Sivu 2/2
Lähetetty: 29 Heinä 2005 18:09
Kirjoittaja ZyaS
JesseT kirjoitti:Ja siellä etutukivarsien sisäpäässähän on pallonivelet jotka ei kyllä anna yhtään periksi. Takatukivarsien uloimpia puslia (4 kpl) pitäisin myös aika oleellisina.
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle
Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä

Lähetetty: 29 Heinä 2005 19:52
Kirjoittaja force115
Juu ja noissa puslasarjoissakin näyttää löytyvän etupään tukivarsille sisemmät puslat. Pitäisikö muuten kaikissa xr3i escoissa olla takavakaaja.
Onkos kellään kokemuksia toyon renkaista. Sellaisia tuossa kaupiteltiin.
Vielä yksi kysymys. Löytyykö mk4 escoon mitään vaihdevälin lyhennintä vai pitääkö väsätä itse?
Lähetetty: 29 Heinä 2005 23:28
Kirjoittaja Kessi
ZyaS kirjoitti:
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle
Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä

Loppupeleissä yhdentekevää, mutta olinpahan OIKEASSA, tosin epävarma tiedostani...
-Ei herneitä

, (vaikka piilo v..tuilua onkin havaittavissa...)
Lähetetty: 30 Heinä 2005 08:42
Kirjoittaja JesseT
ZyaS kirjoitti:
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle
Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä

Olikin puhe mk4 escosta. Niissä on kaikissa ne pallonivelet. Mk3 escoissa kuten sulla on vielä puslat. Tukivarret käy täysin ristiin, eli jos aikoo mk3 escoa laittaa kuntoon, niin mk4 tukivarret on hyvä ratkaisu. Itselläkin on kummasssakin koslassa.
Lähetetty: 30 Heinä 2005 18:40
Kirjoittaja force115
Kun noita poikkitukia katselin. Niin eikös escortissa joudu poraamaan reiät iskari tolppaan vai minkälainen kiinnitys noissa on?
Jos reiät joutuu poraamaan niin sinähän sitten joutuu iskarit irroittamaan muuten voi olla vähän hankalaa.
Onkos tuon poikkituen asentamisessa mitään muuta huomioitavaa?
Lähetetty: 31 Heinä 2005 09:39
Kirjoittaja JesseT
Itse en muistaakseni joutunut tolppia irroittamaan porausta varten. Tuki on tuon mallinen:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
Ainut ongelma oli vääntöpiikin kohdalla liian suuri koneen kallistuminen, jolloin imusarja kalahti tukeen. Nyt laitettu vibratechnicsin moottorinkiinnikkeet ja kone pysyy paikoillaan. Noita vakio moottorinkumeja meni pari kappaletta ihan kahtiakin väännöstä.
Lähetetty: 31 Heinä 2005 13:06
Kirjoittaja GeeTee
JesseT:Olikin puhe mk4 escosta. Niissä on kaikissa ne pallonivelet. Mk3 escoissa kuten sulla on vielä puslat. Tukivarret käy täysin ristiin, eli jos aikoo mk3 escoa laittaa kuntoon, niin mk4 tukivarret on hyvä ratkaisu.
Melkosen monta 3&4 koppasta ekkeriä olen teurastanu ja kaikissa on puslat alatukivarsien sisäpäässä.. RST:n tukivarsissa kyllä on pallot.
Lähetetty: 31 Heinä 2005 16:08
Kirjoittaja JesseT
Ei ole mk4 escoissa ikinä ollut kuin kahdenlaista etutukivartta:
"86AB 3078 A2A" ja "86AB 3079 A2A"
toinen vasen ja toinen oikea ja kumpikin nivelellä. Toki siinä nivelen ympärillä on kumisuojat ja se näyttää kyllä puslalta ennen kuin sen putsaa ja purkaa. Voi toki olla että joku on sinne joko puslat laittanut aikaisemmin tai sitten vanhemmat tukivarret (on esim. varaosana paljon halvemmat).
Lähetetty: 31 Heinä 2005 18:05
Kirjoittaja force115
JesseT kirjoitti:Itse en muistaakseni joutunut tolppia irroittamaan porausta varten. Tuki on tuon mallinen:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
Ainut ongelma oli vääntöpiikin kohdalla liian suuri koneen kallistuminen, jolloin imusarja kalahti tukeen. Nyt laitettu vibratechnicsin moottorinkiinnikkeet ja kone pysyy paikoillaan. Noita vakio moottorinkumeja meni pari kappaletta ihan kahtiakin väännöstä.
Mutta eikös tuon tolpan joudu irroittamaan vai millä sinne toisellepuolelle vääntää muttereita kiinni. On meinaan aika ahdas väli kun on sisäloksutkin paikoillaan.
Minkäs merkkinen tuo sinun tukesi on?
Lähetetty: 31 Heinä 2005 20:05
Kirjoittaja JesseT
Taitaa olla Wiechers tai jotakin sinnepäin. Tilattu CRSC:n kimppatilauksessa. En tiedä mistä saisi yksittäisen. Hinta oli ainakin kimppatilauksessa varsin mukava. Olisko ollut ~40-50e ja todella hyvin istuu. Tehty tosin KE-jetin imusarjaa varten joten tuon EFI:n imusarjan kanssa on hieman tiukempaa. K-jetille on sitten ihan eri mallisensa.
Lähetetty: 01 Elo 2005 21:35
Kirjoittaja GeeTee
Purkamissani Foorteissa on ollu alkuperäset alatukivarret.. Med gummipusla.. Saat väittää vastaan, mutta Turboissa ainoastaan "pallo" sisäpäässä..
Lähetetty: 01 Helmi 2006 20:05
Kirjoittaja pac-man
Kuinkas paljon mk4 xr3i:n alusta on matalampi tavalliseen mk4 eskoon verrattuna?
Lähetetty: 01 Helmi 2006 20:12
Kirjoittaja JesseT
pac-man kirjoitti:Kuinkas paljon mk4 xr3i:n alusta on matalampi tavalliseen mk4 eskoon verrattuna?
25mm on yleisesti ilmoitettu luku.
Ja edelleen ei ole kukaan faktaa näyttänyt, että pallonivelellä varustettuja tukivarsia olisi käytetty vain turbossa.

