Sivu 2/2

Lähetetty: 27 Kesä 2005 15:08
Kirjoittaja make89
Yksi tapa kansa huijata. On melko työläs ja todella laiton. Yhessä mk1 esko farmarissa olen nähnyt tätä kikkaa käyteettävän, että vaihdetaa kone katsastuksen jälkeen vähän isompaan oliko 1,3 :arrow:`1,6:seen kenttiin ja tehoa koneessa semmoset 160hp. Ei omistajaa paljo naurattaa kun jotain sattuu yleisellä tiellä

Lähetetty: 27 Kesä 2005 15:18
Kirjoittaja jors
siis jos tuo kone menee sierran lootan perään (5lovisen) niin mitenkä moottorin kannattimet? lohko on paljokin erilainen kuin ohcssa? ... eli autossani on jo 5lovinen loota eli kardaani tunneli on isonneltu ja kiinnikkeet hitsailtu lootalle jne... eli katsastus asiat eivät nyt kiinnosta.. vaan kokemukset jos jollain on tälläisestä niin neuvoja ja vinkkejä ilomielin ottasin vastaan :wink: jos tälläiseen projektiin alkaisi

Lähetetty: 27 Kesä 2005 15:32
Kirjoittaja Juippa
No mitä olen lukenut ja "kuullut" nii mylly perustuu ohc:n lohkoon, vois helposti olettaa että siinä on korvakkeet samanlailla kun sierrassa. Eli palikat millä koneen ja laatikon saa kiinni löytyy suoraan hyllystä. Mutta saahan koneelle kuin koneelle helposti kunnon kannakkeet tehtyä.

Sopivuus!

Lähetetty: 27 Kesä 2005 21:49
Kirjoittaja juu
Tervehdys!

Itsellä on ollu kyseinen mylly yhdessä mk1 escossa....laatikon kehäjako on sama kaikissa 1.1 -1.6kentistä ,1.3-2.0ohc ja dohc sierrassa ja cossun dohc koneessa sekä rs 2000 16v ynnä ainakin 1.8 zetekisssä, muita en oo testannu..KORJATKAA JOS OON VÄÄRÄSSÄ!!
Miten istuu cvh:t ja jenkki ohc:t?
jos joku tietää niin vastausta kehiin!!..kiinnostais aikas paljon muuten vaan.
Muilta osin sit joutuu soveltamaan..(kytkimet vauhtipyörat ja muut)

Yks oli näin kasassa, rs 2000 16 v moottori sierran öljy pohjalla(dohc 8v) ja imuputkella...joutuu lisäämään muutaman erilaisen loiskelevyn kiinnitys pultin.. itse tehdyt koneen korvat....sitten itse tehdyt imusarja ja pakosarja sekä veden kierto(tulee termostaatti tulipeltä kohti)
Oli käytössä termostaatti ladasta, tuli letkujen väliin..
Löin ohc:n silmälaakerin kampuran päähän ja sierran viisvaihteisen laatikon
ns 9type....
etupalkki siiretty 25mm eteen päin...

PLIIS FAKTA TIETOA EIKÄ MITÄÄN SUUN PIEKSÄNTÄÄ...
JA TIETTY NÄITÄ SOVITUKSIA KÄYTETÄÄN, KUN TEHDÄÄN LAITTEITA
SULJETULLA ALUEELLA KÄYTETTÄVÄKSI...
JOTEN SE LAILLISUUS HUUTELU SIKSEEN...
jokainen vastaa itse kuinka tietojaan käyttää.........

Lähetetty: 27 Kesä 2005 21:52
Kirjoittaja Juippa
:twisted: race....

Re: Sopivuus!

Lähetetty: 28 Kesä 2005 16:48
Kirjoittaja Bootsi
juu kirjoitti:
PLIIS FAKTA TIETOA EIKÄ MITÄÄN SUUN PIEKSÄNTÄÄ...
JA TIETTY NÄITÄ SOVITUKSIA KÄYTETÄÄN, KUN TEHDÄÄN LAITTEITA
SULJETULLA ALUEELLA KÄYTTÖÖN...
JOTEN SE LAILLISUUS HUUTELU SIKSEEN...
jokainen vastaa itse kuinka tietojaan käyttää.........
:twisted: :roll:

Lähetetty: 28 Kesä 2005 21:08
Kirjoittaja force115
mitenkäs kun olen samaa konetta hieman suunnitellut mk4 escortin nokalle. eikös tehojen puolesta pitäisi saada laittaa, mutta mitenkä se sinne muuten sopii?

Lähetetty: 29 Kesä 2005 00:09
Kirjoittaja jors
je kiitokset nyt alko tulemaa tietoa mitä olen kaivannut 8)

Lähetetty: 29 Kesä 2005 00:36
Kirjoittaja ZyaS
force115 kirjoitti:mitenkäs kun olen samaa konetta hieman suunnitellut mk4 escortin nokalle. eikös tehojen puolesta pitäisi saada laittaa, mutta mitenkä se sinne muuten sopii?
kyllä se sinne mahtuu, varmaanki ku mahtuu tavallinen Zetecin.. itse olen kanssa tollasta omaan mk3 escoon kaavaillu, mutta orkkis moottorin ohjauksella heitän kyllä vesilintua, tulee semmosella liikaa tehoja ajattelin samalla vaihtaa loivemmat nokat ja sörkkiä kanavia ettei pääse seos sotkeutumaan liian hyvin ennen sylinteriä :wink: :twisted: :lol: :lol:

Lähetetty: 29 Kesä 2005 14:10
Kirjoittaja force115
ZyaS kirjoitti: kyllä se sinne mahtuu, varmaanki ku mahtuu tavallinen Zetecin.. itse olen kanssa tollasta omaan mk3 escoon kaavaillu, mutta orkkis moottorin ohjauksella heitän kyllä vesilintua, tulee semmosella liikaa tehoja ajattelin samalla vaihtaa loivemmat nokat ja sörkkiä kanavia ettei pääse seos sotkeutumaan liian hyvin ennen sylinteriä :wink: :twisted: :lol: :lol:
Juu hyvältä kuulostaa. Mutta mistähän tuollaisen tekniikankin nyt metsästäisi. Tätyy varmaan ostaa koko auto.

