traasbet kirjoitti:Kokeile vaikka vara-avaimella saatko konepellin nousemaan ylös,avain ei ilmeisesti käänny loppuun saakka. Suihkuta vaikka aluksi sinne lukkopesään voiteluainetta kunnolla.
Sulla reistaa se kuminen takakontin mikrokytkin. Kannattaa ottaa verhoilu pois ja napata liitin irti tai sitten ostat uuden kytkimen, fordilla n.42e. tosin jos kaukosäätimessä ja sisällä on takaluukun lukon avausnappi eipä tuota kahvaa mihkää tarvi.
Seilaako sulla se moottorin lämpöviisari? kaupunkiajossa vai maantielläkin? Onko lie milloin moottorin termostaatti vaihdettu. Taitaa olla dieselissä paljon helpompi vaihtaa kuin bentseenesissä
Kiitos vinkeistä. Päivitystä:
- Ei aukea konepelti kummallakaan avaimella, vaikka näyttäisivät olevan hyväkuntoisia molemmat. Avain ei käänny oikealle päin 90 astetta. Pitää ruutata huomenna voitelua tuohon lukkoon, katsotaan auttoiko.
- Kaukosäädin ei pelaa (oli käynyt pesukoneessa...) ja nyt ei toimi takakontin lukon avausnappi sisältäkään. Eli pattitilanne...
- Lämpömittari seilaa maantieajossakin. Käy keskellä ja laskee sitten takaisin alas lähes 1/4 kohdalle palatakseen. Ilmeisesti Eberi käy päällä ja nostaa lämmöt. Huoltokirja autossa on mutta termaria ei merkintöjen mukaan ole vaihdettu. Halpa tuo termari ainakin näytti olevan, korjausopas haussa jostain syystä...
- Myöskään vesipumpun vaihdosta ei ole tietoa. Pitäisköhän vaihtaa sekin varmuuden vuoksi samalla termarin kanssa?
Saako kolmannella peräkkäisellä Foordilla valita jo istumapaikan taivaspaikkajunaan...
