Sivu 2/2

Lähetetty: 13 Tammi 2006 20:33
Kirjoittaja Tinde
Jaakko85 kirjoitti: Eli toisinsanoen voi siinä koneessa olla vaikka 1500hv "laillisesti".
Ei, vaan 7 kg/kW

Lähetetty: 17 Tammi 2006 23:28
Kirjoittaja transitman
Eemeli kirjoitti:
Sama koskee myös päästötestiä... Monet käy ottaa päästötestin jossai huoltamolla ja esittävät sit lapun konttorilla, siinähän jää aina pieni kusetuksen mahdollisuus joten jos konttorilla eivät usko sitä lappua niin ne saa mitata mut sun ei siitä pidä köyhtyä.
Paitsi että ne ei saa vaik tossa vaiheessa päästöt näyttäis mitä ni laittaa hylkyyn, sillä lailliset laput on 8)

Ja ei ne periaatteessa edes saa mitatakkaan sitä, tai vaik saa ni ei saa kiinnittää huomiota tuloksiin.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 07:11
Kirjoittaja Tinde
transitman kirjoitti:
Paitsi että ne ei saa vaik tossa vaiheessa päästöt näyttäis mitä ni laittaa hylkyyn, sillä lailliset laput on 8)

Ja ei ne periaatteessa edes saa mitatakkaan sitä, tai vaik saa ni ei saa kiinnittää huomiota tuloksiin.
Ja tämä väite perustuu?

Lähetetty: 18 Tammi 2006 09:56
Kirjoittaja janzamar
jos on "virallinen" mittauspiste niin ei ole kohtuullista maksattaa samasta asiasta moneen kertaan?
luulisin..

Lähetetty: 18 Tammi 2006 10:45
Kirjoittaja Tinde
janzamar kirjoitti:jos on "virallinen" mittauspiste niin ei ole kohtuullista maksattaa samasta asiasta moneen kertaan?
luulisin..
Luitko nyt tarkkaan mitä tuossa edellä väitettiin?

Lähetetty: 18 Tammi 2006 11:09
Kirjoittaja janzamar
niin puhuin vaan tuosta toiseeen kertaan maksamisesta..
en tiedä sitten tuosta mahdollisesta hylkäyksestä
uuden mittauksen perusteella.
saahan poliisikin päättää tuoreesta leimasta huolimatta onko auto ajokelpoinen vai ei,eli voihan noita tuloksia kumota jos aihetta on.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 13:36
Kirjoittaja nprteam
transitman kirjoitti: Paitsi että ne ei saa vaik tossa vaiheessa päästöt näyttäis mitä ni laittaa hylkyyn, sillä lailliset laput on 8)

Ja ei ne periaatteessa edes saa mitatakkaan sitä, tai vaik saa ni ei saa kiinnittää huomiota tuloksiin.
Kyllähän se niin on vain, että lähestulkoon jokaisesta autosta tarkastemaan MYÖS konttorilla päästöt, mutta et köyhdy siitä jos olet jossain muualla mittauttanut ne 3kk:n sisään. Ja ajoneuvon pitää olla kokoajan säädösten mukainen, joten jos päästöt eivät konttorin mittauksessa ole rajoissa niin se on sitten hylky tai pahimmassa tapauksessa ajokielto, oli se lappu otettu etukäteen tai ei. Lisäksi tiedot menevät tietokantaan ja jos lappu on otettu samanapäivänä ja päästöissä on hirmu erot ja tälläistä tapahtuu useamminkin ko. korjaamon korhdalla, joutuvat paikan laitteet syyniin ja voip mennä luvat virallisen päästömittauksen suorittamiseen.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 22:21
Kirjoittaja transitman
Se että katsastusmiehellä ei saa olla aihetta epäillä paperien laillisuutta, eikä saa ruveta sitä niitten papereiden ohi menemään. Kyllähän näitä varmasti on jotka noin tekee, ja liian moni tuossa tapauksessa kiltisti hyväksyy asian, mutta jos ite seisoo vieressä katsastuksen aikana ja inssi noin tekee ni voi suoraa sanoa että ei saa tehdä sitä, ja voit vaatia myös keskenkaiken toisen katastusmiehen tekemään homman jos tämä toinen ei miellytä.

Ja jumalauta jos katastusmies sen tekis et mä menen päästölappujen kans sinne ja se testaa uudestaan päästöt ja pistää ko. lapun mitanneen korjaamon syyniin ni sit voi laittaa sen katastusmiehen syyniin, niiltäkin menee niin suuria ja vakavia juttuja ohi et joiltain pitäs luvat viedä pois.

