Sivu 2/3
Lähetetty: 21 Syys 2005 13:19
Kirjoittaja Jaakko85
foorti kirjoitti:tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
Todella hienoa. kyllä siinä voi olla vähän kikkailua saaha "hyvät" teholaput tuolle viritykselle
...ja kun inssi persdynolla toteaa sen olevan 2 litranen
Lähetetty: 21 Syys 2005 13:21
Kirjoittaja Regu
Koneistamoidenkin kautta voi saada punametalli laakereita
Lähetetty: 21 Syys 2005 13:21
Kirjoittaja foorti
Tuohan on vaan oletus, mutta eihän kukaan niin tekisi..

Lähetetty: 21 Syys 2005 13:27
Kirjoittaja foorti
Mutta tarvinneeko tuota dynolappua jos autossa on jo luvat 1.6:lle koneelle ja turbolle?
Lähetetty: 21 Syys 2005 13:43
Kirjoittaja Jaakko85
Joo ei sillon tarvi, vain silloin kun muutoskatsastetaan..
Lähetetty: 21 Syys 2005 15:58
Kirjoittaja voicecoil
foorti kirjoitti:Mutta tarvinneeko tuota dynolappua jos autossa on jo luvat 1.6:lle koneelle ja turbolle?
niin,olisit kertonut heti alussa..
Lähetetty: 21 Syys 2005 16:04
Kirjoittaja foorti
foorti kirjoitti:tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
tässä mainitsin asiasta..
Lähetetty: 21 Syys 2005 16:26
Kirjoittaja Bootsi
foorti kirjoitti:Mutta tarvinneeko tuota dynolappua jos autossa on jo luvat 1.6:lle koneelle ja turbolle?
Tuohon jos teet jotain muutoksia.. Vaihdat ahtimen tai lisäät coolerin ym. joudut hankkimaan dyno laput, jos konttorilla muutokset huomataan.