Lähetetty: 04 Heinä 2005 08:03
Kirjoittaja juu
Pitääkö pihdata tietoa...

Onko cvh:ssa sama kehä jako(laatikon kiinnitys) kuin esim OHC

Entä tämä zetec seuraaja duratec 2000?onko kehäjako sopiva esim 9type(sierra 5v) eli siis ohc:n kiinnitys...
Ei siis st 170 kone joka on hihna jakopäällä,sehän käy.
Vaan se duratec jossa nokka pyörii käsittääkseni ketjulla?
Onko moottori sama jota käytetään mazda 6:ssa ?
Eikös erona ollu fordiin ainakin vauhtipyörä?

Olisin kovin kiitollinen tiedoista...

Lähetetty: 04 Heinä 2005 08:39
Kirjoittaja Tinde
juu kirjoitti:Pitääkö pihdata tietoa...

Onko cvh:ssa sama kehä jako(laatikon kiinnitys) kuin esim OHC

Entä tämä zetec seuraaja duratec 2000?onko kehäjako sopiva esim 9type(sierra 5v) eli siis ohc:n kiinnitys...
Ei siis st 170 kone joka on hihna jakopäällä,sehän käy.
Vaan se duratec jossa nokka pyörii käsittääkseni ketjulla?
Onko moottori sama jota käytetään mazda 6:ssa ?
Eikös erona ollu fordiin ainakin vauhtipyörä?

Olisin kovin kiitollinen tiedoista...
Pre-kent, kent, ohc ja zetec, näissä ainakin on sama pulttijako ja samat laatikot sopivat ristiin (tämä on tieto).
Lisäksi dohc ja cvh:ssa lienee myöskin sama jako kuin edellisissä (tämä on arvaus).
Duratec:ssä on eri jako mutta siihen saa briteistä kytkinkoppaa ainakin type 9 laatikolle.

Lähetetty: 04 Heinä 2005 08:45
Kirjoittaja nestori
juu kirjoitti:Pitääkö pihdata tietoa...

Onko cvh:ssa sama kehä jako(laatikon kiinnitys) kuin esim OHC

Olisin kovin kiitollinen tiedoista...
Vaikka sanoitkin että mutuilut pois, niin sitä nyt silti saat :)

Eli sierraahan on ollut cvh-koneella ja ilmeisesti type9 lootan kanssa, niin liekkö tuosta voi jotain päätellä. Yleensäkkin nuo hieman vanhempien voortien laatikot ja koneet tuntuu menevän ristiin.

Et semmosta :)

EDIT: hidaaaas minä.¨

EDIT2: zetecciin käy cvh:n loota, eli type9 siis menee kaiken järjen mukaan cvh:n.

Lähetetty: 04 Heinä 2005 18:42
Kirjoittaja country sedan
Duratekkihan on joku mazdan viritys, siksi eri jaolla..?
Zetec sopii hyvin Type 9:n kanssa Vanhakoppaseen.

Lähetetty: 05 Heinä 2005 08:18
Kirjoittaja juu
Niin kyllä cvh:n saa niputettua zetek alakerralla...
Joten kyllä jaon pitää olla aika sopiva.. :oops:

Lähetetty: 05 Heinä 2005 22:02
Kirjoittaja overboost
Jenkki-OHC on myös samalla jaolla, kuin ohc ja muut. Vauhtipyörän kiinnityspulttien jako eri kuin euro-OHC:ssa

Lähetetty: 05 Syys 2005 13:14
Kirjoittaja juu
Moi!
Kun laitoin rs2000 16v moottorin mk1 eskoon niin käytin muuten sitä alkuperäistä rs 2000 16v vauhti pyörää ja asetelmaa sekä kytkin levyä.
levyn halkaisija 240mm(mittasin) ja sama booritus kuin sierra 9type laatikossa.
Ja sitten piti olla alennus vaihteella oleva startti,ottaa iso startti öjy pohjaan kiinni...
Mistähän sais pitokyvyltään paremman kytkimen joka kävis suoraan paikoilleen tuohon rs2000 16v koneeseen?
Kun tuntuu aika löysältä tuo asetelma....

Lähetetty: 05 Syys 2005 16:59
Kirjoittaja TuningUkkeli
Itsellä tuo Zetec rojeksi MK2 Ecoon pysähty joten olis toi kone ylimääränen.

Lähetetty: 05 Syys 2005 19:23
Kirjoittaja ojpukki
Mulla on dohc sierran alakerta ja vaiheloota. Siihen sitte scorppion 16v kansi josta löytyy 136hevosta (oikeasti rs2000 kansi) kannet ovat ulospäin lähes identtiset termostaattikotelo on vain eri paikassa. Ruiskun sähköt tulee dokki sierrasta, suuttimet rs2000. Alakerta ja vaiteisto on jo käyttövalmiudessa, mutta askartelua syksyksi riittää.