Sivu 2/3

Lähetetty: 01 Maalis 2005 18:40
Kirjoittaja Jaakko85
se oli mk4:nen eestä taisin ottaa 2.5 ja takaa 3, kyllähän se jonkuverran tippu, keula kuiteski oli matalemmalla ku perä.

sekihän vaikuttaa kumpaa päätä takajousesta rälläköi, kun se on progressiivinen, toisin kuin etujousi.

parempi tulee kun ostaa suoraan madallusjouset. :wink:

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:17
Kirjoittaja TeRoK
No ei kai se kokoajan raaputakaan, mutta aivan varmasti nappaa helpommin kiinni lokariin kuin oikeen madallus jousilla. Jopa pikku kuopissa.

Lähetetty: 01 Maalis 2005 20:18
Kirjoittaja orion-1.6i
Noh tuskin siitä rälläkkämadalluksesta sentään huonompi tulee kuin kokonaisilla vakiojousilla. Taidan sipasta edestä 2. Jos ennen katkasua mittais etu- ja takajousien pituuseron, ja katkoo niitä jousia sitten sen verran että niiden pituusero on vieläkin sitten sama (ehkä vähän kehnosti selitetty).. Tarkotus ois pitää tasasen matalana. Toisaalta ei kehtais tuohon autoon rahallisesti hirveesti panostaa, kun joskus sen myyn niin en saa ikinä omiani takasin.. :?

Lähetetty: 03 Maalis 2005 17:22
Kirjoittaja Jaakko85
TeRoK kirjoitti:No ei kai se kokoajan raaputakaan, mutta aivan varmasti nappaa helpommin kiinni lokariin kuin oikeen madallus jousilla. Jopa pikku kuopissa.
no tottakai helpommin, riippuu tietenkin renkaista ja paljonko takapenkilklä on porukkaa

Lähetetty: 03 Maalis 2005 21:40
Kirjoittaja ZyaS
tuli tossa sitten kaverin autoon kokeiltua jousien lyhentelyä.. mutta tuli sitten "radikaali"virhe kaks kierrosta jousista pois mutta kun olivat progressiiviset ni otettiin harvasta päästä.. no eipä tullu mieleen että eihän se jousi enää istu kunnolla kun siitä puuttuu se alin "melkein" tasanen kierros.. no pitää tässä lämmitellä ne jouset ja taivuttaa päät niin voi kokeilla sitten taas uudestaan..

Lähetetty: 08 Maalis 2005 21:13
Kirjoittaja yrkesman
Tämmöset tuli hommattua. Ei tartte tehdä mitään laikkakone kikkailuja.

Lähetetty: 08 Maalis 2005 22:57
Kirjoittaja ZyaS
noi on ihan paskat, mulla oli tollaset joskus mut kyllä vakiojousista laikalla lyhennetyt on paljon paremmat ;)

no ei vaan hyviä ne varmaan on, kuhan kateellisena vittuilen sitten kerro myöskin että millanen tuli ajaa jos sitä itsekkin joskus kun sais rahaa.. :P

Lähetetty: 09 Maalis 2005 16:16
Kirjoittaja Kessi
yrkesman kirjoitti:Tämmöset tuli hommattua. Ei tartte tehdä mitään laikkakone kikkailuja.
Mihkä vehkeeseen nuo on menossa?? Mistä ostit?? Mitä makso??

Lähetetty: 09 Maalis 2005 18:05
Kirjoittaja yrkesman
Kessi kirjoitti:Mihkä vehkeeseen nuo on menossa?? Mistä ostit?? Mitä makso??
Esco cossuun, Englannista, ~850euroa. Suomestakin saa, esim. Rallyrace myy, mutta hinta on ~1100euroa. Noissa on hinta/laatu-suhde aika kohdallaan, tosin kovat jätkät käyttää Öhlinsin kynätolpia.

