Focus ei lämpene...
Re: Focus ei lämpene...
Itelläni vähän samaa ongelmaa. Kun lähtee ajamaan niin tuntuu lämpeevän hieman nopeammin ku pitää puhaltimen 1 tai 0 asennossa. Sitten ku pysähtyy paikallee ja antaa auton olla tyhjäkäynnillä puhallin 2 asennossa, niin lämpötila putoaa lähelle mittarin alarajaa ja varsinkin kovemmalla puhalluksella putoaa vielä nopeammin ja alkaa tulemaan kylmää ilmaa sisään. Kesällä en ongelmaa tuntunut huomaavan. Voisiko olla ongelma termostaatissa? Tosiaan auto on vuoden 1999 1.6.
Re: Focus ei lämpene...
Vaikka vanhemmalla Fordilla ajelenkin, niin ihan normaali käytäntö että pidän puhaltimen pois päältä kun käytän autoa tyhjäkäynnillä ennen lähtöä. (Lumet pois yms.) Tyhjäkäynnillä on muuten ihan turha odottaa mitään muutosta lämmöissä jos puhallin hukkaa sen vähäisenkin syntyvän lämmön...
Re: Focus ei lämpene...
Ei ne termostaatit ikuisia ole, itse olen pitänyt 10 vuotta max ikänä.
Jos jakohihnan vaihdon yhteydessä haluaa tehdä kunnolla niin vaihdattaa samalla aina termostaatin ja vesipumpun sekä jäähdytinnesteet.
Ensiapuna joku pahvi keulaan ja sitten vain termostaatin vaihtoon. Säästää hintansa bensankulutuksessa ja muutenkin toimii auto paremmin lämpimänä.
Jos jakohihnan vaihdon yhteydessä haluaa tehdä kunnolla niin vaihdattaa samalla aina termostaatin ja vesipumpun sekä jäähdytinnesteet.
Ensiapuna joku pahvi keulaan ja sitten vain termostaatin vaihtoon. Säästää hintansa bensankulutuksessa ja muutenkin toimii auto paremmin lämpimänä.
Re: Focus ei lämpene...
Katsotaas vieläkö näitä joku muukin lukee...
Ostin pari viikkoa sitten 1.6 ti-vct focuksen vm. 2006 ja kiinnitin ensimmäisen kerran huomiota lämpöihin kun ulkona oli -8°c. Ajan päivittäin 30km työmatkaa yhteensuuntaan ja moottorinlämmöt alkoivat olemaan normaalissa vasta n. 20km ajon jälkeen... Näitä lukiessa alkaa tuntua että on lähinnä ominaisuus. Termarikin näkyy olevan sen verran kallis ettei sitä ihan huvikseen viitsi vaihtaa.
Huomasin öljyjä vaihtaessa että ainakin omasta focuksestani puuttuu moottorin alasuojamuovit.. Puskurissa kiinni oleva levike on kuitenkin paikallaan joten olettaisin että alasuoja on myös ollut. Tämä kaiketi myös hieman vaikeuttaa lämpeämistä...
Lisäksi ajattelin kokeilla maskin viimasuojia. Onko jollain kokemusta auttaako lämpöongelmiin ti-vct:llä?
Ostin pari viikkoa sitten 1.6 ti-vct focuksen vm. 2006 ja kiinnitin ensimmäisen kerran huomiota lämpöihin kun ulkona oli -8°c. Ajan päivittäin 30km työmatkaa yhteensuuntaan ja moottorinlämmöt alkoivat olemaan normaalissa vasta n. 20km ajon jälkeen... Näitä lukiessa alkaa tuntua että on lähinnä ominaisuus. Termarikin näkyy olevan sen verran kallis ettei sitä ihan huvikseen viitsi vaihtaa.
Huomasin öljyjä vaihtaessa että ainakin omasta focuksestani puuttuu moottorin alasuojamuovit.. Puskurissa kiinni oleva levike on kuitenkin paikallaan joten olettaisin että alasuoja on myös ollut. Tämä kaiketi myös hieman vaikeuttaa lämpeämistä...
Lisäksi ajattelin kokeilla maskin viimasuojia. Onko jollain kokemusta auttaako lämpöongelmiin ti-vct:llä?

Entiset



