Parikysymystä mk3 mondeosta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Tutkiskelin autoa ja huomasin jäljistä että sisätilan pistoke on ollut autossa. Siispä hanskalokero irti ja tutkimaan, takaa löytyikin valmiiksi porattu reikä tulipellistä.

Tuntuu aika huvittavalta että autoa myydessä viitsitään nähdä se vaiva että johto otetaan itselle eikä jätetä auton mukaan...
Mutta nyt on oma johto paikallaan ja lämpöä saa aamuisin myös auton sisälle.

Samalla löysin hanskalokeron polttimon ja nyt sekin palaa :D Täytyy tutkia toisessa topicissa mainitut jalkatilan valot että löytyykö polttimoiden paikat. Kuskin puolella on yksi liitin joka todennäköisesti on ollut valolle mutta siitä on otettu johto pois. Vain maadoitus johto lähtee eteenpäin.
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
juhve
Viestit: 487
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja juhve »

82305251 kirjoitti:Mulla olisi sellainen kysymys että missä voisi olla vika kun (elektroninen ilmavirran ohjaus?) ei säädä nitä suuttimia ollenkaan. Eli siis jos painan nappulaa mistä tulisi esim jalkatilaan lämmintä ei vaikuta mitenkään. Toisin sanoen vaikka painan mitä vaan nappulaa (suoran eteen,jalkatilaan) niin puhaltaa vain tuulilasille? Edellinen omistaja oli näköjään korjauttanut ohjauspaneelin. Eli kysymys kuuluu! Onko mahdollisesti ilmaläpät jumissa vai elektroniikka mäsä? Paljonko se ohjauspaneeli kustantaa. Kyse on Mondeo -03 farmari.
kannattaa käydä jossain lukasemassa koodit voi olla et on ilmanjaon servomoottori rikki
Makee... kirjoitti:Tutkiskelin autoa ja huomasin jäljistä että sisätilan pistoke on ollut autossa. Siispä hanskalokero irti ja tutkimaan, takaa löytyikin valmiiksi porattu reikä tulipellistä.

Tuntuu aika huvittavalta että autoa myydessä viitsitään nähdä se vaiva että johto otetaan itselle eikä jätetä auton mukaan...
Mutta nyt on oma johto paikallaan ja lämpöä saa aamuisin myös auton sisälle.

Samalla löysin hanskalokeron polttimon ja nyt sekin palaa :D Täytyy tutkia toisessa topicissa mainitut jalkatilan valot että löytyykö polttimoiden paikat. Kuskin puolella on yksi liitin joka todennäköisesti on ollut valolle mutta siitä on otettu johto pois. Vain maadoitus johto lähtee eteenpäin.
mutsin nollanelkussa oli kannat valmiina jalkavaloille ei muutakun laitto polttimot niin pelaa
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Pakkaset tuli ja talven riemut alkoi...

Ensin sisemmistä vetonivelistä tuli rasvat ulos. Fordilla olisi ottaneet ~250€ takaisin asennuksesta mutta paikallisella pikku korjaamolla laitettiin uutta rasvaa ja erilaiset klemmarit. Katsotaan että kestääkö vai joutuuko viemään liimattaviksi. Työ kustansi 33€ joten kannattaa kokeilla kun itse kumet on ehjät.
Myöskin akku piti vaihtaa, se oli etukäteen tiedossa että joutuu uusimaan.

Mutta kun auton starttaa -20 asteen pakkasella niin mittaristossa syttyy kaikki valot ja nopeus & kierrosluku mittarit käy maksimissa ja palaa takaisin nollaan, lämpimällä kelillä ei tee tätä. Kuuluuko näin olla vai onko tässä jotain vikaa?
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Mulla on ainakin sikamassat vetareiden kumien väleissä ja toiset klemmarit, pitää!

Itselläni joskus "boottaa" välillä samalla lailla tuo mittaristo, jopa ajossa. Korjaus oli suht. helppoa.
Viimeksi muokannut traasbet, 26 Huhti 2012 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja traasbet »

hluukkonen kirjoitti:Onko jollain kuvaa tuosta moottorista että millanen homma sen vesipumpun vaihto on?