Lähetetty: 09 Maalis 2005 19:21
Kirjoittaja Aaltonen
mist mahtaa tulla tuo nimi kynä tolppa

Lähetetty: 09 Maalis 2005 19:46
Kirjoittaja p3
purappa kuulakärkikynä :lol:

Lähetetty: 09 Maalis 2005 22:01
Kirjoittaja VesQ
Tuo oli muuten hyvä vertaus :D , en olisi itsekkään ihan heti keksinyt

coil over = kynätolppa :wink:

Lähetetty: 12 Maalis 2005 00:20
Kirjoittaja raato
Tuli sit vaihdettuu Mondeoon Weitecit....edest putos 30mm,takaa 50mm,emäntä sano et näyttää silt et siin o jotai vikkaa :oops:

Lähetetty: 12 Maalis 2005 09:50
Kirjoittaja mjtee
raato kirjoitti:näyttää silt et siin o jotai vikkaa :oops:
Onhan tuota monenlaista kuultu. :) SR500 alla -> Onko nuo ihan oikein? Kuuluuko noiden jarrujuttujen näkyä läpi noin? :P

Lähetetty: 19 Touko 2005 19:54
Kirjoittaja teemup
täällä näytti olevan juttua madallusjousista elikkä

merkki? mistä saa? hinta? madallus -55mm?
jokos tuosa pittää alkaa iskareita vaihtamaan?

autona on mk4

ja pari kuvaa nyt tämän hetkisestä ja sitten toivottu pudotus. Edestä ja takaa.


http://i5.photobucket.com/albums/y168/t ... ort892.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y168/t ... G_5468.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y168/t ... b6fa0b.jpg




hyvät neuvot tarpeen. alla on nyt vakiojouset joista on otettu laikkakoneella pari kiekkaa pois.

Lähetetty: 19 Touko 2005 22:03
Kirjoittaja ZyaS
mulla mk3 escossa weitec -35mm ja on vähän korkeempi mitä noissa kahessa alimmassa kuvassas. 8)

Lähetetty: 19 Touko 2005 22:08
Kirjoittaja teemup
mulla on tallisa jotku punaset luultavasti -40mm ei mene yhtää alemmas entisestään. mutta meneepä alusta jäykäksi surkia ajjaa näillä teillä .. :D


tuomosia weitecjä vois kysellä jos ne pudottais vähän tuota lähemmäs nurmea. 8)

Lähetetty: 19 Touko 2005 22:45
Kirjoittaja ZyaS
juu nuo mun on ainakin jäykät, liiankin taidan vaihtaa kesällä progressiiviset -40mm jouset että on ikävä ajella kun joutuu väistellä suojatie viivat ja kaivon kannet.. eli liian pinta jäykkä :(

Lähetetty: 06 Kesä 2005 14:22
Kirjoittaja Capri_mk2
Tää nyt ei ihan tähän liity mutta käykö "tavallisen" sierran madallus jouset cossu sierraan?

Lähetetty: 17 Kesä 2005 20:12
Kirjoittaja Lep-1
Eipä luulisi tollaset madallusjouset huonoksi menevän jos niistä kierroksen ottaa pois sieltä TIHEÄSTÄ päästä. Siellä päässähän on joku 3 kierrosta ihan kasassa kun auto on pyörillään.
Tekisi mieli omasta sierrasta ottaa kierros edestä ja takaa kun ei ole tarpeeksi matala :lol: sitten vaan lyhennystä iskareihin ettei jouset tipu pois.

Lähetetty: 26 Kesä 2005 19:16
Kirjoittaja Lep-1
Noniin tuli otettua Sierrasta MAD sportiven -40mm etupään jousista pois 1 kierros sieltä tiheästä päästä. Tuli juuri sopiva madallus. Eikä juosien ominaisuudet mielestäni mitenkään muuttuneet huonommaksi. Vielä täytyy vaihtaa uudet iskarit, joista sorvaan hieman pois.
Kyllähän se vieläkin matalampi hienommalta näyttäisi 8) :D

MADALLUS KUVA

Lähetetty: 27 Kesä 2005 17:44
Kirjoittaja j0zze
elikkäs mulla on mk5 escortissa eibachin -40mm jouset ja konin säädettävät iskarit ja pitäisi saada autoa matalammaksi, koska madallusta ei edes huomaa. Löytyykö neuvoja ongelmaan?

Lähetetty: 27 Kesä 2005 17:51
Kirjoittaja janzamar
jos on ihan tuoreet niin saattavat pudota vielä kun vähän aikaa ajelee..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 12:40
Kirjoittaja j0zze
ei ole tuoreet:( ja auto on korkea kuin mikä...

Lähetetty: 28 Kesä 2005 17:00
Kirjoittaja janzamar
ainahan ne voi pilata rälläkällä yläpäästä tai kaasulla lämmittää
ja pudottaa vähän,ei kyllä niin hyviä vaihtoehtoja..
joku oli pudottanut koko iskarin alempaa kiinnitystä
mutta enpäs muista mistä siitä löytyi kuvatkin..
oliko täällä vai taunus-clubin vanhoilla sivuilla..