Lähetetty: 01 Helmi 2006 21:20
Kirjoittaja GeeTee
JesseT: sullahan se "kirjatieto" pitäis olla hallussa?? Kun et vastaankaan ole väittäny?? Tosiaan pihalla seisoo kaverin RST S2, ajettu 128 Tkm, originellit palloalatukivarret (sisäpäässä).. Talossa uudesta ollu -88 Orkku, ajettu pian puolimiljoonaa, tukivarressa oli pusla ja olis edelleen ellen olis tilannu RST:n tukivartta..
Lähetetty: 01 Helmi 2006 22:24
Kirjoittaja JesseT
Kirjatieto ei vain yksinkertaisesti tunne mk4:sen puslallista tukivartta. 86 on tukivarsimalli vaihtunut pois puslallisesta, kaikissa malleissa. No kerropas sitten mistä tuon RST:n tukivarren tilasit ja oliko tarjolla myös puslalla oleva vaihtoehto?
Lähetetty: 03 Helmi 2006 21:26
Kirjoittaja GeeTee
JesseT:Ei herneitä.. Paikkakunnalla asustava Voortin orkkisvaraosia myynyt heebo kysy suoraan, että "pusla vai pallo sisäpään niveleen"
Lähetetty: 21 Touko 2006 17:43
Kirjoittaja AnttiR
Nostellaanpa vanhaa aihetta. Eli kysyisin onko kenelläkään kokemusta gmax alustasarjasta mk4 escortissa?
http://www.larkspeed.com näyttäisi olevan 195£ alustasarja eli ~280€ äkkiä laskettuna.
Lähetetty: 29 Touko 2006 10:17
Kirjoittaja avoesco
ZOO Roll centre correctors
ZOO Fully adjustable rose jointed rear link kit
Onko kellään kuvia/tietoa enemmän tommosista seteistä?
Ja mitä tuo rose jointed tarkoittaa suomeksi?
On tässä etsiskellyt escon taka akselistoon palikkaa vinkkejä otetaan vastaan...
Kannattaako ostaa vaan vakaajallinen kelka setti vaiko kenties säädettävä?