Lähetetty: 21 Syys 2005 21:44
Kirjoittaja NiceMan
Tosin noista punametalli laakereista niin ohariin ne on kiven alla... tai no 1mm alikokoon löytyi mutta ei muita...
Kyllä moni tuntee mutta ei saannut kun itse kyselin joten tein vakio laakereilla.
Lähetetty: 21 Syys 2005 22:43
Kirjoittaja Eemeli
foorti kirjoitti:kyllä, kiertokanget kestää varmaan tuota painetta..Mutta rpm rajapinta menee varmaan tuolla 8000 kierroksen paikkeilla, 1.6 saa vissiin vahvistettuja kiertokankeja jostain metallialan yrityksistä, ainakin kuuleman mukaan. Tarkoituksena olisi laittaa kyseiseen koneeseen Cosworthin männät jotka ovat lujempaa tekoa.
1.6 kanki on sama kuin 2.0 kanki... siis mitta(ne 1.6 jotka samalla iskulla kui 2.0). Kai ne vakio kangista kestävimmät on ne 2.0 F-kanget. jotka löytyy 205 lohkoisista moottoreista.
Cossun männät ei ole oikei passelit tuoho vakio oharin kankee ku Cosan kanki on eri mittanen. En myt muista menikö yli vai jäikö alle kansitaso?
Lähetetty: 22 Syys 2005 09:41
Kirjoittaja Mikey
Cossun kanki on 1.5mm pitempi.
Lähetetty: 22 Syys 2005 11:34
Kirjoittaja voicecoil
foorti kirjoitti:
tässä mainitsin asiasta..
anteeksi.en tiennyt luvista kun ei niistä tässä mainita.mut ei mitn.
Lähetetty: 22 Syys 2005 11:43
Kirjoittaja CapriGirl
Kokkolan moottorihiomosta (p.06-8315542) saa hyvin ja edullisesti laakereita. Omaani maksoi Cossun punametalliset kiertokankien laakerit 20,49e, koko satsi. Ne kai tuo niitä itse englannista tai jotain. Vastaavat maksoi moninkertaisesti autoracingillä.
Lähetetty: 22 Syys 2005 12:45
Kirjoittaja foorti
pitänee tilata tuolta kokkolan moottorihiomosta laakerit, kiitos vinkistä.
Lähetetty: 22 Syys 2005 12:47
Kirjoittaja foorti
nuo cossun männät sitten voi varmaan unohtaa, saahan nuita mäntäsarjoja vaikka mistä. Uudet takomännät vaan maksaa, mutta ovat varmaan kestäviä?
Lähetetty: 22 Syys 2005 14:04
Kirjoittaja jouni
Kannattaisikohan nyt kuitenkin laskeskella, että mitä se 2.0 turbolle muutoskatsastaminen loppujen lopuksi maksaisi verrattuna tuohon 1.6 turbo kikkailuun...? Jos kerran kuitenkin olet valmis ostamaan uusia mäntiä tuohon 1.6 lohkoon.
Lähetetty: 22 Syys 2005 14:31
Kirjoittaja foorti
konttorilla sanoivat että ei kannata ruveta vaihtamaan 1.6--->2.0:si,Kun tulee nuo ahtimet sun muut kiinni. Menee kuulema muutosprosentit aika lähelle ylärajaa. On tässä pohdittu yhtä sun toista, mutta saa nyt nähä mihin tulokseen tulee..
Lähetetty: 22 Syys 2005 16:12
Kirjoittaja s.o.h.c
foorti kirjoitti:konttorilla sanoivat että ei kannata ruveta vaihtamaan 1.6--->2.0:si,Kun tulee nuo ahtimet sun muut kiinni. Menee kuulema muutosprosentit aika lähelle ylärajaa. On tässä pohdittu yhtä sun toista, mutta saa nyt nähä mihin tulokseen tulee..
No jos auto on nyt prosentiton niin ei toi muutos 2.0:aan nyt kyllä menee lähellekkään muutosprosenttien ylärajaa..
Lähetetty: 22 Syys 2005 17:16
Kirjoittaja foorti
Se riippuu varmaan vähän siitä mihin malliin ne sitä vertaa tehoiltaan..Tiiä sit, pitäneekö vaihtaa konttoria.
Lähetetty: 22 Syys 2005 17:20
Kirjoittaja Jaakko85
Jos cossuun vertaat niin yli menee.
jos vaan muutoskatsastasit sen 2litraseksi perus lintakkeeksi niin ei mene kyllä yli, laske vaikka itse.
Lähetetty: 22 Syys 2005 17:39
Kirjoittaja foorti
niin jos vaan 2l, silloin ei mee yli. Mutta tarkotuksena on tehdä ahdettu peli

Lähetetty: 22 Syys 2005 17:43
Kirjoittaja Jaakko85
foorti kirjoitti:niin jos vaan 2l, silloin ei mee yli. Mutta tarkotuksena on tehdä ahdettu peli

ahaa kerro lisää mikä tuossa nyt sitten estää sua ahtamasta ?
Lähetetty: 22 Syys 2005 17:48
Kirjoittaja foorti
Olivat konttorilla sitä mieltä että jos tekee 2l ja siihen laittaa vielä ahtimen niin vertaavat sitä teho luokaltaan 2.8xr4i:hin jolloin menee kaikki jarrut, kytkin, vaihdelaatikko ym. vaihtoon
Lähetetty: 22 Syys 2005 17:54
Kirjoittaja s.o.h.c
foorti kirjoitti:Olivat konttorilla sitä mieltä että jos tekee 2l ja siihen laittaa vielä ahtimen niin vertaavat sitä teho luokaltaan 2.8xr4i:hin jolloin menee kaikki jarrut, kytkin, vaihdelaatikko ym. vaihtoon
jarrut 2-4%, laatikko + kytkin 9%, kone 15% (12% ilman apulaitteita).
Lähetetty: 22 Syys 2005 18:01
Kirjoittaja foorti
Paljonkohan oli kanta-auto tarkistuksen % raja?