Alkaa toi 200tkm tulla täyteen ja vissiin se hihna ja pumppu pitäis vaihtaa... Samalla vois vaihtaa sen kiristimen toki taidan eka kattoa missä kunnossa, mutta tuntuu siltä että kitisee välillä oikein kylmällä ilmalla...

Helppo homma vaihtaa. rengas veks,muovisuoja pyöränkaaresta pois,löysäät v-pumpun kolme pulttia valmiiksi,15mm lenkillä löysäät kiristäjän ja hihna veks,pumpun ratas pois,kolme 8mm pulttia pumpun rungosta pois+itse pumppu,silikonirasvan kanssa uusi paikoilleen ja samalla tulee uusittua 3litraa jäähdytinnesteitä. Avustaja on hyvä olla apuna (esim.vaimoke) kun kääntää hihnaa takaisin paikoillaan viimeiseksi vesipumpun rattaan päälle toisen pidellessä kiristintä ylhäällä.

Jos laitat vanhan hihnan takas muista pyörimissuunta miten se oli.
82305251
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Tammi 2012 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja 82305251 »

82305251 kirjoitti:Mulla olisi sellainen kysymys että missä voisi olla vika kun (elektroninen ilmavirran ohjaus?) ei säädä nitä suuttimia ollenkaan. Eli siis jos painan nappulaa mistä tulisi esim jalkatilaan lämmintä ei vaikuta mitenkään. Toisin sanoen vaikka painan mitä vaan nappulaa (suoran eteen,jalkatilaan) niin puhaltaa vain tuulilasille? Edellinen omistaja oli näköjään korjauttanut ohjauspaneelin. Eli kysymys kuuluu! Onko mahdollisesti ilmaläpät jumissa vai elektroniikka mäsä? Paljonko se ohjauspaneeli kustantaa. Kyse on Mondeo -03 farmari.
Auto on nyt kunnossa puhalluksen osalta. Asentaja teki töitä paripäivää ja meni takuuseen koska ostin auton 3 viikkoa sitten. Vika oli jossain säätötangossa joka oli mennyt poikki? Oli ollut iso ja kallis homma. Nyt ihmettelen sitten ilmastointia että miten se kytkeytyy päälle. Koska en ole saanut kompurtaa pyörimään ollenkaan vaikka olen mennyt lämpimään halliinkin. Niin ja huoltomies näytti vielä kuittia missä ilmastointiin oli laitettu uuded kylmäaineet. Voisiko joku auttaa tässä ilmastointijutussa?
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

pari kokemusta mk3:sta, ei voi moittia todellakaan, 120tkm ajettu meillä ollessa, kokonaismäärä nyt rapiat 200tkm, ja taas katsastuksesta moitteetta läpi vaikka viimeset pari kolmevuotta vain ja ainoastaan ajettu ja tankattu. Levyt ja palat jokanurkkaan uusittu, yhesti raidetangonpäät, koiranluut ja takaiskarit. Yks vetari vaihdettu suojakumityyppivian takia. Yhtäkään pyöränlaakeria tai alapalloa ei ole tarvinnut vaihtaa... Mitään muuta ei vuoda eikä syö kuin kytkinnestettä hitusen painelaakerin kautta, selviää lisäyksellä kun merkkivalo alkaa vilkutella...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

2001 2,0TD juuri pihaan ajettuna. 260tkm mittarissa, huoltokirja, vaihdettu n. 200tkm kohdalla vauhtipyörä/kytkinpaketti ja Eberi. Kiva peli entisen -97 jälkeen :D

Pari kysymystä heräsi heti kotimatkan aikana.

- konehuoneesta kuuluu ajoittain vinkuna joka muuttuu kierrosten mukana. Parkkipaikalla tuota ei tietenkään saatu kuulumaan. Häviää itsestään tai nopeammin jos polkaisee kaasua/antaa kierrosten laskea tyhjäkäynnille. Ideoita?

- automaatti-ilmastointi ei pidä lämpöä tasaisena vaan ajoittain se käy viileämällä. Myös lämpömittari vaeltaa, erityisesti hitaassa ajossa. Normaalia? Kun ajosta sammutin oli Eberi päällä äänestä/kärystä päätellen.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Jatketaan yksinpuhelua.

