Pikku pikku ruostevaurio
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Millainen on lamellilaikka, onko kuvaa?
Teräsharjalaikka ottaa kyllä kaiken ruosteen irti ja jäljelle jää vain appelsiinipintainen kirkas metalli missä ei minun silmillä katsottuna näy ainuttakaan tummaa pistettä.
Teräsharjalaikka ottaa kyllä kaiken ruosteen irti ja jäljelle jää vain appelsiinipintainen kirkas metalli missä ei minun silmillä katsottuna näy ainuttakaan tummaa pistettä.
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Samat kokemukset on Heinämiehen kanssa. Täytyy myöntää, että kyllä toi lamellilaikkakin homman hoitaa, mahdollisesti jopa nopeemminkin, mutta oon huomannu sellasen haitan, että se tuppaa vähän tota hyvää metalliakin leikkaamaan pois. Tulee ylimääräsiä kittihommia. Tästäkin on kokemusta.Heinämies kirjoitti:Millainen on lamellilaikka, onko kuvaa?
Teräsharjalaikka ottaa kyllä kaiken ruosteen irti ja jäljelle jää vain appelsiinipintainen kirkas metalli missä ei minun silmillä katsottuna näy ainuttakaan tummaa pistettä.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Autonpohjan pelti on sen verran paksua, että jos sen lamellilaikalla saa puhki tai meisselin puhakaistavan ohueksi, kannattaa kyseinen kohta hitsata joka tapauksessa. Pintapellit on sitten eri juttu..Beornegar kirjoitti:Samat kokemukset on Heinämiehen kanssa. Täytyy myöntää, että kyllä toi lamellilaikkakin homman hoitaa, mahdollisesti jopa nopeemminkin, mutta oon huomannu sellasen haitan, että se tuppaa vähän tota hyvää metalliakin leikkaamaan pois. Tulee ylimääräsiä kittihommia. Tästäkin on kokemusta.
Heinämies kirjoitti:Millainen on lamellilaikka, onko kuvaa?
Kuvan saan edittinä ensi viikolla, jos tarviset. Ulkonäöltään ko. laikka on kehältään täynnä ruskeita toistensa lomassa olevia lipareita, ja nuo lipareet ovat samaa materiaalia kuin esim. hiomakoneennauha.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Pikku pikku ruostevaurio
En mäkään tarkoittanut että sillä pelti puhki menee, mutta itse en ainakaan sillä tasaista pintaa saanut, joutui kittailemaan todella paljonduckworth kirjoitti:Autonpohjan pelti on sen verran paksua, että jos sen lamellilaikalla saa puhki tai meisselin puhakaistavan ohueksi, kannattaa kyseinen kohta hitsata joka tapauksessa. Pintapellit on sitten eri juttu..
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Viikonloppuna kun on kaunista keliä luvattu, voisi vähän purkailla ja kartoittaa tilannetta. "Sisuskalut" voinee jättää vähän repsottamaankin ja laittaa vain apparin penkki kiinni, tai enpä taida sitäkään tarvita vältämättä
. Perjantaina ajattelin hakea sen hitsauskoneen Motonetistä, ja varmaan sitä tulee saman tien kokeiltuakin ainakin tuon pitkän saumakohdan ruostevaurion kanssa. Ei varmaan haittaa vaikka hommaan saisikin menemään koko viikonlopun pikku hiljaa vähinerin tekemällä. Jossain on puhuttu hitsaussaumakohdan tinaamisesta. Tehdäänkö se tavallisella kolvilla sulattamalla tinalankaa rälläköidyn hitsaussauman päälle?

Re: Pikku pikku ruostevaurio
Mielenkiintoinen juttu; vaihdoin loppuneen 0,9 langan tilalle 0,8 lankaa (kun ei paikallisessa rautakaupassa ollut 0,9:ä) ja vaikeusastetta tuli heti pirusti lisää. Tutun ajoittaisen räkimisen sijaan mitään muuta ei nyt tulekaan. Siis ennen menin jotensakin näin: Tzzz-zzz-zzz-Tsräp-zzz... ja nyt näin: Tsräp-tsräp-tsssräp...
Tuntuu siltä, ettei koneen virtaa saa riittävän pienelle(kun ei ole kuin ne 2 asentoa) ja lanka höyrystyy ilman näkyvää saumaa. Räkäpalloja tulee senkin edestä ja ohut lanka tuppaa vielä menemään syöttömasiinassa kurtulle (langan kireyden säätö on todella herkässä)... Prkl
Onneksi ei tullut ostettua kuin 0,9kg, niin ei mene konkurssiin vaikka kävisikin ostamassa uuden kerän. 8)
Konehan oli pikku Gerni, onko jollain tietoa kuka myisi hämeessä asiallista ydintäytehitsauslankaa 0,9mm koossa?
Tiedossa on pikkupikku ruostevaurio (takaluukun tiivisteen alareuna ja puskurin alta takasiipi (tjsp.).
Tuntuu siltä, ettei koneen virtaa saa riittävän pienelle(kun ei ole kuin ne 2 asentoa) ja lanka höyrystyy ilman näkyvää saumaa. Räkäpalloja tulee senkin edestä ja ohut lanka tuppaa vielä menemään syöttömasiinassa kurtulle (langan kireyden säätö on todella herkässä)... Prkl

Konehan oli pikku Gerni, onko jollain tietoa kuka myisi hämeessä asiallista ydintäytehitsauslankaa 0,9mm koossa?
Tiedossa on pikkupikku ruostevaurio (takaluukun tiivisteen alareuna ja puskurin alta takasiipi (tjsp.).
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Tupla.
Viimeksi muokannut Heinämies, 10 Kesä 2009 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pikku pikku ruostevaurio

Tuo ruostevaurio siis...
Sierraanhan ei ole noita takaiskunvaimentimen yläpään kiinnityskuppeja enää saatavissa, mutta kävisikö siihen jonkun muun, ehkäpä Mondeon iskarin kiinnityskuppi jos sattuu olemaan riittävän samanlainen ja sen saa hyvin hitsattua paikalleen? Pakkoko sen on olla nimenomaan Sierran osa, onko sen väliä vaikka olisi minkä hyvänsä jos muuten on riittävän samanlainen?
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Mulla ainakin hitsattiin sama kuppi takaisin, hitsaaja vain sanoi, että tämä on viimenen paikka mikä täs sierras leviää
Samaltahan tuo näyttää kuin omaskin silloin joskus.

Re: Pikku pikku ruostevaurio
Rälläköitiinkö tuo kuppi siis irti ja fiksattiin, ja sitten hitsattiin takaisin?
Onnistuuko tuo niin että yrittää saada vain ruostekohdat pois ja paikka tilalle ilman että ottaa kupin tai edes iskaria irti?
Onnistuuko tuo niin että yrittää saada vain ruostekohdat pois ja paikka tilalle ilman että ottaa kupin tai edes iskaria irti?
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Mullahan oli siis tuo kuppi revennyt irti
ja helpommin sen saa oikeaan kohtaan kun iskari on paikallaan tai ainakin silloin kun se oli jo irti. Ruostehan olis hyvä saada sieltä pois ja sitten hitsata siihen paikka.

Re: Pikku pikku ruostevaurio
Tsekkailin tässä pyhäpäivän ratoksi apparin puolen tarkemmin, eli penkki irti ja verhoilut syrjään. Ensivilkaisulla suht ok, mutta meisseli käteen ja tarkempi syyni, niin vot harasoo ja v1ttujen kevät
.
Tuota pitkää saumakohdan ruostevauriota edessä en edes alkanut roplaamaan, helmoja "availin" eli rapsuttelin pois ruosteen tummentamaa kittiä tai mitä se nyt onkaan mitä noihin on tehtaalla laitettu. Kyllähän noissa saumakiteissäkin tummaa pintaa riitti ihan kylliksi. Penkinkannakkeen "pikku pintaruoste" menikin hienosti puhki asti kun aloin vähän rälläkän kanssa putsailemaan.
Tuossapa kuvasatoa...

Just nyt ei ole hirvittävää paloa alkaa tekemään mitään... pitäisiköhän vetää Dinitrolia, massaa ja panna kaupaksi 8) .

Tuota pitkää saumakohdan ruostevauriota edessä en edes alkanut roplaamaan, helmoja "availin" eli rapsuttelin pois ruosteen tummentamaa kittiä tai mitä se nyt onkaan mitä noihin on tehtaalla laitettu. Kyllähän noissa saumakiteissäkin tummaa pintaa riitti ihan kylliksi. Penkinkannakkeen "pikku pintaruoste" menikin hienosti puhki asti kun aloin vähän rälläkän kanssa putsailemaan.
Tuossapa kuvasatoa...



Just nyt ei ole hirvittävää paloa alkaa tekemään mitään... pitäisiköhän vetää Dinitrolia, massaa ja panna kaupaksi 8) .
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Joskus taisin jossain topikissa mainita, että jos sierrasta löytyy ruostetta takaiskareitten kupeista, niin takuu varmasti löytyy muualtakin.. Noi on ihan perus paikkoja nuokin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Pikku pikku ruostevaurio
No, kuppi kahvia ja sillivoileipä niin asiat jäsentyi paljon positiivisemmin
.
Nuo reunimmaiset vedin rälläkällä ja teräsharjalla. Oikeanpuolimmainen on puhki, mutta tuossa kohdassa ei haitanne. Dinitrol-käsittely ja nyt on kuivumassa. Huomenna uusi satsi.
Tuo penkinkannake pitää laittaa, enkä taida itse siihen ryhtyä. Tuolla "paikallisella" se on reilun tunnin homma kuten viimeksikin, joten taidan maksaa ammattilaisen kädenjäljestä sen about 70 euroa. Harjoittelen itse sit helpommilla kohteilla
. Toisaalta voisinhan mie yrittää... ties vaikka onnistuisikin ja jos ei niin sit Seon pojille laittoon.

Nuo reunimmaiset vedin rälläkällä ja teräsharjalla. Oikeanpuolimmainen on puhki, mutta tuossa kohdassa ei haitanne. Dinitrol-käsittely ja nyt on kuivumassa. Huomenna uusi satsi.
Tuo penkinkannake pitää laittaa, enkä taida itse siihen ryhtyä. Tuolla "paikallisella" se on reilun tunnin homma kuten viimeksikin, joten taidan maksaa ammattilaisen kädenjäljestä sen about 70 euroa. Harjoittelen itse sit helpommilla kohteilla

Re: Pikku pikku ruostevaurio
Otin nyt kaikki penkit pois ja sain käännetyksi maton sekä otettua takaosan äänieristyslevyt pois. Lisäksi räpläsin irti sen bitumimassan mikä oli pohjassa tuossa harmaalla kohdalla. Ruostetta ei näyttäisi olevan lukuunottamatta yhtä pientä pintaruostekohtaa. Tuo näkyvä on jotain liimamaista massaa. Tinnerillä lähti pois hyvin. Miten matto lähtee edestä irti?
Kun operaatio on valmis, niin mitä kannattaa laittaa tuon bitumimassan tilalle vai saako sitä ihteään jostain?
Kivaa jumppaa sairaslomaksi... olen toipumassa sappileikkauksesta joka tehtiin torstaina mutta eipä tunnu enää missään. Onko kaikki voortimiehet tällaisia
?
Tuossa on se vuosi sitten fiksattu kuskinpuoleinen penkinkannakekohta. Osaiskohan sitä ite tehdä edes jotain tuonnepäin....


Kun operaatio on valmis, niin mitä kannattaa laittaa tuon bitumimassan tilalle vai saako sitä ihteään jostain?
Kivaa jumppaa sairaslomaksi... olen toipumassa sappileikkauksesta joka tehtiin torstaina mutta eipä tunnu enää missään. Onko kaikki voortimiehet tällaisia

Tuossa on se vuosi sitten fiksattu kuskinpuoleinen penkinkannakekohta. Osaiskohan sitä ite tehdä edes jotain tuonnepäin....

Re: Pikku pikku ruostevaurio
Kommentoikaas nyt kokeneemmat....
Kannattaisiko noista helmasaumojen kohdalta hionnan ja Dinitrol-käsittelyn sijaan vetäistä rälläkällä ihan kaistaleet pois ja väkertää uudesta pellistä tilalle? Kiirettä tässä ei nyt sinänsä ole eli pärjätään pari viikkoa hyvin yhdelläkin autolla ja sit alkaakin kesäloma.
Vielä en ole hitsikonetta hakenut, mutta tänään olisi tarkoitus hakea sopivat laikat huonon pellin poistoon.
Millainen laikkakiekko olisi sopivin vanhan poisleikkaukseen? Ihanko sellainen "tavallinen"? Meinaan olla niin hurja että otan pois tuon penkinkannakkeenkin apparin puolelta. Sen kanssa selviää varmaan suoralla paikalla niin ettei tarvitse vääntää muotoon.
Kannattaisiko noista helmasaumojen kohdalta hionnan ja Dinitrol-käsittelyn sijaan vetäistä rälläkällä ihan kaistaleet pois ja väkertää uudesta pellistä tilalle? Kiirettä tässä ei nyt sinänsä ole eli pärjätään pari viikkoa hyvin yhdelläkin autolla ja sit alkaakin kesäloma.
Vielä en ole hitsikonetta hakenut, mutta tänään olisi tarkoitus hakea sopivat laikat huonon pellin poistoon.
Millainen laikkakiekko olisi sopivin vanhan poisleikkaukseen? Ihanko sellainen "tavallinen"? Meinaan olla niin hurja että otan pois tuon penkinkannakkeenkin apparin puolelta. Sen kanssa selviää varmaan suoralla paikalla niin ettei tarvitse vääntää muotoon.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Ihan normaali katkaisulaikka mätien poistoon. Ilman muuta kannattaa pehmeet poistaa ja hitsata tervettä peltiä tilalle, jos meinaat autoa pitää. Se nyt varmaan kannattaa itsellensä ensiksi selvittää, tollasen arvo kun ei nyt kuitenkaan leimattunakaan montaakaan sataa ole.. Ja hyväkorisiakin sierroita ainakin vielä tuntuu löytyvän.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Käyttöarvo on huomattavasti suurempi kuin jälleenmyyntiarvo, eli kun on alkuun päästy niin mennään loppuun asti.Sierra2.3-16v kirjoitti:Ihan normaali katkaisulaikka mätien poistoon. Ilman muuta kannattaa pehmeet poistaa ja hitsata tervettä peltiä tilalle, jos meinaat autoa pitää. Se nyt varmaan kannattaa itsellensä ensiksi selvittää, tollasen arvo kun ei nyt kuitenkaan leimattunakaan montaakaan sataa ole.. Ja hyväkorisiakin sierroita ainakin vielä tuntuu löytyvän.
Kuskin puoli alkaa olla käsitelty ja nuo sisäpuolen helmat sain hyvin rälläköityä pois. Otin hieman enemmän mitä tarvitsisi jotta saan helpommin putsattua paikat sisä- ja ulkohelman väliltä. Penkinkannakkeen apparin puolelta rälläköin myös pois. Kuskin puoleinen on laitettu niin, että sen pohjan puolella olevan levytsydeemin olivat putsanneet ja hitsanneet takaisin kiinni paikkaan. Mie ehdin kuitenkin pistää pilkkeiksi tuon apparin puoleisen, ja olihan siinä ruostettakin. Varmaan asian ajaa ihan yhtä hyvin kiinni hitsattu oikean kokoinen mutteri johon penkin ruuvi kiristetään. Eipä tuo loppujen lopuksi ylivoimaista touhua ole, etenkin kun rälläkkä alkaa pikkuhiljaa "sopia käteen".
Niin... miten tuo matto lähtee etuosasta irti? On vähän tiellä.....
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Tunnearvo se on..., ku tähän on niin pirusti tehty töitä, pantu aikaa ja rahaa, niin antaa mennä vaan...Heinämies kirjoitti: Käyttöarvo on huomattavasti suurempi kuin jälleenmyyntiarvo, eli kun on alkuun päästy niin mennään loppuun asti. Niin... miten tuo matto lähtee etuosasta irti? On vähän tiellä.....