Esim. Joku ostaa auton, joka juuri katsastettu, eli auto pitäisi olla hyvässä kunnossa, ajaa auton kotiin ja nostaa nosturille ja ottaa rukarin kätee ja tökkii vähän -> auto on täysin läpimätä, kuukauden saa hitsailla et auton saa kelpo kuntoon ym. joten jos mulkku ollaan sinulle niin sinä voit todella helposti olla mulkku sille, ei niil oo varaa keksityillä syillä ruveta autoja hylkyy laittaa

Lähetetty: 18 Tammi 2006 22:29
Kirjoittaja transitman
nprteam kirjoitti: Kyllähän se niin on vain, että lähestulkoon jokaisesta autosta tarkastemaan MYÖS konttorilla päästöt, mutta et köyhdy siitä jos olet jossain muualla mittauttanut ne 3kk:n sisään. Ja ajoneuvon pitää olla kokoajan säädösten mukainen, joten jos päästöt eivät konttorin mittauksessa ole rajoissa niin se on sitten hylky tai pahimmassa tapauksessa ajokielto, oli se lappu otettu etukäteen tai ei.
Ja muistakaa että tämä ei pidä sitten paikkaansa, minulta ei ole ikinä mitattu päästöjä uudestaan, jos lappu on viety. Se on eriasia jos joku luulee että se imuri joka putkeen laitetaan on päästömittausta varten.

Mutta tämä totta, auton "pitää" olla kokoajan säädösten mukainen.

Ja tuo hylky tai ajokielto, no jaa, tuohon nyt onkin jo tos edellisessä

Lähetetty: 19 Tammi 2006 01:01
Kirjoittaja s.o.h.c
transitman kirjoitti: Ja muistakaa että tämä ei pidä sitten paikkaansa, minulta ei ole ikinä mitattu päästöjä uudestaan, jos lappu on viety. Se on eriasia jos joku luulee että se imuri joka putkeen laitetaan on päästömittausta varten.
Kuten nprteam juuri sanoi ne päästöt voidaan mitata ja aika usein mitataan vaikka viet peräkärryllisen lappuja sinne. Maksaa siitä ei tosin tarvitse jos päästöt on mitattu tuon 3kk:n sisään jossain muualla.

Lähetetty: 19 Tammi 2006 17:05
Kirjoittaja nprteam
s.o.h.c kirjoitti: Kuten nprteam juuri sanoi ne päästöt voidaan mitata ja aika usein mitataan vaikka viet peräkärryllisen lappuja sinne. Maksaa siitä ei tosin tarvitse jos päästöt on mitattu tuon 3kk:n sisään jossain muualla.
Aivan, ja kyllä, minulta ainaki on mitattu joka kerta, vaikka olen lapun vienytkin.

Lähetetty: 21 Tammi 2006 14:12
Kirjoittaja transitman
No, aivan sama mulle.
Multa ei ole mitattu ikinä uudestaan päästöjä vaikka kiitettävän määrän autoja olen katsastuksessa käyttänytkin.
Mutta jos joku sen mun käyttämälle autolle tekee niin ei mitään, mut jos kitinää tulee niin...

En tiedä mitä teen, mutta appiukko varmaan keksii jotain, se on korjaamoa pitävä yksityisyrittäjä joka mulle näit juttuja on selittäny, ja muutamaan otteeseen katsastusmiesten kanssa tapellu asioista, lopputuloksena se että asia on ollut juuri niinkuin hän on sanonut.

PS. nprteam oletko ammatiltasi katsastusmies??

Lähetetty: 21 Tammi 2006 17:39
Kirjoittaja Tinde
Juu, appiukko sitä, isäukko tätä ja kummin kaiman serkkupoika jotain muuta. Lue vaikka oikeita lakipykäliä ja säädöksiä ensin ja selitä vasta sitten.

Lähetetty: 21 Tammi 2006 18:34
Kirjoittaja Bootsi
Pikku vinkki näistä tiukennetuista Turbo säännöistä.

Jos vaihdat vakio Turbo rotteloon vaikkapa peltisarjan, voidaan konttorilla vaatia Dyno laput.
Sama koskee ahtimen vaihtoa, coolerin lisäystä ym. ym. Kaikki pitää lukea otteessa. :twisted: