Sivu 2/2

Lähetetty: 02 Elo 2005 21:32
Kirjoittaja ylimark
WSE kirjoitti:Mistä löytyisi helpoin ratkaisu soveltaa E-DIS 6 cologneen?
No varmasti helpoin olis ottaa se BOA:sta, hihnapyöräkin kävisi suoraan. Toinen mahis olis se tomaatti Mondeo..

Lähetetty: 02 Elo 2005 23:36
Kirjoittaja TeRoK
Mutta melkeen pitää sitten EEC-IV ottaa ja cossu korpparista. keskenäänhän ne pelaa. Vai mahtaako olla "noku" :roll: kölniläisen boksissa pinnejä edisille.

Lähetetty: 03 Elo 2005 07:17
Kirjoittaja ylimark
TeRoK kirjoitti:Mutta melkeen pitää sitten EEC-IV ottaa ja cossu korpparista. keskenäänhän ne pelaa. Vai mahtaako olla "noku" :roll: kölniläisen boksissa pinnejä edisille.
Taitaa kysyjällä olla MS mielessä? Ei kai nyt kukaan suunnittele EEC-IV ohjausta vanhempaan voimamoottoriin.

Lähetetty: 03 Elo 2005 17:53
Kirjoittaja TeRoK
Niiiii joo. No sitten tietty. Ei vaan ollu juttua mihin se on tulossa. Meinasin, että jos se olis jakajalliseen efi V6 koneeseen tulossa

Lähetetty: 03 Elo 2005 18:37
Kirjoittaja WSE
TeRoK kirjoitti:Niiiii joo. No sitten tietty. Ei vaan ollu juttua mihin se on tulossa. Meinasin, että jos se olis jakajalliseen efi V6 koneeseen tulossa
Mitäpä tuolla koko edisillä tekisi jos jakajan haluaa säilyttää. MS saattaisi olla helpoin (Halvin?) ratkaisu moottorinohjaukseen.
Mieluitenhan tuon nakkaisi koko 2,9:n pellin alle mutta katsastusmiehellä voi olla asiasta eriävä mielipide.

Lähetetty: 04 Elo 2005 02:32
Kirjoittaja Megado
Squirtin suomenkielinen sivusto http://www.finsquirt.net/forum/

Lähetetty: 04 Elo 2005 19:37
Kirjoittaja TeRoK
WSE kirjoitti: Mitäpä tuolla koko edisillä tekisi jos jakajan haluaa säilyttää. MS saattaisi olla helpoin (Halvin?) ratkaisu moottorinohjaukseen.
Mieluitenhan tuon nakkaisi koko 2,9:n pellin alle mutta katsastusmiehellä voi olla asiasta eriävä mielipide.
Eikäku meinasin, että sulla on EEC-IV ohjattu jakallinen V6 kone colongne lohkolla :wink: ja sulla on suunnitelmissa siihen vaihtaa edis-6 eli jakaja veks ym. :wink: onhan noita 2.8 koneitakin EEC-IV ohjauksella.

Lähetetty: 08 Elo 2005 21:57
Kirjoittaja yrkesman
turbiiniriesa kirjoitti:oon suunnitellu kans jos päivittäs ton megaruutan suorasytkällä,mutta en oo hommaan vielä ruvennu,kun en oikein oo keksiny kuinka tuon triggeripyörän 36-1 virittelis hihnapyörään(2wd cossu)olisko kellään kuvia omista virityksistä.mistähän triggeripyöriä sais.
Tämmöstä olen itse viritellyt.

Lähetetty: 08 Loka 2005 15:18
Kirjoittaja ojpukki
Miten tuo edis4 on kytketty rs2000 escortissa? Linkissä http://www.iue.it/Personal/Researchers/ ... /4agte.htm
kaavio kuinka toytaan on asennettu edis4, minne menee johdot 1 ja 3 jos mega ei ole käytössä?

Lähetetty: 09 Loka 2005 04:11
Kirjoittaja olafu
ojpukki kirjoitti:Miten tuo edis4 on kytketty rs2000 escortissa? Linkissä http://www.iue.it/Personal/Researchers/ ... /4agte.htm
kaavio kuinka toytaan on asennettu edis4, minne menee johdot 1 ja 3 jos mega ei ole käytössä?
Toinen noista johdoista on se, mistä tulee signaali boksille päin. Signaalin taajuuden mukaan ruiskuboksi laskee sopivan viiveen ja antaa pulssin EDIS-yksikölle. Edis yksikkö krivauttaa kipinän samantien kun boksilta tulee tieto. Mikäli tietoa ei kuulu, niin EDIS-yksikkö menee häiriötilaan ja arpoo ennakot itse, kiinteästi 10 astetta ennakkoa. EDIS-yksiköstä yksinään ei siis ole juuri iloa. Aina tarvitaan jonkinlainen ohjaus, jossa on ennakot ja mahdollinen kierrosrajoitin.

