Öljynpaineesta, ohc efi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ei siihen paljo sylinterien välykset vaikuta
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
duckworth
Viestit: 4067
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Noitten puristuksien uskoisin olevan ok, kun ei sinistä hirveästi tuprauttele pakoputkesta :)

Mutta tuo nokanöljyputki rupesi uudestaan mietityttämään. Kun tässä muistelin niin öljynpaineongelmat alkoivat sen jälkeen kun käytin putkea ekan kerran irti.. Miten tuon putken voi laittaa huonosti? Tuleeko siihen sitten joku tiiviste putken ja kannen öljyreiän väliin vai onko se vaan liian löysälle jäänyt multa, kun kirin sen kahden sormen voimin, ettei pultit katkeisi..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
U.G.I
Viestit: 100
Liittynyt: 25 Huhti 2011 12:39

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja U.G.I »

Sillä sylinterin porauksella/hoonauksella on kyllä tarkoitettu lähinnä sitä kun on niitä koneremontin tekijöitä yhtä palion kuin auton omistajiakin jotka tekee lopun 300 tuhatta ajetuun moottoriin niin sanotun halavan ja hyvän remontin mihin laitetaan uuet laakerit hiomattomiin kauloihin ja hoonataan niin sanotusti pytyt seuraavaan ylikokoon jo ja kasataan vanhoilla männänrenkailla ja sitte ihimetellään kaikkien hommien kans. Ko tapauksen kans hankala mennä sanomaan justiin tarkoin mistä johtuu öljynpaineen heikkous kun ei tiedä mitä sille koneelle alun perinkään tehty mutta siinähän olikin vinkkejä vain annetukkin mistä ne yleensä johtuu. Ja ne 2000 samoten kun 1600 lohkot mitkä ennen 1988 tehty ja ajettu sen 300tuhatta ni laita luvulta voi sanoa että ei mene enää hoonaamalla jos meinaa saaha hyvän. Ja muistaakseni siitä pääöljykanavasta menee 5 reikää runkolaakereille ja kammenlaakereille tulee öljy etu ja takapään runkolaakereilta viistojen porausten kautta yläkertaan menee 3 kanavaa. Minimi öljynpaine 700r/min pitäs olla 2-2.1kp/cm2 ja 1500r/min 2.4-2.8kp/cm2 vakio pumpulla näin sanoo marmoritiskin koriaamon kansiosta otetussa valokopiossa.
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

duckworth kirjoitti:Tuleeko siihen sitten joku tiiviste putken ja kannen öljyreiän väliin vai onko se vaan liian löysälle jäänyt multa, kun kirin sen kahden sormen voimin, ettei pultit katkeisi..

Mä laitoin perus o-renkaan siihen väliin ja kiristin ihan avaimella. Kannattaahan se varoa ettei katko niitä pultteja jos ne on tärkeämmät kun nokan voitelu.
Mitäs luokkaa alakerran laakerivälykset oli?
Sierra + HX35 Super
Focus
duckworth
Viestit: 4067
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mikkovaan kirjoitti:
Mä laitoin perus o-renkaan siihen väliin ja kiristin ihan avaimella. Kannattaahan se varoa ettei katko niitä pultteja jos ne on tärkeämmät kun nokan voitelu.
Mitäs luokkaa alakerran laakerivälykset oli?
Ja jokainen normi-älyinen tajuaa että tarkoitin kirineeni öljyputken avaimella, kahdella sormella pidin siis kiinni avaimenvarresta, en vääntänyt pultteja suoraan sormin.. Mutta tuosta o-rengastiivisteesta vielä, kun räjäytyskuvissa näkyy lähes jokaikinen prikka ym, mutta ei tuota tiivistettä..? Kaipa se pitää sinne väliin lisätä, jos siellä alunperin se on ollut??

Saas nähdä mitä ne sanoo IKH:lla kun kyselee o-rengasta.. :roll: Huom Iisalmessa.. :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja emax »

Ei sielä sellaista o-rengasta alunperin ole. Mutta ihan hyvä se liitos on jollain tiivistää.
Voi olla että joudut ottamaan vielä moottorin pois ja ihmettelemään öljypumppua.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4067
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Nostetaampa vanhaa ketjua.. Tiivistin pumpun ja kiristin sen tiukalle, lämpimänä paineet tyhjäkäynnilla noin 1-1,5 baria ja kierroksilla yli neljä. Kylmänä oli tyhjiksellä 3 bar. Näinkö sen kuuluukin olla???

Sitten, koska kaikki ei mennyt täysin nappiin, nimittäin ö-pohjan taempi tiiviste alkoi vuotaa, niin onko tässä muuta vaihtoehtoa tiivisten uudelleen asetteluun kuin irrtoittaa koko kone, js vaihtaa tiiviste? Etupalkkia en toista kertaa ryhdy irrottamaan...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4067
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ongin joskus aiemmin sellaista tietoa että kun paineet on lämpösenä 1-4barin alueella, niin on ok. Näinkö oikeasti?? Oohooceessä?

Siitä tämä epävarmuus, kun toiset väittää että pitäisi tyhjäkäynnilla olla 2bar..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Öljynpaineesta, ohc efi

Viesti Kirjoittaja emax »

Kyllä 1bar riittää. Jollain rallimaisella esim. 10w60 öljyllä paineet vois nousta 1,5-2barin tuntumaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin