Sivu 2/2

Lähetetty: 24 Elo 2005 18:47
Kirjoittaja VesQ
Onhan se tietysti aina parempi asetelman kanssa painottaa mutta sen joutuu sitten tekemään joka kerta kun vaihtaa eli oikeastaa melko turhaa

Lähetetty: 24 Elo 2005 18:49
Kirjoittaja turbiiniriesa
mutta niin tulee hyvä,multakin oli yhestä kohtaa asetelmaa otettu hiukan pois,eli kyllä niissä hiukan on paranneltavaa.eikä niitä asetelmia nyt ihan heti tarvii vaihtaa jollei valmiiks paskaa vie sinne painoon.
no nää vääntävät turbopelit toinen juttu,niistä nyt ei tiiä kauanko kestää,kaikki antautuu teholle 8)

Lähetetty: 24 Elo 2005 19:40
Kirjoittaja voicecoil
no tota oliskos sitten mitään järkee tehdä silleen että kun olis noita kuustoistasatasen limppuja aika monta niin keventäs sellasen ja laittas siihen sitten sintterilevyn ettei vaan rupee luistamaan kytkimen pienuuden takia, olin kattovinani että pikku ohc:n pyörästä sais tehtyä aika helposti kevyen.

Lähetetty: 24 Elo 2005 20:04
Kirjoittaja turbiiniriesa
nyt täytyy tunnustaa et en muista ton 1,6:sen vauhtista ja levyä,mutta jos pienempi halkasijaltaan niinku muistelisin niin ei se viritetyssä 2.0 autossa tuu kunnolla pitään(riippuu virityksestä)no sintterin kans ehkä nää vapariautot pitää
:wink:

Re: vauhtipyörä

Lähetetty: 26 Elo 2005 10:22
Kirjoittaja Sierratuning
Hoppa kirjoitti:Sehä ei ole kovin kummonen juttu lukita tuo kehä.
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).

Voisitko vähän tarkentaa mihin kohtia nuo pultit kannattaa porata?

vauhtipyörä

Lähetetty: 27 Elo 2005 19:29
Kirjoittaja Hoppa
...Eli laitat vauhtipyörän pöydälle kytkinpuoli ylöspäin.
Etsit vauhtipyörän ja hammaskehän liitoskohdan, liitoskohdasta saat reikälinjan x akselin.
Sitten jaat vauhtipyörän 4ään osaan niin kun kellotaulun 12 3 6 9 tästä saat y akselin.
Näiden akselien risteyksiin poraat reijät.

Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?

Lähetetty: 27 Elo 2005 21:41
Kirjoittaja NiceMan
Hyvä idea mutta en taida omaani enään purkaa....
No koneessa kiinni orggis 2.0 ohc vauhtipyörä josta poistettu 90% siitä ulkonevasta muuten ei kevennetty kun en halunnut mitään ultra kevyttä.
Lisänä voisi sanoa että koneen sisuskalut ovat 1.3Kg kevyemmät kuin orgis(veivit/männät srj.)

Lähetetty: 27 Elo 2005 21:52
Kirjoittaja turbiiniriesa
ei paha 8) ite en noita punninnu/verannu,mut kyl sieltä kans painoo pois on jo pelkästään männät kevyemmät ku orkkis ja toi vauhtis kans suht. kevyt,et kyl pitäs kiertää ku vaan kerkees ja sais ruutan säätöihin 8)

Lähetetty: 27 Elo 2005 21:57
Kirjoittaja NiceMan
Itseasiassa kampiakselia pystyy melkoisesti keventää...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi :D
Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.

Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...

Lähetetty: 28 Elo 2005 15:03
Kirjoittaja Sierratuning
siis tarkoitit varmaan tuohon kohtaan (kts. kuva)

http://kotisivu.mtv3.fi/sierratuning/vauhtis1.jpg

missä on punainen pallo. Vai?

Lähetetty: 28 Elo 2005 15:05
Kirjoittaja NiceMan
Siihen juuri, ehkä viellä pari milliä ulommas eli siihen liitoskohtaan.

Lähetetty: 28 Elo 2005 17:56
Kirjoittaja voicecoil
NiceMan kirjoitti:Itseasiassa kampiakselia pystyy melkoisesti keventää...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi :D
Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.

Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...
mitenkähän siinä kampurassa on toteutettu kiertokankien voitelu?

Lähetetty: 28 Elo 2005 18:08
Kirjoittaja NiceMan
No kevennyksen jälkeen upottaa putket sinne jos menee kanava poikki.
Em sitä sen enempää tutkiskellut.