On olemassa myös EDIS:n kaltaista ESC-systeemiä, jossa ennakot sun muut on sisäänrakennettuna. Sen tunnistaa alipaineletkun paikasta ja siinä lukee isolla ESC. Löytyy ainakin viimeisimmistä Valencia-koneisista Fiestoista (kaasari).

Lähetetty: 09 Loka 2005 22:59
Kirjoittaja ojpukki
olafu kirjoitti:Toinen noista johdoista on se, mistä tulee signaali boksille päin. Signaalin taajuuden mukaan ruiskuboksi laskee sopivan viiveen ja antaa pulssin EDIS-yksikölle. Edis yksikkö krivauttaa kipinän samantien kun boksilta tulee tieto. Mikäli tietoa ei kuulu, niin EDIS-yksikkö menee häiriötilaan ja arpoo ennakot itse, kiinteästi 10 astetta ennakkoa. EDIS-yksiköstä yksinään ei siis ole juuri iloa. Aina tarvitaan jonkinlainen ohjaus, jossa on ennakot ja mahdollinen kierrosrajoitin.

On olemassa myös EDIS:n kaltaista ESC-systeemiä, jossa ennakot sun muut on sisäänrakennettuna. Sen tunnistaa alipaineletkun paikasta ja siinä lukee isolla ESC. Löytyy ainakin viimeisimmistä Valencia-koneisista Fiestoista (kaasari).

Kiinnostaisi tietää mitkä pinninumerot on noille kahdelle piuhalle ruiskunboxsissa?
Dohc sierrassa on jo valmiina eec-iv efi ruiskutus ja sama koneen alakerta kuin rs2000 escortissa joten tuntuis että tuon escortin suorasytkän saisi kytkettyä ilman megasquirtiakin.

Lähetetty: 09 Loka 2005 23:17
Kirjoittaja ojpukki
Voisko olla niin, että nämä 1 ja 3 piuha menevät samaan paikkaan ruiskunboxsissa kuin mihin hall anturin piuhat menee? Eli periaatteessa hall anturilta tulee kaksi piuhaa sytkäboxsille, jotka nyt menevät sierrassa suoraan efiboxsille ja sytkäboksilta 1 ja 3 menevät samaan paikkaan efiboksissa kuin aikaisemmin meni hall anturin piuhat. Päättelin tämän siitä kun molemmissa on samanlainen suojapiuha ympärillä.

Re: Edis 4

Lähetetty: 01 Helmi 2011 08:02
Kirjoittaja Tekno
Mistä välistä kierroslukutiedon saa Ediksen kanssa?

Mulla on siis samanlaiset systeemit kuin esim rs2000:ssa.

En näistä oikein päässyt kärryille:
http://www.fordscorpio.co.uk/23loomsauto.htm

Re: Edis 4

Lähetetty: 12 Helmi 2011 16:38
Kirjoittaja emax
Eikös siinä edis boxissa ollu joku tacho out nasta.
ojpukki kirjoitti:Voisko olla niin, että nämä 1 ja 3 piuha menevät samaan paikkaan ruiskunboxsissa kuin mihin hall anturin piuhat menee? Eli periaatteessa hall anturilta tulee kaksi piuhaa sytkäboxsille, jotka nyt menevät sierrassa suoraan efiboxsille ja sytkäboksilta 1 ja 3 menevät samaan paikkaan efiboksissa kuin aikaisemmin meni hall anturin piuhat. Päättelin tämän siitä kun molemmissa on samanlainen suojapiuha ympärillä.
Kampiakselinasentotunnistimen puihat menee dohcissa napoihin 55 ja 56 joista 56 on se mihin tulee tieto ja 55 on anturin maadoitus. Edis systeemissä tieto tulee myös samaan napaan (56), mutta signaali on erilainen.
Ruiskuboxin ulostulo signaali on autodatan mukaan saman tapainen kummassakin, ja kummassakin tieto tulee sytkäboksille navasta 36.