia ole, koska ne sisältävät kuluvia osia.
- Letkut eivät kestä ikuisesti myöskään bensaa.
- Suuttimien o-renkaat kovettuvat ajan myötä myös bensakäytössä.
Kannattaa huomioida, että esimerkiksi vuosimallin 1992 Sierra on tällä hetkellä noin
22 vuotta vanha auto. Jos noi polttoaineromut on orggista, niin ne voi olla jo vähän ehtoo puolella muutoinkin.
Toi vähäpäästösyyssaivartelu on varsin turhaa touhua.
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 17 Helmi 2014 11:39
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Kemen kanssa täysin samaa mieltä tästä laillisuussaivartelusta. TURHAA!
Omassa tapauksessa kylläkin vielä kaiken lisäksi laillista kun ei ole vähäpäästöinen tuo sierra. Enempikin kiinnostaa minkälaisia ratkaisuja porukkan on tehnyt ja mimmoseen loppu tulokseen on päästy? Varsinkin jos on vielä laajakaistalla seoksia seurattu, niin on muutakin sanottavaa kuin perstuntuma.
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 17 Helmi 2014 21:07
Kirjoittaja country sedan
Kreivi kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että potikat, innovatet ja lisäsuuttimet on ok? Oletko vaivautunut ylipäänsä lukemaan pykälistä, että mitä tuo vähäpäästöisyys pitää sisällään? Ei sillä, että minä lakia aina noudattaisin, mutta ainakaan en koita uskotella itselleni jonkin laittoman olevan laillista.
Tuohon Country Sedanin kysymykseen:
- Pumppu ei kestä etanolia, jos pumppu laukeaa ilman erityistä syytä, niin vika on todennäköisesti etanolin.
- Letkut ei kestä etanolia, koppuroituvat ja halkeilevat ennenaikaisesti.
- Suuttimien o-renkaat ei pääsääntöisesti kestä etanolia, ellet ole itse vaihtanut etanolia kestäviin. Muuttuvat koppuroiksi.
Ja nämä oireet siis jo 95e10:llä ajetulla(edellinen omistaja) 2.0i 8v dohcilla.
Ja Hannulle: Miten ajattelit vakiona lykätä 30% soppaa lisää? Ei se ole sitten enää vakio

Suurinpiirtein kaikenlaisten muutosten tekeminen vähäpäästöiseen on kielletty, siksi vähäpäästöisells bensakoneella ei polteta etanolia laillisesti. Oliko tarpeeksi selkeästi ilmaistu?
Asiasta pihviin, itellä on myös etanolikokeilut meneillään, kun saatiin Kuopioon vihdoin RE85-asema(Leväsen Shell, jis muitakin Kuopiolaisia lukee tätä). Itellä on suurimpana syynä tuon etanolin ihannointiin mahdollisuus viileämpään moottoriin ja siitähän noiden dokkien luulisi tykkäävän

Jaaha, vai tämmöstä lajia.
Jos aloitetaan asia kysymyksistä, niin pintakaasulla vaikka 100kmh vauhdissa afr pyörii 15 hujakoilla ja wot on 12,5.
Ja sitten se ei asia osuus, ainut minkä tuosta vuodatuksestasi voin allekirjoittaa on tuo matalampi käyntilämpötila.
Tosin vain pienillä kuormilla.
-Olen sitä mieltä että varsinkin Innovate on erittäin laillinen, seosmittari kannattaa sunkin hankkia ihan ensimmäiseksi.
-En ole vaivautunut lukemaan, kysyin katsurilta.
-En yritä uskotella kenellekkään mitään.
-Miten nuo luettelemasi polttoainejärjestelmän viat/oireet liittyy 85:een, jos ne ovat tulleen 95:lla?
Ihan noin OT, normi 95/98 on kovempaa myrkkyä kumiosille kuin kilju.
Nyt kun kaikesta päätellen tontilla on Dokki, niin laitappa kiljua pyttyyn ja siirry käytännön hommiin. Tulet hämmästymään kuinka paljon vääriä luuloja on liikkeellä.
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 22 Helmi 2014 16:16
Kirjoittaja emax
Etanolista ja muovista sen verran kokemusta että spiritus fortis pysyy kertakäyttökupissa mutta bensa tulee läpi.
Etanolista ja kumista oon taas kuullu että pannun suuletkuna toimii elintarvikekumi, koitappa käyttää samaa bensaletkuna.
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 28 Helmi 2014 01:35
Kirjoittaja riesa-reising
periaatteessa liittyy topikkii.. dokkikorppiossa lambdan paikka haussa.. pitääkö se nyt viedä tonne etupenkkien paikkeille missä putki muuttuu yhdeksi rööriksi? vai mihinkäs porukka laitellu happinuuskijoita, noissa?
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 28 Helmi 2014 11:06
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Ootko siis laittamassa laajakaistalambdaa siihen vai? Ite laitoin ainakin vakio lambdan tilalle ja laajakaistalta otin kapeakaista signaalin moottorinohjaukselle.
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 28 Helmi 2014 15:21
Kirjoittaja riesa-reising
REMMIAHDIN kirjoitti:Ootko siis laittamassa laajakaistalambdaa siihen vai? Ite laitoin ainakin vakio lambdan tilalle ja laajakaistalta otin kapeakaista signaalin moottorinohjaukselle.
juuri näin.. laajakaistaa laittamassa että siitä saa kapeakaista signaalin etanoliboksille.. on nääs saastemallin korppio ni ei oo lambdalle valmiiks paikkaa.. sillä tuota paikkaa funtsin funtsin ku se on vaa niin kaukana että onko enää luotettavaa lukemaa? vai laittaakko vaa se kahen sylinterin putkee mutta lähemmäksi pakosarjaa?
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 28 Helmi 2014 16:39
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Saastemallin vakio putkessahan lambda on heti siinä missä alkaa yksi putki, toimii sieltäkin asti. Kyllä kait se kaikissa laajakaistoissa on se kapeakaistalähtö, varmaksi en toki mene sanomaan kun itellä on ollut vain tuo plx laajakaista
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 28 Helmi 2014 16:50
Kirjoittaja riesa-reising
jaahas no sit toi ei oo vakio putki, koska lambdan paikkaa ei ollut missään.. juu plx minullaki ja löytyy toi kapekaista siittä..
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 28 Helmi 2014 22:35
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Sori tuli ajatushärä tuossa aikasemmassa viestissä tarkoitin että vähäpäästöisen putkessa on se lambdan paikka siinä kun ne putket yhtyy yhdeksi
Re: ford sierra ja re85 ja DOHC
Lähetetty: 01 Maalis 2014 01:42
Kirjoittaja riesa-reising
juu no kerta paikkaa ei oo ni parikuukautta pärjää bensallaki ton kanssa ja laitan ton boksin sit 24v korppii..