Sivu 2/2

Lähetetty: 06 Joulu 2005 13:19
Kirjoittaja VesQ
Kaveri myös yleensä ralliautostaan säätänyt nokkaa yms juuri kokeilemalla. Pari astetta kerrallaan ja kokeilu. Itsekkin istunut kyydissä niin kyllä sen oikeasti huomaa milloin menee parempaan suuntaan vaikka kyydissä en ole siinä vehkeessä istunut kuin muutamat kerrat

Kun lähimpään dynoonkin on matkaa 50km ja sekään ei ole ilmaista niin tuolleen on pärjännyt. Sitten suurempien tekniikkamuutosten yhteydessä käyttänyt säädössä niin saa kaasarit yms sytkät kohdalleen viimeisen päälle.

Lähetetty: 06 Joulu 2005 17:06
Kirjoittaja s.o.h.c
Bootsi kirjoitti:
Näinhän se varmasti on.. mutta sunkin autoon säätö tehtiin ilmeisesti penkissä?? vai kävitkö aina välillä ajelemassa ja sit vähän säädettiin, ja taas ajettiin. :lol:

Jos ei halua heittää hampaalla nokan ajoitusta niin tuolla nokkapyörän vaihdolla voi säätää hiukan vähemmän. Ja näillä pelto/jäärata-autoillahan säätö tehdään just tuolla lailla,.. aja-->kokeile-->säädä-->kokeile. periaatteella. :wink: 8) 8)

Edit: Mun pointti tuli selväksi.. eli kiitti nyt riitti RGR. 8)
Kyllä tein sitäkin aluksi että säädin muutamia asteita aikesemmalle/myöhäsemmellä ja kokeilin milloin tuntu toimivan parhaiten. Penkissä sitä sitten ihmeteltiin vielä lisää ja säädettiin se ihan kohdalleen. (lähimpään penkitys paikkaan matkaa muuten varmaan n. 1km 8) ).

En väitä että peltoautoa nyt kannattaakaan mihinkään penkkiin lähteä kiikuttamaan säätöjen takia, niillä kun usein nyt ajetaankin vaan nappi laudassa.

Mutta se mitä ajoin takaa on se että tuolla säätämisellä pystyy vaikuttamaan koneen luonteeseen aika oleellisesti.

Lähetetty: 31 Joulu 2005 19:05
Kirjoittaja late
Mjoo,itekin oon miettiny et jos hommais 1,6 kannen ja hiotuttais vakiosta virinokan ja ehkä hiukan kanavia viilailis ni minnonen mahtais tulla?

Lähetetty: 31 Joulu 2005 21:52
Kirjoittaja mr.oohoosee
kyllä noin kesy nokka toimii vakio nokkapyörällä, ilman muuta se jyrkempi!
laiska silti. se kyllä jääautossa pyörii :wink: