Sivu 2/3

Lähetetty: 19 Elo 2005 00:44
Kirjoittaja SpeedDevil
Zaarin kirjoitti:^^ Aha, samaa kamaa erinimellä.
Mitähän kattastusmiäs tykkäisi tälläisestä putkiviritelmästä:
http://www.nobleforums.com/images/onyxm ... tocar3.jpg
:lol: 8) :lol:

toi on saksassa ja muualla euroopassa suurta muotia. ei mene suomessa läpi. kaveri kokeili jo. :( syytä en tiedä miksei menny

Lähetetty: 19 Elo 2005 13:25
Kirjoittaja performance matteRS
Ite väsäsin omaan sierraan kylkiputken. Yhellä vakio pikkuänkällä ja yhellä simonsin läpivirtaavalla.. Äänet on aika messevät ja paukkuu aina vaihtaessa ja jarruttaessa. Eipä tuosta oo kukaan vielä ainakaan sanonut mitään. Mitä nyt muutamia vihasia katseita naapureilta, eivät enään edes tervehdi.

Lähetetty: 19 Elo 2005 13:43
Kirjoittaja DragoN1982
:shock:
Kuvia?

Lähetetty: 19 Elo 2005 14:55
Kirjoittaja performance matteRS
en ole vielä kerinnyt ottamaan kuvia, mutta koitan jossain vaiheessa keritä. Jos mua tarkoitit?

Lähetetty: 19 Elo 2005 17:05
Kirjoittaja Kessi
Oxidius kirjoitti:toi on saksassa ja muualla euroopassa suurta muotia. ei mene suomessa läpi. kaveri kokeili jo. :( syytä en tiedä miksei menny
Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse

Lähetetty: 19 Elo 2005 19:41
Kirjoittaja SpeedDevil
Kessi kirjoitti:Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse

:D nonniin siitä sitten putkia väsäämään

Lähetetty: 20 Elo 2005 01:01
Kirjoittaja Zaarin
Kessi kirjoitti:Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse
Hassu tämä Suomen laki, tehdasasenteisena saa olla kaikkea hauskaa, mutta jälkikäteen ei... :roll:

Ihmetyttää vain sivuputket, nehän kun saa olla myös hanslaakarin puolella toimivat? Tai no, ainakin iäkkäämmissä jenkkirasseissa.

Lähetetty: 20 Elo 2005 11:33
Kirjoittaja transitman
Suomen laki on ihmeellinen asia :lol:

Ku johkuun autoon saa tehdä sitä ja tota mut sit taas vaikka vuoden uudempaan ei taas saa tehdä mitään, ja sit jos katsastusmiehen mielestä joku juttu menee läpi ni seuraavaks on poliisit kirjottaas sakkoi ku ei saa olla tolleen :evil:

Lähetetty: 28 Elo 2006 21:36
Kirjoittaja urria
haulla löytyi näköjään tämmöstäkin. No itse ajattelin kanssa, että vois Sierraan yrittää saada vähän rallimmat äänet. Eli itselläni on tällä hetkellä täysin vakioputkisto. Pelkkä takapöntön vaihtaminen sporttipönttöön (esim. martelius loppuvaimennin) ei siis ilmeisestikään paljoa tuo lisää ääntä?
Olisiko siis hankittava esim"kokonaan uusi "viri"putkisto katista taaksepäin?

Ja autohan on 2.0i dohc Sierra vm.-91

Lähetetty: 29 Elo 2006 00:21
Kirjoittaja jate2
Hmm. Lisää rispektiä saat kun virittelet "paukkunapin" kojelautaan. Eli nappi millä saat katkottua puolan ohjausvirtaa tms. Niin, ja jos kaasarissa on bensansyötön katkaiseva solenoidi, johto irti. Vauhdilla kurlaat bensaa putkistoon, sytkää katkoen, vaihteella jarruttaen, paukkunappi ylös, sopivasti kaasua ja voila: Ääni ja valo on ikimuistettava, ainakin pimeällä, eikä tarvi koskea putkistoon parempien saundien toivossa. Jos teit kaikki oikein, takapönttö poistaa päätykappaleen, sisukset, ja pikkuhiljaa muidenkin pönttöjen sisukset... ihan vaan napista painamalla... Ja tyhjä takavaimennin vastaa ainakin 8 tuumaista putkenpäätä. Saundi on makea.
Hyvät puolet on asennuksen helppous, ei tarvi könytä auton alla ja kylillä tehtynä kaikki muutkin huomaavat sinut.
Huonoja puolia ei oikein voi löytää, paitsi että kaikki muutkin huomaavat sinut... ja ruiskukoneisiin on hieman hankalampaa tehdä tätä viritystä...
Tästä paukkunapista on omakohtaisiakin kokemuksia.

Lähetetty: 29 Elo 2006 11:31
Kirjoittaja jesse1987
oisko vähän lisäinffoo mitenkä toi nappi pitää tarkalleen ottaen kytkeä??
ja eikös se toimi ruiskuautossakin jos vaan painaa vähän kaasua niin kyllä se sitä bensaa syöttää ihan kuten kaasarikin :? vois talvirassiin viritellä tommosen paukkusysteemin :D

Lähetetty: 29 Elo 2006 12:22
Kirjoittaja country sedan
jesse1987 kirjoitti:oisko vähän lisäinffoo mitenkä toi nappi pitää tarkalleen ottaen kytkeä??
ja eikös se toimi ruiskuautossakin jos vaan painaa vähän kaasua niin kyllä se sitä bensaa syöttää ihan kuten kaasarikin :? vois talvirassiin viritellä tommosen paukkusysteemin :D
Ruutassa, yleensä, kun tulet sammuu loppuu rpm tieto, ilman sitä ei aukea suuttimetkaan.
Joku K-Jetti on sitten asia erikseen.

Btw. joissain autoissa kuulemma virta-avaimella voi katkoa sytytys virtaa..

Lähetetty: 29 Elo 2006 16:59
Kirjoittaja urria
kävin tossa nyt ostaan sporttivaimentimen taakse, pitäs kuulemma tuoda murinoita. Täytyy tosta asennella kunhan kerkee, niin näkee millanen mopo sierrast tulee 8)

Lähetetty: 29 Elo 2006 17:06
Kirjoittaja jesse1987
country sedan kirjoitti: Ruutassa, yleensä, kun tulet sammuu loppuu rpm tieto, ilman sitä ei aukea suuttimetkaan.
Joku K-Jetti on sitten asia erikseen.

Btw. joissain autoissa kuulemma virta-avaimella voi katkoa sytytys virtaa..
joo no jos virtalukosta virtoja katkoo niin sillon loppuu myös bensansyöttö, mutta katkoo vaan puolan ohjausvirtaa niin sillon pitäis kyllä vielä soppaa tulla :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2006 18:03
Kirjoittaja esaq
Itellä on mk2 escortissa (kent) 2" putki ja yksi läpivirtaava pönttö keskellä ja loppu samaa 2"...

Ihan miehekäs möly sieltäkin lähtee ja suht mukava röpellys ja pauke kun moottorijarruttaa.. :)

ps. Yllättävän paljon muuttui ääni kun koneen puristukset vaihtui.. Alkuperäisellä kokoonpanolla oli 11 paikkeilla puristukset ja ääni oli todellaki ralliautomainen. Nykyinen vajaa 9 puristukset ja ei kyllä päästä ilmoille yhtä miehekästä kakofoniaa.. :D Mahtaako myös vaikuttaa kannen vaihto virikannesta vakiokanteen..?!

Lähetetty: 29 Elo 2006 18:43
Kirjoittaja jesse1987
esaq kirjoitti:Itellä on mk2 escortissa (kent) 2" putki ja yksi läpivirtaava pönttö keskellä ja loppu samaa 2"...

Ihan miehekäs möly sieltäkin lähtee ja suht mukava röpellys ja pauke kun moottorijarruttaa.. :)

ps. Yllättävän paljon muuttui ääni kun koneen puristukset vaihtui.. Alkuperäisellä kokoonpanolla oli 11 paikkeilla puristukset ja ääni oli todellaki ralliautomainen. Nykyinen vajaa 9 puristukset ja ei kyllä päästä ilmoille yhtä miehekästä kakofoniaa.. :D Mahtaako myös vaikuttaa kannen vaihto virikannesta vakiokanteen..?!
jos ja kun nokka-akseli vaihtuu samalla niin todennäköisesti vaikuttaa :?

Lähetetty: 29 Elo 2006 19:35
Kirjoittaja Jaakko85
Mitenhän minä saisin sierran pakoäänet, rengasmelun, räminät ja tuulensuhinat loppumaan, puhumattakaan cvh:n ominaisrätinästä? :lol:

No vaihtamalla scorpioon tai granadaan tietysti?

Lähetetty: 29 Elo 2006 20:44
Kirjoittaja esaq
jesse1987 kirjoitti:jos ja kun nokka-akseli vaihtuu samalla niin todennäköisesti vaikuttaa :?
Tässä tapauksessa nokka oli kokoajan sama :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:07
Kirjoittaja jesse1987
esaq kirjoitti: Tässä tapauksessa nokka oli kokoajan sama :wink:
niin niin meinasin sitä et jos vaihdat sen virikannen ja sen mukanan nokan niin äänet muuttu :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:14
Kirjoittaja esaq
jesse1987 kirjoitti:niin niin meinasin sitä et jos vaihdat sen virikannen ja sen mukanan nokan niin äänet muuttu :wink:
Juu aivan.. Kyllä varmasti muuttuu..
Tällä hetkellä on virinokka kiinni niin siihen ei ole vielä tarvetta.. Mutta jos ei virikansi ja korkeammat puristukset ei tuo tarpeeksi tehoa niin kai se on pakko vaihtaa nokkakin :P

Tai jos ei päästöistä saa menemään läpi.

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:18
Kirjoittaja caddy
itelläni sierrassa peltisatsi ja ite kasailtu 2.5" (tiedän järettömän iso) putkisto... äänet vähintään miehekkäät sopiva jyrinä alhaalla huutaa ku viimestä päivää korkeelta... ja kyllä nimittäin putkessa paukkaa ja röpeltää

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:28
Kirjoittaja jaska74
liikennemerkkitolpasta saa suoraa rosteriputkea ja varmaan kivaa pärinää kun sen suorana sinne tunkee.. :?

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:43
Kirjoittaja macce2
Jo pelkän takapöntönkin vaihto isompaan taitaa lisätä pakoääniä merkittävästi, ainakin Escortissa .. ;-)

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:53
Kirjoittaja jaska74
sama se on sierrassa, muut kun takapönttö ovat läpihengittäviä "efektoreita"

Lähetetty: 29 Elo 2006 21:56
Kirjoittaja Jaakko85
Mun mielestä se takavaimennin on just se läpivirtaava. Siinä takapenkkien alla on se varsinainen vaimentaja joka vaimentaa varmaan ~80% äänistä.
jaska74 kirjoitti:liikennemerkkitolpasta saa suoraa rosteriputkea ja varmaan kivaa pärinää kun sen suorana sinne tunkee..
Kerro lisää... :)