No itsehän nuo venttiilit pystyy hiomaan suht helposti. Tässä on vain se pulma, että työharjottelu jatkuu ja koulussa muilla yhtenä päivänä viikossa hallipäivä, josta ehkä todellista työaikaa 4 tuntia, kun loput 4 tuntia ollaan röökillä tai kahvilla, ja opettajat ei ehdi jokaista neuvoa. Siihen opettaja valitsee sellaisen oppilaan, jolla ei oo hommat vielä hallussa, niin syksylläkin mondeo löytyisi nosturilta pelti auki, puolet osista hukkapiilossa ja kansi ties missä. Koulun pihalta löytyy vieläkin autoja, jotka vuonna -08 valmistuneet ovat jättäneet kesken ja näistä osista on puolet hukassa.. Että siinä yksi syy miksei itsellä huvita ruveta remppaamaan kun itse ei pääse tekemään. Tietenki se vois hyvällä tuurilla olla ens talvena taas ajossa, ellei satu jostain kadulta yllättäen tuo 350-400 euroa löytymään. Mutta vituttaahan se olla ilman autoa. Tässä kun pari viikkoa pyörii lähialueilla niin alkaa nimittäin pää pikkuhiljaa leviämään.emax kirjoitti:Ei nää romut vaihtamalla parane, viat vaan vaihtuu. Mutta se on ihan ittestä kiinni tykkääkö hitsailla vai korjata moottoria. Mutta onnea ooppelille.
Niitähän haukutaan samallalailla kuin fordiakin niin eihän ne silloin kovin paljo huonompia voi olla. Mitä ny venttiilit palaa, jakopää sekoilee, varrenkummit irtoilee ja keinuvivut+nokka rallattaa ja kannet halkeilee niin kuin zetekis, dohcis ja ohceeskin. Imuvuotoja ja sitä kautta moottorin kuluneisuutta on ehkä ollu enemmän kuin fordis, mutta eihän se heti ajoa haittaa.
P.S. 16V kannen korjaus, eli seetien koneistus, venttiilienhionta, ja oikaisu on siinä 350-400€ paikkeilla.
Ei se auta ku korkata kalja

Miksi Ford keksittin? nottei opel olisi huonoin