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Ei ku se verhoilun matto. Se on nyt pujotettu kässärin vivustakin niin että vaihdekepin konsoli ainakin pitää sitä vielä kiinni... ja sit jos syvemmällä jalkatilassa on jotain tappeja tai ruuveja.tursas kirjoitti: mikä matto, ai se bitumi, taltalla ja puukolla ?
Ilmeisesti tuo pikku konsoli pitää ottaa veke.... Miten se lähtee? Ruuveja ei näy.
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Tuollahan se on sivu 18
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-12.pdf
ruuveilla kiinni ja ruuvit piilotettu
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-12.pdf
ruuveilla kiinni ja ruuvit piilotettu
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Sieltähän se löytyi. Tosiaan, keskikonsoli on ruuveilla kiinni, ovelasti piilotettu. Jalkatilan kajarit muistaakseni kolmella ruuvilla kiinni. Matto on verhoiluruuveilla (mustilla tietysti, ettei varmastikkaan erota matostatursas kirjoitti:Tuollahan se on sivu 18
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-12.pdf
ruuveilla kiinni ja ruuvit piilotettu

http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Konsoli oli 3 ruuvilla kiinni. Äänieristysmattojen kanssa piti käyttää vähän kuria, mutta ei liene haittaa vaikka vähän repeilivätkin. Joku taisi sanoakin noista "kriittisistä kohdista" ja tuon näköistä sieltä löytyi. Miten tuo ritelikön tapainen fiksataan... oletettavasti siinä on ritelikkö hyvästä syystä eikä siihen passaa vetää umpipeltiä? Onko tuohon saatavissa jotain korjauspeltiosaa jonka voisi vetäistä paikalleen yhtenä kokonaisuutena vai pitääkö vain väsätä paikkapalat?
Ilmeisesti tuossa kuvassa on jokin puhaltimen systeemi tai mikä lie. Tuo littana putki pitää saada pois, mutta miten se lähtee yläpäästään irti ehjänä?
Sisähelmat näyttää ruosteisten kohtien poisrälläköinnin jälkeen tolta... onko ok paikkakaistaletta varten (tuo poikkipalkin etureuna pitää keksiä jotenkin koska rälläkällä ei pääse)? Samat hommat pitää tehdä vielä toiselle puolelle.

Ilmeisesti tuossa kuvassa on jokin puhaltimen systeemi tai mikä lie. Tuo littana putki pitää saada pois, mutta miten se lähtee yläpäästään irti ehjänä?
Sisähelmat näyttää ruosteisten kohtien poisrälläköinnin jälkeen tolta... onko ok paikkakaistaletta varten (tuo poikkipalkin etureuna pitää keksiä jotenkin koska rälläkällä ei pääse)? Samat hommat pitää tehdä vielä toiselle puolelle.


Re: Pikku pikku ruostevaurio
...Heinämies: Joku taisi sanoakin noista "kriittisistä kohdista" ja tuon näköistä sieltä löytyi. Miten tuo ritelikön tapainen fiksataan... oletettavasti siinä on ritelikkö hyvästä syystä eikä siihen passaa vetää umpipeltiä? Onko tuohon saatavissa jotain korjauspeltiosaa jonka voisi vetäistä paikalleen yhtenä kokonaisuutena vai pitääkö vain väsätä paikkapalat?

Mulla ton ritiläkohan ja ton kardaanitunnelin reikien päältä hitsaaja veti vaan kaikki pellinpaloilla sisältä umpeen, kun sen ritilän alapuoli oli juuri tämä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4214532.jpg
Mulle ei myöskään sen kohdan lattian rungon rakenne oikein auennu, eikä niiden ritilöiden merkitys..

Mulla ton ritiläkohan ja ton kardaanitunnelin reikien päältä hitsaaja veti vaan kaikki pellinpaloilla sisältä umpeen, kun sen ritilän alapuoli oli juuri tämä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4214532.jpg
Mulle ei myöskään sen kohdan lattian rungon rakenne oikein auennu, eikä niiden ritilöiden merkitys..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Pikku pikku ruostevaurio
Okei, eli mätä pois ja uutta päälle.
Miten tuo kuvan oikeassa laidassa osittain näkyvä litteä putkentapainen lähtee siististi irti? Se on keskikohdastaan yhdellä ruuvilla kardaanikonsolin kyljessä, mutta yläpäästään monimutkaisemman näköisesti puhallinsysteemissä.
Miten tuo kuvan oikeassa laidassa osittain näkyvä litteä putkentapainen lähtee siististi irti? Se on keskikohdastaan yhdellä ruuvilla kardaanikonsolin kyljessä, mutta yläpäästään monimutkaisemman näköisesti puhallinsysteemissä.