Lähetetty: 02 Elo 2005 21:32
No varmasti helpoin olis ottaa se BOA:sta, hihnapyöräkin kävisi suoraan. Toinen mahis olis se tomaatti Mondeo..WSE kirjoitti:Mistä löytyisi helpoin ratkaisu soveltaa E-DIS 6 cologneen?
No varmasti helpoin olis ottaa se BOA:sta, hihnapyöräkin kävisi suoraan. Toinen mahis olis se tomaatti Mondeo..WSE kirjoitti:Mistä löytyisi helpoin ratkaisu soveltaa E-DIS 6 cologneen?
Taitaa kysyjällä olla MS mielessä? Ei kai nyt kukaan suunnittele EEC-IV ohjausta vanhempaan voimamoottoriin.TeRoK kirjoitti:Mutta melkeen pitää sitten EEC-IV ottaa ja cossu korpparista. keskenäänhän ne pelaa. Vai mahtaako olla "noku"kölniläisen boksissa pinnejä edisille.
Mitäpä tuolla koko edisillä tekisi jos jakajan haluaa säilyttää. MS saattaisi olla helpoin (Halvin?) ratkaisu moottorinohjaukseen.TeRoK kirjoitti:Niiiii joo. No sitten tietty. Ei vaan ollu juttua mihin se on tulossa. Meinasin, että jos se olis jakajalliseen efi V6 koneeseen tulossa
Eikäku meinasin, että sulla on EEC-IV ohjattu jakallinen V6 kone colongne lohkollaWSE kirjoitti: Mitäpä tuolla koko edisillä tekisi jos jakajan haluaa säilyttää. MS saattaisi olla helpoin (Halvin?) ratkaisu moottorinohjaukseen.
Mieluitenhan tuon nakkaisi koko 2,9:n pellin alle mutta katsastusmiehellä voi olla asiasta eriävä mielipide.
Tämmöstä olen itse viritellyt.turbiiniriesa kirjoitti:oon suunnitellu kans jos päivittäs ton megaruutan suorasytkällä,mutta en oo hommaan vielä ruvennu,kun en oikein oo keksiny kuinka tuon triggeripyörän 36-1 virittelis hihnapyörään(2wd cossu)olisko kellään kuvia omista virityksistä.mistähän triggeripyöriä sais.
Toinen noista johdoista on se, mistä tulee signaali boksille päin. Signaalin taajuuden mukaan ruiskuboksi laskee sopivan viiveen ja antaa pulssin EDIS-yksikölle. Edis yksikkö krivauttaa kipinän samantien kun boksilta tulee tieto. Mikäli tietoa ei kuulu, niin EDIS-yksikkö menee häiriötilaan ja arpoo ennakot itse, kiinteästi 10 astetta ennakkoa. EDIS-yksiköstä yksinään ei siis ole juuri iloa. Aina tarvitaan jonkinlainen ohjaus, jossa on ennakot ja mahdollinen kierrosrajoitin.ojpukki kirjoitti:Miten tuo edis4 on kytketty rs2000 escortissa? Linkissä http://www.iue.it/Personal/Researchers/ ... /4agte.htm
kaavio kuinka toytaan on asennettu edis4, minne menee johdot 1 ja 3 jos mega ei ole käytössä?
olafu kirjoitti:Toinen noista johdoista on se, mistä tulee signaali boksille päin. Signaalin taajuuden mukaan ruiskuboksi laskee sopivan viiveen ja antaa pulssin EDIS-yksikölle. Edis yksikkö krivauttaa kipinän samantien kun boksilta tulee tieto. Mikäli tietoa ei kuulu, niin EDIS-yksikkö menee häiriötilaan ja arpoo ennakot itse, kiinteästi 10 astetta ennakkoa. EDIS-yksiköstä yksinään ei siis ole juuri iloa. Aina tarvitaan jonkinlainen ohjaus, jossa on ennakot ja mahdollinen kierrosrajoitin.
On olemassa myös EDIS:n kaltaista ESC-systeemiä, jossa ennakot sun muut on sisäänrakennettuna. Sen tunnistaa alipaineletkun paikasta ja siinä lukee isolla ESC. Löytyy ainakin viimeisimmistä Valencia-koneisista Fiestoista (kaasari).
Kampiakselinasentotunnistimen puihat menee dohcissa napoihin 55 ja 56 joista 56 on se mihin tulee tieto ja 55 on anturin maadoitus. Edis systeemissä tieto tulee myös samaan napaan (56), mutta signaali on erilainen.ojpukki kirjoitti:Voisko olla niin, että nämä 1 ja 3 piuha menevät samaan paikkaan ruiskunboxsissa kuin mihin hall anturin piuhat menee? Eli periaatteessa hall anturilta tulee kaksi piuhaa sytkäboxsille, jotka nyt menevät sierrassa suoraan efiboxsille ja sytkäboksilta 1 ja 3 menevät samaan paikkaan efiboksissa kuin aikaisemmin meni hall anturin piuhat. Päättelin tämän siitä kun molemmissa on samanlainen suojapiuha ympärillä.