-Pikkupakkasessakin Eberi pyörii ajossa ilmeisesti lähes kokoajan. Joka kerran auton pysäyttäessäni se on ollut käynnissä. Olisiko termostaatti jumiutunut auki? Onko paha vaihtaa?

- Meinasin vaihtaa pa-suodattimen & öljyt mutta aikeeksi jäi. Konepelti ei aukea sain sen useiden yritysten jälkeen auki varaosaliikkeen pihassa kun selvitin minkämallinen suodatin siellä on. Tallilla ei sitten enää auennut ollenkaan. Avainta vasemmalle käännettäessä konepelti pomppaa haan varaan, mutta oikealle käännettäessä ei aukea. Pitäisikö avaimen kääntyä oikeallekin käännettäessä 90 astetta kuten vasemmalle? Nyt kääntyy vasemmalle 90 ja oikealle 75 astetta.

- Tasapuolisuuden vuoksi ei takaluukkukaan enää aukea. Pistin koirat kyytiin ja lähdin viemään lenkille. Ei auennut kahvasta mutta napista kylläkin. Perillä ei sitten enää auennut kummastakaan. Matkalla vilkutteli kontin sisävaloa sekä mittariston varoitusvaloa eli ei ollut lukittunut kunnolla. Selkänojan kaatamalla sain koirat ulos kontista ja takaisin sisään myöhemmin.

- Tuosta edellisessä viestissä mainitusta vinkunasta vielä. Kuuluu edelleenkin välillä ja tuntuisi tulevan kuljettajan puolelta, vänkärin puolella istuessa sitä ei oikeastaan erota ja ulkopuolelta ei kuule kun konepelti on kiinni. Aukiollessa en sattuneesta syystä ole päässyt kuuntelemaan... :evil:

Laittakaa näiden kanssa tapelleet edes pientä vinkkiä mitä millekin tehdä. En vielä ottanut lekaa käyttöön konepellin avaamiseen vaikka mieli teki!
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Kokeile vaikka vara-avaimella saatko konepellin nousemaan ylös,avain ei ilmeisesti käänny loppuun saakka. Suihkuta vaikka aluksi sinne lukkopesään voiteluainetta kunnolla.

Sulla reistaa se kuminen takakontin mikrokytkin. Kannattaa ottaa verhoilu pois ja napata liitin irti tai sitten ostat uuden kytkimen, fordilla n.42e. tosin jos kaukosäätimessä ja sisällä on takaluukun lukon avausnappi eipä tuota kahvaa mihkää tarvi.

Seilaako sulla se moottorin lämpöviisari? kaupunkiajossa vai maantielläkin? Onko lie milloin moottorin termostaatti vaihdettu. Taitaa olla dieselissä paljon helpompi vaihtaa kuin bentseenesissä
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

traasbet kirjoitti:Kokeile vaikka vara-avaimella saatko konepellin nousemaan ylös,avain ei ilmeisesti käänny loppuun saakka. Suihkuta vaikka aluksi sinne lukkopesään voiteluainetta kunnolla.

Sulla reistaa se kuminen takakontin mikrokytkin. Kannattaa ottaa verhoilu pois ja napata liitin irti tai sitten ostat uuden kytkimen, fordilla n.42e. tosin jos kaukosäätimessä ja sisällä on takaluukun lukon avausnappi eipä tuota kahvaa mihkää tarvi.

Seilaako sulla se moottorin lämpöviisari? kaupunkiajossa vai maantielläkin? Onko lie milloin moottorin termostaatti vaihdettu. Taitaa olla dieselissä paljon helpompi vaihtaa kuin bentseenesissä
Kiitos vinkeistä. Päivitystä:

- Ei aukea konepelti kummallakaan avaimella, vaikka näyttäisivät olevan hyväkuntoisia molemmat. Avain ei käänny oikealle päin 90 astetta. Pitää ruutata huomenna voitelua tuohon lukkoon, katsotaan auttoiko.

- Kaukosäädin ei pelaa (oli käynyt pesukoneessa...) ja nyt ei toimi takakontin lukon avausnappi sisältäkään. Eli pattitilanne...

- Lämpömittari seilaa maantieajossakin. Käy keskellä ja laskee sitten takaisin alas lähes 1/4 kohdalle palatakseen. Ilmeisesti Eberi käy päällä ja nostaa lämmöt. Huoltokirja autossa on mutta termaria ei merkintöjen mukaan ole vaihdettu. Halpa tuo termari ainakin näytti olevan, korjausopas haussa jostain syystä...

- Myöskään vesipumpun vaihdosta ei ole tietoa. Pitäisköhän vaihtaa sekin varmuuden vuoksi samalla termarin kanssa?

Saako kolmannella peräkkäisellä Foordilla valita jo istumapaikan taivaspaikkajunaan... :D
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Itse kyselin vesipumpunvaihto kilometrimääriä sekä hintaa.
Huollossa sanoivat että jos ei kuulu ylimääräistä ääntä eikä ongelmia lämpöjen kanssa niin ei toinna suotta vaihtaa.
Jos vaihtaa apulaitehihnaa niin silloin suosittelivat vaihtamaan vesipumpun samalla. Vesipumppu, hihna, kiristin rulla (vai kaksi?) töineen ~450€
Tuumin samalla että en tee mitään ennenkuin jokin antaa aihetta hommaan...
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Jatketaan. Holvattu konepellin lukkoa tänään useaan otteeseen WD-40 kuurilla tuloksetta: ei aukea. Kellä vastaava auto on niin sanokaa pitääkö sen avaimen kääntyä myös oikealle 90 astetta?

Takakontti sentään heräsi tänään henkiin kun keli lauhtui. Jäätä oli luukun välissä aikalailla ja ne sain nyt pois ja tuntuu toimivan.
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja IziO »

Omppu kirjoitti:Kellä vastaava auto on niin sanokaa pitääkö sen avaimen kääntyä myös oikealle 90 astetta?

Kokeilin äsken ja vasemmalle kääntyy 90 astetta ja oikealle 75 astetta ja napsahtaa pelti auki. Eli sen ei pidä kääntyä enempää kuin se 75 astetta (ns "kello kahteen").
Mondeo Ghia X (MK3)
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Mä testasin hetki sitten kauppareissulla lukkoa ja totesin saman...
Omppu kirjoitti: Takakontti sentään heräsi tänään henkiin kun keli lauhtui. Jäätä oli luukun välissä aikalailla ja ne sain nyt pois ja tuntuu toimivan.
Oliko kontti lukossa vai vaan jäässä? Itsellä auto oli hetken aikaa lämpimässä, eli sehän jäätyi kun meni pakkaseen. Seurauksena että kontin lukko aukesi kyllä, varoitusvalo näytti että kontti on auki mutta ei vaan noussut.
Lopulta otin päättäväisellä otteella kiinni ja väkisin auki (kun tiesin että on jäässä ei lukossa) kontti auki ja myöskin tiiviste nousi kontin mukana :lol:

Edit. Konepellin aukeamattomuus ongelmaa on ollut enemmänkin. Tässä ohjeet kuinka saat pellin auki.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... _Stuck_Fix
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Makee... kirjoitti:Mä testasin hetki sitten kauppareissulla lukkoa ja totesin saman...
Oliko kontti lukossa vai vaan jäässä? Itsellä auto oli hetken aikaa lämpimässä, eli sehän jäätyi kun meni pakkaseen. Seurauksena että kontin lukko aukesi kyllä, varoitusvalo näytti että kontti on auki mutta ei vaan noussut.
Lopulta otin päättäväisellä otteella kiinni ja väkisin auki (kun tiesin että on jäässä ei lukossa) kontti auki ja myöskin tiiviste nousi kontin mukana :lol:

Edit. Konepellin aukeamattomuus ongelmaa on ollut enemmänkin. Tässä ohjeet kuinka saat pellin auki.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... _Stuck_Fix
Lukossa se takakontti oli jo on taas uudelleen. Päivällä toimi illalla ei kahvasta eikä napista. Kiitti tuosta kuvalinkistä, löysin saman sanallisessa muodossa päivällä. Pitää huomenna laittaa pora töihin ja avata nuo ruuvit.
||Nixu||
Viestit: 113
Liittynyt: 22 Tammi 2012 19:11

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja ||Nixu|| »

Ois pari kysymystä allekirjotuksen mondeosta..

-Miten näissä on ns. kylmä tyhjäkäynti? Kun omassa mondossa kylmänä ekalla käynnistyksellä nostaa kierroksia ja sammuu, ellei paina heti kaasua. Et onko normaalia vai mitä...

-Öljyn vaihto edessä, suodatin ja ford formula f 5w30 5litraa ostettu. Miten tuollainen pieni onneton sisäpatruuna suodatin vaihdetaan(siihen mötikkäänkö auton alla?) ja tuo 5litraa varmaan riittää suodattimen kera?

Ei muuta tällä kertaa =)
Ford Mondeo 2.0i 145hv Trend Wagon -02
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

muistaakseni 4,5 litraa suodattimen kanssa tilavuus. Se kansi kierretään auki, suodatin tulee sen kannen kanssa pois, nyppäset sen irti ja asennat uuden siihen kanteen, ja kanteen uus o-rengas, jonka voitelet kevyesti uudella öljyllä ja eikun kansi kii.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

||Nixu|| kirjoitti: -Miten näissä on ns. kylmä tyhjäkäynti? Kun omassa mondossa kylmänä ekalla käynnistyksellä nostaa kierroksia ja sammuu, ellei paina heti kaasua. Et onko normaalia vai mitä...

Kuulostaa liiankin tutulle, -15 tai kylmempää niin oma mondeo tekee samaa.

Lisäksi kun muutama viikko sitten oli kovat pakkaset niin kytkimestä alkoi kuulua ääntä :cry:

Vaihdevapaalla kytkin ylhäällä kuuluu vinkuminen, mutta kun kytkimen polkaisee pohjaan niin ääni häviää. Olen siinä käsityksessä että painelaakeri pitää kyseisen äänen :evil:
Lämpimänä kyseistä ääntä ei kuulu, kytkin remppahan tässä on tulossa mutta en tee sitä ennenkuin äänet voimistuu / tulee muuta ongelmaa
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Omppu kirjoitti: Lukossa se takakontti oli jo on taas uudelleen. Päivällä toimi illalla ei kahvasta eikä napista. Kiitti tuosta kuvalinkistä, löysin saman sanallisessa muodossa päivällä. Pitää huomenna laittaa pora töihin ja avata nuo ruuvit.
Tänään ehdin sitten tuonkin homman hoitaa. Ne pallokannat ovat todella lujaa kamaa, ei prkl uponnut pora oikein mitenkään. Mutta vanha konsti käyttöön: hyväteräinen ruuvimeisseli pallokannan reunaan kiinni ja pari iskua kierteen suuntaan-> kumpikin aukesi. Se muoviholkki oli halki lukon päästä, äkkiä tuon korjaa kun vetää nippusiteellä kiinni.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Termostaatti vaihdettu, nyt rupesi tarkemaan :D vanha aukesi sormin painaen, ei ihme ettei pitänyt lämpöjä. Nyt pelaa. Ei paha vaihtaa, moottorin suojakansi pois, kotelon kolme ruuvia auki ja uusi tilalle. Nestettä tuli alle litra ulos. Puoli tuntia meni vaihdossa, uusi termari Motonetissä 7,90€.
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

^ koskee diesel-malleja, bensamallissa erona moottorin suojakansi + ajovaloumpio pois, letkut + töpseli irti, kolme pulttia ja 70,00€ :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Omppu »

pvdriver kirjoitti:^ koskee diesel-malleja, bensamallissa erona moottorin suojakansi + ajovaloumpio pois, letkut + töpseli irti, kolme pulttia ja 70,00€ :lol:
Totta. 2,0 TDDi siis kyseessä.
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Kuinka paljon tuota ohjaustehostimen litkua tuonne menee, kun ajattelin huuhtasta järjestelmän ATF:llä ja sitten Redlinen litkut sisään!?

Redlineä myydään alta litran purkeissa niin tietäis kuinka monta ostaa...
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Tuolla voi katsella autojen neste tilavuuksia & suosituksia.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... ;2706;7202

Kirjoitat vain rekisterinumeron niin ohjelma näyttää tietoja

2litraseen mondeoon näyttää 1.8litraa. Liekö kaikissa moottoreissa sama tilavuus
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Vastaa Viestiin